Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

On 29.5.2017 at 9:29 AM, mokken said:

Grubler jeg på om jeg skal melde på begge eller bare en hund til junistevnet. Sist stevne med flere ringer bød på noen ubehagelige opplevelser med hunder som kom løpende løs både ut av sin egen ring og inn i ringen til Lykke. Når jeg vet hvor dårlig hun liker den slags var ikke det noe særlig. I tillegg får jeg kræsj mellom to ringer på starten av dagen, så da blir det hektisk.

Oi, det har jeg ikke opplevd, bare at ring nr 2 er forstyrrende for min hund. Til gode å få hunder inn i ringen og ødelegge. Jeg antar du fikk starte på nytt om du trengte?

 

.. sitter jeg hjemme i sofaen med nyoperert hund. Heldigvis hadde ikke alt i skulderen røket og hun er lappet sammen, og synes veldig synd på seg selv. Det blir noen tøffe måneder fremover å holde den i ro, nyyyyter at hun vil sove idag :P

18768278_10158830687485464_9059375110217

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

11 timer siden, Raksha skrev:

Jeg tenner et lys for pappaen min i kveld, og et lys for alle der ute som sitter med slike vonde tanker :hug: 

:heart: Huff jeg vet nesten ikke hva jeg skal skrive, annet enn at jeg tenker på deg. 

Vi er mange som sitter med den følelsen som din far hadde. Det som har holdt meg i livet er så egoistisk som så: hvordan i all verden skal ungene og bikkjene klare seg. I 2011 klarte jeg nesten ikke å tenke på det en gang, og takket være en liten blomst fra Rena og gode venner som ikke viste så klarte jeg å holde det gående. En liten tue kan velte ett stort lass, om bare de som sørget for det, viste ...  Takk, den blomsten betø altså så mye mer enn du vet :heart: 

10 timer siden, Annik skrev:

Begravelse i morgen. Jeg gruer meg veldig, samtidig som jeg tror det blir godt å få tatt et siste farvel. Jeg håper det blir lenge til neste gang :cry:

:heart: 

--- 

Over til noe litt lettere. Jeg har "rømt" til hytta på husmorferie ett par dager, og det har blitt satt opp masse turskilt rundt her. Så utrolig mange fine turveier det er her! Her har jeg vært i 46 år, og først nå oppdager jeg ett hav av turmuligheter! Litt skeptisk til ulven som vandrer rundt her i Østfold, men satser på at den ikke er på badeferie i nærheten av meg, og er den det, så ser den vel at vi er i flertall og velger å spise ett rådryr i stedet. 

Også har jeg funnet ut at de helvetes nervene skal til pers, og derfor har jeg meldt meg på lp-stevne på lørdag :o Jeg skulle jo aldri mer innenfor ett ringtau, skrekk og gru! Siden det er så få bruksstevner, så må jeg gjøre det slik. Kan ikke avstand og rute, men skitt au, det er ikke poengene jeg er ute etter, det er nervene jeg er ute etter å kvele! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anette skrev:

Oi, det har jeg ikke opplevd, bare at ring nr 2 er forstyrrende for min hund. Til gode å få hunder inn i ringen og ødelegge. Jeg antar du fikk starte på nytt om du trengte?

Jeg fikk starte på nytt igjen ja. Gikk sist i klassen så da fikk vi noen minutter å summe oss på :)

Sitat

 

.. sitter jeg hjemme i sofaen med nyoperert hund. Heldigvis hadde ikke alt i skulderen røket og hun er lappet sammen, og synes veldig synd på seg selv. Det blir noen tøffe måneder fremover å holde den i ro, nyyyyter at hun vil sove idag :P

18768278_10158830687485464_9059375110217

God bedring til Vapsen!  Det ble mye frysmarkering her når Lykke skulle holdes i ro i vår :P

 

...venter vi på babyflat/playdate til Harly og gigaflat/tur venn til Lykke :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Sitter hjemme og retter prøver idag, eller nå drikker jeg frokostkaffen og manner meg opp til å begynne med prøvene..

You and me and both..

Akkurat nå, Margrete skrev:


Vi er mange som sitter med den følelsen som din far hadde. Det som har holdt meg i livet er så egoistisk som så: hvordan i all verden skal ungene og bikkjene klare seg. I 2011 klarte jeg nesten ikke å tenke på det en gang, og takket være en liten blomst fra Rena og gode venner som ikke viste så klarte jeg å holde det gående. En liten tue kan velte ett stort lass, om bare de som sørget for det, viste ...  Takk, den blomsten betø altså så mye mer enn du vet :heart: 

:hug: 

Akkurat nå, Margrete skrev:

Også har jeg funnet ut at de helvetes nervene skal til pers, og derfor har jeg meldt meg på lp-stevne på lørdag :o Jeg skulle jo aldri mer innenfor ett ringtau, skrekk og gru! Siden det er så få bruksstevner, så må jeg gjøre det slik. Kan ikke avstand og rute, men skitt au, det er ikke poengene jeg er ute etter, det er nervene jeg er ute etter å kvele! 

Prøv å legge igjen pirkesara hjemme, senk skuldrene og ha det gøy!

 

Sovet lenge. Det begynner å bli ganske tomt på tanken nå gitt, jammen bra det er ferie snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Nyt den. Du fortjener det, og du veit ikke når neste dårlige periode kommer og hvor lang den blir, så nyt den mens du kan! :hug: 

Ja, jeg må ha et eller annet behov for å straffe meg sjøl som gidder å lese kommentarer under sånne artikler. Eller så har jeg bare et urealtistisk håp om at om man forteller hvordan det er, at de faktisk forstår. Jeg håper noen slår meg neste gang jeg syns det er lurt å engasjere meg i sånne diskusjoner.. 

Takk :) og jeg vet det, det er bare så innmari vanskelig å forstå det :aww:

 

Tror det er som en ulykke, man må bare se! Ekke mulig å unngå å ta en titt.  

Jeg har bare måtte ta meg selv i nakken og unngå sånne steder med dumme mennesker på nettet som skriver idiotiske ting de ikke har peiling på. I perioder så ble jeg nesten helt paranoid når jeg var ute, fordi jeg hadde lest for mye rart på nettet om uføre og folk med me.

Men jeg glemmer ikke den gangen jeg leste på Kvinneguiden at hvis man kunne ta bilde av kaffekoppen og legge ut på Facebook/Instagram så hadde man bare å dra seg på jobb :aww: og man kunne bare våge seg på å bake brød! Var man ute i hagen så kom de til å melde folk til nav..

Hva sier man til folk som tenker sånn? :icon_confused: 

Akkurat nå, Debbie skrev:

Akkurat sånn føler jeg det også... selv om veldig få ser de dagene jeg ligger i en krøll og håper å dø.

Er nettopp det. De ser oss den dagen vi er ute, ikke de 100 dagene vi ligger i fosterstilling på sofaen.

 

 

-------------------

@Annik:hug::heart:

 

@Margrete:hug:

@Anette god bedring til voffsen :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

 

Prøv å legge igjen pirkesara hjemme, senk skuldrene og ha det gøy!

 

Prikesara er med Styggen på ryggen,når vi reiser på stevner :P Jeg prøver å fortelle dem at ingen bryr seg, men de henger nå fast lell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

You and me and both..

:hug: 

Prøv å legge igjen pirkesara hjemme, senk skuldrene og ha det gøy!

 

Sovet lenge. Det begynner å bli ganske tomt på tanken nå gitt, jammen bra det er ferie snart!

Jeg har egentlig ti tonn og gjøre og en skremmende mangel på tiltakslyst... håper kopp no tre med kaffe hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Margrete skrev:

Prikesara er med Styggen på ryggen,når vi reiser på stevner :P Jeg prøver å fortelle dem at ingen bryr seg, men de henger nå fast lell. 

Du vet hvem som er din verste fiende i alle fall! :P 

Akkurat nå, Turb skrev:

Jeg har egentlig ti tonn og gjøre og en skremmende mangel på tiltakslyst... håper kopp no tre med kaffe hjelper...

Høres kjent ut - med unntak av kaffen :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble overrasket av en skikkelig regnbyge på turen.. bikkja løp mot nærmeste tak og nekta plent å gå videre...måtte ta henne under armen og bære henne bort fra alle tak innen rekkevidde:lol:

4 vakter igjen på jobb før ferie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nesten litt dårlig samvittighet her! Sendte gubben ut på tur med bikkja isted, han snudde i døra fordi det begynte å småregne litt. Litt småsur etter forrige gang var jeg veldig lite innstilt på å la han slippe unna, så jeg ba han ta på seg jakke. Han gjorde det, ga meg DET blikket, og gikk. Nå striregner det :P

Men altså, jeg gidder ikke mer av at han bare kan velge når han har lyst å gjøre noe. Han bryr seg liksom ikke om at det han velger bort, blir ting jeg MÅ gjøre uansett om jeg vil eller ei. Så nå henter jeg fram kjerringa i meg en stund tenker jeg :innocent:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Nå har jeg nesten litt dårlig samvittighet her! Sendte gubben ut på tur med bikkja isted, han snudde i døra fordi det begynte å småregne litt. Litt småsur etter forrige gang var jeg veldig lite innstilt på å la han slippe unna, så jeg ba han ta på seg jakke. Han gjorde det, ga meg DET blikket, og gikk. Nå striregner det :P

Men altså, jeg gidder ikke mer av at han bare kan velge når han har lyst å gjøre noe. Han bryr seg liksom ikke om at det han velger bort, blir ting jeg MÅ gjøre uansett om jeg vil eller ei. Så nå henter jeg fram kjerringa i meg en stund tenker jeg :innocent:

:punk: Men husk at du MÅ ikke gå tur med bikkja hver dag - det kan hende det en og annen dag kan være lov til å ta fri og bare la'n pisse og bæsje det han trenger, og eller være inne. De dauer ikke av det altså - sånn for å bevare familiefreden mener jeg :D 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Nå har jeg nesten litt dårlig samvittighet her! Sendte gubben ut på tur med bikkja isted, han snudde i døra fordi det begynte å småregne litt. Litt småsur etter forrige gang var jeg veldig lite innstilt på å la han slippe unna, så jeg ba han ta på seg jakke. Han gjorde det, ga meg DET blikket, og gikk. Nå striregner det :P

Men altså, jeg gidder ikke mer av at han bare kan velge når han har lyst å gjøre noe. Han bryr seg liksom ikke om at det han velger bort, blir ting jeg MÅ gjøre uansett om jeg vil eller ei. Så nå henter jeg fram kjerringa i meg en stund tenker jeg :innocent:

Ååh jeg kjenner meg så igjen i mye av det du skriver! Jeg har en mann som er helt lik, og bryr seg døyten om at det han ikke gjør = mer arbeid for meg. Stå på ditt, for det har ikke jeg gjort - og jeg angrer:P det er ikke så kult når jeg kommer hjem fra 13timers vakt på jobb, helt utslitt, og må gå tur med bikkja 22.30 på kvelden fordi "latsabben" ikke gikk langt nok så hun fikk bæsja...(eller som gikk ut uten jakke og barbeint i crocs og fant ut at det var kaldt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

:punk: Men husk at du MÅ ikke gå tur med bikkja hver dag - det kan hende det en og annen dag kan være lov til å ta fri og bare la'n pisse og bæsje det han trenger, og eller være inne. De dauer ikke av det altså - sånn for å bevare familiefreden mener jeg :D 

Men har hunden lært at man trenger 1-2 timers tur hver dag, så må man også holde ut om man tenker å lære den at det ikke må skje noe hver dag. Om pelsen lager huskestue vil nok mange gi etter og la den få viljen sin.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt over gjennomsnittlig fascinert, når en utenlandsk oppdretter legger ut resultat fra en utstilling, og forklarer den ene VG med at hunden ble dårlig i ringen og nesten fikk diaré. OK, kanskje hunden løp dårlig fordi den var shitatrengt, tenker jeg, og dermed fikk VG pga. korte steg. Men så leser jeg nedover kommentarene at handler har gått ut av ringen to ganger for at hunden skal få bæsje, og gått inn i ringen igjen.

Ynnskyld meg, men tar en ikke en IM da, tenker "shit happens", sjekker at hunden har det bra, og forsøker igjen neste helg? 

Og forklaringen på diareen er det varme været - ja vel, ta hensyn til hunden og la den slippe om den blir så påseilet i varmen at det går utover magen.

Jeg skjønner ikke alltid folk... Og jeg har sett det i Norge også, hvor hund setter seg i ringen med den sprutdiareen, og handler/fører (for det skjer ikke bare i utstillingsringen, takkskalduha) "shrugs" og sier at den hadde sprutbæsj i stad også. Også fortsetter de utstillingen/konkurransen! 

Om det skjer flere ganger på en dag, da har vi et mønster og en hund som ikke er i 100 prosent form. Én gang er et uhell, men deretter lar en hunden få hvile, eller?

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

@SFX Hear, hear! :icon_clapping: For ikke å snakke om hvor mye de ødelegger for andre ved å la pelsen drite i ringen..

Som sagt, uhell kan skje. Men det er ikke akkurat formildende omstendigheter at vedkommende gikk ut av ringen OG INN IGJEN, to ganger. Selv om konkurrentene ikke fikk lukt og æsj å løpe på i ringen, så har det individet fremdeles en dårlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet (eller egentlig aldri vært :P) flink pike hundeeier og gitt bikkjene tur hver bidige dag. Er det drittvær så er det hverken trivelig for meg eller dem å vase tur. Er jeg lat en dag så hender det at vi dropper tur og, idag får de ingen tur av meg siden jeg har jobbet natta og sovet til nå og skal på jobb igjen om noen timer, kanskje C tar dem med på en runde hvis han kommer hjem idag.

Klem til alle som trenger en klem :hug: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Som sagt, uhell kan skje. Men det er ikke akkurat formildende omstendigheter at vedkommende gikk ut av ringen OG INN IGJEN, to ganger. Selv om konkurrentene ikke fikk lukt og æsj å løpe på i ringen, så har det individet fremdeles en dårlig dag.

Ja, helt klart, men siste del var mer ment på disse som vet at hunden er dårlig og likevel ikke løper ut av ringen, men heller lar den drite og spy på innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg har sluttet (eller egentlig aldri vært :P) flink pike hundeeier og gitt bikkjene tur hver bidige dag. Er det drittvær så er det hverken trivelig for meg eller dem å vase tur. Er jeg lat en dag så hender det at vi dropper tur og, idag får de ingen tur av meg siden jeg har jobbet natta og sovet til nå og skal på jobb igjen om noen timer, kanskje C tar dem med på en runde hvis han kommer hjem idag.

Jeg har heller ikke vært flink pike med det der. OK - de får ofte gode og lange turer, eller sykkeltur, men det hender da også at det ikke blir noe som helst annet enn den vanlige korte tisserunden ute på jordet. De har lært seg det da, at om de IKKE gjør fra seg i løpet av den runden, så får de knipe igjen til neste anledning byr seg (ja, om noen av dem er dårlig i magen så får de selvsagt ut mer altså - jeg er jo ikke drital heller liksom :ahappy:). Det som er litt vittig er at når vi er på reiser og bor andre steder, så kan du være sikker på at Willy gjør det han skal rett etter at vi har snudd på lufteturen :lol: Han er enkel sånn og har skjønt settingen liksom. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Ja, helt klart, men siste del var mer ment på disse som vet at hunden er dårlig og likevel ikke løper ut av ringen, men heller lar den drite og spy på innsiden.

Ja, om en rekker å se at hunden brekker seg, så forsøker en å komme seg ut. Men om min 45-50 kilos tunge berner allerede sitter og spruten står ut bak, så forbeholder jeg meg retten til ikke å bære hunden ut :P Det er jo ikke alltid en får noe varsel på et realt diaré-vulkanutbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...