Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

1 time siden, Aya skrev:

Jeg har ikke hund lenger. Ingen lykkelig pels som hilser når jeg kommer hjem. Bare ekko av labber som følger meg rundt i huset. Måtte inn her og fortelle det til noen som vet hvordan dette er... ?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

Jeg har ikke hund lenger. Ingen lykkelig pels som hilser når jeg kommer hjem. Bare ekko av labber som følger meg rundt i huset. Måtte inn her og fortelle det til noen som vet hvordan dette er... ?

:icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bananen skrev:

Lurer på hvor det ble av sola som landet på en skyfri himmel i dag tidlig ble av ...

Den har vært her! I nesten hele dag :D 

5 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

 

---

Akkurat nå er jeg litt drittfettepeislei av å søke på jobber, uten resultat. Det går helt fint økonomisk, så det er ikke det, men som ung, frisk, relativt høyt naturvitenskaplig utdannet menneske med kapasitet til å jobbe fulltid - så er det relativt deprimerende å søke på *alt* av jobber uten å få så mye som et intervju. Man skulle tro det var bedre for samfunnet å putte arbeidsføre mennesker i arbeid...

:hug: Huff, arbeidssøking er noe dritt.  Søker du i norge  nå eller er du fremdeles i tyskland? 

 

1 time siden, Aya skrev:

Jeg har ikke hund lenger. Ingen lykkelig pels som hilser når jeg kommer hjem. Bare ekko av labber som følger meg rundt i huset. Måtte inn her og fortelle det til noen som vet hvordan dette er... ?

Åååh :hug:  :hug: ! 

 

----------------------------

 

Sola har vært her i dag, med behagelig sval vind. Så jeg har vært ute siden jeg stod opp omtrent. Herlig. :ahappy:  Hundene har ligget strekk ut og solet seg og hestene har fått kose seg ute på grønt. 

Har angrepet blåledveden til svigers, den på fremsiden, jeg får ikke ta den helt - vet den er svartelista, men får ikke kverke den. Men svigermor nevnte såvidt at den kunne jo friseres litt *fnis* Jeg trengte ikke mer, så nå er ene busken nesten skåret ned til stammen. Hun var ikke så skrekkelig imponert da, for mente sånt skal gjøres om høsten, noe som sikkert stemmer? Husker ikke regler for sånt jeg. Men det blir ikke gjort om høsten, så da så. :aww::lol:  Da jeg svarte at det er nå vi trenger plassen til uteplass, så spurte hun litt forsiktig om jeg sparer nok til at den kommer oppigjen da. DET gjør jeg. Vet hun vil ha den der, så snauer den jo ikke helt. Etter på var hun svært bekymret for om jeg kom til å ta samme taktikk på syrinene på baksiden (som forøvrig også er svartelistet) og rognetrærne på fremsiden. :aww:  Altså - jeg kan i grunnen skjønne at hun blir bekymret når Bonden slipper meg løs meg motorsag. :innocent::rofl:

 

Forøvrig har jeg bedre inkalling på hester enn på bikkjer. Stenger ved veien og slipper hestene løs på gården, da beiter de litt på fremsiden før de drar opp  bak gammelfjøset på ned på siden av nyfjøset og ned på grønt. Skulle ha dem inn i kveld, jeg plystrer og roper EN gang før jeg gikk inn i gamlefjøset og ordna klar litt lokkemat - innen jeg var ferdig med det så hørte jeg hundene bjeffe litt- og der kom begge hestene joggende nedover og inn dit de skulle :lol::wub: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Aya skrev:

Jeg har ikke hund lenger. Ingen lykkelig pels som hilser når jeg kommer hjem. Bare ekko av labber som følger meg rundt i huset. Måtte inn her og fortelle det til noen som vet hvordan dette er... ?

Vet alt for godt hvordan det er :icon_cry: 

:hug: 

1 minutt siden, SFX skrev:

Nå har jeg skrevet strukturert to do-liste for hele helga.

Å gjennomføre punktene, derimot... 

God planlegging er halve jobben sies det. Så da er du halvveis! Gratulere ;)  


Nå har jeg brukt nesten en time på å kverulere med printing og scanning. Det ble en ny i stedet :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

Jeg har ikke hund lenger. Ingen lykkelig pels som hilser når jeg kommer hjem. Bare ekko av labber som følger meg rundt i huset. Måtte inn her og fortelle det til noen som vet hvordan dette er... ?

Stor klem! Går det ellers bra der oppe? Du ble så stille... 

1 time siden, Mud skrev:

I dag har vi hatt moppen i 3 år ! :DTiden flyr ! 

Vi skal til Grimstad i helgen. Hva gjør man i Grimstad? 

Annet enn å fiske ?

Geocacher på Marivoll. Reiser i klatreparken på Tromøya utenfor Arendal. Spiser is og koser seg i sola. Padler litt kanskje? Båttur er en slager. Gjestehavna i Arendal har fått oppvarma basseng som flyter i sjøen, kunne det være noe for A? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
1 time siden, Aya skrev:

Jeg har ikke hund lenger. Ingen lykkelig pels som hilser når jeg kommer hjem. Bare ekko av labber som følger meg rundt i huset. Måtte inn her og fortelle det til noen som vet hvordan dette er... ?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Stor klem! Går det ellers bra der oppe? Du ble så stille... 

Geocacher på Marivoll. Reiser i klatreparken på Tromøya utenfor Arendal. Spiser is og koser seg i sola. Padler litt kanskje? Båttur er en slager. Gjestehavna i Arendal har fått oppvarma basseng som flyter i sjøen, kunne det være noe for A? 

Den klatreparken hadde litt begrensede adgangstider virket det som ? Vi skal i hvertfall sjekke ut en eller annen park i byen som visstnok har gamle gravhauger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

Jeg har ikke hund lenger. Ingen lykkelig pels som hilser når jeg kommer hjem. Bare ekko av labber som følger meg rundt i huset. Måtte inn her og fortelle det til noen som vet hvordan dette er... ?

Så trist :hug:

 

God bedring til @Poter

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Den klatreparken hadde litt begrensede adgangstider virket det som ? Vi skal i hvertfall sjekke ut en eller annen park i byen som visstnok har gamle gravhauger! 

Hvor gammelt er barnet? Og hvor skal du bo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yurij skrev:

Hvor gammelt er barnet? Og hvor skal du bo?

Vi skal som vanlig bo et random sted i skogen ved et fiskevann :P 

Barnets  fysiske alder er  6 år , mentalt et sted i mellom 1 og 100.. stort sett rundt 50 +...

 

Edit : Vi har jo minst en hund på slep hvor enn vi drar så det må være utendørsaktiviteter som er hundevennlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaisen skrev:

Fant ut at jeg måtte møte frykten min for innsekter, å luke ute...heldigvis fant jeg hansker i fellesboden...vi har heller og det er noe dritt. Ugress mellom alle hellene og umulig å få helt bort... kasta en bærepose med ugress og jeg ser ikke forskjell liksom...men så fant jeg to forskjellige ugressmidler også! Sikkert ikke beregnet til privat bruk, men kan jo snike en liten "prøve" før jeg kjøper selv??:P men vet ikke helt hva jeg skal bruke siden det er heller...det stod ei flaske med trinol mot ugress i plen (så den er sikkert ikke aktuell) og en flaske med round-up...??

får helt angst av å slippe ut bikkja etterpå også. Hvor lenge må jeg vente?

Bruk eddik. Helt ufarlig for pelsen, og tar knekken på alt ugress. Tar knekken på andre planter også da, så greit å passe på hvor man heller det på.

@Aya:console: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, noen ganger blir jeg så oppgitt... Gubben skulle gå tur med Uno, før han går sier jeg at det ser ut til å bli regn. Han mener det går helt fint, og går ut uten jakke. 15 minutter senere kommer de tilbake, fordi det begynte å regne. Gubben vil ikke ut igjen. Da MÅ jo jeg, bikkja må få kveldstur... og jeg er egentlig helt tom.

Forøvrig har jeg stekt kyllingklubber, nå sitter bikkja på kjøkkenet og høres ut som en pipeleke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Gah, noen ganger blir jeg så oppgitt... Gubben skulle gå tur med Uno, før han går sier jeg at det ser ut til å bli regn. Han mener det går helt fint, og går ut uten jakke. 15 minutter senere kommer de tilbake, fordi det begynte å regne. Gubben vil ikke ut igjen. Da MÅ jo jeg, bikkja må få kveldstur... og jeg er egentlig helt tom.

Forøvrig har jeg stekt kyllingklubber, nå sitter bikkja på kjøkkenet og høres ut som en pipeleke!

Gi han et spark bak og send han ut igjen.

Det finnes ikke dårlig vær.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Vi skal som vanlig bo et random sted i skogen ved et fiskevann :P 

Barnets  fysiske alder er  6 år , mentalt et sted i mellom 1 og 100.. stort sett rundt 50 +...

 

Edit : Vi har jo minst en hund på slep hvor enn vi drar så det må være utendørsaktiviteter som er hundevennlig. 

:)  Vi har mange fine badesteder/ strender som er hundevennlige . Hyggelig på Dømmesmoen med utsiktstårn, liten aktivitetspark i lysløypa og mulighet for å bade i samme slengen . Om du vil ha tips for barnevennig tur i spesifikt område si ifra :) I Arendal har de vitensenteret ( uten hund)  Hove evt ferje ut til Merdø

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yurij skrev:

:)  Vi har mange fine badesteder/ strender som er hundevennlige . Hyggelig på Dømmesmoen med utsiktstårn, liten aktivitetspark i lysløypa og mulighet for å bade i samme slengen . Om du vil ha tips for barnevennig tur i spesifikt område si ifra :) I Arendal har de vitensenteret ( uten hund)  Hove evt ferje ut til Merdø

Bading i helgen tror jeg utgår med mindre værvarselet endrer seg :P

Utsiktstårn hørtes topp ut!  Jeg er litt usikker på hvilket område vi havner i må innrømmes.  Sambo har  en plan der , vi bare henger med.  

Å oppleve litt skikkelig sørlandsidyll igjen blir uansett stas for trøtte østlendinger. 

Det poden er mest opptatt av ( utenom gravhaugene ) er om det er skikkelig shave ice å få kjøpt der.  Det har de nemlig i Kragerø :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aya :console:

Utrolig deilig med sommervær og åpen dør ut til hagen når man har valp. Gulvet er rotete av gress og jord og annet valpefrøken drar inn, men det er sommer! Og med en langt over gjennomsnittet energisk valp (jepp - denne krølla er VELDIG energisk :D ) så er hage og sommer egentlig et must for å overleve raptusene  :D . Digger henne da. Har gitt beskjed til datter om at hvis hun ikke utnytter potensialene som bor i denne smarte valpen så overtar jeg henne selv  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2017 at 7:12 PM, Cavalierflat skrev:

Teltur fra i går til i dag var deilig :heart: våknet tidlig i skogen og dro for og se på NM i lydighet. Mange flinke, og gøy med retriever på pallen :thumbs:

Og den retrieveren er mamman til min( stolt):D

2 timer siden, Mud skrev:

I dag har vi hatt moppen i 3 år ! :DTiden flyr ! 

Vi skal til Grimstad i helgen. Hva gjør man i Grimstad? 

Annet enn å fiske ?

 

@Aya :hug:

Sitte på brygga og spise pølser fra Notto:). Ellers er det å gå ent tur langs strendene og småveiene ved Drottningborg fint for både barn og hund.

Trøtt som en strømpe.... og veldig glad jeg er ferdig med kurs. Dette har vært en slitsom vår.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Gi han et spark bak og send han ut igjen.

Det finnes ikke dårlig vær.

Synes heller hun kunne sparket gubben ut og latt han være ute i lengre tid... :P Makan til gjøk!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

God planlegging er halve jobben sies det. Så da er du halvveis! Gratulere ;)  

Det er tanken som teller, har jeg også hørt - så kanskje jeg er ferdig da?

Jeg har i hvert fall tatt en pause, er halvveis på begge to. Glam ble lei, det tar jo en kvart evighet å komme gjennom pelsen hans, så han fikk slippe etter en god stund, og Gloria meldte seg frivillig til å fortsette. Men jeg måtte gi meg cirka halvveis, for plutselig ga hun meg et sånt blikk som bare X'en har gitt meg før. Jeg kan ikke forklare det, men det var brått som om X'en satt og så på meg. Det ble for mye, for sterkt, og ikke kan jeg klippe ører og klør med tårevåte, halvblinde øyne heller. Nesten litt ekkelt hvor lik Gloria var mormora si i det øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...