Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

@Raksha :hug: 

 

Jeg fikk endelig ryddet meg sitteplass i stua i går, så i dag ble tv koblet til. Burde kanskje ikke gjort det før jeg var ferdig å pakke ut.. :aww:  :lol:  Selv om enkelte ting begynner å komme på plass så har jeg fortsatt samtaler med meg selv om hva jeg kan lage av mat, basert på hva jeg har fått opp i skapene. I dag tenkte jeg å lage suppe, men så langt har jeg bare funnet en suppeskål... de andre var ikke i samme kasse som fatene og glassene. Så da ble suppen utsatt, slik at jeg slapp å dele skål med guttungen. :aww:  

Nå tror jeg det er leggetid her...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

@Raksha :hug:

@Malinka Krus dem er da ypperlige å spise suppe av.

 

Nå sitter jeg og leser til eksamen for harde livet. PGA diverse så må jeg bare sette meg målet om å bestå denne eksamenen. Håper jeg gjør det for da kan jeg gå videre på fagbrevet som jeg da forhåpentligvis ahr bittelitt praksis igjen for å ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Tenk... i dag er det 20 år siden jeg ble vekket opp kl 23 på kvelden av mamma med beskjed om at det var noen som ville snakke med meg. Jeg skjønte det, jeg visste det inderst inne, for jeg spurte nesten ikke hvorfor, bare fulgte med henne ned. I kjellerstua satt en fremmed mann i dress, og min bror. Min bror så himmelfallen ut, men jeg husker ikke om han gråt. Mannen fortalte at noen hadde funnet min far død. Jeg husker jeg visste, men jeg spurte likevel om hva som hadde skjedd. Men jeg visste. 

20 år. Det er lenge. Det er 20 år med spørsmål jeg aldri får svar på, 20 år med sorg og savn, 20 år med merkedager der han ikke er med, 20 år med gode minner og vonde minner. 20 år med selvbebreidelse, for hva om hvis om atte dersom hvis bare?  Det er en lang og komplisert forhistorie for min kjære pappas død, han hadde sine problemer som han ikke så noen muligheter for å klare å løse, og valgte den eneste løsningen han så - han valgte å forlate oss ved å ta sitt eget liv. Jeg var 13. Bror var nesten 17.  

20 år senere har jeg en fantastisk samboer og en enda mer fantastisk datter, og jeg skulle så ønske at det var min pappa min datter kaldte morfar. Skulle ønske det var han jeg ringte når jeg trengte svar på ting bare pappaer kan hjelpe med... 

Hvorfor jeg skriver dette her? Fordi jeg vet det er flere her som har vært gjennom det samme som meg, og jeg vet det er folk her som sitter med de samme tankene som han hadde, og håper de vet og tror på at det finnes hjelp, at det ikke er den rette løsningen... 

Jeg tenner et lys for pappaen min i kveld, og et lys for alle der ute som sitter med slike vonde tanker :hug: 

 

Riktig nok ikke helt det samme som skjedde med mamma, men det der traff veldig likevel. Tiden fra hun døde, og fram til nå er en eneste stor tåkesky med kaos, og jeg har tenkt mange ganger "jeg skulle ønske jeg kunne ringe mamma" eller "hva hadde mamma gjort?". Slik regner jeg med at det blir en god stund framover.

Ikke minst, så skulle jeg ønske at Karoline fikk oppleve mer av henne, samtidig som jeg er veldig glad for at hun ikke skjønner noe av det som har skjedd. Jeg unner henne ikke den smerten som jeg har følt på den siste uka, selv om det hadde vært verdt det om hun fikk alle minnene hun egentlig skulle fått. :heart:

Begravelse i morgen. Jeg gruer meg veldig, samtidig som jeg tror det blir godt å få tatt et siste farvel. Jeg håper det blir lenge til neste gang :cry:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ozzy skrev:

Lille krokodille :lol:

Snapchat-1771706514.thumb.jpg.f447de22ccfc3945c7192f13305c02b6.jpg

 

:lol::lol:

1 time siden, Pixie skrev:Det er få ting som gjør meg så forbanna som når noen sier de som tar selvmord er feige. De aller, aller fleste gjør det fordi de oppriktig mener at de rundt dem, de de er glad i, får det bedre uten dem. Det er kjærlighet det, ikke feighet.Jeg tror også at ingen som ikke har vært der kan forstå hvor tomt alt kan bli..

 

Vet ikke hva som skjedde med quoten.. 

Er helt enig der. Er selvfølgelig ikke bra, men feigt synes jeg ikke det er. Det er ikke opp til alle andre å dømme hva en person skal måtte klare å leve med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Raksha said:

Jeg tenner et lys for pappaen min i kveld, og et lys for alle der ute som sitter med slike vonde tanker :hug: 

:hug: 

--

AN har jeg latt meg provosere av den evige greia om at det er "mange uføre som ikke egentlig er sjuke", og at standarsvaret når du forteller dem om deg sjøl er "ja, det er klart at noen er sjuke, men det er nok mange som ikke er det". Hva **** veit de om det? Og vedkommende klarte - og det var det som provoserte meg - å skrive "men kan nu ikke vær så mye som feila når man både kan gå på fest, reise te Syden og ellers delta i det som skjer". Nei for ALL FØKKINGS DEL, orker du å reise til syden, som ofte har en positiv effekt på opptil flere kroniske sykdommer, da er du neppe sjuk. Orker du å gå på fest 1 kveld, da er du neppe sjuk. Og hva **** betyr "ellers delta på det som skjer"? 

Jeg ønsker sånne en ordentlig alvorlig sykdom, så ****** ond er jeg faktisk. Så kan de prøve hvordan det er å stå på utsiden av alt som normale, friske folk tar som en selvfølge, for 66 % av sin tidligere inntekt, så kan de fortelle meg da hvor ****** fett det er å være ufør. Lykke til med det, ditt uempatiske patetiske baksnakkende troll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

:hug: 

--

AN har jeg latt meg provosere av den evige greia om at det er "mange uføre som ikke egentlig er sjuke", og at standarsvaret når du forteller dem om deg sjøl er "ja, det er klart at noen er sjuke, men det er nok mange som ikke er det". Hva **** veit de om det? Og vedkommende klarte - og det var det som provoserte meg - å skrive "men kan nu ikke vær så mye som feila når man både kan gå på fest, reise te Syden og ellers delta i det som skjer". Nei for ALL FØKKINGS DEL, orker du å reise til syden, som ofte har en positiv effekt på opptil flere kroniske sykdommer, da er du neppe sjuk. Orker du å gå på fest 1 kveld, da er du neppe sjuk. Og hva **** betyr "ellers delta på det som skjer"? 

Jeg ønsker sånne en ordentlig alvorlig sykdom, så ****** ond er jeg faktisk. Så kan de prøve hvordan det er å stå på utsiden av alt som normale, friske folk tar som en selvfølge, for 66 % av sin tidligere inntekt, så kan de fortelle meg da hvor ****** fett det er å være ufør. Lykke til med det, ditt uempatiske patetiske baksnakkende troll. 

Sånne folk gjør faktisk at jeg sitter med dårlig samvittighet over å ha en god periode. 

Blir så provosert at jeg nesten må ta en ordentlig takling på meg selv for å unngå sånne steder der folk skriver sånt, For jeg blir så påvirket av det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snoffe said:

Sånne folk gjør faktisk at jeg sitter med dårlig samvittighet over å ha en god periode. 

Nyt den. Du fortjener det, og du veit ikke når neste dårlige periode kommer og hvor lang den blir, så nyt den mens du kan! :hug: 

Just now, Snoffe said:

Blir så provosert at jeg nesten må ta en ordentlig takling på meg selv for å unngå sånne steder der folk skriver sånt, For jeg blir så påvirket av det.

Ja, jeg må ha et eller annet behov for å straffe meg sjøl som gidder å lese kommentarer under sånne artikler. Eller så har jeg bare et urealtistisk håp om at om man forteller hvordan det er, at de faktisk forstår. Jeg håper noen slår meg neste gang jeg syns det er lurt å engasjere meg i sånne diskusjoner.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, SFX said:

 

INGEN planer om å bli drektig her, nei, og skulle det mot enhver biologisk forstand skje, så gjør jeg en ende på det. Jeg har fått flere tips om alternativ prevensjon, så skal undersøke mulighetene mine. Takk for innspill!

P-sprøyte KAN ha effekt på blødning hos andre, Noen derimot får konstante blødninger... Og prøblemet da er at det tar tid før medikamentet er ute av kroppen.  Ca 6 mnd. Og hvis du ikke tåler den - får kvalme, hodepine el, så tar det lang tid før det hele er ute.
En annen mulighet er hormonspiral. Den reduserer både frekvens og størrelse på blødningene, en del slutter helt å blø, noen får små "spot-blødninger" av og til (en gang per måned, en gang annenhver måned el).Og tåler du den ikke kan du fjerne den på dagen, i motsetning til p-spøryte. 

 

@Raksha :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snoffe skrev:

Sånne folk gjør faktisk at jeg sitter med dårlig samvittighet over å ha en god periode. 

Blir så provosert at jeg nesten må ta en ordentlig takling på meg selv for å unngå sånne steder der folk skriver sånt, For jeg blir så påvirket av det.

Akkurat sånn føler jeg det også... selv om veldig få ser de dagene jeg ligger i en krøll og håper å dø.

 

Men over til noe annet,sonen vet alt.

Kan sorg gjør at en mister menstruasjonen?

Og hvis mitt hus brenner ned til grunnen, og det eneste jeg får reddet ut er meg og hunden-alt av lommebok, pass, fødselattest, bankort osv er brent inne. Hvordan kan jeg da bevise at jeg er meg?

Fine tanker å tulle med på nattestid...

Nå har det kommet folk som skal stelle i hagen min... da tror jeg at jeg tusler en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Jeg må slutte å lese kommentarfelt under avisartikler.

"Merkel er det verste som har skjedd Tyskland. Ja, hele Europa, egentlig". 

Historie er heller ikke en av fagene de har som pensum på livets harde skole, tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, 2ne said:

*sukk* Jeg må slutte å lese kommentarfelt under avisartikler.

"Merkel er det verste som har skjedd Tyskland. Ja, hele Europa, egentlig". 

Historie er heller ikke en av fagene de har som pensum på livets harde skole, tydeligvis. 

Jeg sluttet for flere år siden... Jeg liker å leve i den tro at de fleste jeg møter er oppegående og empatiske mennesker, kommentarfelter ødelegger den rosa bobla mi. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

@Raksha :hug: 

9 timer siden, Pixie skrev:

@Raksha :hug:

Det er få ting som gjør meg så forbanna som når noen sier de som tar selvmord er feige. De aller, aller fleste gjør det fordi de oppriktig mener at de rundt dem, de de er glad i, får det bedre uten dem. Det er kjærlighet det, ikke feighet.

Jeg tror også at ingen som ikke har vært der kan forstå hvor tomt alt kan bli.

Jeg kan ikke annet enn å skrive under på det. Dessverre. 
Det har hatt sine konsekvenser å vokse opp med den "faren" jeg har hatt. Når bobla sprakk så er det faktisk mannens fortjeneste at jeg er her i dag. 
 

8 timer siden, Annik skrev:

 

Sender en god :hug: til deg også. :heart: 


Jeg føler meg litt tom og rar i dag. Har hatt tidenes mareritt hvor både gammelt og nytt var sammen i en eneste stor grøt. Så nå sitter jeg her med høy puls og prøver å komme til hektene før jeg starter skikkelig på dagen. 

Har satt lever til kok da. Det er jo en måte å komme i gang på! 

Og der dukket det opp noe som gjorde meg enda mer oppgitt over en viss "oppdretter" gruppe. 
Hvem pokker får seg til å spørre om man kan avle på mistenkt demodex? Jeg blir så sur av de spørsmålene av og til, i hvert fall når det er så åpenbart at svaret er et rungende NEI. 

Dette er litt den følelsen jeg har rundt den gruppa nå: 

 

Grumpy cat.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 timer siden, Raksha skrev:

Jeg tenner et lys for pappaen min i kveld, og et lys for alle der ute som sitter med slike vonde tanker :hug: 

:console:

7 timer siden, 2ne skrev:

Orker du å gå på fest 1 kveld, da er du neppe sjuk. Og hva **** betyr "ellers delta på det som skjer"? 

Jamen alle vet jo at når man går på skolen, og er syk en dag, så skal man jo heller ikke være med på noe på kvelden når man kanskje har blitt frisk igjen vøtt... og det overfører man jo lett til voksenlivet og kronisk sykdom må vite... Du vet - alle som har gått på livets skole kan alt om det der. Der har de også lært at ytringsfrihet er viktig - de gikk bare glipp av den delen som sier at ytringsfrihet også medfører et stort ansvar - det hører ikke med i pensum :aww: 

Trøblet i tre kvarter med å få kobla meg opp til kontorløsningen på jobb - også var problemet at jeg har brukt opp kvota mi fra nettleverandøren. NÅ har jeg normal hastighet på nettet igjen :aww: Jeg burde jo ha skjønt at det var noe galt allerede da jeg oppdaterte kartene i GPS'en i går... når det først står at det er 5 timer igjen av nedlastingen...så er det 3 timer igen - og når jeg stod opp i dag var det brått 6 timer igjen av nedlastingen - jeg BURDE ha skjønt at det var noe galt allerede da :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Debbie skrev:

Akkurat sånn føler jeg det også... selv om veldig få ser de dagene jeg ligger i en krøll og håper å dø.

 

Men over til noe annet,sonen vet alt.

Kan sorg gjør at en mister menstruasjonen?

Og hvis mitt hus brenner ned til grunnen, og det eneste jeg får reddet ut er meg og hunden-alt av lommebok, pass, fødselattest, bankort osv er brent inne. Hvordan kan jeg da bevise at jeg er meg?

Fine tanker å tulle med på nattestid...

Nå har det kommet folk som skal stelle i hagen min... da tror jeg at jeg tusler en tur.

Ja, sorg kan gjøre det.. 

og jeg regner med du får litt goodwill.. du har jo registrert at du bor der, huset ditt har brent ned og du har lik signatur, kan fødselsnummer, osv . Jeg tipper ikke det er noe problem.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjemmeeksamen. Fra kl 12 i dag og frem til nå har jeg skrevet 2500 ord. Det betyr at jeg har over et helt døgn på finpuss og flisespikk. :D Fy fader, for en mestringsfølelse! Mandag skiftet jeg blinklys, olje, nummerskiltholder og setebelte i bilen helt selv så den gikk gjennom EU-kontrollen i går, og så har jeg klart å gjøre oppgaven såpass ferdig at jeg kunne levert nå og bestått på ett av to døgn. Herregud! Nå er jeg flink! Målet er å kunne levere i kveld...

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hjemme og retter prøver idag, eller nå drikker jeg frokostkaffen og manner meg opp til å begynne med prøvene..

Fremdeles trøtt etter helga, veldig fin kennelleir i Sverige. Morsomt å se alle Piggs søsken og halvsøsken og søskenbarn mm... Fin gjeng og god trening. Og vaaaarmt! Pigg forsøkte å gå på vannet to ganger og vi har nå empirisk støtte for at han ikke er Jesus... Men tror det var godt å få bade litt i varmen

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha :console: 

___

Jeg våknet fra en heftig drøm, hvor jeg var på ferie i New York - bilferie, så jeg kjørte rundt alene og så på alle sights, og var litt stressa over trafikken. Så våknet jeg, og fant meg selv i bilen, hvor clutchen var ødelagt og jeg måtte holde meg i tredjegir hele tiden, og nå var jeg i London for å se på greyhoundløp, og flørta med en skuespiller som syntes det var vanskelig å finne en god åpningsreplikk for å få i gang samtalen, så han kledde seg naken "to break the ice" i stedet. Deretter glemte jeg meg bort og kjørte nye E6 til jobb i dag, hvor det er bompenger - og det må være en stund siden jeg kjørte der, for plutselig dukket det opp et stort Burger King-skilt! Det var så jeg lurte på om jeg drømte enda. Det har da aldri vært en Burger King tett inntil veien mellom Minnesund og Hamar! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg har ikke vært i begravelse siden farmor døde i 2009. Så jeg får prøve å finne et passende antrekk. Håper mørk grønn penskjorte er innafor. Resten av antrekket er svart. Og lommetørkle ja,det skippa jeg sist og det var ikke smart. Jobben viste stor velvilje for å skaffe meg vikar for å dra i min tidligere svigermors begravelse. Det er 20 år for tidlig og det er fryktelig leit. Det er 17 år siden jeg ble kjent med henne. Hun var en nydelig dame på alle måter.

Sønnen hennes og barnebarnet trenger en hånd å holde i på fredag og så tar vi en dag av gangen fremover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, Mona said:

Jeg sluttet for flere år siden... Jeg liker å leve i den tro at de fleste jeg møter er oppegående og empatiske mennesker, kommentarfelter ødelegger den rosa bobla mi. 

Jeg satser på at oppegående og empatiske mennesker ikke orker å forholde seg til kommentarfelt. Jeg må gå ut fra det for å ikke miste troen på menneskeheten :aww: 

46 minutes ago, Siri said:

Jamen alle vet jo at når man går på skolen, og er syk en dag, så skal man jo heller ikke være med på noe på kvelden når man kanskje har blitt frisk igjen vøtt... og det overfører man jo lett til voksenlivet og kronisk sykdom må vite... Du vet - alle som har gått på livets skole kan alt om det der. Der har de også lært at ytringsfrihet er viktig - de gikk bare glipp av den delen som sier at ytringsfrihet også medfører et stort ansvar - det hører ikke med i pensum :aww: 

:gaah: 

Det brødhuet som klagde over at uføre dro til syden og var på fest kunne skjønne at sånne uttalelser provoserte folk som virkelig var syke. Nei, kjerring, hadde du skjønt hvor provoserende det var, så hadde du holdt skikkelig kjeft :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 minutter siden, 2ne skrev:

:gaah: 

Det brødhuet som klagde over at uføre dro til syden og var på fest kunne skjønne at sånne uttalelser provoserte folk som virkelig var syke. Nei, kjerring, hadde du skjønt hvor provoserende det var, så hadde du holdt skikkelig kjeft :aww: 

Å holde kjeft inngår heller ikke i pensum til Livets Skole :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...