Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai

Recommended Posts

Skrevet

Idag er det faktisk nøyaktig 2 år siden operasjon nr.4 og 6mnd siden operasjon nr.5.   4.november levde jeg trua om at jeg hadde kasta krykkene til nyttår, nå sitter jeg med krykkene mine og venter på legen for nok en sykemelding.. Bittelitt lei, for å si det sånn.. :hmm:

• Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

Skrevet
9 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hva koster det egentlig å vaske bil? Tror bare jeg har brukt automat en gang. Men tenkte å ta en autmatvask nå for å få spylt under. Fant ett sted der det koster 179. (129 for drt billigste men var ikke med underspyling). Hva koster sånn på circle k feks?

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Betalte 299 på cirkle k forrige uke. Det var poleringsvask siden bilen var flaut skitten. Da fikk jeg med VG og engangskluter til å vaske inne i bilen. Men de hadde billigere altenativer også tror det startet på 199

• Like 1
Skrevet
11 timer siden, Raksha skrev:

Dyreklinikken vi bruker skal ha kanin/gnagerkampanje i mai, og tilbyr gratis kloklipp til kaniner og marsvin. Tro hva de sier om vi fyller bilen og tropper opp med 35 stk og ber om gratis kloklipp? :lol: 

Do it!:lol:

Når man kommer hjem og er litt "høy" etter avslutning av flott kurs med herlige, engasjerte kursdeltagere, kommer inn i kaninstallen og ser at kaninhunnen man har ventet mest på har fått tre dødfødte unger, da faller den gode følelsen i grus og resten av kvelden er ødelagt:cry:

Og for å toppe det så bråvåknet jeg kl 09, og resten av dager er spolert i mitt hode. For jeg hadde nemlig en sykehustime kl 08.30 som jeg hadde ventet lenge på:vegg: Så da blir det nesten 800,- i gebyr for å være teit og fordi vekkerklokken sviktet, og jeg er rasende på meg selv:vegg:

Skrevet
Betalte 299 på cirkle k forrige uke. Det var poleringsvask siden bilen var flaut skitten. Da fikk jeg med VG og engangskluter til å vaske inne i bilen. Men de hadde billigere altenativer også tror det startet på 199

ok da høres det ut som hamar bilvask er det billigste alternativet for det jeg trenger, er sikkert ikke inkludert underspyling på det billigste programmet på bensinstasjonen. Og bilen er ikke sååå skitten, man ser jo at den er hvit [emoji41] Tipper at Shell sikkert ligger på samme pris som curcke c (som mobilen kaller det).
Skrevet
På 1.5.2017 at 0:53 PM, Raksha skrev:

Lupin gleder seg til å løpe fra App :D:lol:  Har et gammelt hus her, er tett tak, men thats it... Trenger du noe mer? :lol:   

Skal ikke så mye til for å løpe fra han :D Høres ut som akkurat det vi trenger, jeg har dyne og pute selv :rofl:

Skrevet

haha flaks [emoji16] NVH besøket gikk akkurat under gammelt forsikringsår! Så da er det blanke ark, og forhåpentligvis blir ikke forsikringen like hyppig brukt dette året. Har endelig tatt meg sammen og sendt inn diverse kvitteringer på meds og den kloa som falt av og, det blir litt penger når det plusses sammen altså... hadde blitt mer om de hadde dekket laserbehandling og slike ting.

• Like 3
Skrevet

Dere med to mellomstore hunder, hvilken bil har dere? Må ha to bur i baggasjen. Ser på v70, men vanskelig å finne andre biler som er stort nok! 

Skrevet
11 minutes ago, mushi said:

Dere med to mellomstore hunder, hvilken bil har dere? Må ha to bur i baggasjen. Ser på v70, men vanskelig å finne andre biler som er stort nok! 

Har dobbeltburet til Herkules str L, med to hundar i (str 25-30kg). Det har passa fint i ein golf stasjonsvogn, og står no i ein hyundai santa fe. Om det hjelper. :P 

Skrevet
33 minutter siden, mushi skrev:

Vi har Volvo XC70 og VW Touran. Har stort dobbeltbur baki begge bilene

Skrevet

Her er det 20 grader, så nå har jeg nettopp vært en times tid på stranden. Bikkja fant selvfølgelig daue fugler å rulle seg i, og gravde opp fisk fra sanden som hun fornøyd tygget i seg..:aww: pleier alltid å gå tur med noen på sånne plasser, men det var faktisk litt deilig å gå alene også..nå skal jeg spise melkesjokolade, men angrer litt på at jeg ikke kjøpte is:lol:

Skrevet
Akkurat nå, Kaisen skrev:

Bikkja fant selvfølgelig daue fugler å rulle seg i, og gravde opp fisk fra sanden som hun fornøyd tygget i seg..:aww:

Haha, hun må jo være i slekt med min :lol: 

Skrevet

ÅÅååååååå jeg er sååååå glad for å ikke være i sør!!! 20 grader må føre til tidenes eksplosjon av pollen, grøss og gruuuuu! Deilige deilige nord-norge med snø, regn, grått og kaldt!!! :wub:  I grøftene ligger en massakre av døde hestehov, og jeg gledet meg faktisk over det :lol: 

Skrevet

AN skulle jeg ligget på et operasjonsbord. Jeg er glad jeg ikke gjør det :aww::P 

Skrevet

ÅÅååååååå jeg er sååååå glad for å ikke være i sør!!! 20 grader må føre til tidenes eksplosjon av pollen, grøss og gruuuuu! Deilige deilige nord-norge med snø, regn, grått og kaldt!!! :wub:  I grøftene ligger en massakre av døde hestehov, og jeg gledet meg faktisk over det [emoji38] 

Bra det er hestehov og ikke hester [emoji28]

Skrevet
7 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Haha, hun må jo være i slekt med min :lol: 

:lol:

Jeg har aldri sett henne spise de fiskene før, men det er kanskje fordi vi bruker å gå tur med en labrador, så mi graver de opp og labbisen spiser de..

4 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

ÅÅååååååå jeg er sååååå glad for å ikke være i sør!!! 20 grader må føre til tidenes eksplosjon av pollen, grøss og gruuuuu! Deilige deilige nord-norge med snø, regn, grått og kaldt!!! :wub:  I grøftene ligger en massakre av døde hestehov, og jeg gledet meg faktisk over det :lol: 

Ingen pollen her:lol: joda, men sikkert ikke nok til at jeg reagerer på det.. men så vet jeg ikke helt hva jeg reagerer på heller, men hver sommer får jeg allergisymptomer

Skrevet
1 minutt siden, Lola Pagola skrev:

Bra det er hestehov og ikke hester emoji28.png

Haha. Ha. Ditt makabre sinn altså :lol:

Akkurat nå, Kaisen skrev:

:lol:

Jeg har aldri sett henne spise de fiskene før, men det er kanskje fordi vi bruker å gå tur med en labrador, så mi graver de opp og labbisen spiser de..

Ingen pollen her:lol: joda, men sikkert ikke nok til at jeg reagerer på det.. men så vet jeg ikke helt hva jeg reagerer på heller, men hver sommer får jeg allergisymptomer

Var shittonns av pollen i Tyskland (ikke så langt unna Danskegrensa) like før jeg dro, så jeg er ikke i tvil om at polleneksplosjonen kommer hvert øyeblikk til Skandinavia. Bilen min var dekket, og i alle dikene var det et grønt dekke på vannoverflata... Øynene klødde og nesen rant. Drittpollen :cry:  

Guest *Kat84*
Skrevet
1 time siden, mushi skrev:

Det er V70 vi har kjøpt nå, og bak der er det såpass god plass at det trengs skillevegg eller et tilpasset bur til Sjef. 

Så hvis du skal ha 2 mellomstore hinder er nok V70 eller Mercedes veien å gå. Ellers blir det vel biler typ Berlingo. 

Husk at Mercedes er kjent for rust, og at Volvo sine XC modeller om dere vurderer det har vært litt trøblete. 

Skrevet
2 timer siden, Ganzie skrev:

Do it!:lol:

Når man kommer hjem og er litt "høy" etter avslutning av flott kurs med herlige, engasjerte kursdeltagere, kommer inn i kaninstallen og ser at kaninhunnen man har ventet mest på har fått tre dødfødte unger, da faller den gode følelsen i grus og resten av kvelden er ødelagt:cry:

Og for å toppe det så bråvåknet jeg kl 09, og resten av dager er spolert i mitt hode. For jeg hadde nemlig en sykehustime kl 08.30 som jeg hadde ventet lenge på:vegg: Så da blir det nesten 800,- i gebyr for å være teit og fordi vekkerklokken sviktet, og jeg er rasende på meg selv:vegg:

:lol: Frister! Verste er at damene der hadde ledd seg fillete :lol: 

Ååååååååååååh :hug: !  Kan håpe du får pakke i dag? *utålmodig* 

Skrevet
1 time siden, mushi skrev:

Jeg har en Honda Cr-v. God plass til to mellomstore bur bak hvis man legger ned setet, men jeg synes det er greiere å ha det ene i baksetet og feste det med sikkerhetsbeltet.

• Like 1
Skrevet
2 timer siden, LØJ skrev:

Skal ikke så mye til for å løpe fra han :D Høres ut som akkurat det vi trenger, jeg har dyne og pute selv :rofl:

Gulv ække så nøye? Er litt gulv både i begge etasjer, det er are litt luftig mellom etasjene enkelte plasser. Men kan sikkert ordne seng til deg *fnis* 

• Like 1
Skrevet

Du vet du kanskje ikke er helt i form når fuglene synger altforhøyt! Skulle hatt volumkontroll. Men hey, jeg hørte på @Wednesday og trakk meg fra møteforpliktelse i dag, så da trenger jeg bare å ha kake ferdig før kl 18. Det skal jeg klare. Lage den nå kanskje? Og så driste meg ut i sola til disse bråkete pippipene? Ja tror det. :aww: 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...