Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

3 timer siden, mushi skrev:

Dere med to mellomstore hunder, hvilken bil har dere? Må ha to bur i baggasjen. Ser på v70, men vanskelig å finne andre biler som er stort nok! 

Har berlingo multispace. Skulle gjerne hatt bur som er litt dypere, men i bredden har kelpisene god plass :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble toro langpanne på bygdekvinne/hagelagsmøte - jeg orket ikke noe mer fancy :aww:  Det viktigste er at de får noe å biteti til kaffen :aww:  

Skal teste kakeoppskriften jeg fikk her en annen gang.  Kaken er ferdig og står til avkjøling på benken, tilogmed ferdig "pynta". Sende Bonden bort med den i kveld.  Og siden jeg har brukt meg opp på kakelaging, så blir det posetomatsuppe til middag. Enkle løsninger :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen ringte tideligere idag og lurte på om vi skulle gjøre noe med veien, som er privat. Den er full av hull og sånt og blir bare verre og verre. Vi bor i hus B, naboen som spurte bor i hus D og er også "ansvarlig" for 90% av slitasjen pga gårdsdrift og rideskole/stall. Kjører ihvertfall 20 biler tur/retur daglig pluss traktorer, slaktebiler og hestehengere.  Hadde det ikke vært så mye trafikk ville det heller ikke vært så mye hull og dårlig vei.. 

Er det innafor å spørre om han kan dekke mer, eller er der bare frekt? Ønsker ikke å være vanskelig men på en annen side synes jeg det er kjedelig om vi må betale 1/4 av kostnadene for å fikse veien når naboen har såpass mye trafikk til seg og veien aldri vill sett slik ut hvis alle bare bodde der.. 

Vennligst ikke siter bildet da jeg ikke vil ha det liggende her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Den følelsen da hunden ligger ute og bruker hundehuset og det går folk med hund forbi og det kjører biler forbi uten at han bryr seg. Det er faktisk håp for at han kan stå i hundegården i sommer når jeg er på jobb. Jippi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tue May 02 2017 at 8:17 PM, Snoffe skrev:

Jeg blir gjevnt over uggen i magen av melkeprodukter (også laktosefrie produkter), men i perioder blir jeg veldig dårlig og får kraftig diare ikke veldig lenge etter inntak av melkeprodukter. Har aldri testet meg, men det er ganske åpenlyst at det er det som er problemet :P

Jeg velger å spise melkeprodukter likevel, og så er jeg heller forsiktig før jeg skal noe som gjør at man ikke vil bli sittende på do. Skal jeg bort, fly, på kino etc så unngår jeg det meste med melk i seg. Utover det så begrenser jeg inntaket, og i periodene jeg blir veldig dårlig så unngår jeg det helt.

 

Har du forsøkt alternative produkter? Søsteren mi reagerer også på laktose + laktosefrie produkter (laktosefri rømme/fløte går fint), men hun kan erstatte med rismelk - har du prøvd det evnt soyamelk? 

 

På Thu May 04 2017 at 9:37 AM, Kaisen skrev:

Jaa kanskje det... nå får hun royal canin, som er det eneste tørrforet hun liker.. og godbitene har jeg redusert ganske kraftig. Fant nemlig ut at jeg ga pittelitt for mye...hun får som regel en blanding av tørrfor,frolic og lever. Men jeg trekker det av foret :) så får hun tørrfisk ca en gang i uka

Bilderesultat for pedigree schmackos

Dersom hun liker de så er feks disse knall til småhunder! Deler de i passende småbiter så fyller de ikke magen så fort som frolic :) 

 

På Thu May 04 2017 at 10:30 AM, Ganzie skrev:

Do it!:lol:

Når man kommer hjem og er litt "høy" etter avslutning av flott kurs med herlige, engasjerte kursdeltagere, kommer inn i kaninstallen og ser at kaninhunnen man har ventet mest på har fått tre dødfødte unger, da faller den gode følelsen i grus og resten av kvelden er ødelagt:cry:

Og for å toppe det så bråvåknet jeg kl 09, og resten av dager er spolert i mitt hode. For jeg hadde nemlig en sykehustime kl 08.30 som jeg hadde ventet lenge på:vegg: Så da blir det nesten 800,- i gebyr for å være teit og fordi vekkerklokken sviktet, og jeg er rasende på meg selv:vegg:

Huff! :hug: 

På Thu May 04 2017 at 4:21 PM, Ozzy skrev:

Naboen ringte tideligere idag og lurte på om vi skulle gjøre noe med veien, som er privat. Den er full av hull og sånt og blir bare verre og verre. Vi bor i hus B, naboen som spurte bor i hus D og er også "ansvarlig" for 90% av slitasjen pga gårdsdrift og rideskole/stall. Kjører ihvertfall 20 biler tur/retur daglig pluss traktorer, slaktebiler og hestehengere.  Hadde det ikke vært så mye trafikk ville det heller ikke vært så mye hull og dårlig vei.. 

Er det innafor å spørre om han kan dekke mer, eller er der bare frekt? Ønsker ikke å være vanskelig men på en annen side synes jeg det er kjedelig om vi må betale 1/4 av kostnadene for å fikse veien når naboen har såpass mye trafikk til seg og veien aldri vill sett slik ut hvis alle bare bodde der.. 

Vennligst ikke siter bildet da jeg ikke vil ha det liggende her. 

 

Vil si det er innafor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ozzy skrev:

Naboen ringte tideligere idag og lurte på om vi skulle gjøre noe med veien, som er privat. Den er full av hull og sånt og blir bare verre og verre. Vi bor i hus B, naboen som spurte bor i hus D og er også "ansvarlig" for 90% av slitasjen pga gårdsdrift og rideskole/stall. Kjører ihvertfall 20 biler tur/retur daglig pluss traktorer, slaktebiler og hestehengere.  Hadde det ikke vært så mye trafikk ville det heller ikke vært så mye hull og dårlig vei.. 

Er det innafor å spørre om han kan dekke mer, eller er der bare frekt? Ønsker ikke å være vanskelig men på en annen side synes jeg det er kjedelig om vi må betale 1/4 av kostnadene for å fikse veien når naboen har såpass mye trafikk til seg og veien aldri vill sett slik ut hvis alle bare bodde der.. 

Vennligst ikke siter bildet da jeg ikke vil ha det liggende her. 

*Bildepoff*

Jeg ville kontaktet kommunen og høre hva de mener. Selv om det ikke er en kommunal vei så kan de si litt om sedvane og slikt på saker som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, tutle skrev:

 

 

Bilderesultat for pedigree schmackos

Dersom hun liker de så er feks disse knall til småhunder! Deler de i passende småbiter så fyller de ikke magen så fort som frolic :) 

Hun liker alle slags godbiter :aww: har hatt de også, men syns de er veldig dyre... jeg bruker en del godbiter, spesielt på tur. Frolic kommer jo i stor pakke, så det varer en god stund. Men jeg deler opp de også da, i 4 eller 8. Så har jeg sånne leversnitter (?) Som jeg også deler i smååå biter. Schmackos kjøper jeg sånn av og til. Men ser det er 30% på coop mega så kanskje jeg skal kjøpe noen pakker:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN har vi fått passehunden på besøk, Ali var ikke så imponert over det.. :rolleyes:  Etter å ha hilst og lekt litt i hagen har dog roen senket seg, så får vi håpe det fortsetter sånn fremover :) 

 

Apropos Heimlich-manøver, var det ikke snakk om det for noen sider siden? Her er en youtube-video om det: 

Det man ikke kan lære via youtube er nok ikke verdt å kunne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bekymret for Fia, ikke sett henne fra før påsken... Maten forsvinner, men det kan jo være en annen katt sin skyld. Hun pleier å ta seg noen langturer på våren/sommeren, men ikke så tidlig som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Siri skrev:

Håper du ikke ble sittende oppe hele natta og vente :o 

Nei, jeg gråt meg jo i søvn til slutt...

11 timer siden, 2ne skrev:

De bråker ikke så mye i buskene da :P 

Nei, de jævlene er jo helt stille - men jeg har hørt at klapperslanger bråker. Men de er vel ikke så utbredt på Hedmarken :P 

11 timer siden, 2ne skrev:

Ja, og det var litt av grunnen til at jeg ville utsette det :) Det, og det at de ikke aner hva utfallet blir. Da er det sikkert lurt å avvente og se om ting holder seg stabilt :) 

Høres ut som en god plan, det skader neppe kropp og sjel med en stabil periode i eget hjem etter klippekort-perioden din der :hug: 

11 timer siden, 2ne skrev:

Håper formen er bedre i dag :) 

Ja og nei - jeg har ikke fått gjort en dritt i heimen fordi jeg har vært på farta i hele dag, og jeg blir sjelden mer opplagt av å brette ut sjela i halvannen time hos psykologen - på den annen side sa hun at jeg må senke skuldrene, puste med magen, ta vare på meg selv og akseptere at jeg aldri klarer å leve opp til mine forventninger og krav til meg selv. Så nå bruker jeg tid i kveld på å lage spagetti og kjøttsaus til middag, i stedet for husarbeid. Jeg tror det var det vi ble enig om :whistle: 

10 timer siden, Kaisen skrev:

Jaa kanskje det... nå får hun royal canin, som er det eneste tørrforet hun liker.. og godbitene har jeg redusert ganske kraftig. Fant nemlig ut at jeg ga pittelitt for mye...hun får som regel en blanding av tørrfor,frolic og lever. Men jeg trekker det av foret :) så får hun tørrfisk ca en gang i uka

Du får se på fettprosenten på varedeklarasjonen, om det er noen godbiter som er magrere å bruke. Jeg aner ikke hva slags hund du har, men selv på mine store hunder bruker jeg ofte menneskemat som godbiter, så vet jeg at det er grei mat de får i seg og ikke bare salt og korn - frolic er ikke akkurat kvalitetsmat i min bok. Fiskepudding og servelat i biter er for eksempel relativt magert. RC har jo også en million ulike produkter, om du trenger noe med lavere fettinnhold. Altså, hunden skal jo ikke sultes, så du må jo finne en balanse mellom at hunden får nok mat, får nok mosjon og er i riktig hold. Hunder er forskjellige, noen må gå på slankefôr hele tiden, andre spiser som gamper og forbrenner som bare rakker'n.

Jeg fikk kjøpt 12 kompostbinge-elementer til en hundrings i dag - det kaller jeg et godt Finn-funn. Jeg har brukt mange slike grinder i hagen, men flere av dem har veltet av snøen, så om de har knekt har jeg nå til å erstatte med. Og er de like hele, har jeg fått grinder til å ha med på utstilling, så kan den veldig tunge grinda være hjemme i stedet.

Nuh mekke middag, mikroen sa at kjøttdeigen er ferdig tint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei skikkelig fin trefjøl, med et lekkert brent bernermotiv. Det står på fjøla at den bør settes inn med "butcher block oil" - hva er det på norsk? Google hjalp meg ikke med noe entydig svar om hvilken olje jeg skal bruke, jeg får tips om både olivenolje og mineralolje og hagemøblerolje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... hvordan unngå myggstikk på hunden? Det er visst mygghelvete på hundeklubbens treningsbane nå pga bråvarmen. Å forebygge noe for meg selv er det ingen vits i, myggen elsker meg og allergien min hater myggspray/oljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tutle skrev:

Har du forsøkt alternative produkter? Søsteren mi reagerer også på laktose + laktosefrie produkter (laktosefri rømme/fløte går fint), men hun kan erstatte med rismelk - har du prøvd det evnt soyamelk? 

Ja, har forsøk alternative produkter :) blir ikke dårlig av dem, så bruker det i de værste periodene :) men noen ganger må jeg bare ha en is, eller krem i kakaoen :aww: og da må jeg planlegge litt :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Ja, har forsøk alternative produkter :) blir ikke dårlig av dem, så bruker det i de værste periodene :) men noen ganger må jeg bare ha en is, eller krem i kakaoen :aww: og da må jeg planlegge litt :P 

 

Hehe, skjønner :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kaisen skrev:

Hun liker alle slags godbiter :aww: har hatt de også, men syns de er veldig dyre... jeg bruker en del godbiter, spesielt på tur. Frolic kommer jo i stor pakke, så det varer en god stund. Men jeg deler opp de også da, i 4 eller 8. Så har jeg sånne leversnitter (?) Som jeg også deler i smååå biter. Schmackos kjøper jeg sånn av og til. Men ser det er 30% på coop mega så kanskje jeg skal kjøpe noen pakker:D

Lykke har vært småfeit en periode nå, jeg har begrenset inntak av frolic til det minimale siden det innholder så mye fett. Hun har heller fått magrere godbiter og lekebelønning for en periode frem til jeg har bedre kontroll på vekten hennes. Har variert mellom Rc educ, dr clauder med kylling og specific metabolic mini :)

Edit: småfeit er kanskje å ta litt hardt i. Lubben er kanskje mer rikitg. Uansett, jeg liker det ikke. :aww:

 

 

Drøye 10 timer til helg. Takk og pris! *sliten*

 

Endret av mokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på et foredrag om ME som bare var helt fantastisk! Jeg blir så glad og jeg får troen på at man på et tidspunkt vil finne en behandlingsmetode når jeg møter på leger/forskere som er så dedikert! Ære være dem!!

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...