Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

35 minutter siden, Kaisen skrev:

Etter at jeg begynte å gi V&H så har bikkja blitt litt småfeit.. hun får 50/50 vom og tørrfor så tror jeg må kutte ned litt på vomen. Hun får 70g daglig nå så hvor mye mindre bør jeg egentlig gi...?

Fôrmengder er alltid veiledende, og avhenger av hundens forbrenning. Det er umulig for oss å svare i gram, men når jeg har hatt litt lubne hunder så har jeg fjernet minst 1/3 av porsjonen noen dager, noen ganger halverer jeg. Økt trim er selvfølgelig også en god hjelp for å få hunden i riktig kondisjon. 

29 minutter siden, 2ne skrev:

Så jeg lurer på om hun kanskje har hatt vondt i beina i vinter, fordi hun gnager seg jo på håndleddet, og at det kanskje ikke er vondt nå som det er varmere vær. Jeg syns hun går litt stivt med det ene forbeinet også, men jeg fikk beskjed om å slutte å være hysterisk og se etter ting.. Det der irriterer meg :aww: Jeg kjenner hundene min bedre enn alle andre, så når jeg har en følelse på at det er "noe" så pleier det faktisk å være det. Jeg leiter ikke etter feil, jeg ser ikke etter sykdomstegn, jeg er ikke hypokonder på hundenes vegne, og jeg har ikke Munchausen by proxy, jeg kjenner bikkjene mine. 

Hun har løpt etter ball i kveld, og hun klarte faktisk å falle den ene gangen. Det er en første gang det og, det er en uke eller noe sånt som hun løp inn en buske og skrubba opp hele neseryggen sin. Men når jeg ser hvordan hun herjer og stopper når hun løper etter ball, så er det ikke så far fetched om hun skulle ha litt problemer med leddene sine :aww: 

Hvis du ser endring hos henne ut fra været, så er det jo nærliggende å tro at hun har forkalkninger eller revmatisme eller hva hunder kan få. Får håpe hun fortsetter å "tine" etter vinteren, og slipper å gnage av seg beina.

29 minutter siden, 2ne skrev:

Kanskje du burde hatt et viltkamera? Eller kanskje det er bedre å ikke vite? :teehe: 

Noen ganger er ignorance bliss. Jeg vet det er dyr i skogen, jeg ser dem på gårdsplassen, men noen ting kan få leve livet på natta uten å plage oss og uten at jeg vet om det :P Naboen nevnte noe om at det var mistanke om en streif-gaupe i området. Den får nå bare streife på, den trenger jo ikke å sette seg på trappa mi av den grunn :D 

29 minutter siden, 2ne skrev:

Takk :ahappy: Jeg er glad jeg ikke skal på Ahus for operasjon i morgen og kan være hjemme og forholdsvis frisk i fint vær og nyte den energiboosten i hvert fall, den har vært lenge etterlengtet :) 

Ble operasjonen utsatt til høsten? Jeg tror jeg har mistet oversikten og falt av loopen der.

29 minutter siden, 2ne skrev:

:hug: 

Takk! Jeg var bare så fordømt tom da jeg kom hjem fra jobb. Er vel i grunnen relativt tom enda, men jeg har fått vasket benkeplater og fronter på en side av kjøkkenet, og fått unna det meste av oppvasken (jeg fatter ikke at jeg som lager så lite mat kan få så mye oppvask). Jeg skal vaske det som ligger til bløt i kummen nå, så tar jeg kvelden. 

Akkurat nå, Siri skrev:

Vaska bilen utvendig - check
Spist middag - hurtigmakaroni - check
Fiksa noen hundedata til en svenske - check
Sykla med hundene - check
Vaska bilen innvendig - check
Rydda ut masse skit fra bilen - check
Spist resten av potetgullet - check

Har du noe energi å dele med deg? Eller vil du komme hit? Jeg kan by på pulverkaffe og kanelboller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

10 minutter siden, Siri skrev:

Men de KAN jo finne på å gjøre en feil vøtt... man vet aldri :aww: 

Det har man aldri garantier for nei, så hva er vitsen med å bekymre seg? :P 

Sitat

Dårlig med det visst :P 

Hah.. Like greit at jeg bor her jeg bor da :lol: 

Sitat

Men de er nå søte også da :wub:

Ja.. Heldigvis! :lol: 

Sitat

Pfffft... klart du leter etter feil!!! Det vet vi jo alle at du gjør :aww: 

:P 

Sitat

Vaska bilen utvendig - check
Spist middag - hurtigmakaroni - check
Fiksa noen hundedata til en svenske - check
Sykla med hundene - check
Vaska bilen innvendig - check
Rydda ut masse skit fra bilen - check
Spist resten av potetgullet - check

Jeg har potetgull, jeg! Jeg burde jo spise det etter å ha spist tre is, en sjokolade eller to, og et par håndfuller fruktkarameller :D

Akkurat nå, SFX skrev:

Hvis du ser endring hos henne ut fra været, så er det jo nærliggende å tro at hun har forkalkninger eller revmatisme eller hva hunder kan få. Får håpe hun fortsetter å "tine" etter vinteren, og slipper å gnage av seg beina.

Skal jeg gjette, og jeg ikke bare ser syner, så er det forkalkninger. Det ville ikke vært veldig rart med tanke på hvor lite hun sparer seg når hun løper etter noe hun vil ha :)  

Akkurat nå, SFX skrev:

Noen ganger er ignorance bliss. Jeg vet det er dyr i skogen, jeg ser dem på gårdsplassen, men noen ting kan få leve livet på natta uten å plage oss og uten at jeg vet om det :P Naboen nevnte noe om at det var mistanke om en streif-gaupe i området. Den får nå bare streife på, den trenger jo ikke å sette seg på trappa mi av den grunn :D 

Gaupe, faktisk :o Da er det greit å ha store hunder, i det minste.. Men det er kanskje en fattig trøst det og? 

Akkurat nå, SFX skrev:

Ble operasjonen utsatt til høsten? Jeg tror jeg har mistet oversikten og falt av loopen der.

Avgjørelsen om jeg skal opereres eller ikke er utsatt til høsten :) 

Akkurat nå, SFX skrev:

Takk! Jeg var bare så fordømt tom da jeg kom hjem fra jobb. Er vel i grunnen relativt tom enda, men jeg har fått vasket benkeplater og fronter på en side av kjøkkenet, og fått unna det meste av oppvasken (jeg fatter ikke at jeg som lager så lite mat kan få så mye oppvask). Jeg skal vaske det som ligger til bløt i kummen nå, så tar jeg kvelden. 

 Hvis du er relativt tom enda, så lager du deg en kopp te eller lignende og går og setter deg i sofaen, også slapper du av. Det er lov å ta vare på seg selv, særlig når man har en crappy dag eller to :)  

--

 Jeg :heart: Seth Meyers også, jeg :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben har dratt på jobb, bikkja kom såvidt frem for å si hadet før han tusla inn på soverommet igjen. Jeg har kakao i koppen og huset for meg selv, hadde det ikke vært for pollenhelvete hadde kakaoen fått en dæsj whisky bare fordi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfred ligger å sover med nesen i rumpen på Casper, jeg er så slem at jeg håper Casper slipper en fis:teehe:

Vi har grillet i dag,og det var veldig deilig! :ahappy:

Begge kattene fikk være ute igjen i dag, og det ser ut til at frøkna syntes det var fint å bare være rundt huset :lol: tror hun har tatt litt skrekken fra helgen :aww: nå går hun rundt med en gps ute, så da vet vi hvor vi skal lete etter henne. Men akkurat nå tror jeg ikke hun kommer til å komme sent hjem igjen :aww: det var vist ikke gøy å ikke spise eller få sove i sengen med oss den natten :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sende den til deg om det er en gutt? Ja? [emoji38] Solo er kjempesøt :wub:  
God bedring! Jeg og vil være frisk i morra. :aww: 
Sovna på sofaen, dritsliten. Som om jeg har gjort noe i dag. :gaah: 
 


Vent til jeg har fått nytt sted og bo da. Så kan den få være frittgående. Her må den nok bo i bur, og det vil jeg ikke :)
Men den dagen jeg har mulighet til å ha kanin igjen, så vil jeg kjøpe fra sånne som deg altså :ahappy:

Takk! Og god bedring til deg også. Satser på at vi begge våkner friske og raske i morgen.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cavalierflat skrev:

 


Vent til jeg har fått nytt sted og bo da. Så kan den få være frittgående. Her må den nok bo i bur, og det vil jeg ikke :)
Men den dagen jeg har mulighet til å ha kanin igjen, så vil jeg kjøpe fra sånne som deg altså :ahappy:

Takk! Og god bedring til deg også. Satser på at vi begge våkner friske og raske i morgen.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
 

 

Okda, kommer flere unger her :D

Og frittgående kanin er ganske slitsomt, Pettern er jo semifrittgående og fader så mye ramp han finner på! :lol:  

I morgen er dagen :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å se på vampire diaries [emoji16] føler det er litt guilty pleasure serie [emoji28] lånte første sesong på biblioteket og siste DVD virker ikke [emoji21] irriterende...

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Sitte på verandaen og lese en god bok og kikke litt utover fjorden og solnedgangen innimellom, mens to søte hunder koser seg i hagen, da er jeg der jeg vil være. Jeg tror jeg bare blir sittende her resten av livet. Ok, jeg rusler inn i huset om vintrene da.

Sånn kunne jeg også sittet resten av livet... tror jeg... evt avbrutt av noen bobilturer :aww: 

40 minutter siden, SFX skrev:

Har du noe energi å dele med deg? Eller vil du komme hit? Jeg kan by på pulverkaffe og kanelboller?

Jeg kommer!!! Pulverkaffe og kanelboller er helt innafor :D 

34 minutter siden, 2ne skrev:

Det har man aldri garantier for nei, så hva er vitsen med å bekymre seg? :P 

Fordi... :aww: 

Sitat

Jeg har potetgull, jeg! Jeg burde jo spise det etter å ha spist tre is, en sjokolade eller to, og et par håndfuller fruktkarameller :D

Klart du burde spise det nå da!!!! Det skulle jo bare mangle - det kalles balansert kosthold, det... etter litt søtt så må man ha litt salt. Sånn er det bare :D 

Edit: Og nå fikk jeg også oppdatert resultatservicen for klubben. Godt med alt som er gjort. I morgen er det styremøte, så da får jeg vel litt å henge fingrene i etterpå. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Sånn kunne jeg også sittet resten av livet... tror jeg... evt avbrutt av noen bobilturer :aww: 

 

Ja, man må rive seg løs og dra på tur av og til. Jeg satt faktisk og så på små billige campingvogner på FINN i dag. Men egentlig må jeg bruke det lille jeg har av oppsparte midler på huset. Neste sommer kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ja, man må rive seg løs og dra på tur av og til. Jeg satt faktisk og så på små billige campingvogner på FINN i dag. Men egentlig må jeg bruke det lille jeg har av oppsparte midler på huset. Neste sommer kanskje.

Jeg burde sikkert ha spart grunkene mine til slike huslige ting, jeg også, men noen ganger er det kjedelig å være fornuftig :D Har heldigvis ingen umiddelbare behov for oppgradering av heimen, så... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg burde sikkert ha spart grunkene mine til slike huslige ting, jeg også, men noen ganger er det kjedelig å være fornuftig :D Har heldigvis ingen umiddelbare behov for oppgradering av heimen, så... :ahappy:

Jeg gleder meg til å bli ferdig med det jeg har planlagt på huset, har bare den siste veggen igjen nå, som skal få ny kledning og et par nye vinduer. Da må det bli en liten campingvogn etterpå tror jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på raser ser jeg. Følger jo med på finn, siden det er greit å vite hva som selges til hvilke lovnader. Pr nå er det flere som annonserer for å få kjøpt enn kull til salgs (kun en omplasseringshund og et uregistrert kull). 

Ellers så har Yumi fått vaksine i dag, og hun gjorde seg så søt til vet at hun fikk en andre runde med godbiter etter sprøyta :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreklinikken vi bruker skal ha kanin/gnagerkampanje i mai, og tilbyr gratis kloklipp til kaniner og marsvin. Tro hva de sier om vi fyller bilen og tropper opp med 35 stk og ber om gratis kloklipp? :lol: 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Fôrmengder er alltid veiledende, og avhenger av hundens forbrenning. Det er umulig for oss å svare i gram, men når jeg har hatt litt lubne hunder så har jeg fjernet minst 1/3 av porsjonen noen dager, noen ganger halverer jeg. Økt trim er selvfølgelig også en god hjelp for å få hunden i riktig kondisjon. 

Ja, nå har jeg gitt 2% av kroppsvekt av vom. Eller, halvparten da siden hun får tørrfor også...men hun er jo liten og får bare 35g vom og 25g tørrfor X2, så å halvere tror jeg blir litt drastisk. Får jo nesten ikke mat da:lol: nå har jeg porsjonert i bokser til og med søndag, så får tenke til da hvor mye mindre jeg skal gi...også får hun mer tur nå, enn hun gjorde før, men vekta står stadig stille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Gaupe, faktisk :o Da er det greit å ha store hunder, i det minste.. Men det er kanskje en fattig trøst det og? 

Jeg er fremdeles mer redd for hoggormen... :o 

2 timer siden, 2ne skrev:

Avgjørelsen om jeg skal opereres eller ikke er utsatt til høsten :) 

Såpass! Jaja, men da kan du jo gjøre som du vil i sommer, i hvert fall.

2 timer siden, 2ne skrev:

 Hvis du er relativt tom enda, så lager du deg en kopp te eller lignende og går og setter deg i sofaen, også slapper du av. Det er lov å ta vare på seg selv, særlig når man har en crappy dag eller to :)  

Jeg har hvilt litt nå, med et krus Pepsi. Så skal jeg finne senga, jeg er kald og gjespete. Må bare vente på Foenix sitt øre - medisinene skal taes i to runder, med 15 minutter mellom.

1 time siden, Siri skrev:

Jeg kommer!!! Pulverkaffe og kanelboller er helt innafor :D 

Og her sitter vi og venter.

34 minutter siden, Kaisen skrev:

Ja, nå har jeg gitt 2% av kroppsvekt av vom. Eller, halvparten da siden hun får tørrfor også...men hun er jo liten og får bare 35g vom og 25g tørrfor X2, så å halvere tror jeg blir litt drastisk. Får jo nesten ikke mat da:lol: nå har jeg porsjonert i bokser til og med søndag, så får tenke til da hvor mye mindre jeg skal gi...også får hun mer tur nå, enn hun gjorde før, men vekta står stadig stille..

Jeg mente ikke at du skulle halvere for godt, men at det var det jeg gjorde for å få en kjapp slanking ned i vekt, og deretter øke fôrmengden gradvis til du finner et bra nivå å ligge på. Du har jo ikke store mengden å gå på, kan det være at du skal bruke et fôr med lavere fettprosent? Eventuelt bruke grønnsaker også for å gi litt vomfyll? Og er du bevisst på hva slags godbiter du bruker? En så liten hund vil jo fortere merke 15 frolic enn mine hunder på 45 kilo gjør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Turb said:


Kanskje mer rekker tunge til dem emoji23.pngemoji23.png

 

2 hours ago, Symra&Pippin said:

Jeg trodde det var en tissetass jeg. *Lese seg opp på blåskjellanatomi*

Det er noe så spennende som en fot riktignok. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

God morgen Sonen :wave:

Nå har jeg vært oppe i over 2 timer alt. Og vært på jobb i halvannen. Nå blir det en irriterende lang pause før det kommer passasjerer til de neste 2 avgangene. 

Jeg er imponert over hvor villige og hyggelige folk er før klokka 6 om morgenen når jeg kommer og ber dem bli med på spørreundersøkelser. Det gjør det litt mindre fælt å være på plass så tidlig :)

Jeg kjenner at jeg blir nødt til å kjøpe meg en kopp kaffe her. Jeg klarer ikke 2 timer til uten mer kaffe :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kaisen skrev:

Ja, nå har jeg gitt 2% av kroppsvekt av vom. Eller, halvparten da siden hun får tørrfor også...men hun er jo liten og får bare 35g vom og 25g tørrfor X2, så å halvere tror jeg blir litt drastisk. Får jo nesten ikke mat da:lol: nå har jeg porsjonert i bokser til og med søndag, så får tenke til da hvor mye mindre jeg skal gi...også får hun mer tur nå, enn hun gjorde før, men vekta står stadig stille..

Altså - om hun blir feit av den mengde mat hun får, så reduserer du litt... du trenger vel ikke antall gram eller prosent for å bare redusere litt på menge mat du gir hunden? Det er ikke rakettforskning å fôre hund - selv om det av og til virker sånn :aww:. Og økt aktivitet hjelper gjerne ikke for å redusere vekt om man ikke i tillegg reduserer matinntaket.

7 timer siden, SFX skrev:

Og her sitter vi og venter.

Håper du ikke ble sittende oppe hele natta og vente :o 

Sitter jeg på jobb, har spist en porsjon havregrøt - og skal etter hvert tusle ned til toget og reise til Lillehammer på møte. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siri skrev:

Klart du burde spise det nå da!!!! Det skulle jo bare mangle - det kalles balansert kosthold, det... etter litt søtt så må man ha litt salt. Sånn er det bare :D 

Jeg spiste selvsagt potetgull, det er jo grønnsaker med salt på egentlig, og jeg burde få i meg mer av begge deler :aww::lol: 

7 timer siden, SFX skrev:

Jeg er fremdeles mer redd for hoggormen... :o 

De bråker ikke så mye i buskene da :P 

7 timer siden, SFX skrev:

Såpass! Jaja, men da kan du jo gjøre som du vil i sommer, i hvert fall.

Ja, og det var litt av grunnen til at jeg ville utsette det :) Det, og det at de ikke aner hva utfallet blir. Da er det sikkert lurt å avvente og se om ting holder seg stabilt :) 

7 timer siden, SFX skrev:

Jeg har hvilt litt nå, med et krus Pepsi. Så skal jeg finne senga, jeg er kald og gjespete. Må bare vente på Foenix sitt øre - medisinene skal taes i to runder, med 15 minutter mellom.

Håper formen er bedre i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glemt at jeg finryddet stue og kjøkken i går kveld, så det var en glede å komme ned i morges [emoji1]

Casper er skikkelig i slaget, siden forrige mandag har han bare hatt en eneste nakke-kink eller hva man skal kalle det. Mesteparten av tiden har han vært helt fri for medisin. Gått på nye meds fra og med nå tirsdag. Så det er vanskelig å si akkurat hvor effektive de er når han tydeligvis har kommet inn i en god periode igjen. Er jo sol og varmt og for første gang i år så det er jo og en faktor. Meeen jeg synes kanskje han virket litt ekstra glad og spretten de siste dagene her, så jeg har et lite håp om at dette kan være riktige meds [emoji4]. Litt tidlig si når det bare har gått 2 dager. Om en uke skal jeg si hvordan det har gått til NVH og finne ut hvordan vi gjør det videre. Kan jo hende det er hensiktsmessig med en lavere dose på sommeren og høyere på vinteren.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk



  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

Jeg er fremdeles mer redd for hoggormen... :o 

Såpass! Jaja, men da kan du jo gjøre som du vil i sommer, i hvert fall.

Jeg har hvilt litt nå, med et krus Pepsi. Så skal jeg finne senga, jeg er kald og gjespete. Må bare vente på Foenix sitt øre - medisinene skal taes i to runder, med 15 minutter mellom.

Og her sitter vi og venter.

Jeg mente ikke at du skulle halvere for godt, men at det var det jeg gjorde for å få en kjapp slanking ned i vekt, og deretter øke fôrmengden gradvis til du finner et bra nivå å ligge på. Du har jo ikke store mengden å gå på, kan det være at du skal bruke et fôr med lavere fettprosent? Eventuelt bruke grønnsaker også for å gi litt vomfyll? Og er du bevisst på hva slags godbiter du bruker? En så liten hund vil jo fortere merke 15 frolic enn mine hunder på 45 kilo gjør.

Jaa kanskje det... nå får hun royal canin, som er det eneste tørrforet hun liker.. og godbitene har jeg redusert ganske kraftig. Fant nemlig ut at jeg ga pittelitt for mye....hun får som regel en blanding av tørrfor,frolic og lever. Men jeg trekker det av foret :) så får hun tørrfisk ca en gang i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det egentlig å vaske bil? Tror bare jeg har brukt automat en gang. Men tenkte å ta en autmatvask nå for å få spylt under. Fant ett sted der det koster 179. (129 for drt billigste men var ikke med underspyling). Hva koster sånn på circle k feks?

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
    • Hei og hopp, alle sammen! Nå trenger jeg hjelp av det såkalte "sonen-orakelet".  Noen som har erfaring med hund med artrose her? Hvordan utartet det seg hos din hund(er)? Hvilke tilskudd anbefales? Hva bør ett godt fortilskudd inneholde? Tenker da spesifikt tilskudd til ledd. Han får laksolje i maten hver dag, og får nå Fish4dogs laks  Jeg mistenker at Alvin har begynnende artrose i høyre framlabb. Mer spesifikt i de to mellomste tærne på høyre frambein. Jeg har sett at han har vært små-halt, av og på over en 7 - 10 dagers periode nå. Spesielt når vi går på vei med grus. Etter en helt ordinær, rolig morgentur i morges gikk han på tre bein, etter at han hadde slappet av på sofaen ett par timer. Jeg har klemt og strukket, massert og sjekka beinet/skuldra på nevnte bein, og det er først når jeg legger press på de midterste tærne, spesielt underfra og innimellom de to midterste tærne, han hyler i smerte..  Han fikk en tissetur i stad, og da gikk han så og si normalt. Når jeg prøvde å spre tærne på labben hylte han, og begynte med haltinga igjen.. Han brukte alle fire beina men halta tydelig.  For cirka tre uker siden begynte jeg å gå mye turer i skogen, noe som muligens ble en brå overgang fra årets vinter"dvale"? (han har vært i aktivitet gjennom hele vinteren, bare ikke turer i ulendt terreng). Kan disse turene utløst en eller annen infeksjon eller "starta" artrosen? Søndag for to uker sida gikk vi 15km tur i ganske heftig terreng og jeg så null tegn til at han hadde vondt.. På søndag gikk vi over 1km spor i ulendt terreng, merka ingenting. Han vil være med ut på tur. Spiser som normalt. Slikker seg ikke (annet enn rengjøring). Tygger ikke på beina. Roer seg fort på natta. Er ikke hoven i leddene.. Hva tenker dere dette kan være?  Alvin er en amerikansk bulldog, han blir ni år til høsten. Fri for AD/HD. Forholdsvis nylig operert i munn, trukket ut seks tenner. Sist operert 11.04.24. Ellers frisk og rask. Skal selvfølgelig kontakte dyrlege 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...