Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

1 time siden, Ozzy skrev:

Nå ringte jeg nesten veterinær, Iraia sin bæsj var full av hvite prikker og jeg var sikker på at nå har hu fått noe skikkelig ille parasitt eller noe.. 

Så kom jeg på sakkosenga fra i går, kikka litt nærmere og jaggu er ikke bæsjen hennes pakka inn i sakkokuler. :lol:

Sånn som da jeg trodde at frøken Liz hadde blod i avføringen, det var tilogmed veldig rar rødfarge på det. Men så viste det seg at hun hadde tygget i stykker en rosa joggesko i semsket skinn.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Sånn som da jeg trodde at frøken Liz hadde blod i avføringen, det var tilogmed veldig rar rødfarge på det. Men så viste det seg at hun hadde tygget i stykker en   rosa joggesko i semsket skinn.

:lol:  De kan gi oss hjerteinfarkt disse hundene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Har du plaster, gasbind, kjøkkenrull, enda mer kjøkkenrull og noe å roe deg ned med? 

 

 

28 minutter siden, Bananen skrev:

Har du tatt deg vann over hodet nå? :lol: Det går nok fint! :cheer:

Neida, gleder meg :D Det var mer at det ikke helt har gått opp for meg at jeg ENDELIG etter seks år skal få saluki! :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Sendte mail til en campingplass i desember for å bestille leilighet til stevne i oktober. I dag fikk jeg svar med at leiligheten var reservert :lol: Det slår nesten responstiden til schaferhundklubben :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Wilhelmina skrev:

"Cavalieren min veier 17 kg"

Ja, det tviler jeg ikke et sekund på :|

iyevwj.jpg

At folk ikke ser selv hvor galt det der er :(

Nå sitter jeg på båten hjem. Mannen venter utålmodig og har fått for seg at vi får plass til trimsykkelen i bilen når vi skal levere den til Fretex. Det var jo bare til å skru litt forskjellig fra hverandre visstnok. Lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg kan si "hva var det jeg sa?" :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg (dvs vi i heimen her) lever i valpeboble for tiden. Etter snart to uker med Divaen kan jeg si at hun er en energisk, aktiv, morsom og enkel hund :) Bitemonster, veldig kreativ og akkurat som en valp skal være. Sklidd rett inn i flokken, og er så smart at hun har forstått at vi har regler her, også blandt hundene. Hun lærer supertjappt. 
Og fordi jeg har voksne hunder som har inkludert henne og gir henne både valpelisens og oppragelse, blir det mindre travelt for min del. Jeg slipper å løpe etter henne for å beskytte henne mot seg selv. Det sørger Lita for at hun ikke trenger :) Og Lotta leker henne sliten om kvelden når raptusene kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Noen av dere er så flinke til å sitere og komme med hyggelige meldinger. Jeg er ikke så flink til det, alt for selvopptatt kanskje? Skriver mest om meg selv jeg. *Gå i seg selv og gremmes litt*

Det er så koselig å lese om hva du skriver, så bare forsett.

Vært på min første tur med hundestang, og det gikk overraskende bra. Dog kunne jeg omkommet når hun med mopsen og flexilina fant ut at hennes hund burde hilse på min i fart- ******* så sinna jeg ble. Ho sin unnskyldning: " ja du vet denne båndtvangen er så slitsom":twisted:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man rett til å "hente ut" doktorjournalene sine i Norge? Jeg har tenkt litt på det, at det kanskje er greit å ha sykehistorikken sin med seg til utlandet? Kan jeg gå til mitt gamle fastlegekontor i Norge og si "jeg vil ha papirene mine"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Har man rett til å "hente ut" doktorjournalene sine i Norge? Jeg har tenkt litt på det, at det kanskje er greit å ha sykehistorikken sin med seg til utlandet? Kan jeg gå til mitt gamle fastlegekontor i Norge og si "jeg vil ha papirene mine"?

Ja det kan du, du må betale litt for å få dem ut, men de kan sende de i posten til deg eller du kan hente de selv :) 
Nettopp byttet legekontor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Ja det kan du, du må betale litt for å få dem ut, men de kan sende de i posten til deg eller du kan hente de selv :) 
Nettopp byttet legekontor 

Schmansy, måtte du bestille det litt i forvegen? Før henting? Hvor mye må man betale (og hvorfor må man betale for å få sine egne papirer, sier kverulanten i meg :lol: ). Jeg reiser snart til Norge en tur så jeg tipper det er billigere for meg å hente de ut enn å få det sendt ned hit til kontinental-europa :P

Så lurer jeg jo litt på hvordan det skal bli når legejournalene mine er på norsk, og jeg er i utlandet... Må jeg oversette de selv? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, *Kat84* skrev:

Alt arbeid skal visstnok stoppes frem til de ser at kollegaer og andre rundt er klar for det på den plassen. Andre i firmaet er informert og har fått tilbud om samtaler for de som trenger det. 
De er flinke til å ta vare på de ansatte. Heldigvis!  

Så godt å høre, det er ikke alle steder som er like flinke til sånt.

14 timer siden, Argyr skrev:

:lol: "Men du er jo så intelligent!" Var ikke klar over at det bare var mindre intelligente mennesker som ble syke, jeg, men det er sikkert logisk. De er så dårlige på å planlegge, liksom. 

Det er klart at om du får gonoré seks ganger på et halvt år, da har det noe med intelligensen å gjøre også. Eller om du hogger deg i foten fordi du står på kubben som skal kappes for å holde den stødig. Men de fleste sykdommer vurderer verken IQ eller rettferdighet.

Det er sikkert noe forskning som kan si noe om at sosial klasse og sykdomsfrekvens hører sammen i visse settinger. Men du får ikke mindre kreft av å ta en doktorgrad i filosofi. Hadde jeg vært mindre skoleflink på barneskolen, ville jeg kanskje blitt mobbet og plaget mindre, og dermed vært friskere i dag. Så...

14 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Noen av dere er så flinke til å sitere og komme med hyggelige meldinger. Jeg er ikke så flink til det, alt for selvopptatt kanskje? Skriver mest om meg selv jeg. *Gå i seg selv og gremmes litt*

Jeg tror ikke akkurat du er den som trenger å bekymre deg mest for det, jeg synes du stadig kommenterer og er med i samtalerotet. 

Jeg merker på meg selv at noen dager har jeg bare et enormt behov for å gulpe opp meg og mitt, noen dager er alt travelt og jeg rekker ikke å svare på annet enn det jeg synes er viktigst, mens andre dager har jeg både tid og humør til å gjøre det meste for de fleste.

13 timer siden, 2ne skrev:

Litt grisejente kanskje. Vi har jo cat, copy - og copycat, for den del - crown, clown og cry, f.eks :P

Men jeg fikk brainfreeze og brainfart! :D

13 timer siden, 2ne skrev:

I dag fikk jeg dato for når jeg skal opereres, så jeg har brukt mesteparten av dagen på å gruble på det. 

Oj, spennende på mange måter.

13 timer siden, 2ne skrev:

Ja, og hente pakke fra H&M da, I got me some new clothes (også K-lyd :P:teehe:) OG ei ny diger veske fordi jeg måtte ha plass til alt dilldallet jeg må ha med meg når jeg er hjemmefra. Passer fint at OM alt går etter legenes plan (hvilket de aldri gjør i mitt tilfelle), så vil jeg ikke trenge halvparten av det da.. Men veska er fin den, jeg tror jeg får plass til mac'en i den :ahappy: 

Rub it in, you sunt. 

Men gratulerer med nye klær og veske, pakke er morsomt! (Helt til regningen kommer...)

13 timer siden, Snøfrost skrev:

can, cat, cup, cool, canon, curtain osv osv

Yeah yeah, I get the point :D I'm a dirty, dirty girl, akkurat som Rødhette :P 

13 timer siden, Snøfrost skrev:

og gratulerer så mye med øret som ser ut til å bli helt bra igjen! :D 

Tusen takk!

13 timer siden, Tricolor skrev:

,C-regelen jeg lærte som liten/ung: Før mørke vokaler uttales c som k. Før lyse vokaler (e-i-y) uttales c som s. 

Hvem som har funnet på at det plutselig heter microkefalus f. eks. vet ikke jeg. Heter det kyste også (cyste)? eller enkefalogram? eller kolekystitt? eller kekilie?

Men problemet her er at folk ikke vet om de skal anse CACIB som et eget ord, eller som om det er en forkortelse for Certificat d'Aptitude au Championnat International de Beauté. For eksempel avisa VG, vi uttaler det "veegee", ikke vggg. Mens NATO uttales nato, ikke ennateeo. Vi uttaler KrF som kåærreff, ikke krrf. Mens vi uttaler ISIS som isis, ikke iesies. 

Mange ser på CACIB som et ferdig ord, og går dermed i krøll med uttalen.

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Jaja da ser jeg (igjen) at å varsle ikke fungerer. Nå har jeg gitt beskjed om samme hund siden brukskravet ble innført og det blir ikke gjort noe med. Ser ut som det er bare til å si "ja" til cert i ringen og NKK følger ikke opp når det blir gitt beskjed om at det er gitt ut 3 cert på feil vilkår siden 2015. De skal vel fungere som kontrollorgan for eget regelverk vel? 

En del øst- og mellomeuropeiske championat blir sett på som "hente-titler", for det er bare å reise og hente de - særlig når det i tillegg deles ut cert i hver klasse og er tre utstillinger på en dag og seks på en helg. Det begynner nesten å bli slik i Norge også, når det er fullcertregel og ignorering av brukskrav, og i tillegg kampanje for å fjerne storcertet.

2 timer siden, Ozzy skrev:

Nå ringte jeg nesten veterinær, Iraia sin bæsj var full av hvite prikker og jeg var sikker på at nå har hu fått noe skikkelig ille parasitt eller noe.. 

Så kom jeg på sakkosenga fra i går, kikka litt nærmere og jaggu er ikke bæsjen hennes pakka inn i sakkokuler. :lol:

Hahaha, gleden ved hund :D Jeg fant knall-lilla bæsj et år, og var glad jeg hadde funnet en ihjeltygd tusjpenn dagen før.

1 time siden, Wilhelmina skrev:

"Cavalieren min veier 17 kg"

Ja, det tviler jeg ikke et sekund på :|

iyevwj.jpg

Jeg skjønner ikke de som med stolthet forteller at deres berner (eller rottweiler) veier 80 kilo. Min hannhund, som riktignok er under middels stor, veier 45 kilo. Han er ung og skal utvikle seg mer, men om jeg legger på ham 35 kilo så er det ikke bare beinstamme og brystvolum. Jeg nekter å tro på at en sunn berner skal veie 80 kilo, men jeg har møtt de som skryter av det. Folk synes det er stas å ha størst mulig - eller minst mulig.

17 minutter siden, Christine skrev:

Sendte mail til en campingplass i desember for å bestille leilighet til stevne i oktober. I dag fikk jeg svar med at leiligheten var reservert :lol: Det slår nesten responstiden til schaferhundklubben :aww: 

Noen er så veldig gode selgere og satser stort på kundeservice :D Nå er det jo noen campingplasser som har vinterstengt, også administrativt, men da må dem i det minste ha en automatisk svar-tjeneste på sin epost om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Schmansy, måtte du bestille det litt i forvegen? Før henting? Hvor mye må man betale (og hvorfor må man betale for å få sine egne papirer, sier kverulanten i meg :lol: ). Jeg reiser snart til Norge en tur så jeg tipper det er billigere for meg å hente de ut enn å få det sendt ned hit til kontinental-europa :P

Så lurer jeg jo litt på hvordan det skal bli når legejournalene mine er på norsk, og jeg er i utlandet... Må jeg oversette de selv? :P 

Jeg måtte betale 140 kr tror jeg. Og måtte bestille litt i forveien ja, jeg bestilte uka før jeg skulle til ny lege (som da ikke hadde fått scannet inn alle papirene igjen så han hadde ingen ide om noe :P

Jeg tror man betaler for jobben det tar dem å printe ut skiten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Jeg måtte betale 140 kr tror jeg. Og måtte bestille litt i forveien ja, jeg bestilte uka før jeg skulle til ny lege (som da ikke hadde fått scannet inn alle papirene igjen så han hadde ingen ide om noe :P

Jeg tror man betaler for jobben det tar dem å printe ut skiten :P 

Kjenner jeg gleder meg litt til å lese hva de har skrevet om meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

En del øst- og mellomeuropeiske championat blir sett på som "hente-titler", for det er bare å reise og hente de - særlig når det i tillegg deles ut cert i hver klasse og er tre utstillinger på en dag og seks på en helg. Det begynner nesten å bli slik i Norge også, når det er fullcertregel og ignorering av brukskrav, og i tillegg kampanje for å fjerne storcertet.

Det burde vel egentlig bare holde å sende inn et bilde av bikkja i nogen lunde oppstilt posisjon, så er championatet i boks :aww: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg gleder meg litt til å lese hva de har skrevet om meg [emoji14] 

Fikk litt lyst til å ta ut min egen og [emoji28] den er ikke lang tror jeg, men kunne godt tenkt meg å lese hva legen har skrevet om mitt siste besøk..
"Pasienten kommer inn og er bekymret over at innsiden av det ene øyet er mer flapsete enn det andre. Har brått oppdaget sin egen usymetri".
  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

@SFX Helt enig. Eneste som sto i mailen var at leiligheten jeg ville booke nå var reservert til meg. Ikke noe "beklager sent svar, vi har vært stengt" eller noe. Ganske stor og kjent campingplass også. Men jeg er fornøyd med å ha fått svar og bekreftet booking jeg altså, om det så tok 4 mnd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte en stor campingplass i Sverige en gang og spurte om de hadde sett epostene jeg hadde sendt. Fikk vite at det lå over tusen eposter i innboksen som de ikke hadde rukket å gå gjennom. Da synes jeg faktisk at de burde slette epostadressen og opplyse på hjemmesiden at bestillinger måtte skje pr telefon. Fytti, sånt irriterer meg! :mad: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært vikar for verdens søteste TIP klasse. De la liv og sjel i arbeidet med å bygge solovner. Forsøkte å sjokkere meg med historier om blod og gørr (biologer sjokkeres ikke så lett av sånt...) og fniste ukontrollert av ordet pølse... var litt som en barneskoleklasse :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...