Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Her er det dritt vær, og bilen har fått nye dekk. Akkurat i tide til jeg skal være billøs i minst en måned. 

Det snør faktisk. Jeg tenkte vi skulle få på sommmerdekka i helga, det skal vi vist alldeles ikke. 

Driver og vurderer om jeg skal gidde å gå innom NKK-utstillinga. Valpen trenger ny saks og en blåser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Guest *Kat84*
1 time siden, SFX skrev:

Jeg skjønner ikke de som med stolthet forteller at deres berner (eller rottweiler) veier 80 kilo. Min hannhund, som riktignok er under middels stor, veier 45 kilo. Han er ung og skal utvikle seg mer, men om jeg legger på ham 35 kilo så er det ikke bare beinstamme og brystvolum. Jeg nekter å tro på at en sunn berner skal veie 80 kilo, men jeg har møtt de som skryter av det. Folk synes det er stas å ha størst mulig - eller minst mulig.

Det der er totalt uforståelig. Tenker de virkelig ikke på den belastningen det er på leddene? 
Broren min har golden, og synes de er finest når de ikke er så tynne. De ser trillrunde ut, og uansett hva man sier så ser det ikke ut til at det synker inn. 
Til og med veterinær har sagt at han må slanke dem, men han gjør det ikke. De får mye mosjon, men det hjelper ikke når de får full dagsrasjon mat og godbiter for å ikke gjøre noe for det. 

I en beaucerongruppe på FB var det noen som la ut bilde av sin hann og skrøt av hvor stor og kraftig han var. Ikke fullt 70 cm høy, og veide 60 kg :blink: 
Det tok ikke lang tid før folk begynte å kommentere at ja, de kunne se at den der var 60 kg. Han hadde ikke hatt vondt av å miste et par kg for å si det slik. I rasestandarden står det vekt 50 kg, og høyde 70. Og den der var altså UNDER 70 cm, og 10 kg for mye i forhold til største typen. 
Til sammenligning fortalte noen om sin so var ekstremt stor. 78 cm var den målt til med målestav. Den veide rundt 50 kg. 


Jeg kom akkurat hjem i tide til drittværet. Plutselig begynte det å blåse og hagle. Det passer fint at det er slikt vær i dag egentlig. For da kan jeg med god samvittighet sitte i ro med kneet. Det begynte plutselig å knirke og kjentes ut som det knaste inni det :blink: 
Får ta et par småturer i løpet av dagen for å ikke belaste for mye, men likevel la Sjef gjøre det han skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk ass. Rørlegger'n skulle rydde av bordet i går mens jeg gikk ut med Iraia, også tenkte jeg det var greit nok. Nå skulle jeg sette inn noe i oppvaskmaskinen og den er stappfull av skitne ting. Er da logisk å sette den på når den er full! :blink:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Ikke gammel - bare konsekvensanalyserende :D 

Det hørtes hyggeligere ut :teehe: 

1 time siden, SFX skrev:

Men jeg fikk brainfreeze og brainfart! :D

Jepp, og vi syns det var morsomt! :D Du er vanligvis så velartikulert at det er overraskende at du ikke kom på noe annet enn grisete navn på kjønnsorganer liksom :P 

Sitat

Oj, spennende på mange måter.

Ja, det høres bedre ut enn det første jeg tenkte at det var :) 

Sitat

Rub it in, you sunt. 

Det skrives med C og uttales med K :P 

Sitat

Men gratulerer med nye klær og veske, pakke er morsomt! (Helt til regningen kommer...)

Æsj, den har jeg da betalt alt *veive ubekymra med hånda* Salg vøtt, jeg handler stort sett bare på salg, jeg :D 

Sitat

Yeah yeah, I get the point :D I'm a dirty, dirty girl, akkurat som Rødhette :P 

*fnis* Den så jeg på i går, faktisk. Like morsom som alltid :lol: 

Sitat

Jeg skjønner ikke de som med stolthet forteller at deres berner (eller rottweiler) veier 80 kilo. Min hannhund, som riktignok er under middels stor, veier 45 kilo. Han er ung og skal utvikle seg mer, men om jeg legger på ham 35 kilo så er det ikke bare beinstamme og brystvolum. Jeg nekter å tro på at en sunn berner skal veie 80 kilo, men jeg har møtt de som skryter av det. Folk synes det er stas å ha størst mulig - eller minst mulig.

Høres tøft ut å ha stor bikkje vøtt! Kombinert med at de færreste veit hvor stor 80 kg hund faktisk er :) 

Endret av 2ne
Glemte å svare på noe :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det der er totalt uforståelig. Tenker de virkelig ikke på den belastningen det er på leddene? 

Jeg er kraftig overvektig, og det er ikke noe jeg skryter av - tvert imot er det skambelagt og flaut. Jeg tror heller ikke foreldrene mine er STOLT over at jeg kan få og har helseplager av vekta. 

Hvorfor er det annerledes med hund?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, 2ne skrev:

 

Høres tøft ut å ha stor bikkje vøtt! Kombinert med at de færreste veit hvor stor 80 kg hund faktisk er :) 

Damir veier jo 60-ish og kjente jeg lo godt når disse tøffe mannfolka kom inn med små puserottweilere på 80-90kg :lol:

Jaja, og jeg veier 30kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei nå mørkner det ute! Regn? :( vil bytte dekk i dag men tør ikke å jekke den opp selv (dvs har aldri prøvd)... håper det blir sol igjen når pappa er ferdig på jobb.


Dusjet Casper i dag, og hadde en økt med pelsstell etterpå ( [emoji28]). Den perfekte tiden å få bort mest mulig hår på er etter dusjing og håndkletlørk. Da ramler det jo bare av, og furminatoren var skikkelig effektiv på fuktig pels. Pluss en gummikarde. Casper hadde nok likt å være en pelsstellrase. Da jeg sluttet å børste tok han labben på børsten og dyttet med snuten. Han elsker det virkelig! Og så synes jeg han ble så mye bedre etterpå og, i kroppen liksom. Så kanskje denne typen børstemassasje er noe jeg burde gjøre hver dag, får bort litt spenninger muligens.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk


  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home! På hjemveien fikk jeg endelig kjøpt hundesjampo, så da har jeg to hunder som skal dusjes i løpet av helga. 

Det blåser og regner her også. Perfekt vær for peis og rødvin og alt det der. Kjøpte grytekjøtt av rein som jeg skulle lage i dag, men så glemte jeg at jeg har jo middagsrester fra i går som må spises i dag. Skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Har vært vikar for verdens søteste TIP klasse. De la liv og sjel i arbeidet med å bygge solovner. Forsøkte å sjokkere meg med historier om blod og gørr (biologer sjokkeres ikke så lett av sånt...) og fniste ukontrollert av ordet pølse... var litt som en barneskoleklasse :P 

Fjortiser er dritsøte :D "Ska på fæst i hælga sjø, hø hø" gløtte bort på lærer'n for å se om man reagerer. Jeg har jo K&H og vi ha ganske små grupper, det er veldig rolig og avslappa der. De de sier når de ikke tenker over at jeg er der sjokkerer mer, for å si det sånn :P 

Nå er det helg. Griseværet fortsetter, så vi holder oss inne foreløpig. Regner ikke akkurat nå da, i det minste. Det kommer sikkert når jeg går ut med jentene..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, 2ne skrev:

Jepp, og vi syns det var morsomt! :D Du er vanligvis så velartikulert at det er overraskende at du ikke kom på noe annet enn grisete navn på kjønnsorganer liksom :P 

En går vel til default når en ikke presterer på sitt beste, da :D

42 minutter siden, 2ne skrev:

Det skrives med C og uttales med K :P 

I know, men jeg skrev jo "noe som rimer på sunt" lenger opp, så jeg fortsatte vitsen :P Som åpenbart ikke var så bra, om jeg må forklare den :P 

42 minutter siden, 2ne skrev:

Æsj, den har jeg da betalt alt *veive ubekymra med hånda* Salg vøtt, jeg handler stort sett bare på salg, jeg :D 

Samme her - buksa blir ikke fortere slitt om den kjøpes til halv pris, faktisk.

42 minutter siden, 2ne skrev:

*fnis* Den så jeg på i går, faktisk. Like morsom som alltid :lol: 

Den er fantastisk!

42 minutter siden, 2ne skrev:

Høres tøft ut å ha stor bikkje vøtt! Kombinert med at de færreste veit hvor stor 80 kg hund faktisk er :) 

Det gjør kanskje det. Hvis en har liten penis. 

Jeg har gjort en liten logistikk-tabbe i dag. Jeg var tidligere på jobb enn vanlig for å få med meg et kurs, så jeg er ferdig om et kvarters tid. Så da har jeg fire timer å slå ihjel før kveldens premiere - som jeg har billett til - begynner. Gidder jeg å bruke halvannen time på å kjøre hjem og tilbake? Eller skal jeg slå ihjel tid her i byen? Jeg har med hundene, men jeg er pyntet for premiere, så det frister ikke å gå lang tur i tynn strømpebukse og pensko. De kan luftes, men ikke mosjoneres. Og jeg bør spise noe, koster det mer eller mindre enn å kjøre hjem (bensin og bompenger) for å spise? Så mange valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt helg etter en grusomt slitsom uke.
Og har sendt melding til bruktbilselger ang bil jeg kunne tenke meg å se litt mer på. Har for liten bil mtp alt som jeg må ha med meg på treninger, kurs og konkurranser med mer. I tillegg til hundene. Så får seg hva jeg ender med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan åpenbart ikke å regne, for det er tre timer til klokka er 19:30 - når forestillingen begynner.

Jaja, da gidder jeg i hvert fall ikke å kjøre hjem. Vandre litt i gatene med hundene, smelle i meg noe mat et sted, og deretter kulturell fredagskveld. Det er en plan.

God helg, dere!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Home! På hjemveien fikk jeg endelig kjøpt hundesjampo, så da har jeg to hunder som skal dusjes i løpet av helga. 

Det skal mine hunder også i helgen... de lukter ikke roser og fioler lenger :aww: 

55 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det blåser og regner her også. Perfekt vær for peis og rødvin og alt det der. Kjøpte grytekjøtt av rein som jeg skulle lage i dag, men så glemte jeg at jeg har jo middagsrester fra i går som må spises i dag. Skuffa.

Å, det er sååå nedtur!!! Viktig å passe på at man IKKE har middagsrester på en fredag faktisk... her står det kyllingvinger i ovnen :D 

9 minutter siden, SFX skrev:

Jeg kan åpenbart ikke å regne, for det er tre timer til klokka er 19:30 - når forestillingen begynner.

Jaja, da gidder jeg i hvert fall ikke å kjøre hjem. Vandre litt i gatene med hundene, smelle i meg noe mat et sted, og deretter kulturell fredagskveld. Det er en plan.

God helg, dere!

Høres ut som en bra plan... men du er litt amatør da - man tar ikke på seg finklærne før like før man skal på den tingen som krever finklær vøtt :P 

Jeg har vært hos verdens søteste fastlege, og hun var ikke så imponert over øyet mitt, så hun syntes jeg skulle ta en tur til sykehuset igjen, hun... og hun har vel i grunnen rett - det er fortsatt en kul i øyelokket, og det renner litt fra "operasjonssåret" på innsiden av øyelokket. Jaja, da er det vel bare å vente på innkalling igjen da *sukk*. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

Det snør faktisk. Jeg tenkte vi skulle få på sommmerdekka i helga, det skal vi vist alldeles ikke. 

Driver og vurderer om jeg skal gidde å gå innom NKK-utstillinga. Valpen trenger ny saks og en blåser. 

Vet, vi var akkurat ferdig å skifte dekk da det begynte å snø, oh the irony :P Er heldigvis ganske varmt så ingen ting som legger seg her nede, også tenker jeg at vi må være forsiktig med å kjøre tidlig om morgenen og sent om kvelden. Det er heldigvis ikke et problem å få til. Har piggdekk da så de må uansett av på mandag, og siden jeg ikke har bilen fra søndag av så var dette muligeten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

 

Jeg har gjort en liten logistikk-tabbe i dag. Jeg var tidligere på jobb enn vanlig for å få med meg et kurs, så jeg er ferdig om et kvarters tid. Så da har jeg fire timer å slå ihjel før kveldens premiere - som jeg har billett til - begynner. Gidder jeg å bruke halvannen time på å kjøre hjem og tilbake? Eller skal jeg slå ihjel tid her i byen? Jeg har med hundene, men jeg er pyntet for premiere, så det frister ikke å gå lang tur i tynn strømpebukse og pensko. De kan luftes, men ikke mosjoneres. Og jeg bør spise noe, koster det mer eller mindre enn å kjøre hjem (bensin og bompenger) for å spise? Så mange valg...

Kjøp deg nye joggesko og en ny strømpebukse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

 

 

Å, det er sååå nedtur!!! Viktig å passe på at man IKKE har middagsrester på en fredag faktisk... her står det kyllingvinger i ovnen :D 

 

Og den tabben der gjør jeg faktisk ganske ofte. Jaja, da lager jeg viltgryte i morgen da, det skal bli middag til to dager. Fin helgemiddag det, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en tur på stranden måtte dyret dusjes. Etter raptus ×10 la hun seg endelig i sofaen. Men hun frøs?? Inne i 22 grader... så måtte pakke hun inn i et teppe i sofaen.:wub: så har jeg sluppet billig unna med bilen også! Svogeren min har sett på den og kom fram til at kalipper måtte smøres og bremseklosser og bremseskiver bak måtte byttes. Så nå er deler bestilt og han fikser det for meg! Slipper unna med en del tusen der... men hva burde jeg betale han for arbeidet egentlig? Er så dårlig på sånn.. han vil ikke ha betalt, men jeg vil gjerne betale han uansett...

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Kaisen said:

Etter en tur på stranden måtte dyret dusjes. Etter raptus ×10 la hun seg endelig i sofaen. Men hun frøs?? Inne i 22 grader... så måtte pakke hun inn i et teppe i sofaen.:wub: så har jeg sluppet billig unna med bilen også! Svogeren min har sett på den og kom fram til at kalipper måtte smøres og bremseklosser og bremseskiver bak måtte byttes. Så nå er deler bestilt og han fikser det for meg! Slipper unna med en del tusen der... men hva burde jeg betale han for arbeidet egentlig? Er så dårlig på sånn.. han vil ikke ha betalt, men jeg vil gjerne betale han uansett...

 

Liker ikke at hunden fryser, men at bilen blir fikset billigere enn først antatt. Sånt er alltid velkomment :D 

 

1 hour ago, SFX said:

Jeg kan åpenbart ikke å regne, for det er tre timer til klokka er 19:30 - når forestillingen begynner.

Jaja, da gidder jeg i hvert fall ikke å kjøre hjem. Vandre litt i gatene med hundene, smelle i meg noe mat et sted, og deretter kulturell fredagskveld. Det er en plan.

God helg, dere!

Kos deg på premiere! 

 

48 minutes ago, Siri said:

Det skal mine hunder også i helgen... de lukter ikke roser og fioler lenger :aww: 

Å, det er sååå nedtur!!! Viktig å passe på at man IKKE har middagsrester på en fredag faktisk... her står det kyllingvinger i ovnen :D 

Høres ut som en bra plan... men du er litt amatør da - man tar ikke på seg finklærne før like før man skal på den tingen som krever finklær vøtt :P 

Jeg har vært hos verdens søteste fastlege, og hun var ikke så imponert over øyet mitt, så hun syntes jeg skulle ta en tur til sykehuset igjen, hun... og hun har vel i grunnen rett - det er fortsatt en kul i øyelokket, og det renner litt fra "operasjonssåret" på innsiden av øyelokket. Jaja, da er det vel bare å vente på innkalling igjen da *sukk*. 

Her står også bading på planen for minst 2 hunder. En skal på valpeshow på søndag, en annen trenger bare virkelig et bad. Virkelig! 

Øyet høres ikke helt toppers ut, håper noen får fikset på det relativt snart og at ikke ventetiden blir veldig lang. 

 

.-------------

Snart pizza. Mannen har mekket hjemmelaget pizza mens jeg var på jobb. Så jeg har bare kommet hjem, kost hunder og satt meg i sofaen så blir maten servert :D

Fine mannen :wub: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og den tabben der gjør jeg faktisk ganske ofte. Jaja, da lager jeg viltgryte i morgen da, det skal bli middag til to dager. Fin helgemiddag det, tenker jeg.

Jeg også sjø :lol: Men viltgryte i helgen blir nok toppers :D 

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Her står også bading på planen for minst 2 hunder. En skal på valpeshow på søndag, en annen trenger bare virkelig et bad. Virkelig! 

Ja, noen ganger trenger de bare et bad... mine trenger det egentlig ganske ofte :aww: 

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Øyet høres ikke helt toppers ut, håper noen får fikset på det relativt snart og at ikke ventetiden blir veldig lang. 

Nei, det er ikke helt greit... sist tok det vel nesten 2 mnd - håper det går litt fortere nå, siden dette vel er mer "oppfølging"... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skiftet dekk, og sjekket lufttrykk. Digg.
To av hjulene fikk vi ikke av med en gang, måtte bruke slegge og rustfjerner...! Fant ut at det må være pga hjulkapslene. Eller manglende hjulkapsler for å være eksakt. Det var nemlig på den siden jeg ikke fikk somlet meg til å sette på i fjor..Visste ikke at kapslene har en funksjon utover at de gjør rustne dekk penere. Skal sette på neste år iallefall! Eller neste år håper jeg at jeg er så rik at jeg kan kjøpe nye pluss flotte lettmetallfelger!

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et forsøk på å være "open minded", det er store diskusjoner i Tyskland rundt videobevis om at elefant-babyer mishandles i en dyrepark i Hannover. Siden som er "pro-zoo", altså de som forsvarer dyreparkene, argumenterer at PETA er "ekstremister" og at de har klippet videoene til å vise noe som ikke er.

Kan noen forklare meg hvordan man klipper en video til å vise noe som ikke er? Altså, om man ser en elefantbaby bli slått, på hvilken måte er det PETA's video-redigering? På samme måte, dette er en side om ull-industrien i australia og USA, og viser direkte horrible bilder av ekstrem mishandling av sau. Kan noen forklare meg hvordan man kan argumentere med at "dette er videoer fra PETA, ergo er det ikke relevant", når man ser det som skjer? Jeg vil virkelig forstå, men forstår ikke hvorfor det er relevant at det er PETA som "promoterer" videoen, til dyrenes beskyttelse... Og at det automatisk gjør at det vi ser på videoen er "irrelevant"? http://wolle.peta.de/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Kangerlussuaq said:

I et forsøk på å være "open minded", det er store diskusjoner i Tyskland rundt videobevis om at elefant-babyer mishandles i en dyrepark i Hannover. Siden som er "pro-zoo", altså de som forsvarer dyreparkene, argumenterer at PETA er "ekstremister" og at de har klippet videoene til å vise noe som ikke er.

Kan noen forklare meg hvordan man klipper en video til å vise noe som ikke er? Altså, om man ser en elefantbaby bli slått, på hvilken måte er det PETA's video-redigering? På samme måte, dette er en side om ull-industrien i australia og USA, og viser direkte horrible bilder av ekstrem mishandling av sau. Kan noen forklare meg hvordan man kan argumentere med at "dette er videoer fra PETA, ergo er det ikke relevant", når man ser det som skjer? Jeg vil virkelig forstå, men forstår ikke hvorfor det er relevant at det er PETA som "promoterer" videoen, til dyrenes beskyttelse... Og at det automatisk gjør at det vi ser på videoen er "irrelevant"? http://wolle.peta.de/

 

Uten at jeg hverken har sett videoene eller på noen måte forsvarer hva som eventuelt vises på disse, så kan jeg se noen måter ting kan vris på. 1) de kan være filmet på en annen lokalitet, 2) dersom en elefant som (selv som baby) er et stooort dyr går mot deg og "bøller" så kan det være at slag er eneste måten å stoppe den på, og slaget trenger ikke nødvendigvis å være hardt. Hvor hardt det slås kan være vanskelig å bedømme utfra film. 3) videoredigering kan gjøre mye fancy (type effekter som er lagt på osv), men om PETA driver med det aner jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj og fysj, for et grisevær! I dag får de klare seg med en litt kortere tur enn vanlig altså, for jeg hælte ikke lenger etter en halvtime... 2 grader og regn, sludd og hagl om hverandre, var rett og slett utrivelig! Men nå har jeg fått på meg fleecebukse og varm jakke, så nå er det ikke så verst :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Kokospaniel said:

Det snør faktisk. Jeg tenkte vi skulle få på sommmerdekka i helga, det skal vi vist alldeles ikke. 

Driver og vurderer om jeg skal gidde å gå innom NKK-utstillinga. Valpen trenger ny saks og en blåser. 

Nå har jeg TENKT at jeg skulle ha skiftet til sommerdekk ved to anledninger- og det begynte å snø begge gangene... Så nå har jeg bestemt meg å kjøre på vinterdekk til 17 mai ;)

4 hours ago, Ozzy said:

Mannfolk ass. Rørlegger'n skulle rydde av bordet i går mens jeg gikk ut med Iraia, også tenkte jeg det var greit nok. Nå skulle jeg sette inn noe i oppvaskmaskinen og den er stappfull av skitne ting. Er da logisk å sette den på når den er full! :blink:

Det er helt logisk det :P Samme som at tom emballasje- som majonestuber og rømmebokser og slikt skal inn i kjøleskapet igjen..

Mannfolk er rare dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...