Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

8 hours ago, Siri said:

:lol: Det er kanskje lurt :D 

Man får nyte de stundene som IKKE er slitsomme, kanskje :)
... og hver gang jeg lager kålstuing, tenker jeg på det :lol: Jeg laget det i dag... :D 

KÅLSUING! :drool: 
*pakke sekken og bikkjene og fly over til Siri asap* 

Og en Anton Berg til dessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snoffe skrev:

Nå er det snope stopp frem til 15.mai :aww:

Også må jeg ringe dyrlegen i morgen. Frøkenpus har fått en kul under magen der ved oprasjonssåret. Kulen er stor og hard, men heldigvis ikke vond. Vi har hatt litt is i magen pga av påsken, men i morgen må jeg ha svar, for jeg er bekymret for prinsessen min:hmm:

 

Håper alt er vell med pus :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb med sår hals, tett hode og urven form. Det har vært litt av og på siden forrige uke, aldri hatt det sånn før. Må da gå an å bestemme seg! Prøver meg så får jeg se om jeg holder hele dagen.

-7 da jeg kjørte til jobb i dag tidlig (gadd ikke sykle i denne formen), ikke mye som minner om vår temperaturmessig ennå altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kelpiemind skrev:

KÅLSUING! :drool: 
*pakke sekken og bikkjene og fly over til Siri asap* 

Og en Anton Berg til dessert?

Vælkømmin ska du væra :D  Anton Berg-egg til dessert må vite :D 

På jobb - selvsagt i strålende vær i dag. Men det var kaldt ja - minus 6 grader, og siden jeg ikke har måkt gårdsplassen siden snøfallet i påsken, så stod jeg nesten litt fast før jeg kom meg avgårde. Det er mye moro med snø altså, men akkurat nå kan våren godt få lov å ta over... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin påske sammen med familien. Vært på hytta nesten hele tiden siden jeg reiste ned, og det er så deilig! Ingen TV på hytta, så da er det å komme seg ut på tur, jobbe utenfor hytta, håndarbeid og spilling. Skikkelig terapi. Gubben kom også overraskende ned på onsdag morgen. Fikk en liten mistanke når han sa godnatt i 18-tiden tirsdag, men hadde ikke egentlig trodd at han reiste ned :P

Veldig kjipt å reise igjen, spesielt fra Gira. Hun hadde så tydelig lyst til å være med, begynte å mase med en gang vi pakket koffertene. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

 

 

 

Godt å se det er flere - jeg blir så forbauset og fascinert, og særlig når jeg ser det blotte fravær av enhver form for problematisering eller vurdering, det virker som om det er helt selvfølgelig at en amputerer - og i enda større grad setter på stativ og støttehjul. Eiere som gjør det hylles for sin kjærlighet til hunden, og hunden som drar seg framover hylles for å ha livsglød og "staying power", det er nesten litt sånn halleluja-stemning over det hele, og eierne av disse hundene får høre hvor fantastiske de er. Eller som denne nyamputerte hunden, hvor eier er bekymret for at hunden vil være forvirret når hun våkner, og voksne folk som har hatt hund i mange år svarer at hunden vil forstå at det som skjedde ikke er noe skummelt fordi hunden vet at "mommy loves you". 

Jeg har sett fan pages for slike hunder, de kalles helter og i det hele tatt. En skulle tro det var en større dåd å leve 12 år uten sykdom og plager :P 

Hadde jeg enda fått se en diskusjon som drøfter for og imot, så en forstår avgjørelsen utover "I love him too much" - men det der er så rosa brilleglass at jeg forstår ingenting av avgjørelsen. En venninne av meg avlivet sin meget unge berner som hadde fått grad 3 av PL, fordi rekonvalesenstiden etter en operasjon ville bli altfor mye ligge stille i et bur og gro. Jeg er mer vant til den holdningen, enn at en gjør alt som kan gjøres bare fordi veterinærteknologien finnes. Jeg skulle ønske noen hadde baller til å spørre en av de med stativberner om hvorfor, eller spørre hvordan de løser hverdagen når hunden ikke kan ha på seg stativ eller stativet ikke løser alle problem. Er huset deres rullestoltilpasset, eller blir hunden stående fast ved dørterskler? Var den i sofaen før, og kommer den seg oppi nå? Hva slags turer får dere egentlig gått, når terrenget må tilpasses hjul og ikke poter? Hvordan får hunden lagt seg, snudd seg, vasket ballene og bæsjet?

Jada, da jeg fikk beskjed om at X'en hadde lungekreft, i løpet av de de minuttene fra du hører til du forstår, så virvlet tanken "lungetransplantasjon" gjennom hjernen min, fordi en er knust og nummen og fortvilet - men det er et langt stykke derfra til faktisk å foreslå det, eller å gjøre det. Da Embi ble diagnostisert med beinkreft rett før en jul, så fikk vi to alternativ: Smertestillende så hun kunne leve gjennom jula, eller avlivning med en gang. Med tanke på at hun gikk fra normale bevegelser til å gå på tre bein fra fredag til mandag, så var det ikke noe alternativ for oss - jula blir ikke bedre av å se på hunden du vet du snart må ta farvel med. 

 

7 timer siden, Luma skrev:

@SFX Enig med deg der, det er helt utrolig hva folk får seg til å gjøre for å holde liv i hundene sine. Så noen episoder med superveterinæren, og det er jo akkurat sånt han holder på med, amputere bein på hund fullgått av kreft som uansett kommer til å dø iløpet av kort tid blant annet, la nå de stakkars dyra slippe sier nå jeg. 

Man viser i MYE større grad at man elsker dyret sitt når man lar det slippe å lide mer og avliver det, fremfor å bedrive seigpining i årevis fordi man ikke kan gi slipp, verste er jo at det ikke bare er hunder det er snakk om, galskap:gaah:: IMG_0307.JPG.1528e198e788caf18750731e152b62fe.JPG

IMG_0306.JPG.5df1576c24d359052be11770803b9bd3.JPGIMG_0308.JPG.0046b89000851426fabfbcf68fa33bbb.JPG

Jeg ser også på superveterinæren, og blir skuffet, og lei meg. Det er som det sies, dette gjøres av egoistiske eiere, ikke fordi dyret har godt av det. Synes det er skummelt at dette blir så heiet frem av både veterinærer og eiere i andre land heldigvis. Men jeg ser det sniker seg inn her i Norge også. Kjenner to hunder med amputerte ben, den ene tror jeg har det godt- den andre burde fått slippe. Det er jo også blitt mye mer operasjoner på hunder, og cellegift osv. En negativ trend som jeg håper at ikke blir populær.

Jeg skulle ønske veterinærene jeg har møtt har vært enda mer ærlig og tøffere mot meg enn det de har vært- men de skal jo tjene penger også.

Så har vi de dyrlegene som operer litt i det skjulte- som jeg ikke håper det er så mange av, men som jeg vet finnes. De som syr fast baller, så  hunden skal være fullt utviklet til utstilling, eller røngtger en annen hund osv( noe som ikke er like lett nå lenger).

Men bortsett fra det, er det i dag en strålende morgen. Jeg er  trøtt som en dupp,og skjønner ikke hvorfor- artig med kropp. Nå skal jeg betale regninger og kanskje melde meg på stevne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, *Kat84* skrev:

@SFX Jeg har også sett mange sånne uttalelser om å være en helt, så modig, og det er ikke måte på hvor fantastisk bra det dyret takler alt og har det visstnok helt fint. Men det er jo ikke som at den har noe valg, eller...? :pinch:

Og helt ærlig så viser man ikke et dyr at man elsker de ved å la de trille rundt som en R2D2 hybrid. Man tar et valg basert på kjærlighet til dyret først når vi legger våre egne følelser til side og tar et valg for dyrets beste. Og detber ikke mulig at en hund får et fullverdig og normalt liv på hjul. Om den får det er det noe så inn i hampen galt med det hundeholdet at det er vanskelig å vite hvor en skal begynne...  

Når vi kikket på mopseoppdrettere for flere år siden fant jeg forresten en finn.no annonse hvor en voksen mops skulle omplasseres. Hadde problemer med både PL og noe i hoftene som gjorde at den hadde rullestol og dro seg framover. Og den var livsglad og leken. Jadda :rolleyes:

Åhr, jeg blir så irritert på sånne folk! :pinch:

 

Jeg betviler ikke at disse eierne gjør det av kjærlighet til dyrene sine, men det å eie et dyr (unntatt skilpadde og elefant, kanskje :P ) betyr implisitt at det med høyeste sannsynlighet vil dø før deg, og da er det å gi dyret en verdig avskjed en forutsetning. Jeg er veldig glad i hundene mine, og vil gjøre "alt" for dem - men det må være en grense et sted ut fra både etikk og fornuft.

8 timer siden, Luma skrev:

@SFX Enig med deg der, det er helt utrolig hva folk får seg til å gjøre for å holde liv i hundene sine. Så noen episoder med superveterinæren, og det er jo akkurat sånt han holder på med, amputere bein på hund fullgått av kreft som uansett kommer til å dø iløpet av kort tid blant annet, la nå de stakkars dyra slippe sier nå jeg. 

Man viser i MYE større grad at man elsker dyret sitt når man lar det slippe å lide mer og avliver det, fremfor å bedrive seigpining i årevis fordi man ikke kan gi slipp, verste er jo at det ikke bare er hunder det er snakk om, galskap:gaah:: IMG_0307.JPG.1528e198e788caf18750731e152b62fe.JPG

IMG_0306.JPG.5df1576c24d359052be11770803b9bd3.JPGIMG_0308.JPG.0046b89000851426fabfbcf68fa33bbb.JPG

En kan jo HÅPE at disse tilfelle handler om rehabilitering - jeg har for eksempel sett en video av en hund som fikk prolaps i ryggen, og trengte i en midlertidig periode en slags sele i et stativ for å få hjelp til å bygge opp nok muskulatur i bakparten til å kunne sette føttene innunder seg. Men da snakker vi om en ung og ellers sprek hund, som har hatt en skade, og som er til opptrening i en midlertidig periode. Det der er jo ingen permanent løsning, og du ser jo at beina lider av at de ikke får bevegd seg naturlig, så de mister muskelkraft og utvikler deformiteter.

33 minutter siden, Debbie skrev:

Jeg ser også på superveterinæren, og blir skuffet, og lei meg. Det er som det sies, dette gjøres av egoistiske eiere, ikke fordi dyret har godt av det. Synes det er skummelt at dette blir så heiet frem av både veterinærer og eiere i andre land heldigvis. Men jeg ser det sniker seg inn her i Norge også. Kjenner to hunder med amputerte ben, den ene tror jeg har det godt- den andre burde fått slippe. Det er jo også blitt mye mer operasjoner på hunder, og cellegift osv. En negativ trend som jeg håper at ikke blir populær.

Misforstå meg rett, i forhold til amputasjon så er det sikkert noen hunder det passer og fungerer for - men i dette tilfelle jeg snakket om så var det ingen form for refleksjon eller uttalt vurdering, kun en konstatering av at det var beinkreft, og kunne ikke veterinær operere det bort problemfritt så fikk det bli amputasjon, for hunden var for ung til å dø. En skal ikke spontanamputere, det bør være veloverveid, og med en god plan for å hjelpe hunden finne balanse og styrke. Denne damen driver med rescue-virksomhet, og jeg tenker at noen ganger så må ikke alt leve. Hun snakket om en annen berner hun har tatt til seg, som var så elendig i bakparten at hun hadde brukt 700 dollar på spesiallagde stål-skinner til å tre rundt hvert bakbein for å holde beina oppe. Jeg håper det er ment for opptrening, og ikke permanent løsning. 

33 minutter siden, Debbie skrev:

Jeg skulle ønske veterinærene jeg har møtt har vært enda mer ærlig og tøffere mot meg enn det de har vært- men de skal jo tjene penger også.

Det er alltid en balansegang mellom inntekt og humanisme. Jeg føler jeg har jordnære veterinærer der - som da forrige tispa mi fikk lungekreft. Da vi fant svulster i eggstokkene, så var det greit å vurdere operasjon. Men da røntgen før operasjon for å sjekke grundigere avslørte lungekreft, da forsøker en ikke mer.

33 minutter siden, Debbie skrev:

Så har vi de dyrlegene som operer litt i det skjulte- som jeg ikke håper det er så mange av, men som jeg vet finnes. De som syr fast baller, så  hunden skal være fullt utviklet til utstilling, eller røngtger en annen hund osv( noe som ikke er like lett nå lenger).

En bekjent importerte valp, og den fikk etter hvert tre testikler... Og den valpen var kjøpt av en h*n trodde hadde vært en venn i flere tiår, og likevel ble dette gjort.

Det med slurvete identitetsrutiner ved røntgen er jo en av årsakene til at NKK ikke godkjenner røntgenresultat fra alle land.

Jeg vet også om en import, hvor kjøper selvfølgelig betalte for alt av vaksiner og ormekurer for å få hunden til landet. Så skulle det taes titer-test av rabiesvaksinen, av andre årsaker, og det titer-tallet var så lavt at verken veterinær eller lab klarte å se for seg at den hunden noen gang var blitt rabiesvaksinert. Så med stor sannsynlighet har oppdretter tatt imot pengene, har en veterinær som stempler der h*n peker, og slapp å betale for selve vaksinen. Denne driver med høy grad av eksport, og det er klart en tjener penger om en tar pengene selv framfor å vaksinere. 

Det vil alltid finnes noen mennesker - i alle bransjer, også veterinærer - som gjør det som trengs for å tjene penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Noen som har oppskrift på en skikkelig god pastasaus som ikke er tomatsaus? (fløtesaus blir det vel da?) 

Jeg har laget hvit saus fra bunnen, stekt sopp og bacon og tilsatt i sausen, smakt til med salt og pepper og vips ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg hadde fått meg en chihuahua :P Den bjeffet aldri, var frisk som en fisk, gikk på lange turer og fikk rett og slett være skikelig hund :D Litt rart at det var en chihuahua, jeg som egentlig ikke har så sansen for SÅ små hunder... :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, SFX skrev:

Jeg betviler ikke at disse eierne gjør det av kjærlighet til dyrene sine, men det å eie et dyr (unntatt skilpadde og elefant, kanskje :P ) betyr implisitt at det med høyeste sannsynlighet vil dø før deg, og da er det å gi dyret en verdig avskjed en forutsetning. Jeg er veldig glad i hundene mine, og vil gjøre "alt" for dem - men det må være en grense et sted ut fra både etikk og fornuft.

 

Jo, klart de er glad i dem. Men jeg mener uansett hvor glad de er i dem så er det handlinger som blir gjort av ren egoisme, ikke fordi det er bra for dyrene. 
Og folk som bare fortsetter og fortsetter uten å se at det ikke er bra for dyrene irriterer meg. De kan jo umulig ha det helt bra med den ekstra belastningen de får med slike hjelpemidler eller hva det nå kan kalles.

Var på flyplassen i dag morges, og der møtte jeg på noen jeg gikk på ungdomsskolen med. Ikke akkurat noen jeg har hatt mye kontakt med. Egentlig ikke noe kontakt i det hele tatt, men de har nå vært synlige på det klassetrinnet. 
Som vanlig kom tollerne inn med narkotikahunden, og i det jeg gikk forbi dem der så jeg at hunden ble belønnet med ball, og inn kom flere politifolk og tok disse med seg. 
Til nå er det 7 personer på det klassetrinnet som driver med rus, og det gjør meg egentlig ganske trist selv om det ikke er noen jeg har hatt kontakt med på noe vis. Til og med 2 personer jeg gikk på skole med helt fra barneskolen har hatt store rusproblemer. 


På den positive siden fikk jeg tak i skikkelig gode tursko i dag i outletbutikken :D Ikke akkurat de jeg hadde sett meg ut, men samme merket, men et par hundre kroners forskjell på dem opprinnelig. Nypris var rundt 1900 kroner, men jeg fikk dem til 900 kroner. Jeg elsker outletbutikken :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

En kan jo HÅPE at disse tilfelle handler om rehabilitering - jeg har for eksempel sett en video av en hund som fikk prolaps i ryggen, og trengte i en midlertidig periode en slags sele i et stativ for å få hjelp til å bygge opp nok muskulatur i bakparten til å kunne sette føttene innunder seg. Men da snakker vi om en ung og ellers sprek hund, som har hatt en skade, og som er til opptrening i en midlertidig periode. Det der er jo ingen permanent løsning, og du ser jo at beina lider av at de ikke får bevegd seg naturlig, så de mister muskelkraft og utvikler deformiteter.

Nei, jeg vet ikke med hesten, men både oksen og væren går permantent sånn:

Duke, the disabled bull

Buster the sheep

Og utrolig nok er de ikke spesielle som sådan, det KRYR av gårdsdyr(og ville dyr, fant flere tilfeller av hjort i rullestol) som er så deformert eller skadet at de må gå permanent sånn der:no:

Det hadde vært en annen sak om det gjaldt for en rehab periode ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phew! Vært hos tannlegen og borret. Jeg skulle egentlig fikse det i mai sist jeg var på kontroll, men i påsken begynte tannkjøttet mitt under tannen å tulle seg. Tenkte jeg skulle vente til i dag da for å ringe, og rett etter at jeg hadde fått time, så falt det av en bit av tannen. Jommen bra jeg bestilte time, selv om jeg trodde jeg bare skulle komme inn for å se om tannkjøttet var betent. :lol:

Og jeg skjønner forresten ikke de som ikke velger å ta bedøvelse når tannlegen skal ned og rote i tennene. Jeg kan forstå de som reagerer allergisk på bedøvelsen, altså. Men jeg kjente ikke at tannlegen stakk engang. Luksus eller noe sånt? Jeg føler dog at hele fjeset mitt har en stor utvekst på siden, men jeg ser visst normal ut, hehe.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Bananen skrev:

Phew! Vært hos tannlegen og borret. Jeg skulle egentlig fikse det i mai sist jeg var på kontroll, men i påsken begynte tannkjøttet mitt under tannen å tulle seg. Tenkte jeg skulle vente til i dag da for å ringe, og rett etter at jeg hadde fått time, så falt det av en bit av tannen. Jommen bra jeg bestilte time, selv om jeg trodde jeg bare skulle komme inn for å se om tannkjøttet var betent. :lol:

Og jeg skjønner forresten ikke de som ikke velger å ta bedøvelse når tannlegen skal ned og rote i tennene. Jeg kan forstå de som reagerer allergisk på bedøvelsen, altså. Men jeg kjente ikke at tannlegen stakk engang. Luksus eller noe sånt? Jeg føler dog at hele fjeset mitt har en stor utvekst på siden, men jeg ser visst normal ut, hehe.

INGEN rører tenna mine uten bedøvelse, masse bedøvelse. Det vet heldigvis tannlegen min :lol:  "Vi tar bedøvelse vel?" spør han mens jeg nikker febrilsk og prøver å ikke dø på meg. :aww:  Ikke alltide den virker ordentlig, og jeg overlever jo da, men gjøre det der frivillig? Nope!

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å ikke ha bedøvelse når jeg bare skal borre og fikse små hull. Da får jeg tatt flere hull på en gang og jeg blir ferdig med alt på en time. Nå har jeg fått opp de fleste tennene uten emalje så har hatt veldig mye hull i tennene hele livet. Kanskje derfor jeg er litt herdet :P

Trekking av tenner og rotfylling er noe helt annet, da må man nesten ha bedøvelse :aww:

 

Kulen til pus forsvant i dag:huh: så da avventer jeg å ringe dyrlegen. Veldig merkelig hele greien! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Luma skrev:

Nei, jeg vet ikke med hesten, men både oksen og væren går permantent sånn:

Duke, the disabled bull

Buster the sheep

Og utrolig nok er de ikke spesielle som sådan, det KRYR av gårdsdyr(og ville dyr, fant flere tilfeller av hjort i rullestol) som er så deformert eller skadet at de må gå permanent sånn der:no:

Det hadde vært en annen sak om det gjaldt for en rehab periode ja.

Verden er gal...

Jeg liker egentlig ikke lakris, men har nå fått erfare at Rema 1000s egne lakrissaus til is er farlig god. Bursdag på jobben i dag, og da hadde bursdagsbarnet kjøpt noe godt til lunsj. 

Og jeg har fått ansvaret for et nytt prosjekt å jobbe med, veldig morsomt. Pirkeprosjekt, og det er jo sånt jeg digger. Oppsummering av besøkstallene for 2016, bare "litt" dokumentasjon å sammenfatte - me loves it! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Snoffe said:

 

Kulen til pus forsvant i dag:huh: så da avventer jeg å ringe dyrlegen. Veldig merkelig hele greien! 

 

Ene katten vår fikk noen harde klumper på magen etter kastrering. Dyrlegen mente det var et lite brokk som det ikke var nødvendig å gjøre noe med, og katten selv virket ikke å merke noe ubehag med det. Hun hadde de klumpene helt til hun døde (av leversykdom). Hvis det kommer tilbake ville jeg nok fått det undersøkt, men det trenger ikke være noe farlig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee skal på intervju neste uke! Eller en prat egentlig (mindre skummelt). Er ikke noe jeg har søkt på, men blitt anbefalt av en venninne, og nå ringte sjefen, så blir ikke like skummelt heller! Det er mer en bi-jobb (så må jo ha en vanlig jobb på siden), men kjemperelevant for mitt fagfelt, og blir supert å få det på cv'en. Om jeg får den da, herregud... kan jo ikke ta gleden på forskudd heller :P 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mona skrev:

Ene katten vår fikk noen harde klumper på magen etter kastrering. Dyrlegen mente det var et lite brokk som det ikke var nødvendig å gjøre noe med, og katten selv virket ikke å merke noe ubehag med det. Hun hadde de klumpene helt til hun døde (av leversykdom). Hvis det kommer tilbake ville jeg nok fått det undersøkt, men det trenger ikke være noe farlig.

Jeg har tenkt tanken på at det er brokk, men samtidig så er denne kulen hard.. vi drar til dyrlegen hvis/når den kommer tilbake, må vite hva det er før jeg kan slå meg helt til ro med den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

@bananen å rotfylle uten bedøvelse må da være en form for torturpraksis i nord-korea? Kan ikke tro at noen rotfyller uten, herregud :P

Joda... man rotfyller uten bedøvelse... tror jeg har gjort det to ganger :D Går helt fint :ahappy:

44 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg velger å ikke ha bedøvelse når jeg bare skal borre og fikse små hull. Da får jeg tatt flere hull på en gang og jeg blir ferdig med alt på en time. Nå har jeg fått opp de fleste tennene uten emalje så har hatt veldig mye hull i tennene hele livet. Kanskje derfor jeg er litt herdet :P

Jeg gjorde også det i ungdommen... tok aldri bedøvelse for å fikse hull i tennene (og jeg var en sånn som nekta å bruke tannkrem når jeg pusset tennene, så det ble litt hull gjennom ungdomstida...). 

Sånn - da har man liksom kommet ordentlig i gang med jobbingen etter ferien. Skypemøte et par timer nå - og brått var man i gjenge igjen liksom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...