Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

Sånn, da har Bugen fått pedikyr, får se om jeg klarer lusa i kveld. Nå tror jeg at jeg skal ligge dønn stille på sofaen og ikke gjøre noe før det er dags for å hente snuppa i barnehagen. :aww: 

 

Flirer av samtalen mellom @Siri og @2ne selv om jeg ikke har noe å bidra med. Dere er god underholdning :D

:lol: 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

Idag har det vært fantastisk turvær, strålende sol og bare velstand! Bare synd jeg er avhengig av de forbanna krykkene og ikke får gått noen tur!  Tok meg en sosialiseringsrunde med Iraia da og hadde panoramataket på bilen åpen. Så fikk jeg noe sol på meg ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de fineste marsvinhannene jeg har har en polypp i øret. Valgte å ikke sende den inn for å teste om den er godartet eller ondartet, for uansett hva den er kan han ikke leve sånn. Han har hatt betennelse en stund og vi har prøvd tre forskjellige typer antibiotika uten effekt. Nå får han noen øredråper han skal ha en gang i uka så håper jeg det holder symptomene nede. Gjør det ikke det i løpet av et par ukers tid må han få slippe :( 

Og jeg har endelig fått bestilt time til kastrering av Bjørn. Herregud som jeg gruer meg. Han har vært i narkose før og det gikk knirkefritt, så det er bare jeg som er teit :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

OMG!!!! Nå fikk jeg mange artige bilder på netthinna :lol: 

830465-graa-dommer-parykk-middelalder-pa

?? :P 

1 time siden, Raksha skrev:

Flirer av samtalen mellom @Siri og @2ne selv om jeg ikke har noe å bidra med. Dere er god underholdning :D

:lol: 

Ungdommen nå til dags! *snurp* Balltre-87282.gif

:teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

830465-graa-dommer-parykk-middelalder-pa

?? :P 

:lol: Jeg tenkte mer sånn... men det var jo ikke svarte krøller selvsagt... 
Bilderesultat for Pippi med bart

Sitat

Ungdommen nå til dags! *snurp* Balltre-87282.gif

:teehe: 

Ja makan altså... :aww: 

Edit: Også lurer jeg på hvem som bestemte at pasta skal være al dente??? Det er jo ikke no' godt? Jeg koker den alltid et par-tre minutter lenger enn angitt på pakken *føle seg litt rebelsk*.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom den kjedelige beskjeden, Ariel er ikke drektig :( 3-5 dager til termin, men ingen valper :( Så da er det bare og vente og se om den tispa jeg skal ha valp tar seg, forundrer meg ikke om ikke hun heller blir drektig. Veldig typisk min flaks egentlig. Selv om hun har to kull fra før og dette skulle vært Ariel sitt første. 

Heldigvis kan jeg se noe posetift på det. For da betyr det at vi kan melde på så mange utstilinger jeg vil ffram til november/desember mnd :) Og forsette å jakte på stor certet og championat tittelen. Og at vi nå kan sette oss et mål om og starte rally lydighet til sommeren :)

En annen positiv ting er at sånn det ser ut nå så får jeg en ny kanin til uka, som skal bli parra opp med en av minne gamle kaniner. Som da vil gjøre at jeg får kanin unger ganske med en gang jeg kommer hjem fra folkehøyskole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

.... lurer jeg på hva det er med folk? 

30 minutter forsinket for å overta huset jeg selger. Altså kjøper!! Og han satte tidspunktet selv. Rett før jeg bare drar og lar huset stå åpent. 

Jeg sto opp grytidlig for å rekke bli ferdig i dag for han tryglet om å overta en uke før den opprinnelige avtale  og skal jobbe natt i kveld. Så mye for å være hyggelig. Gang på gang så ser man at man får ikke noe igjen for det... skal slutte med slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Jeg tenkte mer sånn... men det var jo ikke svarte krøller selvsagt... 
Bilderesultat for Pippi med bart

Ja, den fant jeg og, men ikke i sort :lol: Men nei, hun er ikke helt sånn altså, hun har jo musefletter :aww: 

--

AN har jeg sett en 11 år gammel kelpie gå agility på Crufts. Det gikk ikke så fort som med de andre, men jeg syns det er bra gjort å konkurrere i den alderen jeg! Da er hun forhåpentligvis sprek (jada, jeg fikk med meg navnet, Za Zar Zoom :P ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

... lurer jeg på hva det er med folk? 

30 minutter forsinket for å overta huset jeg selger. Altså kjøper!! Og han satte tidspunktet selv. Rett før jeg bare drar og lar huset stå åpent. 

Jeg sto opp grytidlig for å rekke bli ferdig i dag for han tryglet om å overta en uke før den opprinnelige avtale  og skal jobbe natt i kveld. Så mye for å være hyggelig. Gang på gang så ser man at man får ikke noe igjen for det... skal slutte med slikt. 

Ehhhhhh... hva var det jeg sa? :lol: 
Men for pokker altså - er det noe som irriterer meg, er det faktisk folk som ikke overholder avtaler. Jeg er jo superstressa om jeg ser at jeg blir 1 minutt forsinka liksom... 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, den fant jeg og, men ikke i sort :lol: Men nei, hun er ikke helt sånn altså, hun har jo musefletter :aww: 

:lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

AN har jeg sett en 11 år gammel kelpie gå agility på Crufts. Det gikk ikke så fort som med de andre, men jeg syns det er bra gjort å konkurrere i den alderen jeg! Da er hun forhåpentligvis sprek (jada, jeg fikk med meg navnet, Za Zar Zoom :P ). 

Wow... det er anstendig alder ja :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 måneder er en herlig alder på en hannhund altså :aww: Nå har Rafiki så smått begynt å løfte bakbenet, og siden han er amatør ennå, tisser han alltid på sitt eget framben :aww: Også er han generelt veldig tenåring om dagen :P Men hindrer det meg i å kjøpe en hannhund til? Nope! :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, JeanetteH skrev:

... lurer jeg på hva det er med folk? 

30 minutter forsinket for å overta huset jeg selger. Altså kjøper!! Og han satte tidspunktet selv. Rett før jeg bare drar og lar huset stå åpent. 

Jeg sto opp grytidlig for å rekke bli ferdig i dag for han tryglet om å overta en uke før den opprinnelige avtale  og skal jobbe natt i kveld. Så mye for å være hyggelig. Gang på gang så ser man at man får ikke noe igjen for det... skal slutte med slikt. 

Er ikke megler med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Æsj :hug: 

Denne avføringa, var den vannig? Jeg hadde sånne runder mellom 1. og 2. operasjon, antageligvis fordi det har vært en liten sprekk der hele tiden. 

 

Den i dag var snodig konsistens: ikka vannig, ikke fast, ikke grøt...mer som tykk sinksalve...

Nå har jeg hentet henne hjem. De mente fremdeles at det var pankreatitt. Formen er ikke noe å rope hurra for. Hun får smertestillende, og virket bedre hos veterinær en stund fordi hun fikk smertestillende som morfin intravenøst (samt væske). Jeg har fått med hjem morfintabletter, men de nekter hun å svelge, vil ikke ha vann heller. Tydelig smerter, og skriker litt innimellom. Jeg har fått med hjem kvalmestillende som jeg setter på henne mes sprøyte selv, og veterinær lot veneflon sitte i så jeg kan gi væske intravenøst om hun ikke begynner å drikke innen søndag.

Om hun ikke er bedre innen mandag er neste steg å åpne opp buken på henne igjen for å lete etter mulig forklaring. DET tror jeg ikke hun overlever....

Det kommer små "porsjoner" innimellom med avføring - nå diare, samme farge som i dag tidlig, lukter ******. Og om jeg ikke greier å tvinge ned tabletter med morfin henter jeg morfin injeksjonsvæske ut på apotek og setter iv det også. Jeg kan ikke sitte her til mandag og se på at hun har så fryktelig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Det meste av tida ønsker jeg meg større bolig. Bortsett fra når jeg må vaske...

Hver gang jeg setter igang storvask her (altså sånn hvert tiende år :teehe:) så drømmer jeg om studentleiligheten på 50 kvm jeg hadde en gang i tiden. 

34 minutter siden, Siri skrev:

 

Edit: Også lurer jeg på hvem som bestemte at pasta skal være al dente??? Det er jo ikke no' godt? Jeg koker den alltid et par-tre minutter lenger enn angitt på pakken *føle seg litt rebelsk*.

Det har jeg også alltid lurt på. Pasta skal være ferdigkokt. :aww:

Hjemme! Lurer på hvorfor jeg hadde to nye overdeler og en mascara i veska da jeg kom hjem. Var det ikke jeg som hadde bestemt at jeg har de klærne jeg trenger?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@enna:hug:

 

Har nettopp levert kattene til svigerfar,  han skal passe dem en uke for oss. Egentlig kunne de vært hjemme, men han trenger litt pelsterapi så da ble det sånn. Syntes det er forferdelig å gå fra kattene da! :P hysterisk kvinnemenneske liksom :lol: lurer på hvordan det blir den gangen vi får barn, når jeg blir så stresset og trist over kattenen og hunden :lol:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg sittende og tenke på at jeg har en hund på tolv og et halvt og en på ti. Begge er friske og raske, selv om Pippin ikke er helt like kvikk lenger. Symra viser ingen tegn på aldring. De har hatt hver sin omgang med skikkelig magesjau så de måtte ha væsketilførsel men ellers har det jaggu ikke vært mye av hverken sykdom eller plager. Jeg er ganske heldig i hundeholdet mitt! 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Nå ble jeg sittende og tenke på at jeg har en hund på tolv og et halvt og en på ti. Begge er friske og raske, selv om Pippin ikke er helt like kvikk lenger. Symra viser ingen tegn på aldring. De har hatt hver sin omgang med skikkelig magesjau så de måtte ha væsketilførsel men ellers har det jaggu ikke vært mye av hverken sykdom eller plager. Jeg er ganske heldig i hundeholdet mitt! 

De spiser sikkert ikke sokker til frokost...
Pankreatitt er en vanlig "etter-komplikasjon" til tarmslyng hos hund. Så denne runden her med Lita henger sammen med runden for to uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...