Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Neida, men det hjelper å visualisere litt :D 

Alt det der blir jo gjort i praksis om halvannen uke uansett. Når det ikke hjelper å si fra så blir det politibesøk. 

Jeg er veldig for å ikke gjøre hevn og tanker om å ta igjen til noe stygt noe. Det er da helt naturlig å ville noen som har gjort deg vondt, vondt tilbake. Forskjellen er jo hvor langt man tar det og at man ser realistisk på det og forstår at man ikke bedrer en situasjon på den måten. Nå er jo du innstilt på å flytte uansett så ser ikke noe grunn til å prøve å holde fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

8 timer siden, Line skrev:

Fy fader så diskriminerende dere er :getlost: Hva med oss som ikke har gjeterhunder da? Hæ? HÆ?!

Selvsagt er vi det - vi er KJERRINGER :P 

8 timer siden, 2ne skrev:

Har jeg ikke sagt en million ganger at jeg aldri overdriver? :teehe: 

Nei, det har jeg ikke fått med meg :P 

8 timer siden, 2ne skrev:

Ja, det er vel det, men jeg skulle ønske at min mamma slapp, evt at hun bekymra seg bare når det var nødvendig.. 

Det tenkte jeg også om mamma'n min - hun bekymra seg like fullt... 

8 timer siden, 2ne skrev:

2ne er omtrent like pedagogisk som en potet, så det blir neppe noe morsomt :aww: 

Du er da den fødte pedagog, du???? Jeg vedder på at Caroline hadde hatt stort utbytte av kurset :D 

8 timer siden, 2ne skrev:

Hva med oss som ikke drikker vin? Eller portvin? Hæ? HÆ? 

Da får dere bare lære dere å like det :aww: 

8 timer siden, 2ne skrev:

Jeg har en gjeterhund, og jeg har en hund som ser ut som sånt som blir gjeta av gjeterhunder, så jeg føler at vi har den delen dekka :lol: 

At jeg ikke TENKTE på det... det er jo bare å skaffe se en haug med pudler, så har man jo noe man kan gjete på :punk:

8 timer siden, 2ne skrev:

Sykepleierdamen har ringt igjen, hun hadde ikke fått snakke med vakthavende lege, så de skal prøve igjen i morgen, men sånn hun hadde forstått det måtte jeg skifte piccline. Jeg satser på språkproblemer (hun er svensk :P ) og at hun hadde misforstått :aww: 

Vi heier på den varianten!!! 

8 timer siden, Tricolor skrev:

Er jo så mange som påstår at alle hunder kan gjete. Så slutt å være så hårsår. Bare begynn på gjeterkurs :drool:

Klart de kan... selv kaniner gjeter jo!!! Da burde en skarve minisnuser få det til liksom :punk: (og den satte jeg inn bare fordi det var den som kom opp først på linja...)

8 timer siden, Line skrev:

Skal vi bare kuppe det parolemøtet og si ja til avgiftkutt på bobiler og en ekstra ferieuke til alle som har hund? :P 

:o Skal dere være rebeller????? :o 

8 timer siden, SFX skrev:

Nå har jeg fått journal fra dagen i dag på epost, og der sto det masse info jeg hadde glemt eller ikke fått med meg. Vi snakker måneder, ikke uker, med medisiner, først for å få dritten bort, og deretter forebyggende. Det reiser jo en million spørsmål i hodet mitt om hva jeg kan håpe å planlegge framover for henne utenom skogsturer - må jeg pensjonere henne? Laptopen blir med på tur, så jeg kan kommunisere med spesialisten underveis, jeg har sendt avgårde et halvt dusin spørsmål nå. Jeg klarer ikke å "se an", jeg må ha svar, jeg planlegger noe lenger enn 24 timer fram i livet mitt :P 

Og da tenker jeg at en operasjon antakelig ville gitt mye raskere resultat... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

Etter hektisk aktivitet som inneholdt tannbørste, klorin og dusjkabinett, er det på tide å våkne litt.

I natt lå jeg og lurte på noe så mye, at jeg fikk ikke sove. Men hva det var vet jeg ikke, men det hadde noe med 2ne å gjøre.

Ellers driver jeg og trikser med testamentet mitt, hva er viktig å ha med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg noe av det jeg lurte på i natt. Og dette er kjempeteit.

Men vi har bøkene: sjarmen med tarmen, hjernen er stjernen, og nå gleden med skjeden.

Men hva skal vi kalle en bok om menns underliv- regner med det også kommer. Klem et lem er liksom litt flatt.

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Debbie skrev:

Nå husker jeg noe av det jeg lurte på i natt. Og dette er kjempeteit.

Men vi har bøkene: sjarmen med tarmen, hjernen er stjernen, og nå gleden med skjeden.

Men hva skal vi kalle en bok om menns underliv- regner med det også kommer. Klem et lem er liksom litt flatt.

:lol::lol: Og jeg må innrømme at jeg bare digger slike ordspill :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
8 timer siden, JeaOlea skrev:

Jeg er veldig for å ikke gjøre hevn og tanker om å ta igjen til noe stygt noe. Det er da helt naturlig å ville noen som har gjort deg vondt, vondt tilbake. Forskjellen er jo hvor langt man tar det og at man ser realistisk på det og forstår at man ikke bedrer en situasjon på den måten. Nå er jo du innstilt på å flytte uansett så ser ikke noe grunn til å prøve å holde fred. 

Ja, det er forskjell på å se levende for seg og å håpe at det eskalerer såpass at andre klager ofte, og det å faktisk gjøre det selv :P Og hvis jeg får den leiligheten jeg ringte på i går så gidder jeg ikke å gå helt hit en lørdags kveld nei. 20 minutter gåing hver vei når jeg kunne sittet inne og slappet av i helga skjer ikke :P 

Og de har jo vært så sjarmerende å si at når jeg bare klager og er sur så skal de i hvert fall ikke ta noe hensyn til meg! Og det jeg har klaget på er den gangen jeg ble holdt våken hele natta, og jeg gav beskjed når ungdommen spant opp plenen her med mopeden sin. Og ellers har jeg gitt beskjed i helgene når jeg skal legge meg sånn at de an roe ned. Såpass må en utleier tåle. Det er normal folkeskikk...

Så jeg er relativt ferdig med å ta hensyn til de også når det gjelder lyd. Tar hensyn til 10-åringen. Men ikke de andre :aww: 

10 minutter siden, Debbie skrev:

Nå husker jeg noe av det jeg lurte på i natt. Og dette er kjempeteit.

Men vi har bøkene: sjarmen med tarmen, hjernen er stjernen, og nå gleden med skjeden.

Men hva skal vi kalle en bok om menns underliv- regner med det også kommer. Klem et lem er liksom litt flatt.

 

:lol: 
Og det å sove og faktisk slappe av her har jeg gitt opp. Har våknet flere ganger i natt, og klarte å sove til over 9. Og jeg skal på jobb i Stavanger igjen i dag. Heldigvis styrer jeg selv når jeg skal begynne i dag, men det gjør jeg ikke i morgen og på lørdag... I morgen starter jeg 13.30, så den er jo grei. Men lørdag begynner jeg 10.30. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snurt på posten, posta tre pakker på fredag, to av dem med 85 kr i porto, jeg er HELT sikker på at det er riktig, og det ble betalt riktig. Likevel er begge pakkene merket med klister om at de er underfrankert. :gaah:  Det stemmer med mengden frimerker og alt. Skjønner ikke hva posten driver med... Sendte fra post i butikk, så det skal uansett ikke være mitt problem. Men jeg blir sur likevel. Får se om det dukker opp faktura enten hos mottaker eller meg, jeg glemte nemlig avsenderadresse på dem. Spent på siste pakken jeg sendte da, om det blir tull på den og... :gaah: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Raksha said:

Jeg er snurt på posten, posta tre pakker på fredag, to av dem med 85 kr i porto, jeg er HELT sikker på at det er riktig, og det ble betalt riktig. Likevel er begge pakkene merket med klister om at de er underfrankert. :gaah:  Det stemmer med mengden frimerker og alt. Skjønner ikke hva posten driver med... Sendte fra post i butikk, så det skal uansett ikke være mitt problem. Men jeg blir sur likevel. Får se om det dukker opp faktura enten hos mottaker eller meg, jeg glemte nemlig avsenderadresse på dem. Spent på siste pakken jeg sendte da, om det blir tull på den og... :gaah: 

 

Det der er så irriterende! Jeg har også opplevd det et par ganger, og begge gangene sendte jeg fra post i butikk slik at det i prinsippet skulle være helt riktig. I mine tilfeller måtte hverken jeg eller mottaker betale ekstraporto, da, for det var snakk om så lite penger. Håper det samme gjelder for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg er snurt på posten, posta tre pakker på fredag, to av dem med 85 kr i porto, jeg er HELT sikker på at det er riktig, og det ble betalt riktig. Likevel er begge pakkene merket med klister om at de er underfrankert. :gaah:  Det stemmer med mengden frimerker og alt. Skjønner ikke hva posten driver med... Sendte fra post i butikk, så det skal uansett ikke være mitt problem. Men jeg blir sur likevel. Får se om det dukker opp faktura enten hos mottaker eller meg, jeg glemte nemlig avsenderadresse på dem. Spent på siste pakken jeg sendte da, om det blir tull på den og... :gaah: 

har opplevd det, jeg også. Den ene gangen kom det faktura, sist tror jeg ikke det ble noen som måtte betale noe... men det er himla irriterende når man har sendt via Post i Butikk. Jeg lurer på om den ene, der jeg fikk regning, faktisk manglet porto... selv om den var sendt fra butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mona skrev:

Det der er så irriterende! Jeg har også opplevd det et par ganger, og begge gangene sendte jeg fra post i butikk slik at det i prinsippet skulle være helt riktig. I mine tilfeller måtte hverken jeg eller mottaker betale ekstraporto, da, for det var snakk om så lite penger. Håper det samme gjelder for deg.

Godt å høre - spurte på posten på fb, de ba meg ta kontakt om det kommer faktura, så skulle de fikse det da.  Denne gangen vet jeg at det er riktig faktura, så skjønner ikke helt greia heller. Pakkene ble målt og veid både her og på posten så det skal være riktig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

har opplevd det, jeg også. Den ene gangen kom det faktura, sist tror jeg ikke det ble noen som måtte betale noe... men det er himla irriterende når man har sendt via Post i Butikk. Jeg lurer på om den ene, der jeg fikk regning, faktisk manglet porto... selv om den var sendt fra butikken.

Ugh! Menneskelig feil da, men det er jo kjempefrustrerende - blir ekstra frustrasjon for oss. Og jeg må tydeligvis være manisk på åta vare på kviteringer. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dag i dag kjenner jeg :D men den forbanna nabokatten står på terassen å vil inn her hele tiden. Vi visste ikke at naboen så bor vegg i vegg med oss, og som vi deler fellesplen med hadde katt når vi flytta hit. Så er den så himla pågående! Ligger ofte på dørmatta vår og sperrer så vi ikke kommer oss ut. Så da prøver jeg å gå ut gjennom hagen men da kommer den f*** meg der også:P bikkja liker egentlig katter hvis hun får hilse på, men jeg tror ikke denne katten er så hundevandt og hun har jo allerede fått seg en på trynet. Nabokatten til svigermor er bestevenn med bikkja her, så jeg hadde jo håpet at disse to også kan komme overens siden de ser hverandre hver dag:innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Kaisen said:

Bra dag i dag kjenner jeg :D men den forbanna nabokatten står på terassen å vil inn her hele tiden. Vi visste ikke at naboen så bor vegg i vegg med oss, og som vi deler fellesplen med hadde katt når vi flytta hit. Så er den så himla pågående! Ligger ofte på dørmatta vår og sperrer så vi ikke kommer oss ut. Så da prøver jeg å gå ut gjennom hagen men da kommer den f*** meg der også:P bikkja liker egentlig katter hvis hun får hilse på, men jeg tror ikke denne katten er så hundevandt og hun har jo allerede fått seg en på trynet. Nabokatten til svigermor er bestevenn med bikkja her, så jeg hadde jo håpet at disse to også kan komme overens siden de ser hverandre hver dag:innocent:

Jeg har også hatt en veldig pågående nabokatt :D Han var en sosial fyr, med null respekt for hunden min. Og når hunden på sommeren fikk ha med seg seng og saueskinn når hun skulle ligge ute i bånd syntes katten det var en veeldig fristende liggeplass . Da ble det vanskelig for en liten hund:lol: 

58c131d2ea03c_2015-07-1511_15_25.thumb.jpg.91a22e89e492be3b1c558c4d385b1c59.jpg

(Jeg bar katta ut av hagen slik at hunden fikk senga si i fred, altså. Måtte bare ta bilde først...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snoffe skrev:

Det skal vi ordne! men vær tidlig ute før dere trenger det, så jeg har tid til å være dårlig :lol:

 

La meg i sengen, og trodde Casper hadde lagt seg i sin seng siden jeg ikke kjente at han var under dynen. Helt til jeg hører tidenest mest fornøyde grynt fra under dynen :lol: herlighet som jeg skvatt :lol: bikkjedyret hadde lagt seg i skje med knehasene til gubben :P 

Casper er veldig fornøyd da, kommer flere kose-fornøyd-grynt fra under dynen :ahappy:

 

 

Det ble jo helt perfekt sist, så tror ikke du trenger så veldig mye tid :D men skal selvfølgelig si fra så tidlig som mulig :lol: 

søte Casper :wub: 

11 timer siden, Kaisen skrev:

Skal definitivt prøve ut ja! Googlet litt men fant ikke så veldig mye om erfaringer, men leste at Iharmoni kan fungere godt sammen med adaptil. Akkurat nå kjenner jeg at jeg er villig til å prøve det meste:P tusen takk for tips

Lykke til! :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Line skrev:

Skal vi bare kuppe det parolemøtet og si ja til avgiftkutt på bobiler og en ekstra ferieuke til alle som har hund? :P 

Ja! Jeg er med :D 

12 timer siden, *Kat84* skrev:

Raske menn er bare helt fantastiske! :D Og Calle er gull! :D  

Calle er vel den av de jeg syns er mest slitsom, for å være ærlig :P Den der tyske greia hans, og det at han spytter når han snakker, og at han må være så høylydt, det blir gammelt når han gjør det i sketsj etter sketsj :P  

Sitat

Det tenkte jeg også om mamma'n min - hun bekymra seg like fullt... 

Men jeg har jo løpende kontakt med både sykepleiere og leger, så da kan hun jo prøve å stole på deres vurdering? Og om hun ikke gjør det, så kan hun jo stole på at jeg ikke er spesielt interessert i å ligge mer på sykehus enn jeg må :P  

Sitat

Du er da den fødte pedagog, du???? Jeg vedder på at Caroline hadde hatt stort utbytte av kurset :D 

hahaha.. Ja, jeg ja! Alle veit at sarkasme gir bratt læringskurve :teehe: 

Sitat

Da får dere bare lære dere å like det :aww: 

Eh nei :aww: 

Sitat

At jeg ikke TENKTE på det... det er jo bare å skaffe se en haug med pudler, så har man jo noe man kan gjete på :punk:

Jeg tror muligens det er enklere å ha en haug med sauer, uten at jeg skal si det for sikkert :P  

Sitat

Vi heier på den varianten!!! 

Du må nok heie mer :P Det var ikke så enkelt i dag, i dag må jeg visst til fastlege eller legevakt, så må de prøve å åpne den, før jeg evt må inn å bytte picclinen.. Så nå venter jeg på at de skal bli ferdig med lunsjen sin på legesenteret, selv om jeg veit at de neppe gjør noe med det i dag.. :rolleyes: 

Sitat

Klart de kan... selv kaniner gjeter jo!!! Da burde en skarve minisnuser få det til liksom :punk: (og den satte jeg inn bare fordi det var den som kom opp først på linja...)

:lol: 

2 timer siden, Debbie skrev:

Nå husker jeg noe av det jeg lurte på i natt. Og dette er kjempeteit.

Men vi har bøkene: sjarmen med tarmen, hjernen er stjernen, og nå gleden med skjeden.

Men hva skal vi kalle en bok om menns underliv- regner med det også kommer. Klem et lem er liksom litt flatt.

:lol: 

Jeg sliter litt med å se sjarmen med tarmen sjøl, men det kan jo ha noe med mine tarmer å gjøre :lol: Det er pr i dag ingen glede med skjeden heller, den er et oppusningsprosjekt ingen vil ta på seg :P  

46 minutter siden, Kaisen skrev:

Bra dag i dag kjenner jeg :D men den forbanna nabokatten står på terassen å vil inn her hele tiden. Vi visste ikke at naboen så bor vegg i vegg med oss, og som vi deler fellesplen med hadde katt når vi flytta hit. Så er den så himla pågående! Ligger ofte på dørmatta vår og sperrer så vi ikke kommer oss ut. Så da prøver jeg å gå ut gjennom hagen men da kommer den f*** meg der også:P bikkja liker egentlig katter hvis hun får hilse på, men jeg tror ikke denne katten er så hundevandt og hun har jo allerede fått seg en på trynet. Nabokatten til svigermor er bestevenn med bikkja her, så jeg hadde jo håpet at disse to også kan komme overens siden de ser hverandre hver dag:innocent:

Kommer du ikke ut fordi katta ligger foran døra? Hvor svær er den katta egentlig? 

--

I dag har jeg vært hos psykiatrisk sykepleier og satt 40 minutter over oppsatt tid. Vi snakket om noe veldig interessant - meg :aww::teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mona skrev:

Jeg har også hatt en veldig pågående nabokatt :D Han var en sosial fyr, med null respekt for hunden min. Og når hunden på sommeren fikk ha med seg seng og saueskinn når hun skulle ligge ute i bånd syntes katten det var en veeldig fristende liggeplass . Da ble det vanskelig for en liten hund:lol: 

58c131d2ea03c_2015-07-1511_15_25.thumb.jpg.91a22e89e492be3b1c558c4d385b1c59.jpg

(Jeg bar katta ut av hagen slik at hunden fikk senga si i fred, altså. Måtte bare ta bilde først...)

Haha:lol: noen katter er så frekke. Jeg liker veldig godt katter og kunne godt tenkt meg en selv, med tiden. Men jeg er litt redd for å la de hilse også siden hu allerede har fått seg en på trynet. Er litt redd for at den skal bruke klørne.

1 time siden, 2ne skrev:

 

Kommer du ikke ut fordi katta ligger foran døra? Hvor svær er den katta egentlig? 

Den er faktisk veldig stor:teehe:ikke bare stor men smellfeit også. Fikk litt sjokk når jeg så den for første gang. Jeg trodde den var drektig. Det går ikke an å jage den bort, for det driter den i, og med en gang jeg åpner døra vil den løpe inn til oss. Og det fungerer dårlig med bikkja som står inne og spinner og går helt av skaftet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjalp naboen i slutten av 70 årene med tv'n hennes for noen dager siden. I dag kom hun på døren med en pakke twist og en pakke godbiter til hver av hundene :heart: Med sånne naboer er det helt greit å bo i blokkleilighet!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Den er faktisk veldig stor:teehe:ikke bare stor men smellfeit også. Fikk litt sjokk når jeg så den for første gang. Jeg trodde den var drektig. Det går ikke an å jage den bort, for det driter den i, og med en gang jeg åpner døra vil den løpe inn til oss. Og det fungerer dårlig med bikkja som står inne og spinner og går helt av skaftet. 

Hørtes morsomt ut :P Får la bikkja møte den i døra da, så kanskje den slutter med det :) 

--

Da ble det en tur til Ahus igjen da, så jeg i hvert fall kunne få litt væskebehandling, så skifter de kanskje picclinen en gang de får tid.. 

Ja, jeg syns det var ****** kjipt nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Debbie skrev:

Nå husker jeg noe av det jeg lurte på i natt. Og dette er kjempeteit.

Men vi har bøkene: sjarmen med tarmen, hjernen er stjernen, og nå gleden med skjeden.

Men hva skal vi kalle en bok om menns underliv- regner med det også kommer. Klem et lem er liksom litt flatt.

 

Synes det var en god tittel jeg altså. Mulig jeg er noe enkel da... :lol:

 

..spiser jeg lunsj før jeg skal hive meg over scanning av kritikkskjema. Åååå som jeg gleder meg... :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
    • Har Grønlandshund. Robuste, ærlege hundar som kan takle lange vinterturar, kløve og trekke. Frisk rase, med særdeles låg innavlasgrad og lite helseutfodringar. Sosiale flokkdyr som elskar folk. Alle folk. Å vere innbrotstjuv hjå oss hadde vore nada problem, største fare er å bli kosa ihjel 🤣 Lite lyd, som regel berre når dei veit det er tid for fôring og kanskje i "startgropa" om ein er fleire spann samla for å køyre saman. Og om det passerer vilt utanfor hundegården.
    • Oppvarming og nedtrapping kan være bare vanlig rolig gåing i 15 min 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...