Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mars


Siljus
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
18 minutter siden, Mona skrev:

Huff :( Men hva står det i leiekontrakten din da? De kan jo egentlig ikke si deg opp på kortere varsel enn det som står i kontrakt/husleieloven.

Det er en måneds oppsigelse. Men det er jo ikke levelig her når de skal feste konstant. Og det er ikke lett å finne noe her generelt sett :( Enda verre når man sier man har hund på 70-og-noe cm som er svart... Og for de som ikke er fordomsfulle, så er problemet ofte at det har gått galt med hund tidligere... 
Utrolig kjipt, men det blir jo uansett bare som en kortvarig foravtale. Sjef er MIN, og det skal han alltid være. Men jeg vil jo ikke være uten han i det hele tatt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Valping 

Basse har bursdag  9 år, tenk det. 

Jeg er helt i ekstase jeg!! Hippy ble bekreftet drektig, så begynner nestingen ? Jeg burde kanskje lage egen tråd for nerdingen der, men seeee da  

Posted Images

4 timer siden, Bananen skrev:

Eh, sitatet forsvant. Men jeg tror den var til @laikamor Jeg har drukket Clippers sove-te to kvelder på rad nå, og jeg tror den fungerer, eller så er jeg egentlig stuptrøtt. :lol: Eneste minuset er at blæren er full på morgenen. :icon_confused:

Jeg klarer helt fint å sovne uten hjelp, men å holde meg våken derimot :P Derfor vil jeg gjerne ha te med koffein i! Men det ser ut som clippers har flere gode da, så kommer nok til å teste flere. Kos å sitte med en kopp te under pleddet på kveldene :)

 

 

Nettopp hatt 3t simulering på skolen. Simulering av akutte situasjoner med "levende" dukker (som puster, snakker, har puls osv). Jeg ser veldig nytten av sånn læring, men jeg er personlig meget ukomfortabel. Jeg stresser så sykt, og blir ganske passiv.. Før vi skulle begynne var det rett før jeg svimte av. Ble veldig letta når jeg fikk observatørrollen i første scenarioet! 

Venter på bussen hjem nå. Men siden vi ikke var ferdig før 4 så må gubben hente meg på veien, da siste buss helt hjem gikk for 10min siden.. Gubben skulle egentlig til kompisen rett etter jobb, men jeg sa fra om at jeg ble sen idag allerede sist uke, og spurte om han kunne hente. Heldigvis var det ikke noe diskusjon og han beklagde seg for at det var glemt (selv om jeg har minnet han på det et par ganger denne uka også) :) Så da tar jeg helg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrg, nå er jeg så sint! Skulle rusle en liten tur før lek og litt ballkasting, og på runden kommer vi forbi til noen naboer som jeg ser løper i hagen - jeg synes jeg ser barn, kaller inn og kobler Fiken. Når jeg nærmer meg kommer det plutselig to hunder kravlende over steinkanten, og den ene sprang rett i strupen på Fiken. Den corgi-lignende saken ga seg IKKE, selv om jeg prøvde sperre - så sparke - med foten.  Jeg endte med å måtte kneble faenskapet til bakken så eier fikk komme å hente - mens jeg prøvde holde den andre store svarte på avstand. Eier fikk seg en liten tirade, men jeg vet ikke om det kom no så godt ut av det siden jeg måtte prøve å snakke engelsk i kampens hete. Så her sitter jeg, sint og litt oppskaka, med en finger som akkurat slutta å blø og en negl knekt midt på.. Det går nok fint med oss alle, men sånt er så unødvendig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 2ne skrev:

Hørtes morsomt ut :P Får la bikkja møte den i døra da, så kanskje den slutter med det :) 

Det har jeg prøvd... da fikk hun seg en saftig smekk på nesen:teehe: det virker som om katten kommer bare for å "ta" bikkja. Den finnes ikke redd henne og kommer med glede bort for å plage. Men nå er katten større enn hunden også da..:P og hunden min veier 7 kg...katten må veie MINST 10 kg. Det ser i hvertfall sånn ut:innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, *Kat84* said:

Det er en måneds oppsigelse. Men det er jo ikke levelig her når de skal feste konstant. Og det er ikke lett å finne noe her generelt sett :( Enda verre når man sier man har hund på 70-og-noe cm som er svart... Og for de som ikke er fordomsfulle, så er problemet ofte at det har gått galt med hund tidligere... 
Utrolig kjipt, men det blir jo uansett bare som en kortvarig foravtale. Sjef er MIN, og det skal han alltid være. Men jeg vil jo ikke være uten han i det hele tatt :( 

Jeg ser den! Jeg slet selv en stund når jeg flyttet tilbake til Tromsø for noen år siden. Det var utrolig mange rare utleiere, som tydeligvis ville at man skulle betale leie men helst ikke bo der... Ei dame skulle faktisk disponere leiligheta til kontor på dagtid mens jeg leide den! Hunden min kunne bare være i bur når jeg var ute, mente hun. Full leiepris skulle hun også ha :P

Det eneste som hjalp da var å annonsere selv - da kom det etterhvert noen gode tilbud. Lykke til, håper det ordner seg raskt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 minutter siden, Mona skrev:

Jeg ser den! Jeg slet selv en stund når jeg flyttet tilbake til Tromsø for noen år siden. Det var utrolig mange rare utleiere, som tydeligvis ville at man skulle betale leie men helst ikke bo der... Ei dame skulle faktisk disponere leiligheta til kontor på dagtid mens jeg leide den! Hunden min kunne bare være i bur når jeg var ute, mente hun. Full leiepris skulle hun også ha :P

Det eneste som hjalp da var å annonsere selv - da kom det etterhvert noen gode tilbud. Lykke til, håper det ordner seg raskt :)

 

Takk! :) Jeg håper virkelig at det skjer noe snart. Jeg vil ikke annonsere i facebookgrupper o.l, for jeg går ut fra at festingen tar helt av hvis de vet at jeg er på utkikk etter noe annet. Men jeg skal printe ut lapper og henge rundt på forskjellige butikker og kjøpesentre, og jeg skal lage finnannonse. Det må jo ikke deles på FB bare fordi jeg har laget en annonse :P 

Tur er gått, og jeg klarte å unngå å bli overrasket av mer enn 1 kraftig regnbyge. Snart på tide å handle et par ting jeg mangler til middagen. Skal være sånn fintfolk i kveld igjen :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med nytt sted å bo MED Sjef *Kat84*. Krysser fingre.

Jeg vet at perspektivet på mye endrer seg med alderen. Men i dag ble jeg likevel litt "tatt på senga" da min 72 år gamle far ringte. Han bekymret seg for noen blodprøver han hadde tatt, og refererte svaret på dem. De var så bra at en 17-åring kunne feiret over dem. Så jeg ba han slutte å bekymre seg. Da kom det: "Jeg vil være litt i forkant og ha kontroll på dette. Både min mor og min mormor døde jo unge av hjerneslag".


Vel - ung og ung fru blom...88 år gamle var de...:twitch:Og det var eldgammelt for de generasjonene de var av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå tenker jeg på at jeg er fornøyd med den lille hunden min. Har vært og trent søk etter gjenstander i urbane strøk (så urbant Steinkjer får blitt :lol::lol: ) og hun var superflink. Selv med minimal trening så gjorde hun en fin jobb, og fant alle bortsett fra en (som jeg hadde hengt litt urettferdig høyt mtp erfaring og hvor langt vi har kommet i treningen). Var mest hansker og sokker jeg hadde gjemt (og en sko hehe) men også et par større ting. 

"Der er den, der er den!" 

17191374_10154852375215630_7631972361855

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MarieR skrev:

Akkurat nå er jeg irritert, andre gangen nå at gordon setteren til naboen er løs uten tilsyn og flyr rett på Twist (som var i bånd). Jeg brølte og ba han pelle seg hjem så han løp heldigvis inn i hagen sin igjen. Tror eierne hørte meg, for da kom de å slapp han inn. Må da for pokker gå an å passe på drittbikkja om han er så ustabil at han flyr på andre hunder. Sjelden jeg ser hunder som er så bestemt på angrep bare de ser en annen hund! Jeg er veldig glad for at Twist ikke er typen som svarer hvertfall, han ble bare paff og prøvde å komme seg unna. 

Jeg har faktisk blitt fordomsfull mot gordons etter å ha møtt flere utrivelige, så hver gang jeg treffer en løs en så blir jeg litt ekstra stressa. Får håpe Twist ikke blir preget av det. 

2 timer siden, tutle skrev:

Arrrg, nå er jeg så sint! Skulle rusle en liten tur før lek og litt ballkasting, og på runden kommer vi forbi til noen naboer som jeg ser løper i hagen - jeg synes jeg ser barn, kaller inn og kobler Fiken. Når jeg nærmer meg kommer det plutselig to hunder kravlende over steinkanten, og den ene sprang rett i strupen på Fiken. Den corgi-lignende saken ga seg IKKE, selv om jeg prøvde sperre - så sparke - med foten.  Jeg endte med å måtte kneble faenskapet til bakken så eier fikk komme å hente - mens jeg prøvde holde den andre store svarte på avstand. Eier fikk seg en liten tirade, men jeg vet ikke om det kom no så godt ut av det siden jeg måtte prøve å snakke engelsk i kampens hete. Så her sitter jeg, sint og litt oppskaka, med en finger som akkurat slutta å blø og en negl knekt midt på.. Det går nok fint med oss alle, men sånt er så unødvendig.  

Sånt er så utrivelig! Håper det går bra med finger og Fiken! 

 

Jeg og gutta har vært på skitur så nå ligger de på hver sin side av meg i dyp søvn. Synes nesten ikke jeg kan forstyrre freden med å dra frem støvsugeren, men jeg må. Orker ikke begynne med sånt på fredager altså, de er hellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg gruer meg til kveldstur, så glatt er det over alt. Piggskoene mine begynner å bli slitne også, mange pigger er helt nedslitte. Nye sko til neste år, men nå vil jeg ha vår! Jeg tror piskadausen det blir bare en liten runde i kveld jeg, men lovnad om en skikkelig tur eller to i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

Men det hjelper selvsagt ikke... det er bare sånn stillingen MOR er :P 

Okay, da har jeg misforstått :P 

5 timer siden, Siri skrev:

Æsj... 

Dobbelt-æsj... :( 

Nei, nå er det jej, for nå er jeg hjemme igjen :D Det hjelper å sitte noen timer på Ahus og vente, liksom :lol: Anestesilegen kom, skylte og det var åpent. Så da tok vi en liten prat om blodfortynnende og hva slags sprøyter man burde gi de i, så fikk jeg dra hjem :jump: 

Jeg er sikker på at det gikk så glatt bare fordi jeg pakka sekken for et par dagers opphold i dag :teehe: 

5 timer siden, Siri skrev:

Jeg har vært hos tannlegen og hun sa at det så finfint ut inni kjeften min. Så da er vel den også EU-godkjent, da :ahappy:

:lol: 

1 time siden, Kaisen skrev:

Det har jeg prøvd... da fikk hun seg en saftig smekk på nesen:teehe: det virker som om katten kommer bare for å "ta" bikkja. Den finnes ikke redd henne og kommer med glede bort for å plage. Men nå er katten større enn hunden også da..:P og hunden min veier 7 kg...katten må veie MINST 10 kg. Det ser i hvertfall sånn ut:innocent:

Da hopper du ut og roper BØ! et par ganger, så kanskje pus blir litt mindre glad i å ligge hos dere :lol: Men sånn seriøst, du får vel kjøpt noe spraygreier på dyrebutikker som skal holde katter unna? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, 2ne skrev:

Okay, da har jeg misforstått :P 

Nei, nå er det jej, for nå er jeg hjemme igjen :D Det hjelper å sitte noen timer på Ahus og vente, liksom :lol: Anestesilegen kom, skylte og det var åpent. Så da tok vi en liten prat om blodfortynnende og hva slags sprøyter man burde gi de i, så fikk jeg dra hjem :jump: 

Jeg er sikker på at det gikk så glatt bare fordi jeg pakka sekken for et par dagers opphold i dag :teehe: 

:lol: 

Da hopper du ut og roper BØ! et par ganger, så kanskje pus blir litt mindre glad i å ligge hos dere :lol: Men sånn seriøst, du får vel kjøpt noe spraygreier på dyrebutikker som skal holde katter unna? 

Dette høres fælt ut, men moren min kastet småstein etter katten for å få den bort:teehe: ikke på den altså, men mot den, for å skremme. Det funka heller ikke. Men har hørt at eddikvann kan hjelpe, så tenkte å spraye det på dørmatta å se om det funker. Den kan heller ligge på sin egen dørmatte:P 

de har nettopp hatt stirrekonkurranse gjennom stuevinduet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, nå er det jej, for nå er jeg hjemme igjen :D Det hjelper å sitte noen timer på Ahus og vente, liksom :lol: Anestesilegen kom, skylte og det var åpent. Så da tok vi en liten prat om blodfortynnende og hva slags sprøyter man burde gi de i, så fikk jeg dra hjem :jump: 

Jeg er sikker på at det gikk så glatt bare fordi jeg pakka sekken for et par dagers opphold i dag :teehe: 

Det var helt sikkert pga at du pakka sekken ja! Men så godt at det løste seg så greit - vi er glade for det :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, enna skrev:

Håper det ordner seg med nytt sted å bo MED Sjef *Kat84*. Krysser fingre.

Ja, det håper jeg også! 
Jeg har avtalt visning på en leilighet på mandag kveld. Det er bare 60 kvm, men lov med hund. Kun 2 soverom. 

Voksne folk klarer fint å sove på sovesofa om det er nødvendig. Ingen problem det. Eneste problemet er at da må jeg kjøpe ny sofa på Bolia, for det er eneste stedet jeg har funnet sovesofaer som ikke har føltes som torturredskap :aww: 

Eventuelt dele av ett rom mellom ungene. Men med en som nærmer seg å bli tenåring, og både gutt og jente kan det bli litt komplisert... 

Nei, nå er det på tide å begynne på middagen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Før i dag var jeg så stolt over at jeg gikk inn på CO så sååååå mye jeg hadde lyst på og gikk ut igjen.  

Nå angrer jeg for det hadde vært så fint med de lysene på terrassen og den dingsen her inne og og og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg veldig lyst til å gnafse på en bit kålrot, men hvis jeg gjør det så kommer Pippin løpende fra den andre stua og stiller seg opp og stirrer. Og det var så godt at han endelig la seg i godstolen sin, han er litt småmasete for tiden. 

Ta med kålrabi på jobb i morgen i stedet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, JeanetteH skrev:

Før i dag var jeg så stolt over at jeg gikk inn på CO så sååååå mye jeg hadde lyst på og gikk ut igjen.  

Nå angrer jeg for det hadde vært så fint med de lysene på terrassen og den dingsen her inne og og og...

:lol: 

Er jeg drittrøtt... har sovet dårlig i det siste, så kanskje jeg rett og slett bare skal legge meg? :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaisen skrev:

Dette høres fælt ut, men moren min kastet småstein etter katten for å få den bort:teehe: ikke på den altså, men mot den, for å skremme. Det funka heller ikke. Men har hørt at eddikvann kan hjelpe, så tenkte å spraye det på dørmatta å se om det funker. Den kan heller ligge på sin egen dørmatte:P 

de har nettopp hatt stirrekonkurranse gjennom stuevinduet...

Ja, kanskje eddik funker :) 

1 time siden, Siri skrev:

Det var helt sikkert pga at du pakka sekken ja! Men så godt at det løste seg så greit - vi er glade for det :ahappy: 

Ja, sånn bortsett fra at jeg ikke får væskebehandling i dag heller, så løste det seg fint det. Jeg er stort sett fornøyd med det norske helsevesenet jeg altså, men i dag syns jeg det har vært merkelig mye dill med dem. Jeg ringte når jeg dro fra Ahus og sa at jeg snart var hjemme og trengte at noen kom og kobla meg opp, og det ble vanskelig, for det var visst ingen sykepleier på jobb i dag. Jeg hadde ikke hørt noe da jeg ringte for en halvtime siden, og da ble dama veldig overraska, for det skulle visst vært en sykepleier som skulle ha ringt meg, så hun skulle ringe og sjekke. Sykepleieren var på et annet oppdrag, men skulle ringe meg så fort det var ferdig.. Vel, nå er klokka ti, og det tar minst 2 timer å få i meg en liter væske, dagen har vært lang, jeg er sliten og kunne tenkt meg å sove litt, så nei, da trenger de faktisk ikke å komme i dag, sa jeg. Så sa jeg at nå har jeg ikke fått væskebehandling på 2 dager, så det var innmari fint om de kunne legge igjen en beskjed til dagvakta om at jeg var hjemme og skulle ha stell som vanlig i morra, og da spør hun om jeg ikke hadde fått væskebehandling når jeg var på Ahus.. Eh nei? Da hadde jeg vel ikke ringt og bedt om å bli kobla opp når jeg kom hjem, hvis jeg hadde fått væskebehandling alt i dag? Det er saltvann, liksom, ikke dop, det er ikke noe man tar for moro skyld, det eneste som skjer av "gøy" er at jeg går på do 2 ganger i timen, og kjører vi på mye og fort får jeg hovne bein, hvem fader er det som vil det da? :rolleyes:  

Men det er greit å vite at det ikke er så krise å hoppe over en dag eller to med væskebehandling, når helsevesenet ikke får fiksa opp i ting, da er det sikkert greit å hoppe over en dag eller to hvis jeg har lyst til å gjøre noe annet enn å være stuck til det ***** stativet halve dagen.. 

Ja, jeg er sur :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Ok, nå er søvn avlyst. Jeg skal på visning på lørdag der hvor de var i tvil om de vil ha hund :o 

De vil møte Sjef, men de likte det de hørte så derfor får jeg en sjanse! :D 
Så de neste 2 dagene skal jeg jobbe 12 timer totalt.  Og gå tur og terpe lydighet i 24 eller noe :aww: 

Neida, skal ikke overstimulere og jukse til noe. Men tømme litt energi før jeg skal dit skal jeg helt klart. Han blir jo så ivrig på nye steder med nye lukter at de som ikke "har noe greie på hund og slikt" som de sa selv kan jo fort misforstå den iveren. 

Like greit at stress og uro den siste uka har tatt fra meg ordentlig nattesøvn. Jeg kommer jo ikke til å få sove frem til lørdag nå uansett :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er gift med arbeidsnarkoman gubbe er HUND grunnen til at "det går bra". :sleep:
Så nå går jeg og legger meg så får han komme hjem fra jobb når han har gått lei for denne uken...(sånn ca over helgen regner jeg med...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...