Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

11 timer siden, Tricolor skrev:

Vår hund ble dødssyk på grunn av flis som stakk ned i underkjeven/halsen. Alvorlig infeksjon. Spent på om Zalo fungerer. Men jeg kan ikke sprute Zalo rundt i hele skogen:bye:

Skrekk og gru. Nå vurderer jeg å sette vedkjelen oppå peisen, eller skaffe en med lokk.

3 timer siden, MonicaT skrev:

Gratulerer @SFX

I går kom bikkja til brodern, skal passe han frem til søndag. Han sklir godt inn med gutta her, så det er fint. Morsom hund.
Ser på web kamera at han og Lio herjer og står i på hunderommet, mens Dirk stakkars prøver å sove. Han husket hundeluka så det er fint, da slipper jeg å være redd han går ut og ikke kommer seg inn igjen i denne kulda.

Og så synes jeg dette bilde er så morsomt, ler hver gang jeg ser det.
tur-isen-5feb-071-2-1024x683.jpg

:lol::lol:  Riverdance jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

2 timer siden, Siri skrev:

Ja, det er sånn det er faktisk :P

:lol: 

2 timer siden, SFX skrev:

Men stakkars Nora! Godt hun har Ali, alle føler seg litt bedre om de har en flørt på gang.

Hun plages ikke noe av å ha diare, annet enn når hun må ut da selvfølgelig, hun har skikkelig ikke lyst til å gjøre fra seg inne, så da stresser hun litt :) Men det er godt for henne å ha en puddel som svarer på flørten hennes, hun har jo en puddelfetisj, that horny bitch, så det passer henne sikkert fint :teehe: 

Jeg trodde et øyeblikk her at hun hadde strøket med, forresten, hun lå helt stille på gulvet med øynene oppe, og jeg så ikke at hun pusta engang :o Men hun sov, forholdsvis tungt, og hun så ikke videre glad ut for at jeg vekte henne :lol: Hvis hun ikke vil bli vekket, så får hun drite i å se ut som om hun er død! :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Akkurat nå, 2ne skrev:

:lol: 

Hun plages ikke noe av å ha diare, annet enn når hun må ut da selvfølgelig, hun har skikkelig ikke lyst til å gjøre fra seg inne, så da stresser hun litt :) Men det er godt for henne å ha en puddel som svarer på flørten hennes, hun har jo en puddelfetisj, that horny bitch, så det passer henne sikkert fint :teehe: 

Jeg trodde et øyeblikk her at hun hadde strøket med, forresten, hun lå helt stille på gulvet med øynene oppe, og jeg så ikke at hun pusta engang :o Men hun sov, forholdsvis tungt, og hun så ikke videre glad ut for at jeg vekte henne :lol: Hvis hun ikke vil bli vekket, så får hun drite i å se ut som om hun er død! :aww: 

Tro meg - du kommer til å SE at hun er død......... stor forskjell på sove tungt, og sjøldævva hund..... I know first hand.
(hilsen hu som flere ganger har tenkt at frallen har dævva, men ikke etter at jeg lærte at det ser man virkelig)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekk og gru. Nå vurderer jeg å sette vedkjelen oppå peisen, eller skaffe en med lokk. (Sitat @Symra&Pippin)

Jeg har en mistanke om at det var impregnert trevirke som var skyld i hele elendigheten. Men uansett noe herk med en skrullehund som er "en hund etter pinner". Ikke her hos oss han har fått den vanen. Minuset med å kjøpe "brukt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Jeg trodde et øyeblikk her at hun hadde strøket med, forresten, hun lå helt stille på gulvet med øynene oppe, og jeg så ikke at hun pusta engang :o Men hun sov, forholdsvis tungt, og hun så ikke videre glad ut for at jeg vekte henne :lol: Hvis hun ikke vil bli vekket, så får hun drite i å se ut som om hun er død! :aww: 

Her i sommer hadde vi hatt en ganske ****** dag på jobb en lørdag. Akkurat når jeg var ferdig med alt og var på vei opp til hovedfjøset måtte jeg kjøre forbi der melkekyrene sto. Stoppet som jeg normalt alltid bruker og tar en rask titt for å se at alle ser ut til å ha det bra. 

Vel, der ligger det en ku strakt ut. Jeg tuter for å se om hun reagerer, åpner vinduet og roper. Ingen reaksjon... Rygger tilbake til porten, hopper ut av bilen, går ut på beite og bort til kua. Det svermer fluer rundt, hun puster ikke som jeg kan se og øynene er vidåpne uten noe reaksjon selv om jeg vifter hånda foran. Hjernen min var helt ødelagt den morgenen etter å ha ha komt på jobb til bil uten strøm, hele melkeflokken løs på e18 og problemer med melkestallen så min reakson var at dette ville jeg bli ferdig med så fort som mulig. Dytter litt i kua uten reaksjon og trekker opp telefonen for å ringe etter folk og traktor for å få kua ut av beite. Sjekker etter puls samtidig som jeg ringer til en kollega. I det hun tar telefonen hopper kua opp! Sprell levende :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Belgerpia skrev:

Tro meg - du kommer til å SE at hun er død......... stor forskjell på sove tungt, og sjøldævva hund..... I know first hand.
(hilsen hu som flere ganger har tenkt at frallen har dævva, men ikke etter at jeg lærte at det ser man virkelig)

 

Huff, det der må være forferdelig :( Jeg har av og til måttet se på mine egne 2 ganger når de har sovet tungt, men jeg har vel egentlig aldri helt trodd at de har vært døde, det er jo noe som bare ikke skal skje. Ikke usannsynlig kanskje med eldre hunder, men nei, den tanken liker jeg ikke :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damir er så rar om dagen. Ligger og syter uten grunn og igår blei han helt på trynet og peip og bjeffa når han ikke fikk sitte ved siden av oss når vi spiste. Nå ligger han på kjøkkenet og piper litt..  Veit ikke om det er fordi han vil leke med valpen eller er syk eller hva..  :icon_confused:  Kunne ikke disse dyra bare prate.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Belgerpia skrev:

Tro meg - du kommer til å SE at hun er død......... stor forskjell på sove tungt, og sjøldævva hund..... I know first hand.
(hilsen hu som flere ganger har tenkt at frallen har dævva, men ikke etter at jeg lærte at det ser man virkelig)

Jeg håper at jeg slipper det, for å være helt ærlig :hug: 

4 minutter siden, Polfarer skrev:

Her i sommer hadde vi hatt en ganske ****** dag på jobb en lørdag. Akkurat når jeg var ferdig med alt og var på vei opp til hovedfjøset måtte jeg kjøre forbi der melkekyrene sto. Stoppet som jeg normalt alltid bruker og tar en rask titt for å se at alle ser ut til å ha det bra. 

Vel, der ligger det en ku strakt ut. Jeg tuter for å se om hun reagerer, åpner vinduet og roper. Ingen reaksjon... Rygger tilbake til porten, hopper ut av bilen, går ut på beite og bort til kua. Det svermer fluer rundt, hun puster ikke som jeg kan se og øynene er vidåpne uten noe reaksjon selv om jeg vifter hånda foran. Hjernen min var helt ødelagt den morgenen etter å ha ha komt på jobb til bil uten strøm, hele melkeflokken løs på e18 og problemer med melkestallen så min reakson var at dette ville jeg bli ferdig med så fort som mulig. Dytter litt i kua uten reaksjon og trekker opp telefonen for å ringe etter folk og traktor for å få kua ut av beite. Sjekker etter puls samtidig som jeg ringer til en kollega. I det hun tar telefonen hopper kua opp! Sprell levende :lol: 

:lol: Det er ekkelt altså! 

Det er ikke første gangen jeg har trodd at hun har dødd mens hun sov, hun har en greie med at hun sover med øynene enten helt eller halvt åpne, og hun puster forbausende rolig - og til å være så var på lyder og skvetten som hun er, så er hun rimelig langt borte i drømmeland innimellom. 

Hun er ikke så borte nå btw, hun våkna av alarmen min - Pink Floyd med Comfortably Numb :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
24 minutter siden, Tonje skrev:

Huff, det der må være forferdelig :( Jeg har av og til måttet se på mine egne 2 ganger når de har sovet tungt, men jeg har vel egentlig aldri helt trodd at de har vært døde, det er jo noe som bare ikke skal skje. Ikke usannsynlig kanskje med eldre hunder, men nei, den tanken liker jeg ikke :( 

 

Det var det, stakkars @2ne fikk alt rett i øret........ Jeg håper jeg slipper å oppleve det igjen.
Jeg har mange ganger trodd at frallen har vært død, jeg vet nå at det ikke er noen grunn til å få noja når det ser sånn ut, det er stor forskjell på sovende hund og død hund.  :(

21 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg håper at jeg slipper det, for å være helt ærlig :hug: 

 

Ja, det er vel strengt tatt ikke noe man ønsker å oppleve heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg fikk besøk av tantebarnet mitt på fire og hans bestefar. Og jeg har fått en million spørsmål om alt som finnes i akvariet mitt, det har visst ikke tantebarnet sett før, nemlig. Bestefaren kom med en radonmåler, for det må man ha når man skal selge, nemlig.

Det er litt skrekkblandet fryd å vurdere et salg, og jeg blir ikke enig med meg selv i om jeg skal bli her og shine opp så alt er på stell eller selge som det er og finne meg noe mindre mer sentralt.

Skal jeg bli, så skal garasjen bli ny og flott, huset skal skifte farge og tomta skal gjerdes inn.

Bygge utleieleilighet i kjelleren er papsens nyeste idè, det hadde han nemlig allerede tenkt på den gangen han drenerte for flere år siden, i tilfelle vi måtte gjøre vinduene i kjellerstua større en gang. Han tenker nå på alt, den mannen.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snoffe skrev:

Ene katten hadde en bæsj hengende fast i pelsen, bæsjen datt av på stuegulvet. Så kom robotstøvsugeren :pinch: ble litt å vaske før jeg fikk gjort så mye annet for å si det sånn

:x

1 time siden, 2ne skrev:

Hun plages ikke noe av å ha diare, annet enn når hun må ut da selvfølgelig, hun har skikkelig ikke lyst til å gjøre fra seg inne, så da stresser hun litt :) Men det er godt for henne å ha en puddel som svarer på flørten hennes, hun har jo en puddelfetisj, that horny bitch, så det passer henne sikkert fint :teehe: 

Nei, jeg tenkte ikke nødvendigvis på allmenntilstanden, jeg antok den var grei siden du ikke sa noe om den - men det er jo ikke godt å få sånne akutte jeg må på do-rier heller. 

Er ikke ditt neste kull også H? ImageCopy Horny Bitch?

Nå har jeg fått presset det opp til 20 grader i stua, så da skal jeg åpne dører så varmen kan sive ut i resten av huset, og få pusset og malt litt i kjelleren. Jeg får helgegjest om ei uke, men dette er siste fridagen før det, så jeg må gjøre en del husarbeid i dag, så alt er klart. Type finne gjesteseng, rydde bort rot, ta unna oppvask og klesvask. Det bør sikkert gjøres uansett, minus gjesteseng, men det er rart hvor mye mer motiverende det er å gjøre husarbeid om det er folk på vei :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått boliglån på AAP. Riktignok tok jeg og forhenværende samboer opp boliglån sammen mens begge var i full jobb, men jeg fikk innvilget lån alene da vi solgte og jeg gikk sykemeldt, og jeg fikk innvilget lån da jeg solgte igjen i 2015 og gikk på AAP. Jeg har måttet ha kausjonist i pappas enebolig, og jeg har senket kravene til boligstandard for å få noe billigere - men så er jeg også cirka 47.000 ganger mer fornøyd med mitt vindtrukne og utslitte hus på landet i Hedmarken enn jeg noen gang var med nyoppusset og strøkent rekkehus i Oslo.
For meg var det essensielt å eie framfor å leie, fordi det ga meg en følelse av stabilitet og trygghet - og det var viktig å kjenne på det når "alt annet" føltes usikkert og flyktig, i forhold til helse konkret og livet generelt. Jeg trengte ikke stressfaktoren av å leie, og å tenke (fordi jeg er en worst case scenario-tenker) på når en kanskje blir kastet ut fordi hunden bjeffet eller en fortapt sønn vender hjem. Men det er jo bare meg da, som aldri helt trivdes med å leie heller, og bare følte meg som en gjest på nåde.
Men det er selvfølgelig mange fordeler ved å leie, det som passer en passer ikke nødvendigvis en annen. Men ikke utelukk muligheter uten å sjekke, i det minste, så du slipper å gjøre noe overilt.
***


Jepp! Jeg bare vet ikke helt hvor jeg skal starte. Jeg er jo "heldig" som allerede har sikkerhet i en bolig, potensielt en god sum å spytte i et boligkjøp om vi selger den leiligheten. (Ish pr.idag 800.000,- om den går for det mamma kjøpte den for(2mill), noe den burde iom det er pusset opp etter en vannskade. Spørs bare hva en megler tar osv.)
Potensielt kunne jeg kjøpt sammen med søs, men da måtte jeg(vi) kjøpt noe med mulighet for utleie. For hun bor i bofellesskap med personal og det er ikke aktuelt for henne å flytte derifra før hun må. (Ikke ønsker jeg å bo med henne heller, vi har for ulike bo vaner) så måtte hatt en utleieinntekt for å dekke inn på et lån da.
Mange potensielle løsninger.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mobilen og drillen syntes det var i kaldeste laget ute i fjøset, så mobilen slutta å spille musikken min og drillen gikk tom for strøm. Men har igjen å kappe og skru fast en planke på veggen og så skal jeg mekke dør :D Så er boksen klar til bruk, skal fikses og ordnes mer, tenker å bygge inn hele hestearealet etterhvert og litt sånt, men viktigste er at Elgen får en hvileplass inne om natta. 

Fint for fingra mine at det er for kaldt å gjøre noe særlig uten hansker, så har ikke kutta eller skrudd meg i dag :lol:  Men fader så klønete det er å gjøre ting med hansker, selv relativt tynne arbeidshansker. Det er lange nok i fingra men aaalt for brede, så de henger ikke på hånda mi. 

 

Sitte bittelitt til, så ut og begynne på døra, jeg trooor jeg har en plan. Tror. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Nei, jeg tenkte ikke nødvendigvis på allmenntilstanden, jeg antok den var grei siden du ikke sa noe om den - men det er jo ikke godt å få sånne akutte jeg må på do-rier heller.

Nei, stakkars, hun blir jo helt fortvila om jeg ikke skjønner at hun må ut.. Eller som i natt, sov når hun måtte ut :lol: Hun sover nok litt mer og litt tyngre i dag enn hun normalt gjør, men når hun er våken så er hun veldig våken, så jeg antar hun bare er litt slapp, men ikke syk :) 

1 time siden, SFX skrev:

Er ikke ditt neste kull også H? ImageCopy Horny Bitch?

Nei, vi hadde vårt H-kull i sommer/høst vi, etter Malin :) Så nå er vi på i, og da blir det en Irresisteble Bastard, tenker jeg :teehe: Pappa har bestilt seg en brun hannhund, så der har vi valpen som skal ha det navnet, liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overlevd første dag uten FN-nett i bilen! Fant flere lokale radiostasjoner som sender nyheter og musikk (riktignok stort sett av typen " Æ traff'a på fæst, hu va deinn æ likt bæst". Nobelprisen i litteratur neste). Men det som funket over all forventning var å trø igang Nyhetskanalen på DAB med et par tastetrykk, høy og tydelig lyd, også i tunneler.

Så da har jeg vært både på Stjørdal for å underskrive en protokoll og til tannlege i Trondheim uten å dø av kjedsomhet i bilen. Avspaserer noen timer i dag, så nå er jeg hjemme hos biskene igjen.

Bruker jeg veldig mye data når jeg hører på radio pr mobiltelefon?

Edit: Google er min venn, og hun sa at:  1GB holder typisk til: 14-30 timer nettradio, eller cirka en halvtime til en time hver dag avhengig av kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende at feieren kommer på fredag mellom 8-13 for å sjekke inne.... Jeg hadde store planer om å sove lenge siden jeg skal jobbe natta og gå en lang skitur..... Nå må jeg stå opp før 8, gå en skitur etter han har vært her (som sikkert er kl 13) også prøve å sove på kvelden, noe som jeg sjeldent klarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Har fått tak i ei jente på 14 år. Hun skal sitte barnevakt her noen kvelder i ukedagene sånn type 7-9 tiden. Det er snakk om 1-2 timer omgangen.

Er det lite eller mye å betale 100 kr pr gang? Er så usikker. Det skal sies at jeg har lagt barna og de krever ikke noe og hun blir nok å se på tv o.l. 

Det er så jeg skal få trent hunden de dagene jeg slutter litt sent på jobb og er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rocket skrev:

Jepp! Jeg bare vet ikke helt hvor jeg skal starte. Jeg er jo "heldig" som allerede har sikkerhet i en bolig, potensielt en god sum å spytte i et boligkjøp om vi selger den leiligheten. (Ish pr.idag 800.000,- om den går for det mamma kjøpte den for(2mill), noe den burde iom det er pusset opp etter en vannskade. Spørs bare hva en megler tar osv.)
Potensielt kunne jeg kjøpt sammen med søs, men da måtte jeg(vi) kjøpt noe med mulighet for utleie. For hun bor i bofellesskap med personal og det er ikke aktuelt for henne å flytte derifra før hun må. (Ikke ønsker jeg å bo med henne heller, vi har for ulike bo vaner) så måtte hatt en utleieinntekt for å dekke inn på et lån da.
Mange potensielle løsninger.

 

Det er jo godt å ha alternativ, selv om det er vanskelig å navigere i mulighetene også. Håper det løser seg for deg! 

1 time siden, 2ne skrev:

Nei, stakkars, hun blir jo helt fortvila om jeg ikke skjønner at hun må ut.. Eller som i natt, sov når hun måtte ut :lol: Hun sover nok litt mer og litt tyngre i dag enn hun normalt gjør, men når hun er våken så er hun veldig våken, så jeg antar hun bare er litt slapp, men ikke syk :) 

Satser på at det er noe forbigående, det er jo ikke unormalt at de blir litt slappe når de er dårlig i magen.

1 time siden, 2ne skrev:

Nei, vi hadde vårt H-kull i sommer/høst vi, etter Malin :) Så nå er vi på i, og da blir det en Irresisteble Bastard, tenker jeg :teehe: Pappa har bestilt seg en brun hannhund, så der har vi valpen som skal ha det navnet, liksom :lol: 

Åh, det stemmer jo, hvorfor hadde jeg glemt det? Men en Bastard må jo også være fint å ha :D 

Nå har jeg fått pusset bort lodottene på skapdøra, vasket bort støv, latt det tørke, og malt strøk 2. Det blir så fiiint. Og det er moro! Jeg håper jeg synes det på de ti andre dørene og seks skuffene også :P Men da skal jeg pusse ned flere i slengen, så jeg kan male flere i slengen. Nå tar jeg ei dør for å teste om det fungerer det jeg tenker i hodet. 

Tatt litt oppvask, ei klesvask ruller og går, og jeg har drept en edderkopp på størrelse med en gnager. Jeg trodde det var en stor dott med hundepels som hang i noe spindelvev, men så var det noe med lange bein som pilte avgårde. Hvor fanker'n kom den fra? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leste jeg i lokalavisa på nett at fastlegen min slutter. Så da er spørsmålet om jeg skal bytte til en av de andre som allerede jobber der, som jeg så vidt kjenner til, eller vente å se hvem som tar over pasientene til legen jeg har nå. Syns ikke flinke folk trenger å pensjonere seg jeg :lol: Nå renner jeg ikke akkurat ned døra på legekontoret, men syns god kjemi med fastlege er viktig. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Nå leste jeg i lokalavisa på nett at fastlegen min slutter. Så da er spørsmålet om jeg skal bytte til en av de andre som allerede jobber der, som jeg så vidt kjenner til, eller vente å se hvem som tar over pasientene til legen jeg har nå. Syns ikke flinke folk trenger å pensjonere seg jeg :lol: Nå renner jeg ikke akkurat ned døra på legekontoret, men syns god kjemi med fastlege er viktig. 

Hvis vi snakker Saksvik legekontor, be om å få Siri Straum. Kjempedame!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat vært hos vet med en av de gamle hundene, som har fått en stor kul på sida (under/bak ribbein). Gode nyheter, det er en fettkul. Ganske stor, og den har vokst litt  på kort tid, men i det minste ikke en ondarta svulst

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wildlife skrev:

Hei dere. Har fått tak i ei jente på 14 år. Hun skal sitte barnevakt her noen kvelder i ukedagene sånn type 7-9 tiden. Det er snakk om 1-2 timer omgangen.

Er det lite eller mye å betale 100 kr pr gang? Er så usikker. Det skal sies at jeg har lagt barna og de krever ikke noe og hun blir nok å se på tv o.l. 

Det er så jeg skal få trent hunden de dagene jeg slutter litt sent på jobb og er alene.

Jeg synes det høres helt ok ut! Hadde kanskje lagt på 50 kr ekstra fredager og lørdager, og eventuelt om det blir avtalt på kort varsel :) Vet ikke hva som er vanlig, men min lillebror på 15 år får vel 110 kr timen eller noe sånt for å vaske på ett treningssenter. 

 

AN ligger bikkja og snorker på sofaen, jeg sitter og leser mens to venninner som kom på besøk i går kveld er ute å shopper. Etterpå skal vi bestille pizza og kose oss med vin. Tror jeg egentlig burde gi bikkja en dusj, men det får vente til i morgen etter at de andre har dratt og vi har fått oss en skogstur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...