Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Idag fikk vi levert kjøtt og bein fra slakteren. Damir og Iraia fikk hvert sitt bein fra rådyret, men Damir kastet opp mye av det like etterpå. Er sånt litt hardt for magen? Han tåler det meste egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Idag fikk vi levert kjøtt og bein fra slakteren. Damir og Iraia fikk hvert sitt bein fra rådyret, men Damir kastet opp mye av det like etterpå. Er sånt litt hardt for magen? Han tåler det meste egentlig. 

Har også en hund som tåler alt så og si. Fikk rått hjortekjøtt og kasta opp alt rett etterpå. Så jeg lurer også. Han har forøvrig aldri kasta opp i hele sitt liv utenom denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg kjenner følelsen ennå! 

Jeg får vondt i magen bare av å tenke på den drømmen din :aww: 

38 minutter siden, 2ne skrev:

Nyttig opplysning for andre å ha sikkert? :teehe: 

Garantert :D 

38 minutter siden, 2ne skrev:

Han er veldig søt med hundene :ahappy: Ali syns ikke blåsing er det morsomste hun gjør, så hun sto med halen ned, så da måtte han prate og dulle med henne da de var ferdige, så hun ble glad igjen :lol: 

Hahhahaa, enda søtere faktisk :wub: 

38 minutter siden, 2ne skrev:

Men disse greiene som deles på facebook, da skal visst folk føle seg spesielle hvis introverte tar telefonen når de ringer eller gidder å være sammen med dem. Det er sikkert en snål måte å fortelle noen av sine facebook-"venner" at de betyr mye for dem, mens resten får beskjed om at de ikke betyr en dritt? 

Kanskje det bare er i min "venne"-krets :lol: 

Jeg tenker at mine spesielle venner VET at jeg ikke liker å snakke i telefonen, det er derfor de er spesielle for meg :aww: 

35 minutter siden, Krutsi skrev:

pff, det er sunt å prate litt :P 

man blir jo ikke kjent med folk ved å sitte i et hjørne og være stille :aww: 

LITT ja :aww:      :P 
Det er utrolig hvor mye man kan finne ut om folk bare ved å lytte og observere :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, JeanetteH skrev:

...er jeg sulten og begynte på 3o minutter siden på en middag som først er ferdig om ett par timer. Genialt!.....

:lol: Da vil du spise middag omtrent samtidig med vanlige folk, da :lol: 
Jeg skal varme opp kyllingsuppen min, jeg... det tar vel sånn ca 5-6 min :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk en liten tur nedi fjæra i storm og blæst (nesten), og oppsummerte at det er bra vi ikke bor på Finnmarksvidda. Prøver en litt lengre tur i kveld, håper det ikke er så hustrig da.

Men nå kjeder jeg meg litt her, var raskt innom tanken på å dra på kino. Men nei, orker ikke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Ser Brille nå på TV Norge. 
Og det jeg legger merke til er at Egil Hegeberg uten skjegg likner veldig på Thomas Seltzer. Bare at Bare Egil har litt mer uryddig frisyre. 

Nei, komme meg avgårde på utstillingstrening nå. Før jeg får for meg å sammenligne i lengre tid :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så oppgitt over folk som skal lære meg å oppdra hunden min. Var sosial i går for første gang siden vi fikk valp og flere hadde masse på hjertet. Altså jeg setter pris på tips osv men å prøve å overtale meg til å ta bikkja i nakken å slenge den i bakken kan du drite i:ermm: og så er det veldig sjarmerende når en person påstår at hunden har dårlig oppdragelse fordi jeg ikke "tar" den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Blir så oppgitt over folk som skal lære meg å oppdra hunden min. Var sosial i går for første gang siden vi fikk valp og flere hadde masse på hjertet. Altså jeg setter pris på tips osv men å prøve å overtale meg til å ta bikkja i nakken å slenge den i bakken kan du drite i:ermm: og så er det veldig sjarmerende når en person påstår at hunden har dårlig oppdragelse fordi jeg ikke "tar" den. 

Da er det bare å henvise til dyrevelferdsloven og opplyse vedkommende om at det i dette årtusenet faktisk er ulovlig å behandle hunder sånn.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kaisen skrev:

Blir så oppgitt over folk som skal lære meg å oppdra hunden min. Var sosial i går for første gang siden vi fikk valp og flere hadde masse på hjertet. Altså jeg setter pris på tips osv men å prøve å overtale meg til å ta bikkja i nakken å slenge den i bakken kan du drite i:ermm: og så er det veldig sjarmerende når en person påstår at hunden har dårlig oppdragelse fordi jeg ikke "tar" den. 

Du får fortelle dem at du har dyr fordi du liker dyr. :sleep:

Sånn, ferdig pakka. Drar om cirka en halv time.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg får vondt i magen bare av å tenke på den drømmen din :aww: 

Garantert :D 

Hahhahaa, enda søtere faktisk :wub: 

Jeg tenker at mine spesielle venner VET at jeg ikke liker å snakke i telefonen, det er derfor de er spesielle for meg :aww: 

LITT ja :aww:      :P 
Det er utrolig hvor mye man kan finne ut om folk bare ved å lytte og observere :D 

Hahaha pfff :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SaraS skrev:

Du får fortelle dem at du har dyr fordi du liker dyr. :sleep:

Sånn, ferdig pakka. Drar om cirka en halv time.

God tur!!!

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Hahaha pfff :P 

Fortrenger sannheten ja... :aww: 

Har jeg vaska skjegg... og satt på en klesvask... trent litt i hagen med hundene, hatt drakamp med begge hundene - det var egentlig Yasmine og meg mot Willy... jeg gikk på snørra og Willy vant :aww:. Og ellers har vi ikke gjort noe som helst. Dette er en ikke-dag :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern fant ikke nøklene sine dra han skulle da på jobb, et svært nøkkelknippe med bilnøkler, husnøkler og nøklene til arb.bilen...Vi lette overalt og konkluderte til slutt med at han måtte ha mistet dem ute et sted så han tok mine bilnøkler og dro på jobb for å få hjelp av falck til å åpne lastebilen. Så fikk jeg tlf om at han hadde funnet de, på biltaket! Utrolig at de ikke falt av på turen bort til jobben!

Jeg og gutta tok en "by-vandring" i dag, Felix virka litt sliten etter gårsdagens sykkeltur så det passa fint å rusle rundt i bånd. Nå har jeg vaska klær, vasket i hyllene på badet, fiksa håret (ja, håret tar såpass tid at det regnes som et gjøremål :P ) og strøket den nye duken. Nå blir det TV og sofa ei stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Idag fikk vi levert kjøtt og bein fra slakteren. Damir og Iraia fikk hvert sitt bein fra rådyret, men Damir kastet opp mye av det like etterpå. Er sånt litt hardt for magen? Han tåler det meste egentlig. 

Spiste ikke for fort da?
Hjort er favorittkjøttet her og det forsvinner i rasende fart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Spiste ikke for fort da?
Hjort er favorittkjøttet her og det forsvinner i rasende fart..

Jo han spiste sabla fort. Valpen fikk også men brukte lang tid pga manglende tenner, hu er ikke vant til stort annet enn mat og pølser, men hun er helt fin. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Siri skrev:

God tur!!!

Fortrenger sannheten ja... :aww: 

Har jeg vaska skjegg... og satt på en klesvask... trent litt i hagen med hundene, hatt drakamp med begge hundene - det var egentlig Yasmine og meg mot Willy... jeg gikk på snørra og Willy vant :aww:. Og ellers har vi ikke gjort noe som helst. Dette er en ikke-dag :aww: 

Typisk ikkedag her også. Kunne jo ha gjort masse husarbeid, men det er da ikke noe morsomt! Skal komme oss ut en tur etter middag da, men noen lang ekspedisjon blir det nok ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoster til jeg kaster opp :sleep: Lei! Har hostet på meg stiv nakke og helt vanvittig vondt bryst. Kan gi seg nå, altså. Føler meg dum for å dra på legevakta med noe sånt liksom, får eventuelt vurdere å ringe legen i morgen men dumt å sitte på venterom og smitte alle andre. Gir seg vel til slutt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, Kaisen skrev:

Blir så oppgitt over folk som skal lære meg å oppdra hunden min. Var sosial i går for første gang siden vi fikk valp og flere hadde masse på hjertet. Altså jeg setter pris på tips osv men å prøve å overtale meg til å ta bikkja i nakken å slenge den i bakken kan du drite i:ermm: og så er det veldig sjarmerende når en person påstår at hunden har dårlig oppdragelse fordi jeg ikke "tar" den. 

Onkelen min var litt sånn tidligere. Typ gå ut døra først, spis middag først osv slik at hunden skjønner at du er sjefen. Skulle alltid lære meg opp om lederskap. Så var vi på hyttetur hvor mine hunder lå rolig og slappet av under en busk, mens hans hund sto å knurret mot min hannhund og pisset ned hele området. Så begynte undervisningen i lederskap igjen, sånn innimellom at jeg forklarte mitt syn og at jeg gikk å ga hans hund beskjed om å drite i å oppføre seg slik :aww: Kjæresten min drev med noe annet, men plutselig kom det en kommentar fra sidelinjen, noe a'la: "ja, ser jo hvilke hunder her som er de lydigste, og hva som fungerer i trening". Etter den kommentaren har jeg aldri blitt fortalt hvordan jeg skal oppdra hundene mine :lol: Kjæresten min ble med ett årets helt det året! 

Skjønner du syns det er irriterende, men prøv å fortell at du gjør det på en annen måte, og hvis de ikke forstår så si fra at du får tips fra andre og ikke trenger å diskutere det lengre eller noe. Jeg for min del angrer litt på at jeg ikke sa i fra tidligere, for det var veldig godt og befriende å slippe å bli belært og å høre ar jeg gjør det feil, selv om det sikkert var godt ment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble med ett veldig glad for at jeg valgte et helt ukjent tema for masteroppgaven. Ingenting er å bruke en hel søndag på å lese teori innen et helt annet fagområde. (Btw, sonen trenger en smiley som skyter seg selv)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Cavalierflat skrev:

Masse snø ute i dag! Tror vi snart må ut og leke litt i snøen :)

Pøbel sier han vil leke (akk, Pøbel sier og mener så mye rart - antropomorfisme ftw)! :D

Pøbel har vært på joggetur med ei venninne i dag. De hadde gått seg vill i skogen, så det ble visst en lang og god løpetur. Det trengtes, Pøbel var helt i hundre i dag, faktisk. :lol: Nå er han sliten, mett og sover (vi stod opp seint i dag, så han fikk ikke mat før han skulle ut og jogge. Han hadde stirrekonkurranse for å få mat en time etter han kom hjem).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Da er det bare å henvise til dyrevelferdsloven og opplyse vedkommende om at det i dette årtusenet faktisk er ulovlig å behandle hunder sånn.

Ja han fikk i hvertfall høre det når han fortalte han vurderte å bruke strømhalsbånd på sine hunder... men at det var ulovlig brydde han seg ikke så mye om, men hadde satt det på vent fordi det var så dyrt...:blink:

1 time siden, SaraS skrev:

Du får fortelle dem at du har dyr fordi du liker dyr. :sleep:

Sånn, ferdig pakka. Drar om cirka en halv time.

 

4 minutter siden, Christine skrev:

Onkelen min var litt sånn tidligere. Typ gå ut døra først, spis middag først osv slik at hunden skjønner at du er sjefen. Skulle alltid lære meg opp om lederskap. Så var vi på hyttetur hvor mine hunder lå rolig og slappet av under en busk, mens hans hund sto å knurret mot min hannhund og pisset ned hele området. Så begynte undervisningen i lederskap igjen, sånn innimellom at jeg forklarte mitt syn og at jeg gikk å ga hans hund beskjed om å drite i å oppføre seg slik :aww: Kjæresten min drev med noe annet, men plutselig kom det en kommentar fra sidelinjen, noe a'la: "ja, ser jo hvilke hunder her som er de lydigste, og hva som fungerer i trening". Etter den kommentaren har jeg aldri blitt fortalt hvordan jeg skal oppdra hundene mine :lol: Kjæresten min ble med ett årets helt det året! 

Skjønner du syns det er irriterende, men prøv å fortell at du gjør det på en annen måte, og hvis de ikke forstår så si fra at du får tips fra andre og ikke trenger å diskutere det lengre eller noe. Jeg for min del angrer litt på at jeg ikke sa i fra tidligere, for det var veldig godt og befriende å slippe å bli belært og å høre ar jeg gjør det feil, selv om det sikkert var godt ment. 

Vi diskuterte leenge. Han mente hun var uoppdragen fordi hun enda gangde på møblene, og at jeg burde ta henne skikkelig. Når jeg sa at jeg ikke ønsket å gjøre hunden min vondt så da han bare at det ville jo ikke han heller, og det var ikke vondt for en hund å bli tatt i nakken. De hylte fordi de ikke likte det. Og hundemor gjør jo sånn når hun skal oppdra valpene sine, må vite... når jeg svarte at han verken var hund eller moren til hunden sin, begynte han bare å le, så da fikk jeg nok og gadd ikke diskutere mer:P men mister litt troen på menneskeheten altså...trodde folk var mer opplyste i dag!! Noen har visst levd under en stein de siste årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

51 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Typisk ikkedag her også. Kunne jo ha gjort masse husarbeid, men det er da ikke noe morsomt! Skal komme oss ut en tur etter middag da, men noen lang ekspedisjon blir det nok ikke.

Det slo meg her også at jeg jo KUNNE gjort masse husarbeid, men det er dørgende kjedelig... men jeg har rensa sluket i dusjen da - ikke at det var så ille heller, det er ikke så lenge siden jeg gjorde det liksom, også har jeg hengt opp klærne som jeg vasket tidligere i dag. NÅ er det slutt på huslige sysler... :aww: 

3 minutter siden, Kaisen skrev:

men mister litt troen på menneskeheten altså...trodde folk var mer opplyste i dag!! Noen har visst levd under en stein de siste årene

Det er overraskende mange som har levd under en stein de siste 25 årene faktisk... :thumbsdown:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp dag i dag. Har ikke gjort noe fornuftig over hodet.  Nada.  Nix.  

Jeg har stort sett vært alene hjemme med bikkjene denne uka , så huset er ryddig,  men gulvene hadde ikke tatt skade av en vask.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...