Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Noen som har en frisk fot som de vil bytte med en fot hvor tæra ikke går i bakke, og en storetå som værker hele tia ? Noen som har ?

Sitte i hundesleden i går i 15-20 minus var heller ikke så lurt :( Pluss at det bare er to uker til jeg skal hjem, om ikke noe skjer hos legen eller noe på hjemmefronten. Og da er det utstiling som står på planen :( Uff fot bli frisk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Raksha skrev:

 

Ikke før til høsten da, sa til Bonden at jeg rekker å kjøpe meg en brukanes hund til det. "ja" svarte han. Det må da være gyldig svar? :lol: 

 

Helt klart et samtykke! Blir ikke mer klar tale enn det :aww: 

Paraceten har sluttet å virke. Så nåmå jeg gidde å gå ut på kjøkkenet for påfyll... 
Så kansjke Sjef får gå en liten tur til i dag. Godt han elsker å bruke hodet og er fornøyd med litt tur og masse hjernetrim. 

Tror Sjef er litt forvirret nå. Jeg nyser så kraftig at både armer og ben flyr i alle retninger, og jeg er sikker på at husverten som bor over meg kvekker sånn til at han søler ut kaffen. 
Og Sjef stakkars står og logrer forsikrig mens han slikker forsiktig på haka. Jaja, sikkert skummelt å se mennesket sitt så rar for første gang uten å forstå hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Christine skrev:

Glad jeg har forsikring, og glad veterinæren mente dette ble dekket! Bikkja ligger inne hos veterinæren nå og kommer til å komme ut minst 6 tenner fattigere :( Veterinær mente h*n fant diagnosen også, så vi må inn på kontroll senere, samt at det nå tas blodprøver for å se om noe annet i kroppen er slitent. 

Krysser fingrene for at alt annet fungerer som det skal, han skal tross alt leve i minst 5 år til :heart: 

Hva ble diagnosen? 

Jeg lurer på hvor grensen går imellom fare for jinx og forberedelser til kull jeg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUKK.. var visst satt opp til å ha miljøtrening på hundeklubben, men hadde sett feil på datoer og trodde det var neste uke. Nå er det mange mennesker der og jeg har rundstykker i ovnen og kan ikke gå fra... *banke hodet i veggen* Heldigvis en annen som kunne ta det, men herregud da... er det mulig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Helt klart et samtykke! Blir ikke mer klar tale enn det :aww: 

 

:lol:  Jeg sa det til han, han var ikke heeeeeeeeelt enig, gitt. 

Ugh god bedring! 

Jeg har ikke spydd i dag, men får veldige smerter øverst i magen etter mat og drikke, så går ikke så mye ned, gitt. Regner med det er luftsmerter siden jeg knapt har spist og drukket på et par dager. Vondt og teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg så en bloddråpe på gulvet for et par dager siden og regnet med at Symra endelig fikk løpetid. Hun har stadig lengre intervaller og nå tror jeg det må være over et år siden siste omgang. Men jeg har tatt dopapirtesten ti ganger nå, ikke noe løpetid. Men hvem var det da som blødde? Og fra hvor? :shocked:

Jeg opplevde en gang at X'en la igjen blod på gulvet, løpetidsblod, i en dag eller to - og så sluttet det helt opp, og begynte på igjen to uker senere eller så. Den første gangen jeg oppdaget det var 1. april. Den bikkja hadde alltid sleip humor.

Jeg rakk til og med å informere hannhundeier om at nå kommer vi snart, før jeg måtte gi kontrabeskjed, og deretter ny beskjed om at kanskje vi kommer likevel. Det var eneste gangen hun ble drektig :D 

1 time siden, Siri skrev:

:lol: Jeg er så imponert over rytmen og synkroniteten deres, jeg :D  

Jeg fikk epost her om dagen om at Riverdance kommer til Oslo - de kunne vært med der, faktisk.

6 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg lurer på hvor grensen går imellom fare for jinx og forberedelser til kull jeg :aww: 

Med tanke på kullet jeg opplevde i fjor, så tror jeg at jeg denne gangen ikke sier noe før de er registrert i NKK eller noe sånt :P 

Jeg endte altså med å dra hjem etter jobb, og er særdeles fornøyd med den avgjørelsen. Fytterakker'n jeg var trøtt og sliten, jeg tror faktisk hundene ikke får tur i dag. Jeg var på vei til almenningen da jeg innså at hodelykt og refleksvester lå i gangen fra sist vi gikk tur i mørket. Og nå vet jeg ikke om jeg kommer meg opp av sofaen igjen. Jeg har spist litt juksemat nå, så jeg har noe å gå på før jeg begynner på ordentlig middag.

Men jeg tror bilen snikleser på sonen, og ble skremt av at jeg har snakket om salg - eller vraking, om jeg ikke får noe for den. Gjett hvem som kjørte opp hele bakken i dag på første forsøk, uten kjettinger og uten å spenne en millimeter? Den tålte til og med at jeg stoppet ved postkassa for å hente post, før vi kjørte helt hjem. 

Nå skal jeg sette poteter til koking, vaske opp det jeg ellers trenger for å repetere søndagens middag med waldorfsalat, grønnsaker, bretagnesaus og røkt skinke, og se hva jeg finner av banankasser til @JeanetteH i kjelleren. Jeg skal bare sitte i koma i et kvarter i sofaen først. Jeg bar inn en blå IKEA-pose full med ved, og det var det jeg hadde igjen av krutt i dag, gitt.

Det fine er at jeg lader fortere nå enn da jeg begynte å jobbe - da var jeg ødelagt dagen etter, nå trenger jeg antagelig en time eller to, så kan jeg få gjort noe fornuftig senere i kveld. Men ikke LP-treningen som begynner om syv minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg opplevde en gang at X'en la igjen blod på gulvet, løpetidsblod, i en dag eller to - og så sluttet det helt opp, og begynte på igjen to uker senere eller så. Den første gangen jeg oppdaget det var 1. april. Den bikkja hadde alltid sleip humor.

Jeg rakk til og med å informere hannhundeier om at nå kommer vi snart, før jeg måtte gi kontrabeskjed, og deretter ny beskjed om at kanskje vi kommer likevel. Det var eneste gangen hun ble drektig :D 

Jeg fikk epost her om dagen om at Riverdance kommer til Oslo - de kunne vært med der, faktisk.

Med tanke på kullet jeg opplevde i fjor, så tror jeg at jeg denne gangen ikke sier noe før de er registrert i NKK eller noe sånt :P 

Jeg endte altså med å dra hjem etter jobb, og er særdeles fornøyd med den avgjørelsen. Fytterakker'n jeg var trøtt og sliten, jeg tror faktisk hundene ikke får tur i dag. Jeg var på vei til almenningen da jeg innså at hodelykt og refleksvester lå i gangen fra sist vi gikk tur i mørket. Og nå vet jeg ikke om jeg kommer meg opp av sofaen igjen. Jeg har spist litt juksemat nå, så jeg har noe å gå på før jeg begynner på ordentlig middag.

Men jeg tror bilen snikleser på sonen, og ble skremt av at jeg har snakket om salg - eller vraking, om jeg ikke får noe for den. Gjett hvem som kjørte opp hele bakken i dag på første forsøk, uten kjettinger og uten å spenne en millimeter? Den tålte til og med at jeg stoppet ved postkassa for å hente post, før vi kjørte helt hjem. 

Nå skal jeg sette poteter til koking, vaske opp det jeg ellers trenger for å repetere søndagens middag med waldorfsalat, grønnsaker, bretagnesaus og røkt skinke, og se hva jeg finner av banankasser til @JeanetteH i kjelleren. Jeg skal bare sitte i koma i et kvarter i sofaen først. Jeg bar inn en blå IKEA-pose full med ved, og det var det jeg hadde igjen av krutt i dag, gitt.

Det fine er at jeg lader fortere nå enn da jeg begynte å jobbe - da var jeg ødelagt dagen etter, nå trenger jeg antagelig en time eller to, så kan jeg få gjort noe fornuftig senere i kveld. Men ikke LP-treningen som begynner om syv minutter.

Kan bli vanskelig å få solgt de da.. for whippetfolk er ikke bestandig de raskeste i avtrekkeren :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 minutter siden, Raksha skrev:

:lol:  Jeg sa det til han, han var ikke heeeeeeeeelt enig, gitt. 

Ugh god bedring! 

Jeg har ikke spydd i dag, men får veldige smerter øverst i magen etter mat og drikke, så går ikke så mye ned, gitt. Regner med det er luftsmerter siden jeg knapt har spist og drukket på et par dager. Vondt og teit.

Nå synes jeg han bare er vanskelig. Og han som har vært så snill og veloppdratt ellers :lol: 

Takk for det! Håper det er bedre til i morgen, for dette er ikke gøy for noen av oss på verken 2 eller 4 bein. 

God bedring til deg også! Håper det er overstått for din del nå altså! Det er jo enda verre enn noe annet. For min del tar det mye lengre tid å komme seg. Nå klarer jeg i hvert fall å få i meg noe mat, selv om det ikke akkurat er sunt, sukkerfritt, eller kalorifritt. Men det er noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
11 minutter siden, Krutsi skrev:

Hva ble diagnosen? 

Jeg lurer på hvor grensen går imellom fare for jinx og forberedelser til kull jeg :aww: 

Immunsviktsykdom. Blodprøvene var heldigvis fine, men stakkaren måtte ut med 12 tenner. Hun trodde og håpet at vi nå slapp å trekke flere. 

Nå er vi på vei hjem, med masse smertestillende klare for de neste dagene. Blod renner fra munnen, bikkja er et slakt, og jeg gjør meg klar for å sitte våken i natt for å passe på han. Håper vi slipper å dope han ned slik flere ganger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Christine skrev:

Immunsviktsykdom. Blodprøvene var heldigvis fine, men stakkaren måtte ut med 12 tenner. Hun trodde og håpet at vi nå slapp å trekke flere. 

Nå er vi på vei hjem, med masse smertestillende klare for de neste dagene. Blod renner fra munnen, bikkja er et slakt, og jeg gjør meg klar for å sitte våken i natt for å passe på han. Håper vi slipper å dope han ned slik flere ganger nå.

Uff, stakkars :( god bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Christine skrev:

Immunsviktsykdom. Blodprøvene var heldigvis fine, men stakkaren måtte ut med 12 tenner. Hun trodde og håpet at vi nå slapp å trekke flere. 

Nå er vi på vei hjem, med masse smertestillende klare for de neste dagene. Blod renner fra munnen, bikkja er et slakt, og jeg gjør meg klar for å sitte våken i natt for å passe på han. Håper vi slipper å dope han ned slik flere ganger nå.

God bedring til bisken! Hvilken veterinær dro du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, SFX skrev:

Jeg fikk epost her om dagen om at Riverdance kommer til Oslo - de kunne vært med der, faktisk.

:lol: 

Utrolig hva trusselen om besøk gjør med iveren etter å vaske huset... men det går litt sakte - det er jo så mye jeg bare "må gjøre" før jeg kommer i gang. Jeg har støvsugd da, det er en begynnelse... og lagt alle vinflaskene fra de siste 3 årene i en pose (og det sier meg at det kanskje ikke går veldig mye vin her i heimen når alle flaskene fint rommes i en knapp bærepose :aww:). Også har jeg sett hvor jeg må få satt opp flere hyller - og tatt mål... funnet et pipedyr under sofaen som Yasmine ble veldig glad for å få - og nå går rundt og piper med... også fikk jeg lagt ut gift i loftsbodene... sendt noen PMer... sjekket medlemslista til klubben... begynt å lage briardbladet vårt - igjen.... Og hadde jeg ikke gjort alt dette andre, så hadde jeg sikkert vært ferdig med å vaske huset nå :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Raksha skrev:

:lol:  Jeg sa det til han, han var ikke heeeeeeeeelt enig, gitt. 

Ugh god bedring! 

Jeg har ikke spydd i dag, men får veldige smerter øverst i magen etter mat og drikke, så går ikke så mye ned, gitt. Regner med det er luftsmerter siden jeg knapt har spist og drukket på et par dager. Vondt og teit.

Jeg kjøpet Minifom på apoteket etter matforgiftningen, det tok unna luftsmertene i dagene etter at jeg slutta å være skikkelig  dårlig. Bryter opp luftboblene så presset dempes, det ga rask virkning hos meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, SFX skrev:

Jeg opplevde en gang at X'en la igjen blod på gulvet, løpetidsblod, i en dag eller to - og så sluttet det helt opp, og begynte på igjen to uker senere eller så. Den første gangen jeg oppdaget det var 1. april. Den bikkja hadde alltid sleip humor.

Jeg rakk til og med å informere hannhundeier om at nå kommer vi snart, før jeg måtte gi kontrabeskjed, og deretter ny beskjed om at kanskje vi kommer likevel. Det var eneste gangen hun ble drektig :D 

 

Ja, det kan være noe sånt som skjer her også. Jeg synes hun vasker seg mer der bak enn hun pleier, hvis det da ikke bare er at jeg plutselig legger bedre merke til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg kjøpet Minifom på apoteket etter matforgiftningen, det tok unna luftsmertene i dagene etter at jeg slutta å være skikkelig  dårlig. Bryter opp luftboblene så presset dempes, det ga rask virkning hos meg ihvertfall.

Tabeletter eller dråper? Får ikke tak i før nesteuke, antakeligvis, men kunne vært kjekt å ha i hus. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Krutsi skrev:

Kan bli vanskelig å få solgt de da.. for whippetfolk er ikke bestandig de raskeste i avtrekkeren :whistle: 

Men er ikke whippeter så enkle å ha i hus at du kan ha kullet på ubestemt tid, da? :D

46 minutter siden, Mari skrev:

I dag er en god dag! :) 

30416886814_bdb210c510_z.jpg

 

Busted!

Så skal ikke jeg være spoilsport og nevne det åpenbare :P 

35 minutter siden, Kaja skrev:

@SFX jeg fikk akkurat innvilget lån på bil fra 2006, såeh. Kontakt noen andre du. 

Det er ikke første gangen jeg tar banken i lyve eller holde tilbake informasjon overfor meg, så jeg tror jeg tar hintet og tar ut skilsmisse :P 

10 minutter siden, Siri skrev:

Utrolig hva trusselen om besøk gjør med iveren etter å vaske huset... men det går litt sakte - det er jo så mye jeg bare "må gjøre" før jeg kommer i gang. Jeg har støvsugd da, det er en begynnelse... og lagt alle vinflaskene fra de siste 3 årene i en pose (og det sier meg at det kanskje ikke går veldig mye vin her i heimen når alle flaskene fint rommes i en knapp bærepose :aww:). Også har jeg sett hvor jeg må få satt opp flere hyller - og tatt mål... funnet et pipedyr under sofaen som Yasmine ble veldig glad for å få - og nå går rundt og piper med... også fikk jeg lagt ut gift i loftsbodene... sendt noen PMer... sjekket medlemslista til klubben... begynt å lage briardbladet vårt - igjen.... Og hadde jeg ikke gjort alt dette andre, så hadde jeg sikkert vært ferdig med å vaske huset nå :aww: 

Men som godseier drikker du vel heller likør? 

Eller som trønder bosatt i Hedmark drikker du vel ratt heimert :innocent:

Det ble treretters i dag - det var igjen litt av gårsdagens tomatsuppe, da har vi forrett. Så blir det middag som skissert tidligere til hovedrett, og resten av helgas sjokoladekake til dessert. Jeg kjenner energien strømme på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
19 minutter siden, Krutsi skrev:

Uff, stakkars :( god bedring! 

Ja, har så vondt av han nå :hmm: Takk!

16 minutter siden, Line skrev:

God bedring til bisken! Hvilken veterinær dro du til?

Takk! Dro til Stjørdal til veterinæren med spesialkompetanse innen tannbehandling :) Veldig fornøyd, og tror nok jeg kommer til å bruke de litt fremover tross avstand! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Men er ikke whippeter så enkle å ha i hus at du kan ha kullet på ubestemt tid, da? :D

Busted!

Så skal ikke jeg være spoilsport og nevne det åpenbare :P 

Det er ikke første gangen jeg tar banken i lyve eller holde tilbake informasjon overfor meg, så jeg tror jeg tar hintet og tar ut skilsmisse :P 

Men som godseier drikker du vel heller likør? 

Eller som trønder bosatt i Hedmark drikker du vel ratt heimert :innocent:

Det ble treretters i dag - det var igjen litt av gårsdagens tomatsuppe, da har vi forrett. Så blir det middag som skissert tidligere til hovedrett, og resten av helgas sjokoladekake til dessert. Jeg kjenner energien strømme på!

Hahaha merker jo nesten ikke et whippetkull nei :aww: tror det er mange raser jeg heller kunne hatt et helt kull lengre enn whippet :P 

det er evigvarende duraceller de :P derfor de er så rolige som voksne. Brenner av alt kruttet det første året.. heldigvis har jo @JeanetteH vist interesse for kullet, så da regner jeg nesten med at hun tar et par ekstra i værste fall :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Immunsviktsykdom. Blodprøvene var heldigvis fine, men stakkaren måtte ut med 12 tenner. Hun trodde og håpet at vi nå slapp å trekke flere. 

Nå er vi på vei hjem, med masse smertestillende klare for de neste dagene. Blod renner fra munnen, bikkja er et slakt, og jeg gjør meg klar for å sitte våken i natt for å passe på han. Håper vi slipper å dope han ned slik flere ganger nå.

God bedring til voffsen. 

 

Snart klart for den rare middagen :P

Spoiler

Har vanvittig dårlig samvittighet nå, de siste dagene har Casper bare fått en tur om dagen. Han blir tuppet ut i hagen flere ganger om dagen altså, men det er det. Formen min blir bare dårligere og dårligere :hmm: i tillegg til at jeg merker endringer på Casper etter den kjemiske kastreringen. Han sutrer mere om kveldene (for å få dynen over seg) og på tur så dilter han i helene på meg halve turen. I dag så gikk mamma tur med han i morges, og da hun kom tilbake så kom en kommentar på alt Casper var i så dårlig form fordi han hadde diktet i helene på henne hele veien hjem fra turen. Men jeg vet med sikkerhet at han har ikke problemer med å gå den turen i det tempoet. Så da er det den kjemiske kastreringen som lager litt krøll da, i hvertfall når det begynte etter alt han begynte på de medisinene.

Men tilbake til den dårlige samvittigheten. Til vanlig så kan jeg spørre om hjelp med Casper, men pga av av vi har et familiemedlem som ligger for døden så er det vanskelig å få hjelp nå. Jaja.. går vel over dette også på et tidspunkt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...