Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Hahaha merker jo nesten ikke et whippetkull nei :aww: tror det er mange raser jeg heller kunne hatt et helt kull lengre enn whippet :P 

det er evigvarende duraceller de :P derfor de er så rolige som voksne. Brenner av alt kruttet det første året.. heldigvis har jo @JeanetteH vist interesse for kullet, så da regner jeg nesten med at hun tar et par ekstra i værste fall :aww::lol: 

Ja hvis du bare får rett farge, rett kjønn og rett eksteriør så! Du vet hva bestillingen er :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Akkurat nå, Snoffe skrev:

God bedring til voffsen. 

 

Snart klart for den rare middagen :P

  Skjul innhold

Har vanvittig dårlig samvittighet nå, de siste dagene har Casper bare fått en tur om dagen. Han blir tuppet ut i hagen flere ganger om dagen altså, men det er det. Formen min blir bare dårligere og dårligere :hmm: i tillegg til at jeg merker endringer på Casper etter den kjemiske kastreringen. Han sutrer mere om kveldene (for å få dynen over seg) og på tur så dilter han i helene på meg halve turen. I dag så gikk mamma tur med han i morges, og da hun kom tilbake så kom en kommentar på alt Casper var i så dårlig form fordi han hadde diktet i helene på henne hele veien hjem fra turen. Men jeg vet med sikkerhet at han har ikke problemer med å gå den turen i det tempoet. Så da er det den kjemiske kastreringen som lager litt krøll da, i hvertfall når det begynte etter alt han begynte på de medisinene.

Men tilbake til den dårlige samvittigheten. Til vanlig så kan jeg spørre om hjelp med Casper, men pga av av vi har et familiemedlem som ligger for døden så er det vanskelig å få hjelp nå. Jaja.. går vel over dette også på et tidspunkt.

 

Casper er en whippet og klarer seg helt fint en periode uten særlig aktivitet. Gi han en aktivitetsball og la han ligge i senga med deg, så går det fint! ;) 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Ja hvis du bare får rett farge, rett kjønn og rett eksteriør så! Du vet hva bestillingen er :P 

Jeg skal ha meg en prat med tøsen i kveld, tenker jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Hahaha merker jo nesten ikke et whippetkull nei :aww: tror det er mange raser jeg heller kunne hatt et helt kull lengre enn whippet :P 

det er evigvarende duraceller de :P derfor de er så rolige som voksne. Brenner av alt kruttet det første året.. heldigvis har jo @JeanetteH vist interesse for kullet, så da regner jeg nesten med at hun tar et par ekstra i værste fall :aww::lol: 

Whippet og kelpie må jo gå fint sammen, og nå får hun jo større plass :D 

Akkurat nå, Mari skrev:

Jeg tenkte faktisk ikke på det før etterpå. :lol: 

Jeg er en skitten, skitten pike (sagt med Raske Menn-stemmen).

Men du så at det skulle vært en I til på tavla? I air? Så noe er feil :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Martine skrev:

Takk for svar og klem :hug: Nei, grå stæren er jeg ikke bekymret for. Det er mer mtp om han blir blind, siden han har og har hatt en god del andre problemer også. Han har jo vært ganske usikker siden han var 1 år, og til tider virket aggressiv på mennesker som kommer brått på feks, og jeg tenker at dårlig syn/blindhet kan gjøre det verre. Jeg har vel egentlig bestemt meg for å ikke utrede noe særlig mer, så da får vi se. Han er seg selv på mange måter, men samtidig ikke. Jeg har jo vurdert å avlive han flere ganger tidligere, pga problemene hans. Har vært mye forskjellig de siste årene hans, men vi har ikke funnet ut av hva det var vært. Nå når han så og si har en diagnose så ble det plutselig annerledes. Da kan vi prøve med kortison for å se om det hjelper. Skal (forhåpentligvis) la han få slippe før det har gått for langt. Det er bare så vanskelig å vite når det er...  

Jeg forstår at det er vanskelig. Jeg tror kanskje at du veit det når tiden er inne? 

5 timer siden, Siri skrev:

Du som tjener så godt???? :nesevis:

Jeg får penger kasta etter meg jeg! Jeg glemmer det støtt :teehe: 

5 timer siden, SFX skrev:

Problemet er jo at jeg har lav inntekt/trygd, så et par banker jeg har snakket med før ville ikke gi meg lån før jeg har jobb. Men det går jo an å høre igjen, nå har jeg jo lånet.

Det er ytterst få NAVere som har råd til biler til 100.000 kr og oppover. De fleste jeg kjenner har biler til rundt 30-50 lapper. De NAVerne som har dyrere biler, har som regel fått støtte av NAV til bil, eller kjøpt de før de ble NAVere - men da er de sannsynligvis ikke verdt over hundre lapper lenger :P 

5 timer siden, SFX skrev:

Og fordi jeg må dele gode nyheter med dere også, kjære Sonen, så har jeg fått beskjed om at de gjerne vil ha meg lenger der jeg har fått praksisplass! Jeg har kontrakt ut februar, men den forlenger vi - juhu! Så avtalen er at jeg prøver 60 prosent fra 1. mars, hvis NAV godkjenner det. Og jeg kan ikke fatte hvorfor de skulle protestere på forlenget praksisplass med høyere arbeidsprosent. Fortsetter det slik, så kan jeg håpe at jeg er oppe i 100 prosent til høsten, og kan søke jobber. Ny jobb i julegave? Eller bursdagsgave i august? Det er lov å drømme.

Wee! :banana::banana: 

55 minutter siden, Mari skrev:

I dag er en god dag! :) 

30416886814_bdb210c510_z.jpg

 

I'm ruined :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg er en skitten, skitten pike (sagt med Raske Menn-stemmen).

Men du så at det skulle vært en I til på tavla? I air? Så noe er feil :P 

Litt photoshop er innafor når målet er comic relief. Ja? Ja. Klart det. :P 

31094199052_61442dc3f6.jpg

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Casper er en whippet og klarer seg helt fint en periode uten særlig aktivitet. Gi han en aktivitetsball og la han ligge i senga med deg, så går det fint! ;) 

Jeg skal ha meg en prat med tøsen i kveld, tenker jeg :P 

Vet, var derfor det ble whippet i heimen. Han ser forsåvidt ut til å ha det fint :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skulle jeg ha sitert flere her inne, men det ville visst ikke forumet ha noe av. Evt var det min internettfobindelse som bidro til klusset. 
Så da sier jeg Gratulerer :flowers: til de som har noe å feire og :hug: til de som har dårlige nyheter eller vanskelige dager.

 

Jeg er så mett at jeg føler magesekken kommer til å sprekke hvert øyeblikk. LITT mye lasagne kanskje? 
Blir sen tur på hundene i dag mao.... men de skal få mat nå, så da er de nok fornøyde til maten i min mage har sunket noe lengre ned. Bra vi skal ha fiskepinner i morgen så slipper jeg dette problemet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Krutsi skrev:

 

Jeg skal ha meg en prat med tøsen i kveld, tenker jeg :P 

Ja jeg har høye krav!

28 minutter siden, SFX skrev:

Whippet og kelpie må jo gå fint sammen, og nå får hun jo større plass :D 

 

Hun dere Krutsi prøver overbevise meg om det samme. Jeg satser på at den dere tøsen hennes ikke oppfyller kravene mine :P  Hun mener vist at maskoten min ikke er en maskot lengre...... stakkars Synderen :cry: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, SFX skrev:

Men som godseier drikker du vel heller likør? 

Eller som trønder bosatt i Hedmark drikker du vel ratt heimert :innocent:

En gang i fordums tid... Som godseier på Hedmarken drikker man vin til middag og likør til kaffen.... eller noe sånt :aww: 

21 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg får penger kasta etter meg jeg! Jeg glemmer det støtt :teehe: 

Du må tydeligvis lære deg til å ta bedre vare på formuen altså :aww: 

Nå har jeg  også vaska gulvene... og sett på legene mot lekfolket som stiller diagnoser. Det er litt artig egentlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh snakke om drikke. Jeg fikk faktisk en fantastisk god drink nå når jeg var i sverige. Den var sånn jeg kunne tatt ett glass av hver eneste dag *ler* Det var brun rom, ingefær øl og lime. Det var fantastisk godt faktisk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg!
Etter innlegget i den ene oppdrett-gruppa på FB så er det noen som har hengt seg fullstendig opp i at jeg har valgt en hannhund som ikke har vært på utstilling, bombadert meg på PM etter å ha lest svaret mitt til noen andre. Fullstendig umulig at man ikke skal bry seg med eksteriøret på en BC (så lenge det er frisk og funksjonabelt, selvsagt), det å velge avle på to hunder som ikke hadde vært på utstilling er hårreisende useriøst, faktisk :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JeanetteH skrev:

Åh snakke om drikke. Jeg fikk faktisk en fantastisk god drink nå når jeg var i sverige. Den var sånn jeg kunne tatt ett glass av hver eneste dag *ler* Det var brun rom, ingefær øl og lime. Det var fantastisk godt faktisk!! 

Den er så god! Mocow mule :wub:  Dvs mulig det er vodka og ikke rom i den orginalt, men samma det, den er god! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Den er så god! Mocov mule :wub:  Dvs mulig det er vodka og ikke rom i den orginalt, men samma det, den er god! 

 

Det ser ut til å stemme, bare de brukte rom isteden :D Jeg syns rom generelt er mye bedre enn vodka. Men takk for navnet, da fikk jeg oppskrift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Det ser ut til å stemme, bare de brukte rom isteden :D Jeg syns rom generelt er mye bedre enn vodka. Men takk for navnet, da fikk jeg oppskrift. 

Sikkert genialt med rom :D  Og du skjønte det skulle stå Moscow mule ja :lol: Får ikke helt fingra med meg. Bare hyggelig, jeg brukte faktisk 11 år på å finne ut hva den het :lol: Fikk den servert sommern 2005, og jeg som knapt drikker kunne fint drukket meg sørpe på den der. :o  Fikk aldri med meg navnet da, så gått litt i glemmeboken før jeg snublet over den i fjor på nett. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, 2ne skrev:

Det er ytterst få NAVere som har råd til biler til 100.000 kr og oppover. De fleste jeg kjenner har biler til rundt 30-50 lapper. De NAVerne som har dyrere biler, har som regel fått støtte av NAV til bil, eller kjøpt de før de ble NAVere - men da er de sannsynligvis ikke verdt over hundre lapper lenger :P 

Jeg brukte ikke noe konkret beløp i samtalen med bankmannen, for da han spurte hvilken bil det gjaldt sa jeg bare at jeg ikke har begynt å titte før jeg vet om jeg kan få lån og hvor stort det er. Så jeg får ikke en gang en femmer av ham, i hvert fall.

Så er det løgn, for jeg tittet litt på Finn, og så noen jeg tror jeg vil ha til rundt 100.000, men jeg hadde sikkert funnet billigere om jeg lette mer enn i to minutter. Men jeg vil jo gjerne ha kassebil, for det er ikke romslig plass til tre bernere i min bil, så større bil hadde gjort at jeg lettere kan dra på utstillinger med folk og dele på kjøreutgiftene - for eksempel.

42 minutter siden, 2ne skrev:

Wee! :banana::banana: 

Ja! :banana::banana: 

42 minutter siden, 2ne skrev:

I'm ruined :( 

The internet got us...

35 minutter siden, Mari skrev:

Litt photoshop er innafor når målet er comic relief. Ja? Ja. Klart det. :P 

31094199052_61442dc3f6.jpg

 

Det er det, og selv om det ikke var photoshoppet, ville jeg fremdeles landet på den skitne tolkningen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg så en bloddråpe på gulvet for et par dager siden og regnet med at Symra endelig fikk løpetid. Hun har stadig lengre intervaller og nå tror jeg det må være over et år siden siste omgang. Men jeg har tatt dopapirtesten ti ganger nå, ikke noe løpetid. Men hvem var det da som blødde? Og fra hvor? :shocked:

Jeg og Stig konkluderte med at Symra hadde løpetid da vi gikk tur med dem, for Pippin drev å lukta henne oppi rassa :sleep:

Her i huset er det iallefall løpetid. Selma er høyløpsk og vi blir gal i hjernen. :pinch: Heldigvis reiser jeg fra hele casa kokko om noen dager. Liiiitt dårlig samvittighet ovenfor Stig bare..Men han sier at det går så bra så, og at jeg må kose meg på Londontur.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SaraS skrev:

Jeg og Stig konkluderte med at Symra hadde løpetid da vi gikk tur med dem, for Pippin drev å lukta henne oppi rassa :sleep:

Her i huset er det iallefall løpetid. Selma er høyløpsk og vi blir gal i hjernen. :pinch: Heldigvis reiser jeg fra hele casa kokko om noen dager. Liiiitt dårlig samvittighet ovenfor Stig bare..Men han sier at det går så bra så, og at jeg må kose meg på Londontur.

Men han lukter alltid på stjerten hennes etter at hun har tissa, hvis han får lov. Og det får han ikke. :aww:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, JeanetteH skrev:

Åh snakke om drikke. Jeg fikk faktisk en fantastisk god drink nå når jeg var i sverige. Den var sånn jeg kunne tatt ett glass av hver eneste dag *ler* Det var brun rom, ingefær øl og lime. Det var fantastisk godt faktisk!! 

Det hørtes jo faktisk godt ut :drool:

43 minutter siden, maysofie skrev:

Hjelpe meg!
Etter innlegget i den ene oppdrett-gruppa på FB så er det noen som har hengt seg fullstendig opp i at jeg har valgt en hannhund som ikke har vært på utstilling, bombadert meg på PM etter å ha lest svaret mitt til noen andre. Fullstendig umulig at man ikke skal bry seg med eksteriøret på en BC (så lenge det er frisk og funksjonabelt, selvsagt), det å velge avle på to hunder som ikke hadde vært på utstilling er hårreisende useriøst, faktisk :lol: 

Noe sier meg at damen driver med beardis... ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Sikkert hun samme som jeg aldri skal kjøpe hund ifra :lol: 

Sannsynligvis :D 

Akkurat nå, Wachita skrev:

Jepp :P Og ringsekretær.

Jeg vet ikke om hun er det, men... jeg greier ikke helt å se for meg det egentlig? Men jeg har tatt feil før, jeg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...