Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Siri skrev:

Sannsynligvis :D 

Jeg vet ikke om hun er det, men... jeg greier ikke helt å se for meg det egentlig? Men jeg har tatt feil før, jeg :lol: 

Hun har vært det på spesialen vår her i Hordaland i mange år. Nytt utstillingsstyre i år, så ny sekretær også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

DER fant jeg sylen, den hadde jaggu gjemt seg godt noen dager. Men nå fant jeg den mens jeg lette etter noe annet (klassisk), og dermed fikk jeg skrudd opp ei nattbordslampe jeg hadde glemt at jeg hadde. Hvilket jo var bra, siden det som var nattbordslampe er tatt ned i stua.

En trenger ikke å komme på plass med en gang en flytter inn, ikke sant? 

Det er bra for @JeanetteH at jeg er litt sendrektig av meg, for jeg fant minst 14 kasser i kjelleren som hun kan få arve. Og enda står det minst like mange igjen i førsteetasje i Ballsalen - med innhold. Men jeg kan jo forsøke å pakke ut litt mer, om du trenger flere kasser :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

DER fant jeg sylen, den hadde jaggu gjemt seg godt noen dager. Men nå fant jeg den mens jeg lette etter noe annet (klassisk), og dermed fikk jeg skrudd opp ei nattbordslampe jeg hadde glemt at jeg hadde. Hvilket jo var bra, siden det som var nattbordslampe er tatt ned i stua.

En trenger ikke å komme på plass med en gang en flytter inn, ikke sant? 

Det er bra for @JeanetteH at jeg er litt sendrektig av meg, for jeg fant minst 14 kasser i kjelleren som hun kan få arve. Og enda står det minst like mange igjen i førsteetasje i Ballsalen - med innhold. Men jeg kan jo forsøke å pakke ut litt mer, om du trenger flere kasser :D 

Jeg vet egentlig ikke om jeg trenger så mange kasser. Men kom med det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ok, der viste dopapirtesten at Symra har løpetid ja. Da må jeg vurdere når jeg må ha dem på hver sin stue med låst dør mellom.

Det visste vi allerede vi :sleep:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Siri skrev:

Det hørtes jo faktisk godt ut :drool:

Noe sier meg at damen driver med beardis... ? 

Hm? Hvem? En av de "store" beardisoppdretterne her i landet brukte en hannhund som aldri har vært på en eneste utstilling så det fenomenet er ganske godt kjent i beardiskretser. Det var en kjempelekker hund som skadet et bein så han haltet, men var jo like pen og frisk og velbygd likevel. (Isak het hunden for eventuelle beardisfolk som leser her, kennel LF).

4 minutter siden, SaraS skrev:

Det visste vi allerede vi :sleep:

Pøh. :aww: Ok da. Men dopapirtesten har sviktet meg i to dager nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, maysofie skrev:

Hun også, men det var ikke vedkomne jeg hadde fått illsint PM fra :lol: 

Hahhaa, da var hun ikke såååå illsint hun altså :lol: 

18 minutter siden, SFX skrev:

En trenger ikke å komme på plass med en gang en flytter inn, ikke sant? 

Å bo i hus er en evig vandring i forandring, oppakking og nedpakking... man blir aldri ferdig. Jeg fant jo et par-tre steder der jeg nå burde ha hyller... 

... og jeg surfer på bobiler :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Du må tydeligvis lære deg til å ta bedre vare på formuen altså :aww: 

Ja, jeg må nok det. Kanskje jeg burde melde meg på luksusfellen? :aww: 

1 time siden, Martine skrev:

@2ne, forhåpentligvis vet jeg når tiden er inne :) Er bare litt redd for at jeg skal la det gå for langt. 

Du er jo alt oppmerksom på evt problemer, så det gjør du forhåpentligvis ikke :) 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg brukte ikke noe konkret beløp i samtalen med bankmannen, for da han spurte hvilken bil det gjaldt sa jeg bare at jeg ikke har begynt å titte før jeg vet om jeg kan få lån og hvor stort det er. Så jeg får ikke en gang en femmer av ham, i hvert fall.

Så er det løgn, for jeg tittet litt på Finn, og så noen jeg tror jeg vil ha til rundt 100.000, men jeg hadde sikkert funnet billigere om jeg lette mer enn i to minutter. Men jeg vil jo gjerne ha kassebil, for det er ikke romslig plass til tre bernere i min bil, så større bil hadde gjort at jeg lettere kan dra på utstillinger med folk og dele på kjøreutgiftene - for eksempel.

Nei, du nevnte vel summen tidligere i AN-tråden, tror jeg? Det jeg prøvde å si var at jeg ikke tror det er vanlig at folk på trygd kjører dyre biler. I motsetning til den gjengse oppfatning, så er ikke det så lukrativt som folk skal ha det til :) 

1 time siden, SFX skrev:

The internet got us...

It got us good.. 

--

AN har jeg vært inne hos mammaen og pappaen min og avlevert billetter til Dagfinn Lyngbø-show i morgen. Det var egentlig en julegave til guttebarnet, men han syns visst ikke Dagfinn er morsom han :o så han ville ikke ha dem (det høres med utakknemlig ut enn det er, han sa at noen andre som syns han var morsom kunne dra i stedet). Så vi snakket om det på julekvelden, og mamma og pappa sa de kunne tenkt seg å dra, de skal visst få seg et liv og sånt de, også gikk det litt i glemmeboka. I kveld ba jeg datterbarnet sjekke når forestillinga var igjen, og det var jo flaks, for den er i morra den, så da måtte vi jo spørre om de ville dra, og det ville de jo :ahappy: Godt for dem det, de fortjener en kveld på by'n, fineste mammaen og pappaen i verden :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, jeg må nok det. Kanskje jeg burde melde meg på luksusfellen? :aww: 

Du er jo alt oppmerksom på evt problemer, så det gjør du forhåpentligvis ikke :) 

Nei, du nevnte vel summen tidligere i AN-tråden, tror jeg? Det jeg prøvde å si var at jeg ikke tror det er vanlig at folk på trygd kjører dyre biler. I motsetning til den gjengse oppfatning, så er ikke det så lukrativt som folk skal ha det til :) 

It got us good.. 

--

AN har jeg vært inne hos mammaen og pappaen min og avlevert billetter til Dagfinn Lyngbø-show i morgen. Det var egentlig en julegave til guttebarnet, men han syns visst ikke Dagfinn er morsom han :o så han ville ikke ha dem (det høres med utakknemlig ut enn det er, han sa at noen andre som syns han var morsom kunne dra i stedet). Så vi snakket om det på julekvelden, og mamma og pappa sa de kunne tenkt seg å dra, de skal visst få seg et liv og sånt de, også gikk det litt i glemmeboka. I kveld ba jeg datterbarnet sjekke når forestillinga var igjen, og det var jo flaks, for den er i morra den, så da måtte vi jo spørre om de ville dra, og det ville de jo :ahappy: Godt for dem det, de fortjener en kveld på by'n, fineste mammaen og pappaen i verden :heart: 

Regner med det :) 

Så snill guttebarnet er :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, jeg må nok det. Kanskje jeg burde melde meg på luksusfellen? :aww: 

Du er jo alt oppmerksom på evt problemer, så det gjør du forhåpentligvis ikke :) 

Nei, du nevnte vel summen tidligere i AN-tråden, tror jeg? Det jeg prøvde å si var at jeg ikke tror det er vanlig at folk på trygd kjører dyre biler. I motsetning til den gjengse oppfatning, så er ikke det så lukrativt som folk skal ha det til :) 

It got us good.. 

--

AN har jeg vært inne hos mammaen og pappaen min og avlevert billetter til Dagfinn Lyngbø-show i morgen. Det var egentlig en julegave til guttebarnet, men han syns visst ikke Dagfinn er morsom han :o så han ville ikke ha dem (det høres med utakknemlig ut enn det er, han sa at noen andre som syns han var morsom kunne dra i stedet). Så vi snakket om det på julekvelden, og mamma og pappa sa de kunne tenkt seg å dra, de skal visst få seg et liv og sånt de, også gikk det litt i glemmeboka. I kveld ba jeg datterbarnet sjekke når forestillinga var igjen, og det var jo flaks, for den er i morra den, så da måtte vi jo spørre om de ville dra, og det ville de jo :ahappy: Godt for dem det, de fortjener en kveld på by'n, fineste mammaen og pappaen i verden :heart: 

Du kan hilse å si alt showet hans er kjempe bra!! Vi var å så i september, og det var ferdig ALT for fort :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SFX skrev:

 

Tusen takk!

Problemet er at jeg ikke har frie midler til å betjene et billån, jeg har ikke 1.500 til overs i måneden for å ta opp lån et annet sted. Jeg antar bilforhandlere ikke har pakkeløsninger for billån, huslån, mastercard, studielån og strøm? :P 

Antageligvis ikke nei.... :P

6 timer siden, SFX skrev:

Hva har skjedd med dyret?

 

Turfølget sin hund har hatt prostataproblemer, så nå står han på en heftig antibiotikakur og har blitt kjemisk kastrert. Og det har visst gått kraftig ut over energinivået hans. 

 

 

.....ligger kelpisene på lading etter litt rallly-trening. Harly ser ut til å være i rute til stevne i slutten av måneden, Lykke er jeg litt usikker på. Og føreren burde lese seg skikkelig opp på regelverk sånn at man stiller ordentlig forberedt. Både som deltager og arrangør.  Sløve litt på sofaen også får jeg se mer på det i morgen. Trøtt :yawn:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Jeg vet egentlig ikke om jeg trenger så mange kasser. Men kom med det! 

Consider it brought :afro:

40 minutter siden, Siri skrev:

Å bo i hus er en evig vandring i forandring, oppakking og nedpakking... man blir aldri ferdig. Jeg fant jo et par-tre steder der jeg nå burde ha hyller... 

Jeg har et par hyller jeg ikke vet hvor jeg vil ha. Kanskje vi bare skal bytte?

40 minutter siden, Siri skrev:

... og jeg surfer på bobiler :aww: 

Skal du bli en av de som bor utenfor Letohallen torsdag kveld til mandag morgen?

38 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, du nevnte vel summen tidligere i AN-tråden, tror jeg? Det jeg prøvde å si var at jeg ikke tror det er vanlig at folk på trygd kjører dyre biler. I motsetning til den gjengse oppfatning, så er ikke det så lukrativt som folk skal ha det til :) 

Nå synes ikke jeg en bil til 100.000 i utgangspunktet er dyr, om en ser på nypris på biler. Men som jeg sa, prisen var et eksempel - og om det så bare var 50.000 drømmebilen kostet, så er også det en stor sum å spare til. 

For øvrig vet jeg ikke hvorfor du tror at jeg tror det er lukrativt å gå trygdet. Jeg er på syvende året i systemet, jeg har fått med meg at det er trangt... Jeg er drittlei av det, jeg blir provosert når økonomer kommer med "gode råd" for å trygge økonomien for det er bare å spare 1.500 i måneden så har du etter hvert en god buffer, og alt det der. Jeg vet hvordan det er å ikke ha en normal inntekt, men jeg har lov til å håpe at banken kan forsøke å spille på lag for det. De kunne med enkle grep gjort dette mulig, men velger i stedet å fôre meg med løgner.

46 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Pøh. :aww: Ok da. Men dopapirtesten har sviktet meg i to dager nå.

Q-tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Antageligvis ikke nei.... :P

Turfølget sin hund har hatt prostataproblemer, så nå står han på en heftig antibiotikakur og har blitt kjemisk kastrert. Og det har visst gått kraftig ut over energinivået hans. 

 

 

Er hunden gammel? Dyrlegene min sa hun hadde fått inn flere hunder på rundt 2 år med prostataproblemer den siste tiden. Casper har blitt kjemiskkastrert nå pga prostata, og blitt mer daff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når det var snakk om løpetid her inne... først fant jeg en flekk på den ene sofaputen, men ble brått usikker på om det var blod eller jeg som hadde sølt noe. Så fant jeg en ganske stor rød/brun flekk på gangen tidligere i dag. Hun er snart 7 mnd så løpetid kan jo komme nå siden hun er en liten hund. Hun tisser mye mer også så jeg går egentlig bare å venter...tørket opp med litt tørkepapir. Siden jeg var så usikker på hva det var så luktet jeg på det, og det lukter kaffe?? Jeg drakk kaffe tidligere i dag, men da var jeg i stua, ikke på gangen.:icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg hadde store planer om å legge meg i senga i natt jeg. 
Men når jeg skulle legge meg ble jeg tettere og tettere. 

Da ble det litt trening på å gripe apporten i stedet. Men det var ikke gøy så veldig lenge fordi det er jo ikke lov å gnage på den. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Er hunden gammel? Dyrlegene min sa hun hadde fått inn flere hunder på rundt 2 år med prostataproblemer den siste tiden. Casper har blitt kjemiskkastrert nå pga prostata, og blitt mer daff. 

Ja han er rundt ti år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Martine skrev:

Regner med det :) 

Så snill guttebarnet er :D 

Ja, han er ganske grei han :ahappy: 

1 time siden, Snoffe skrev:

Du kan hilse å si alt showet hans er kjempe bra!! Vi var å så i september, og det var ferdig ALT for fort :aww:

Det skal jeg gjøre :) 

1 time siden, Siri skrev:

Det er nok en god idé :aww: 

Jeg syns egentlig at jeg burde hatt noe luksus for den fella jeg har gått i først, men greit, vi kan gjøre det andre veien og vi :P 

1 time siden, SFX skrev:

Nå synes ikke jeg en bil til 100.000 i utgangspunktet er dyr, om en ser på nypris på biler. Men som jeg sa, prisen var et eksempel - og om det så bare var 50.000 drømmebilen kostet, så er også det en stor sum å spare til. 

I know. 

1 time siden, SFX skrev:

For øvrig vet jeg ikke hvorfor du tror at jeg tror det er lukrativt å gå trygdet. 

Jeg tror da ikke det? Men du sitter med et huslån, på trygd, og du ønsker deg ny bil - hvilket jeg har full forståelse for! Jeg prøver bare å si at jeg ikke tror det er spesielt realistisk å kjøpe bil til 100.000 kr. Vi trenger ikke å bli grinete for det, liksom. 

Men som jeg sa i første innlegget til deg, så er det en mulighet for å søke hjelp til bil hos NAV. Jeg veit ikke helt hva kriteriene er for det, du må sikkert være avhengig av bil, det må sikkert kunne gjøre sjansene dine for å komme ut i jobb fortere, hvis det øker sjansene dine for å bli frisk osv, så kan du få støtte til å kjøpe bil. Du kan jo sjekke det ut, selv om jeg helt ærlig tror at det er en støtte det er vanskelig å få, men da har du i det minste sjekka det ut :) Jeg tror det er opp til 140.000 kr, og da blander de seg antageligvis i hva slags bil du kjøper, men som sagt, det kan være noe å sjekke ut. 

--

Jeg feilet på å gå og legge meg tidlig i dag og, overraskende nok. Datterbarnet og jeg har sett The Fifth Wave, hvilket var en passe hjernedød film full av plotholes og løse tråder, så da venter vi sikkert i spenning på The Fifth Wave 2.. Som jeg ville kalt the sixth wave om jeg var filmskaperen, men logikk er for pyser :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg sier som @Siri:banana::banana:

Grattis med dagen til skrullesnuppa!

 

8 timer siden, WelshenNemi skrev:

Gratulerer :wub:

 

8 timer siden, SFX skrev:

 

Gratulerer med dagen, en stor milepæl å bli veteran!

 

Hottie sier tusen takk for alle gratulasjoner, både her og andre plasser :ahappy:  Nå nærmer vi oss at hun har vært hos oss halve livet sitt :wub: Fineste rareste damen. 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kræsjet seg selv i dag. Sto på toppen av en bakke (og da nesten ikke i vinkel, så fatter ikke hvordan dette er mulig) også har den sklidd ned, på veien skled den inn i garasjen til pappa og videre ut på veien. Det er mirakel at det gikk så bra, men bilen har fått et speil mindre og ripet opp hele siden. Den sto parkert da det skjedde, vi satt inne i sofaen liksom. Kom ut igjen og kunne ikke se bilen... Kjappe værforandringer er noe dritt, det ble dyrt gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...