Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

På vei hjem idag kom det en happy boxergutt løpende mot alle som gikk forbi. Hadde nok kommet seg ut døra eller noe, eieren var rett der og prøvde å rope den til seg. Masse sure folk som gikk forbi. Og meg som bare var happy for å få litt boxerkos :P

Den løp rundt i et par minutter før den kom mot meg igjen. Satte meg ned på huk og fikk tak i halsbåndet. Så det var dagens gode gjerning (og jeg er ensa superhappy for litt boxerkos)  :) Også synes jeg litt synd på eieren som bare fikk kjeft av de som gikk forbi, han var ikke løs med meningen. Det kan skje alle at hunden smetter fra deg, tenker jeg.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

 

3 timer siden, Lola Pagola skrev:

Mulig? Var ltt sånn kanskje... bare mer blålig... tror jeg...  mener de sa et navn på et land type "landet gjeterhund", også spurte jeg men hva heter den (tenkte at de var vant til at folk aldri hadde hørt rasenavnet, men jeg er jo litt nørd og er faktisk interessert), men de sa at det var landet gjeterhund :P 

Kan jo hende det var anatolsk gjeterhund da, også sa de bare tyrkisk...  møter vel på dem igjen :)

449000_1167512236.jpg

Jeg tror jeg har sett den hunden en gang - og tenkte at dæven så schwær... og at det måtte være iblandet noe borzoi i den :aww: 

1 time siden, SFX skrev:

Vet du, dette er ikke en sak om geografi, men det er en sak om effings prinsipper. Hvem vet hvor NKK legger stor utstilling ved neste korsvei - kanskje Bergen, kanskje Hamar? Det handler om at pinsa skal være fredet, det lovte de i 2015, og det er over gjennomsnittlig dement å gå tilbake på det under to år etterpå. Pinsa er til for rasemiljøene, og nei, vi får ikke akkurat busslaster med Bodøværinger på vår spesial i Hallingdalen - men det blir **** tute ikke lettere å motivere folk til å reise langt på spesialen når de har internasjonal utstilling i bakgården sin samme helga. Det er en utfordring stor nok som det er for et styre i en nasjonal klubb å skulle samle landet, om ikke det skal være så viktige konkurrerende begivenheter som lokker. Og som sagt, det er Bodø i 2018, fuglene må vite hva som kan skje i 2019, 2020. Så dette er en prinsippsak som må stoppes NÅ.

Det er for øvrig ikke bare Bodøværinger som stiller på internasjonale utstillinger i Bodø. Hvis jeg var kynisk og konkurransebevisst, hvilken storcertutstilling ville jeg dratt på når det er to samme helg? Pinsetreffet som trekker over 100 bernere, eller ville jeg kjøpt en flybillett for å konkurrere mot kanskje 17 bernere i Bodø? Det er i hvert fall i min rase mange som gjerne reiser på seg i kampen om storcertet, særlig når det er i geografiske områder hvor det generelt er lavere kvalitet på rasen og lavere påmeldingstall. Jeg har stått i Stavanger, jeg, hvor alle plassert i BHK og BTK på NKKs utstilling var de samme østlendingene som jeg konkurrerer mot i Letohallen ellers i året.

Så det her er en føkkings prinsippsak, som irriterer meg, og jeg blir skremt av at folk ikke ser de potensielle ringvirkningene. En må se litt lenger enn nesa rekker og kalenderen er oppslått. Hvor ønsker vi å være i 2020? 

Det er ikke Bodø som by vi konkurrerer mot. Det er NKKs arroganse. Jeg har vært tålmodig og forståelsesfull for mye de gjør, men akkurat den saken her er ufin og uforståelig, og avslører upålitelighet når de går tilbake på under to år gamle løfter. Så får NKK-ansatte som snikleser her bli så furtne og snurte de vil, men det er 51 andre helger i året, og vi advarte mot at det ville bli kamp om helgene ved å innføre nordiske utstillinger i tillegg, og at det ville gå utover raseklubber og lokale arrangører. Vi var forberedt på kræsjer, men det er respektløst å ta pinsa. 

Nemlig.... Vi har ikke akkurat flust av folk på vår spesial, men de som kommer er viktige for oss. Om vi nå også må konkurrere med NKK, stor-CERT og CACIB i tillegg (jeg ser lett for meg flere som normalt sett kommer på spesialen men som fort kan finne på å dra til Bodø i stedet), så kan det utgjøre ganske mye mht påmeldinger hos oss. 5 hunder +/- er faktisk ganske mye for oss. 

Og nå har jeg visst plutselig - kanskje - spikret årets ferie :o To helger på rad med gjeterhundkonkurranser i Tsjekkia - pluss trening i ukedagene mellom - for så å dra videre til Frankrike og den franske seleksjonen... Akkurat nå høres det veldig fristende ut - jeg er usikker på om jeg synes det er like lurt når vi kommer til august :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tinkie skrev:

Æsj, det er stress å skulle kjøpe hus. Bankdamen jeg snakket med i dag, sa litt andre ting enn bankmannen sa på møtet vi var på... :ermm: Jeg trodde liksom at nå var ting nesten i boks med finansieringsbevis, men neida. :thumbsdown: 

Det er så kjipt! Med meg så var jeg heldig og fikk veldig klare beskjeder for hva som måtte på plass hvis han bankmannen jeg var i møte med skulle kunne si ja, og hvor mye kronglete hvis jeg ikke fikk det på plass. Da måtte det nemlig styrebehandles i banken om de skulle putte meg i den lille potten de har med unntak fra hovedreglene. Det er vanskelig nok om man ikke i tillegg skal få forskjellige beskjeder fra forskjellige folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Malinka skrev:

Det er så kjipt! Med meg så var jeg heldig og fikk veldig klare beskjeder for hva som måtte på plass hvis han bankmannen jeg var i møte med skulle kunne si ja, og hvor mye kronglete hvis jeg ikke fikk det på plass. Da måtte det nemlig styrebehandles i banken om de skulle putte meg i den lille potten de har med unntak fra hovedreglene. Det er vanskelig nok om man ikke i tillegg skal få forskjellige beskjeder fra forskjellige folk!

Tror det ordner seg nå, altså. Jeg har snakket med pappa, og med Musikeren, og sendt litt mailer med bankdamen. Det ser ut til at det skal gå i orden likevel, jeg er bare eksepsjonelt lite flink til å ha is i magen... :lol: Jeg liker huset veldig godt, men jeg har jo likt de andre jeg har sett på Finn også, og så har vi kommet på visning og sett at mnnæh, dette er ikke helt det vi er ute etter... Så det er jo ikke sikkert det er relevant i det hele tatt, men det er jo en fordel å ha finansieringen på plass så vi har muligheten dersom dette huset er så bra som magefølelsen sier. 

Tenk om vi kommer inn på visningen og føler at vi kommer HJEM'a! Det hadde jo vært ålreit. :ahappy: Det har vi nemlig overhodet ikke gjort i de andre. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Av en eller annen grunn så tenkte jeg på @Turb når jeg så denne :lol: 

 

16195384_1128388310607109_44109124089320

Hæ? Hva mener du nå liksom? :P Hahahahahaha :D

Forresten hadde du rett om fisken, den var god idag, men jeg tror ikke den hadde vært bra imorgen... men jeg lagde gulrotsuppe idag uansett så kan jeg varme opp imorgen, for da har jeg litt dårligere tid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt meg selv "husarrest" :P Har utsatt og utsatt dette arbeidskravet, men nå må jeg bare bli ferdig. Det skal leveres mandag morgen, og jeg vil jo ikke sitte med det i helgen, når jeg endelig kommer hjem til gubben min. Meen, jeg får ikke til å skrive nok! Skal bare være 1000ord, men det har stoppet helt opp på rundt 600 ord. Har et par tabeller hvor det står masse tekst, litt oppsummering av noen artikler osv, men de skal vel ikke telles med i ordtellingen? Noen som vet, som er gode på sånt? Hadde hatt nok om jeg bare fikk ta med det i ordtellingen :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mardina skrev:

Fin, både før og etter.... :wub: Knskje ørlite søtere med lang pels... :wub:

Takk :) Han er fin med lang pels, men er midt i bytte fra valpepels til voksen og vi har fått litt metta vår på pelsstell begge to. Så nå skal vi fokusere på å gjøre pelsstell kos og moro igjen, neste vinter blir det lang pels igjen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser til prøver i morgen. Sånne skikkelig koselige prøver som ikke er skumle! En prøve er i reseptskriving og den andre i klinisk undersøkelse av respirasjonssystemet. Hadde bare alle prøver vært like enkle så hadde dette studiet vært en lek [emoji1]
Er ikke like happy for de prøvene vi har neste uke for å si det slik! [emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Nemlig.... Vi har ikke akkurat flust av folk på vår spesial, men de som kommer er viktige for oss. Om vi nå også må konkurrere med NKK, stor-CERT og CACIB i tillegg (jeg ser lett for meg flere som normalt sett kommer på spesialen men som fort kan finne på å dra til Bodø i stedet), så kan det utgjøre ganske mye mht påmeldinger hos oss. 5 hunder +/- er faktisk ganske mye for oss. 

Vi går alltid i underskudd, så det er ikke noe "stress" - men vi er en stor klubb og kan tære på andre inntektskilder for å ha et ruvende pinsetreff med masse moro delvis subsidiert av klubben. Det er så urettferdig også, å sette folk i den landsdelen i den knipa at de må velge mellom to viktige begivenheter.

1 time siden, Siri skrev:

Og nå har jeg visst plutselig - kanskje - spikret årets ferie :o To helger på rad med gjeterhundkonkurranser i Tsjekkia - pluss trening i ukedagene mellom - for så å dra videre til Frankrike og den franske seleksjonen... Akkurat nå høres det veldig fristende ut - jeg er usikker på om jeg synes det er like lurt når vi kommer til august :aww: 

Oooh, spennende!

Du vet at det bare kreves ett cert i Tsjekkia for å bli tsjekkisk champion for hund som allerede har nasjonalt championat? Jeg satt og sjekket diverse lands championatregler. Det er ikke hvilende, men for en norsk champion holder det med ett tsjekkisk cert. Det samme med Slovenia, det er jo ikke langt unna. 

1 time siden, Tinkie skrev:

Tror det ordner seg nå, altså. Jeg har snakket med pappa, og med Musikeren, og sendt litt mailer med bankdamen. Det ser ut til at det skal gå i orden likevel, jeg er bare eksepsjonelt lite flink til å ha is i magen... :lol: Jeg liker huset veldig godt, men jeg har jo likt de andre jeg har sett på Finn også, og så har vi kommet på visning og sett at mnnæh, dette er ikke helt det vi er ute etter... Så det er jo ikke sikkert det er relevant i det hele tatt, men det er jo en fordel å ha finansieringen på plass så vi har muligheten dersom dette huset er så bra som magefølelsen sier. 

Tenk om vi kommer inn på visningen og føler at vi kommer HJEM'a! Det hadde jo vært ålreit. :ahappy: Det har vi nemlig overhodet ikke gjort i de andre. 

Jeg fikk den følelsen da jeg kom hit. Det er hjem. Det er utdatert og slitt og alt mulig rart, men det er HJEM. 

Foenix og jeg har sløvet på sofaen egentlig i flere timer nå. Begge under ullpledd, hun var litt tufs etter at vi valgte å dope henne ned hos veterinær for å få undersøkt og renset øret skikkelig. Det er mye, mye bedre enn det var, men vi fant fremdeles bakterier via mikroskopet når vi fikk hentet øregugge fra helt innerst i øret, så da fortsetter vi med medisiner to uker til. Øret så greit ut ved første titt, men jeg følte det ikke var helt friskt med tanke på hennes atferd, så da sjekket vi skikkelig mens hun sov litt. Så i ettermiddag har hun klynket litt etter dopet, og virket kald, så jeg ofret meg og leste bok på sofaen med henne liggende oppå meg. Hun er jo helt nedrøytet og huset var kaldt, så klart hun trengte ullpledd, lille vennen. Men nå tror jeg hun er varm nok, for hun hoppet ned fra sofaen. Så da skal jeg lage meg middag, noe med kylling og ferdigsaus og nanbrød. Og om jeg orker blir det banankake til dessert, jeg har noen skikkelig modne bananer.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ozzy skrev:

I morgen drar Rørlegger'n til Sverige for å skyte villsvin (og muligens dåhjort). Håper det smaker godt, for herlighet så dyrt det blir for den turen og for å skyte dem (spesielt de store) :lol:

 

Jeg har bare smakt afrikansk villsvin, men det var knallgodt :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, SFX skrev:

Vi går alltid i underskudd, så det er ikke noe "stress" - men vi er en stor klubb og kan tære på andre inntektskilder for å ha et ruvende pinsetreff med masse moro delvis subsidiert av klubben. Det er så urettferdig også, å sette folk i den landsdelen i den knipa at de må velge mellom to viktige begivenheter.

 

Det du har sagt om spesialene dere arrangerer gjør at jeg vil ha berner. Eller en annen sennenhund. Får entlebucherfolket også komme ja? :aww:

Bilderesultat for entlebucher

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, SFX skrev:

Vi går alltid i underskudd, så det er ikke noe "stress" - men vi er en stor klubb og kan tære på andre inntektskilder for å ha et ruvende pinsetreff med masse moro delvis subsidiert av klubben. Det er så urettferdig også, å sette folk i den landsdelen i den knipa at de må velge mellom to viktige begivenheter.

Vi går vel sånn ca butt i butt om vi står på og selger godt med vafler liksom :lol: 

50 minutter siden, SFX skrev:

Oooh, spennende!

Eller rett og slett bare teit :lol: 

50 minutter siden, SFX skrev:

Du vet at det bare kreves ett cert i Tsjekkia for å bli tsjekkisk champion for hund som allerede har nasjonalt championat? Jeg satt og sjekket diverse lands championatregler. Det er ikke hvilende, men for en norsk champion holder det med ett tsjekkisk cert. Det samme med Slovenia, det er jo ikke langt unna. 

Jeg tror muligens det kreves noe arbeidsprøver også på briard (men der er jeg litt usikker faktisk - men kanskje vi får tatt det i løpet av de helgene... en HWT tror jeg er tilstrekkeli, det er altså en inngangsprøve man må ha for å få starte på offisielle gjeterhundprøver). Åkke som tror jeg kanskje det blir litt vanskelig å få til BEGGE deler så lenge alle de tre aktuelle helgene er booket med gjeting og fransk spesial... jeg har jo ikke sååå mye ferie å ta av heller liksom :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...