Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

lagde kokosmakroner i går, husker pappa pleide å lage det da vi var barn. spurte om oppskriften her om dagen, burde ikke være overrasket over hvor enkel den er [emoji16] sukker, kokos, egg.... rør, stek. Nå skal jeg alltid ha kokosmasse i huset, superenkelt godt til desperate situasjonen [emoji38]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

1 time siden, *Kat84* skrev:

 

Det må være en gjetergreie det der. :lol: 

Jeg blir ganske overrasket og står faktisk og leter etter flekkene om han faktisk klarer å svelge ned siste munnfull :P 

 

Er absolutt ikke bare en gjetergreie! Hilsen retireveren som gjerne går ett lite stykke med vann i munnen, før det spyttes ut :blink:

1 minutt siden, Sona skrev:

Så de forstår hvem klikket er ment for utifra hvem du har oppmerksomheten din på?

Jepp. Aldri vært noe problem her i hus. Trener en og en med begge i samme rom, og de har aldri reagert på klikket når de ikke blir trent.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Cavalierflat skrev:

Er absolutt ikke bare en gjetergreie! Hilsen retireveren som gjerne går ett lite stykke med vann i munnen, før det spyttes ut :blink:

 

Det er en skrullegreie. Enkelt og greit. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Herregud, du er jo den fødte kremmer! Kan vi leie deg til vaffelpressa? :lol: 

Bøtt åf kårs!

1 time siden, Siri skrev:

Nei, man stiller jo bare i en passende klasse man er kvalifisert for - de får vel cert i alle klasser, der også? Men om de ikke har hvilende cert, så er det kanskje litt unyttig å stille uten å ha bruksprøver i orden. Men jeg kan jo bare spørre mine venner i Tsjekkia om det da :lol: 

Ja, cert i hver klasse - men certene er ikke hvilende, jeg måtte sjekke. Det er jo greit å ta med flere hunder når alle klassevinnere får cert, men bortkasta om de du tar med ikke er norsk champion. Har du to hannhunder som er champion stiller du jo selvfølgelig den ene i åpen, så du kan potensielt få to nye champisser.

Jeg begynner å bli ganske taktisk og teoretisk dreven på lure løsninger. Jeg må bare få i boks noen norske championatt, så jeg kan stille mer i utlandet. Eller i det minste få et norsk CACIB, så jeg kan ta en Foenix og bare samle på internasjonale titler :D:D:D 

Eller bare reise mer og samle nok cert - du kan jo bli tsjekkisk champion ved å få like mange cert som tsjekkere trenger. Foenix er halvveis kroatisk champion. Noen ganger er jeg så lei av Letohallen at jeg kan spy, og drømmer om å drite penger eller tisse bensin, så jeg kan stille mer i Europa.

50 minutter siden, 2ne skrev:

Ikke jålete nok, for her sitter jeg og jeg har fortsatt ikke begynt å børste.. Kanskje jeg bare tar på henne en genser? :lol: 

Når vi mennesker har en bad hair-day tar vi på lua, mens en bad hair-day for en poodledoodle løses med en ganger - classy! :D

Nå har jeg chattet med tre ulike mennesker for å planlegge ei utstillingshelg i mars. Gleder meg, og håper det blir noe av, men ting kan jo fremdeles gå i lås.

Sove nå, så jeg kan være flink pike og jobbe effektivt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SFX skrev:

Når vi mennesker har en bad hair-day tar vi på lua, mens en bad hair-day for en poodledoodle løses med en ganger - classy! :D

Må jo det, de har jo litt mer bad hair enn vi har :lol: 

Nå har jeg børsta gjennom bikkja da, så får vi se om jeg putter henne i dusjen i morra tidlig :teehe: Gå og legge seg da, kanskje :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg mishandla to hunder med både bading, børsting og blåsing. Katla ble også tvunget ned kjellertrappa, jeg vet hun hater den, men kan ikke blåse ute nå, så da måtte hun bare. Godt hun har god avreagering, for den trappa er tydeligvis portalen til ******* (men kjelleren er ikke skummel). Så fikk de frese av seg litt energi ute på tunet og nå ligger de her og er oppbrukt begge to. Jeg må dusje meg selv (jeg ble våt, men ikke spesielt ren) og skifte på senga så vi kan legge oss rene i nytt sengetøy alle mann. Siden jeg klarte å sovne på sofaen i dag igjen har jeg god tid, for nå jeg får ikke sove på en stund. Kanskje få renset ut av badekar og sluk først, det ble bittelitt hårete..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer så mye spennende de kommende dagene at jeg klarer ikke å sitte i ro... @SofieAurora sin valp blir forhåpentligvis født i helgen, dåp og familieselskap på søndag, og greyhoundbesøk på onsdag. Går det an å spole fremover i tid? :bananas:

Men først skal jeg overleve forelesning i Exphil imorgen... Oh joy.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu, endelig fått slengt ut annonse på hesteutstyret som ligger å slenger! Vel, noe ihvertfall, en liten haug med hodelag og nesereimer og grime i lær som må pusses, så kan de fotograferes og legges ut de og :lol: Morgen kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sona skrev:

Så de forstår hvem klikket er ment for utifra hvem du har oppmerksomheten din på?

Ja, det er hvertfall min erfaring.

Netflix er farligere greier...nå må jeg legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, *Kat84* skrev:

De er søte når de er andres og alt arbeidet ikke er mitt. :aww:  :lol: 

Sånt forhold jeg har til andres barn, det... :lol: 

9 timer siden, SFX skrev:

Bøtt åf kårs!

:bananas:

9 timer siden, SFX skrev:

Ja, cert i hver klasse - men certene er ikke hvilende, jeg måtte sjekke. Det er jo greit å ta med flere hunder når alle klassevinnere får cert, men bortkasta om de du tar med ikke er norsk champion. Har du to hannhunder som er champion stiller du jo selvfølgelig den ene i åpen, så du kan potensielt få to nye champisser.

Jeg begynner å bli ganske taktisk og teoretisk dreven på lure løsninger. Jeg må bare få i boks noen norske championatt, så jeg kan stille mer i utlandet. Eller i det minste få et norsk CACIB, så jeg kan ta en Foenix og bare samle på internasjonale titler :D:D:D 

Eller bare reise mer og samle nok cert - du kan jo bli tsjekkisk champion ved å få like mange cert som tsjekkere trenger. Foenix er halvveis kroatisk champion. Noen ganger er jeg så lei av Letohallen at jeg kan spy, og drømmer om å drite penger eller tisse bensin, så jeg kan stille mer i Europa.

:lol: 

Sitter jeg på jobb, og innser at jeg må få gjort noe med den kulen på øyelokket. Den forsvinner ikke av seg selv, tydeligvis, og den trykker litt på øyet sånn at jeg ikke får fokuser skikkelig (og apropos det, så må jeg nok ha nye briller også, for jeg ser ikke godt på noen av øynene med de brillene jeg har). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 2ne skrev:

Må jo det, de har jo litt mer bad hair enn vi har :lol: 

Nå har jeg børsta gjennom bikkja da, så får vi se om jeg putter henne i dusjen i morra tidlig :teehe: Gå og legge seg da, kanskje :yawn: 

Snakk for dæ sjæl. Hilsen krøllehode.

Dobbeltime med utdanningsvalg, som jeg nesten ikke har hatt tid til å forberede, gikk fint. Utrolig hvor flink man blir etter hvert til å fake at man har planlagt timen. Har gjort sånne timer 500 ganger før da, det hjelper jo.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, i dag MÅ jeg sklisikre trappa! Den er glatt, og for andre gang på en uke holdt Casper på å rase ned (pleier å gå foran ham men han var litt kjapp i dag).

Noen tips til hva som funker bra? Det beste hadde sikkert vært noe teppe-greier, men leier jo bare her, pluss at det er både stygt og det samler hår og møkk. Så tenkte å kjøpe anti-skli teip, ser de har 5m på ikea for 39kr. Men den er ganske tynn, så må vel lage flere striper på hvert trinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Du har et krøllehode, de har krøllekropper :aww: 

Ok da. :lol:

Nå har jeg tatt mot til meg og spurt om jeg kan avspasere i morgen når det skal være studiedag. Temaet er ikke overvettes interessant, og jeg mistrives sånn med formatet studiedag. Mer eller mindre relevante innledninger, mer eller mindre fruktbare gruppearbeid, mer eller mindre besvimelse av kjedsomhet og frustrasjon over tidsbruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg plutselig på en litt koselig episode på toget i går... 
Jeg satt og leste i avisen min, mens jeg overhørte to godt voksne menn som satt og snakket med hverandre på engelsk. Jeg antar de reiste sammen og skulle på en eller annen konferanse eller noe. Etter hvert som de pratet begynte praten å dreie seg om katter faktisk. Han ene hadde katt og det var bare såååå koselig, han andre ønsket seg katt - og dermed var kattepraten i gang. Ikke at jeg er interessert i katter, men det var liksom et litt overraskende tema mellom to voksne mannfolk :ahappy: Man skulle vel heller forventet at de snakket om politikk, økonomi, biler eller noe sånt... ja, jeg vet... jeg har "kjønnsbaserte forventninger" :aww: 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fundering... 

Er det sånn at det er bare hundefolk som vet om problemene med doodlene? At det bare er de som er innsatt i miljøet som vet hvilken rovdrift Drøbak hundehotell driver?

Jeg har nemlig flere jeg studerte sammen med som har doodle - dette er mennesker med biologiutdannelse, en til og med atferdsutdannet. Og jeg mister liksom litt respekten for dem når de kjøper seg doodle - for all del, søte hunder, men *slå hodet i bordet* 

Men da tenker jeg, siden jeg stort sett har sett på disse som vettige mennesker i andre sammenhenger, at de ikke vet bedre? Er det da sånn at det bare er de som allerde er i hundemiljøet som vet om dette?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt frustrert over at ene katten ikke har bommelommet siden i forigårs. Han virker fin i formen, men det er jo ganske viktig å gå på do:hmm: 

Mens jeg skriver dette så driver pusefrøkna å klatrer på pipen mens hun gnager på den:blink: den katten er like mye hund som hunden er katt :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

En fundering... 

Er det sånn at det er bare hundefolk som vet om problemene med doodlene? At det bare er de som er innsatt i miljøet som vet hvilken rovdrift Drøbak hundehotell driver?

Jeg har nemlig flere jeg studerte sammen med som har doodle - dette er mennesker med biologiutdannelse, en til og med atferdsutdannet. Og jeg mister liksom litt respekten for dem når de kjøper seg doodle - for all del, søte hunder, men *slå hodet i bordet* 

Men da tenker jeg, siden jeg stort sett har sett på disse som vettige mennesker i andre sammenhenger, at de ikke vet bedre? Er det da sånn at det bare er de som allerde er i hundemiljøet som vet om dette?

 

 

jeg har også lurt på det der. Og også på hvordan noen med biologiutdannelse   velger seg mops, fralle, eller andre kortsnutede raser. Jeg har kommet frem til at det ikke har med kunnskap å gjøre, men med etikk. Hva man synes er ok , rett og slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Ok, i dag MÅ jeg sklisikre trappa! Den er glatt, og for andre gang på en uke holdt Casper på å rase ned (pleier å gå foran ham men han var litt kjapp i dag).

Noen tips til hva som funker bra? Det beste hadde sikkert vært noe teppe-greier, men leier jo bare her, pluss at det er både stygt og det samler hår og møkk. Så tenkte å kjøpe anti-skli teip, ser de har 5m på ikea for 39kr. Men den er ganske tynn, så må vel lage flere striper på hvert trinn.

Jeg har sånn antiskli-tape fra Jula eller en av disse. Det er litt som et slags fint sandpapir, og hjalp veldig for hundene. Hver stripe er vel cirka 5 cm, så jeg har to striper ytterst på hvert trinn. 10 cm holdt for dem. X'en slet på slutten med trappa, mistet vel både muskler og balanse, for hun sklei på trinnene. Men med den tapen kom hun seg fint opp og ned.

Akkurat nå er jeg forbanna på "kundeservicen" til V&H. Dere skal få hele historien når historien er slutt, og da tror jeg faktisk de har mistet meg som kunde, for det de holder på med nå er så imponerende rotete og slurvete. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg har sånn antiskli-tape fra Jula eller en av disse. Det er litt som et slags fint sandpapir, og hjalp veldig for hundene. Hver stripe er vel cirka 5 cm, så jeg har to striper ytterst på hvert trinn. 10 cm holdt for dem. X'en slet på slutten med trappa, mistet vel både muskler og balanse, for hun sklei på trinnene. Men med den tapen kom hun seg fint opp og ned.

Akkurat nå er jeg forbanna på "kundeservicen" til V&H. Dere skal få hele historien når historien er slutt, og da tror jeg faktisk de har mistet meg som kunde, for det de holder på med nå er så imponerende rotete og slurvete. 

Vi er en gjeng som skal bestille fra Stensaas nå, vil du være med? De tar 200 kr for frakt uansett hvor mye du bestiller - kommer 15 kgs sekker med reinavskjær eller storfeavskjær. Tenkte å teste iallefall. For min del er det greit med variasjon. De leverer på Nebbenes sørgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...