Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Har vært i litt dårlig form i det siste, ikke syk mem ikke frisk heller. Nå har jeg tatt et par rolige dager og det kan virke som det har fungert. Føler meg betraktelig bedre i dag heldigvis. Da slipper jeg heldigvis å avlyse planer i dag :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Men hva er greia med pinsehelga og nkk egentlig, jeg trodde at det var slik at raseklubbene fikk lov til å velge som en prøveordning nå? Så da er det vel bare å holde spesialer som planlagt? (Ble bomba med irriterte mail fra klubbene, sluttet å lese etter en stund :P)

Pinsehelgen har tradisjonelt vært en helg for rasespesialer, og nå har NKK lagt en utstilling til den helgen, sånn at raseklubbene må konkurrere med NKK om utstillerne. I den grad man kan kalle det en konkurranse når NKK-utstillinga er i Bodø da :P 

--

AN er jeg trøtt :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal gi markkur hver 28 dag, kan det vel umulig spille noen rolle om man gir på dag 27 istedet? Dyreklinikken er bare oppe til fire på fredag og jeg jobber til fire...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Random spørsmål sidan sonen veit alt. :ahappy:

Kan eg køyre pluttemannen sin firmabil? Er det lov? Dvs, driver folk med slikt på vanleg basis? :D Tenker mest på forsikringar og slikt om noko skulle skje, finner ikkje ut av det i dei papira han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, plutte skrev:

Random spørsmål sidan sonen veit alt. :ahappy:

Kan eg køyre pluttemannen sin firmabil? Er det lov? Dvs, driver folk med slikt på vanleg basis? :D Tenker mest på forsikringar og slikt om noko skulle skje, finner ikkje ut av det i dei papira han har.

Det kommer vel litt ann på. (er ikke det et fint svar?..) Hvilke retningslinjer har firmaet? Hvordan forsikring er det på bilen? Det beste er om han spør nærmeste leder.

Hvis Pluttemannen er ansatt i stat, er de selvassurandører og du er ikke forsikra som passasjer engang hvis du ikke har tjenestlig ærend til å sitte i bilen. Den er litt skummel den der hvis noe skjer. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Det kommer vel litt ann på. (er ikke det et fint svar?..) Hvilke retningslinjer har firmaet? Hvordan forsikring er det på bilen? Det beste er om han spør nærmeste leder.

Hvis Pluttemannen er ansatt i stat, er de selvassurandører og du er ikke forsikra som passasjer engang hvis du ikke har tjenestlig ærend til å sitte i bilen. Den er litt skummel den der hvis noe skjer. 

:D Er omtrent samme svar me gir kvarandre her. Må nok spør leder.

Han er ikkje statsansatt, firmaet leaser bilar til sine ansatte. Blir i utgangspunktet aldri brukt privat men me betaler ein del fordi den "kan brukast privat". Den er i utgangspunktet heilt uegna for bruk privat, men no skal herr plutte på helgetur og vil helst bruke min bil sidan firmabilen blir så dyr å køyre langt, og eg må ha ein bil den helga. Med mindre det finnast ein eller annan regel på kva som er definisjonen på "privat bruk" så tippar eg at det ikkje går. :P Tippe lotto og kjøpe ein bil til ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Pinsehelgen har tradisjonelt vært en helg for rasespesialer, og nå har NKK lagt en utstilling til den helgen, sånn at raseklubbene må konkurrere med NKK om utstillerne. I den grad man kan kalle det en konkurranse når NKK-utstillinga er i Bodø da :P 

--

AN er jeg trøtt :yawn: 

Da er det jo egentlig ikke noe problem, det hadde vært et problem om raseklubbene ikke fikk lov til å holde utstilling den helga, men det får de jo. Og som du sier, NKK bodø er vel ikke verdens verste utstilling å konkurrere mot, når man først må det :P 

 

---

Vært å gått en tur med Casper og Sniff på domkirkeodden, mange hunder så "tidlig" på dagen, føler liksom at vi møter så få når vi går der senere. Er digg å gå med Sniff, for hun kan gå løs der, er slitsomt å gå med begge i bånd, for Sniff treiger seg så fælt og skal absolutt gå bak meg og snuse, mens Casper skal gå foran. 

Møtte to kjempefine hunder, hannhunden var giga! Lurer på hva rasen heter, mener jeg spurte dem for lenge siden, tror den bare het noe-gjeterhund... ser ut som store st.bernard, eller, kanskje mer landseer, bare sunnere konstruert og thight pels ala am.akita, hvit og gråblå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Pixie skrev:

AN lurer jeg på om jeg skal kjøpe spanielskål til terrieren min, blir lite delikat når dørene dyppes først i vannskåla og så i v&h :pinch:

Jeg brukte bare en avklippet nylonstrømpe til min tibbe. De har man jo gjerne en del av som har raknet litt her og der. Så litt teit ut, men ikke no klin i øra:teehe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

@Lola Pagola Anatolsk gjeterhund? 

 

Mulig? Var ltt sånn kanskje... bare mer blålig... tror jeg...  mener de sa et navn på et land type "landet gjeterhund", også spurte jeg men hva heter den (tenkte at de var vant til at folk aldri hadde hørt rasenavnet, men jeg er jo litt nørd og er faktisk interessert), men de sa at det var landet gjeterhund :P 

Kan jo hende det var anatolsk gjeterhund da, også sa de bare tyrkisk...  møter vel på dem igjen :)

449000_1167512236.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, plutte skrev:

Sett Paradise Lost? (pluss eit par til om samme gjengen, men hugsar ikkje namna akkurat no)

Nei, så den er på netflix så skal sjekke den ut :)

Edit: var på netflix. Får se om jeg finner :P

3 timer siden, Line skrev:

Finnes en dokumentar om KKK i USA i dag, som jeg syntes var veldig fascinerende. Vet ikke hvor man kan finne den igjen, for husker ikke hvor jeg så den :P 

Haha får se om jeg finner den :P

 

 Valpen veier 20,5 kg nå! Herlighet, snart klarer jeg ikke bære hu mer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, plutte skrev:

Random spørsmål sidan sonen veit alt. :ahappy:

Kan eg køyre pluttemannen sin firmabil? Er det lov? Dvs, driver folk med slikt på vanleg basis? :D Tenker mest på forsikringar og slikt om noko skulle skje, finner ikkje ut av det i dei papira han har.

Hvis skattemyndighetene finner ut at bilen blir kjørt for andre ting enn den er beregnet på, så sliter dere.De fleste firmabiler har vel gps for registrering av kjøring? 

Red: Ser i annen tråd at dere betaler for at firmabil skal kunne brukes privat. Da vet jeg ikke. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 timer siden, 2ne skrev:

Ja, men du har bare en beauceron også :aww::P 

Ja, det merkes på gulvene! :P 
Det virker som det er normalt for dem at de ikke gidder å svelge ned siste slurken med vann, men bare spytter ut litt etter litt når de går vekk fra skåla. 
Så det blir brukt en del håndklær her for å tørke opp. :pinch: 
Og jeg som trodde at hengelepper var det største problemet i så måte. :lol: 

5 timer siden, enna skrev:

og - en beauceron er ikke BARE ;) 

Nope! Jammen skal man kjenne dem godt for å ikke gå på veggen til slutt. :lol: 
Men det er jo en del av sjarmen det. For de av oss som liker sånn. :aww: 

5 timer siden, 2ne skrev:

Jo :aww: 

Sjef har fått helsøsken som er klare for import om en 3 måneders tid. Siden de er "bare" kan jeg anbefale dem på det sterkeste ;):lol: Neida :P 


Det er kaldt og surt her plutselig. Det var ikke slik i går, og det irriterer meg. Jeg hadde håpet på finere vær og at det skulle begynne å bli mer vårlig. 
Godt det er ringtrening i dag da. Så kan jeg ta en litt kortere tur nå snart. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Mulig? Var ltt sånn kanskje... bare mer blålig... tror jeg...  mener de sa et navn på et land type "landet gjeterhund", også spurte jeg men hva heter den (tenkte at de var vant til at folk aldri hadde hørt rasenavnet, men jeg er jo litt nørd og er faktisk interessert), men de sa at det var landet gjeterhund :P 

Kan jo hende det var anatolsk gjeterhund da, også sa de bare tyrkisk...  møter vel på dem igjen :)

449000_1167512236.jpg

Rumensk gjeterhund?

210px-Bucovina_Sheepdog.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Da var jeg tilbake i sofagruppen på hondaverkstedet da. Skal få fiksa en liten sak sånn at bilen blir eu-godkjent. Ganske praktisk at de åpner 07:00 sånn at ting kan fikses før jobb. Thank you bilmekanikers!

 

Trodde jeg ja. Det skulle egentlig ta et par timer. Jeg beregnet at jeg var på jobb i god tid før 10:00, da skulle jeg ha den første rådgiversamtalen med en elev. 11:00 var bilen ferdig, da hadde jeg avlyst tre samtaler pr telefon! Får jeg det travelt i morgen, siden jeg må putte inn tre ekstra samtaler tro?

Men ellers går det bra da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Wachita skrev:

Rumensk gjeterhund?

210px-Bucovina_Sheepdog.jpg

Nei den er for langhåret og høy bak tror jeg. Men tyrkisk gjeterhund hørtes liksom litt kjent ut, selv om tegningene var litt mer som på dette bildet da. Men virker ikke som rasen er så homogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det er stress å skulle kjøpe hus. Bankdamen jeg snakket med i dag, sa litt andre ting enn bankmannen sa på møtet vi var på... :ermm: Jeg trodde liksom at nå var ting nesten i boks med finansieringsbevis, men neida. :thumbsdown: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Da er det jo egentlig ikke noe problem, det hadde vært et problem om raseklubbene ikke fikk lov til å holde utstilling den helga, men det får de jo. Og som du sier, NKK bodø er vel ikke verdens verste utstilling å konkurrere mot, når man først må det :P 

Vet du, dette er ikke en sak om geografi, men det er en sak om effings prinsipper. Hvem vet hvor NKK legger stor utstilling ved neste korsvei - kanskje Bergen, kanskje Hamar? Det handler om at pinsa skal være fredet, det lovte de i 2015, og det er over gjennomsnittlig dement å gå tilbake på det under to år etterpå. Pinsa er til for rasemiljøene, og nei, vi får ikke akkurat busslaster med Bodøværinger på vår spesial i Hallingdalen - men det blir **** tute ikke lettere å motivere folk til å reise langt på spesialen når de har internasjonal utstilling i bakgården sin samme helga. Det er en utfordring stor nok som det er for et styre i en nasjonal klubb å skulle samle landet, om ikke det skal være så viktige konkurrerende begivenheter som lokker. Og som sagt, det er Bodø i 2018, fuglene må vite hva som kan skje i 2019, 2020. Så dette er en prinsippsak som må stoppes NÅ.

Det er for øvrig ikke bare Bodøværinger som stiller på internasjonale utstillinger i Bodø. Hvis jeg var kynisk og konkurransebevisst, hvilken storcertutstilling ville jeg dratt på når det er to samme helg? Pinsetreffet som trekker over 100 bernere, eller ville jeg kjøpt en flybillett for å konkurrere mot kanskje 17 bernere i Bodø? Det er i hvert fall i min rase mange som gjerne reiser på seg i kampen om storcertet, særlig når det er i geografiske områder hvor det generelt er lavere kvalitet på rasen og lavere påmeldingstall. Jeg har stått i Stavanger, jeg, hvor alle plassert i BHK og BTK på NKKs utstilling var de samme østlendingene som jeg konkurrerer mot i Letohallen ellers i året.

Så det her er en føkkings prinsippsak, som irriterer meg, og jeg blir skremt av at folk ikke ser de potensielle ringvirkningene. En må se litt lenger enn nesa rekker og kalenderen er oppslått. Hvor ønsker vi å være i 2020? 

Det er ikke Bodø som by vi konkurrerer mot. Det er NKKs arroganse. Jeg har vært tålmodig og forståelsesfull for mye de gjør, men akkurat den saken her er ufin og uforståelig, og avslører upålitelighet når de går tilbake på under to år gamle løfter. Så får NKK-ansatte som snikleser her bli så furtne og snurte de vil, men det er 51 andre helger i året, og vi advarte mot at det ville bli kamp om helgene ved å innføre nordiske utstillinger i tillegg, og at det ville gå utover raseklubber og lokale arrangører. Vi var forberedt på kræsjer, men det er respektløst å ta pinsa. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...