Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar 2017


SaraS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det du har sagt om spesialene dere arrangerer gjør at jeg vil ha berner. Eller en annen sennenhund. Får entlebucherfolket også komme ja? :aww:

Bilderesultat for entlebucher

 

Altså, du må gjerne komme på spesialen, med wheaten, bearded eller entlis :P LP og RL er offisielle konkurranser for alle, og det sosiale er jo for alle medlemmer. Men utstillingen er kun for berner, i og med at vi er en ren raseklubb. Grosser og entlebucher er med i Klubben for Fjell- og Vokterhunder, eller hva den heter, og de har vel sin spesial i påska samtidig som de har nasjonal utstilling i Letohallen. Så ikke det samme sosiale tilsnittet, men de som har entlis forsøker å samles med ujevne mellomrom. Ikke lett å lage miljø på en så liten rase.

13 minutter siden, Siri skrev:

Vi går vel sånn ca butt i butt om vi står på og selger godt med vafler liksom :lol: 

Dere får ta en femmer ekstra for en klatt rømme på. Kjør Norwegian-prinsippet; alt ekstra koster. Skal de ha serviett? To kroner. Syltetøy? Tre kroner. Kopp til kaffen? Femten kroner. :D 

13 minutter siden, Siri skrev:

Eller rett og slett bare teit :lol: 

Drømmer og å tørre å kaste seg uti noe nytt er ikke teit. Livet et for kort til å være så fornuftig hele tiden.

13 minutter siden, Siri skrev:

Jeg tror muligens det kreves noe arbeidsprøver også på briard (men der er jeg litt usikker faktisk - men kanskje vi får tatt det i løpet av de helgene... en HWT tror jeg er tilstrekkeli, det er altså en inngangsprøve man må ha for å få starte på offisielle gjeterhundprøver). Åkke som tror jeg kanskje det blir litt vanskelig å få til BEGGE deler så lenge alle de tre aktuelle helgene er booket med gjeting og fransk spesial... jeg har jo ikke sååå mye ferie å ta av heller liksom :D 

Ah, det tenkte jeg ikke på, berner er jo så rett fram der. Det hender jo at det er utstillinger på hverdager - da jeg var i Ungarn var det jo todagers internasjonal utstilling fredag og lørdag. Men du må kanskje ha working-ting på plass før påmelding? 

Jeg har spist veldig god middag, og jeg har lyst på mer, men da må jeg spy først, for det var godt og jeg er full. Eller, magen er full; jeg er edru. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, *Kat84* skrev:

Ja, det merkes på gulvene! :P 
Det virker som det er normalt for dem at de ikke gidder å svelge ned siste slurken med vann, men bare spytter ut litt etter litt når de går vekk fra skåla. 
Så det blir brukt en del håndklær her for å tørke opp. :pinch: 
Og jeg som trodde at hengelepper var det største problemet i så måte. :lol: 

Sånn er belgere også :lol: De tar en ekstra munnfull vann bare for å spytte den ut på gulvet :rolleyes: 

6 timer siden, *Kat84* skrev:

Sjef har fått helsøsken som er klare for import om en 3 måneders tid. Siden de er "bare" kan jeg anbefale dem på det sterkeste ;):lol: Neida :P 

Åh, så heftige brukshunder som disse beauceronene liksom skal være, så kan ikke ei som knapt er ute av døra ha det vøtt :P 

--

I dag har jeg somla i hele dag, så jeg må enten bade Ali seint i dag eller tidlig i morgen - vi skal på øyelysning i puddelklubbens regi vi, da må hun være fin og fjong på håret sitt :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, SFX skrev:

Dere får ta en femmer ekstra for en klatt rømme på. Kjør Norwegian-prinsippet; alt ekstra koster. Skal de ha serviett? To kroner. Syltetøy? Tre kroner. Kopp til kaffen? Femten kroner. :D 

Herregud, du er jo den fødte kremmer! Kan vi leie deg til vaffelpressa? :lol: 

26 minutter siden, SFX skrev:

Drømmer og å tørre å kaste seg uti noe nytt er ikke teit. Livet et for kort til å være så fornuftig hele tiden.

Det er i grunnen sant :ahappy:

26 minutter siden, SFX skrev:

Ah, det tenkte jeg ikke på, berner er jo så rett fram der. Det hender jo at det er utstillinger på hverdager - da jeg var i Ungarn var det jo todagers internasjonal utstilling fredag og lørdag. Men du må kanskje ha working-ting på plass før påmelding? 

Nei, man stiller jo bare i en passende klasse man er kvalifisert for - de får vel cert i alle klasser, der også? Men om de ikke har hvilende cert, så er det kanskje litt unyttig å stille uten å ha bruksprøver i orden. Men jeg kan jo bare spørre mine venner i Tsjekkia om det da :lol: 

16 minutter siden, 2ne skrev:

Sånn er belgere også :lol: De tar en ekstra munnfull vann bare for å spytte den ut på gulvet :rolleyes: 

Er det ikke sånn man drikker? Hilsen Yasmine :rofl:

16 minutter siden, 2ne skrev:

I dag har jeg somla i hele dag, så jeg må enten bade Ali seint i dag eller tidlig i morgen - vi skal på øyelysning i puddelklubbens regi vi, da må hun være fin og fjong på håret sitt :aww: 

Åååå, har du blitt ei sånn ei, du også? Her må hundene være nystelte og skjegget vasket før vi drar til veterinæren, selv om vi bare skal ha en vaksine :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pixie skrev:

Er det noen av dere som har Dolce Gusto kapselmaskin? Er kaffen skikkelig varm? Har tassimo, er fornøyd med smak og alt sånt men syns kaffen blir fort kald...

Samboer har Dolce Gusto maskin. Både jeg og han er fornøyd med den. Synes drikken holder seg varm lenge jeg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Er det noen av dere som har Dolce Gusto kapselmaskin? Er kaffen skikkelig varm? Har tassimo, er fornøyd med smak og alt sånt men syns kaffen blir fort kald...

Kaffe skal ikke være glovarm - jeg tror disse kaffemaskinene er innstilt slik at de gir "drikkeklar" kaffe (for varmt vann ødelegger visst smaken). Men det kan jo hende maskina di er feil innstilt altså... evt har du det for kaldt inne slik at kaffen blir for fort kald :lol: Jeg har merket det noen ganger når jeg sitter et sted det er litt kaldere i huset. Da blir kaffen også litt for fort kald :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
14 minutter siden, 2ne skrev:

Sånn er belgere også :lol: De tar en ekstra munnfull vann bare for å spytte den ut på gulvet :rolleyes: 

 

 

Akkurat nå, Siri skrev:

Er det ikke sånn man drikker? Hilsen Yasmine :rofl:

Det må være en gjetergreie det der. :lol: 

Jeg blir ganske overrasket og står faktisk og leter etter flekkene om han faktisk klarer å svelge ned siste munnfull :P 

14 minutter siden, 2ne skrev:

Åh, så heftige brukshunder som disse beauceronene liksom skal være, så kan ikke ei som knapt er ute av døra ha det vøtt :P 

Heftige og heftige... De tar gjerne en smak av ting og roter fælt om de ikke blir brukt i hvert fall. Eller hvis rutinen brytes før de er voksne og de skal demonstrere hva de mener om det :aww: 
Jeg har en oppspist overmadrass, utallige papirstrimler, opprevne søppelposer, og diverse annet knask til å bevise det. At jeg plutselig var borte fra han 7-8 timer uten at andre kom, og at han plutselig ikke fikk gå lang tur på formiddagen var nok. 

Han er heldigvis litt mer moden nå. Bittelitt. Er enda havlannet år med valp igjen før han forhåpentligvis kan kalles voksen. :P 

-----
Nå har jeg kommet hjem fra ringtrening. Sjef var utrolig flink! Rart å se hvor flink og rolig han er blitt siden Lillestrøm :) Så nå gleder jeg meg til Ølensutstillingen :D 
Og jeg har kost med briardvalper :wub: Søte, små 4 mnd gamle fluffy baller med skikkelig lykkelige haler. Og en litt sta og egen :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. januar 2017 at 2:17 PM, Line skrev:

 

Helt vanlig hos en del storoppdrettere på snusere. Derfor man ikke kjøper av storoppdrettere i ymse land, uten at man er godt innafor og vet hva man holder på med. Da handler det gjerne om at de setter velmeritterte hunder som far, selv om far egentlig er en schntøgg en de bare ikke fikk solgt - om de vet hvem som er far da..

Men hva er vitsen egentlig? Eller er det fordi det skjer en "ups"?

jeg klarer ikke å skjønne hvorfor man gjør det med viten og vilje, da vil jo den velmeritterte hannen få dårlig rykte, om valpene som er registrert etter han blir stygge liksom?

21 timer siden, Snoffe skrev:

Har hatt lyst på nettbrett lenge, men valgt å ikke kjøpe siden jeg hadde pc :P

Nå når jeg ikke trenger cd-rom lengre (så alt av filmer på dataen før), så var det like greit å være litt vågal å kjøpe nettbrett :D fornøyd enn så lenge :D

 

I dag lagde jeg kake av restemiddagen :lol: Den ble himmelsk god! 

 

Jeg har de siste 3-4 årene kun hatt ipad. Elsker den, men jeg kjenner mer og mer savn etter en data :lol: må kjøpe data etterhvert også..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskt dumt spørsmål: dere som klikkertrener og har flere hunder, pleier dere å ta med ut den som trenes eller kan dere trene med alle i samme rom? Blir de forvirret eller har dere ulike klikkerlyder/belønningsord for hver hund? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

Kaffe skal ikke være glovarm - jeg tror disse kaffemaskinene er innstilt slik at de gir "drikkeklar" kaffe (for varmt vann ødelegger visst smaken). Men det kan jo hende maskina di er feil innstilt altså... evt har du det for kaldt inne slik at kaffen blir for fort kald :lol: Jeg har merket det noen ganger når jeg sitter et sted det er litt kaldere i huset. Da blir kaffen også litt for fort kald :aww: 

Neida, men jeg syns ikke det burde være nødvendig å varme kaffen i mikroen for å få den drikkevarm bare fordi jeg tilsetter vanlig mengde melk. Lunken kaffe er ikke SÅ godt :ahappy: Og nei, gubben vil ha det varmt inne så her er det ca 21 grader :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pixie skrev:

Er det noen av dere som har Dolce Gusto kapselmaskin? Er kaffen skikkelig varm? Har tassimo, er fornøyd med smak og alt sånt men syns kaffen blir fort kald...

Når jeg lager kakao (nesquick) og har oppi en skvett melk blir den nokså fort kald i hvert fall, men uten noe kaldt oppi så holden den seg greit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pixie skrev:

Neida, men jeg syns ikke det burde være nødvendig å varme kaffen i mikroen for å få den drikkevarm bare fordi jeg tilsetter vanlig mengde melk. Lunken kaffe er ikke SÅ godt :ahappy: Og nei, gubben vil ha det varmt inne så her er det ca 21 grader :P

Vi har tassimo, ingen som har klaget på varmen på vanlig kaffe nei.  Men skal man ha kald melk oppi så gjør det ganske mye. Varm melken først? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pixie skrev:

Er det noen av dere som har Dolce Gusto kapselmaskin? Er kaffen skikkelig varm? Har tassimo, er fornøyd med smak og alt sånt men syns kaffen blir fort kald...

Me har DG, eg brukar den til kakao, men den blir i alle fall for varm til at den er drikkeklar sånn med ein gong. Eg har ofte litt mjølk i først. :) 

 

13 minutter siden, Sona skrev:

Raskt dumt spørsmål: dere som klikkertrener og har flere hunder, pleier dere å ta med ut den som trenes eller kan dere trene med alle i samme rom? Blir de forvirret eller har dere ulike klikkerlyder/belønningsord for hver hund? :icon_redface:

Ja og nei. :P Når gamlebikkja levde så vart han trent til å ligge i stolen sin eller i sofaen medan eg trente nr to på golvet. Det var slitsomt for gamlingen. Meiner det er denne videoen som visar opplegget: 

 

Når den hunden eg brukar passe er her så trenar me mest i adskilte rom, eller ut frå bilen. Har ikkje hatt tolmod til å trene at den eine blir liggande. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Siri skrev:

Åååå, har du blitt ei sånn ei, du også? Her må hundene være nystelte og skjegget vasket før vi drar til veterinæren, selv om vi bare skal ha en vaksine :aww: 

Eh nei. Skulle vi bare til veterinæren, så hadde jeg ikke gidda å gjort annet enn å skifte strikk i toppen. Det er puddelklubben som leier inn veterinær, en kampanje, så det kommer til å være masse puddelfolk der - og da er det jo greit om hun ser ut som en puddel :P  

29 minutter siden, *Kat84* skrev:

Heftige og heftige... De tar gjerne en smak av ting og roter fælt om de ikke blir brukt i hvert fall. Eller hvis rutinen brytes før de er voksne og de skal demonstrere hva de mener om det :aww: 
Jeg har en oppspist overmadrass, utallige papirstrimler, opprevne søppelposer, og diverse annet knask til å bevise det. At jeg plutselig var borte fra han 7-8 timer uten at andre kom, og at han plutselig ikke fikk gå lang tur på formiddagen var nok. 

Han er heldigvis litt mer moden nå. Bittelitt. Er enda havlannet år med valp igjen før han forhåpentligvis kan kalles voksen. :P 

Men skal jeg ha gjeterhund igjen, så blir det en ny belger. Det er bare det at jeg ikke skal ha en gjeterhund igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, *Kat84* skrev:

Og jeg har kost med briardvalper :wub: Søte, små 4 mnd gamle fluffy baller med skikkelig lykkelige haler. Og en litt sta og egen :lol: 

:wub:

33 minutter siden, Monikawt skrev:

Men hva er vitsen egentlig? Eller er det fordi det skjer en "ups"?

jeg klarer ikke å skjønne hvorfor man gjør det med viten og vilje, da vil jo den velmeritterte hannen få dårlig rykte, om valpene som er registrert etter han blir stygge liksom?

Det kan hende det er motsatt... at de har flere hannhunder, men lar den beste og mest meritterte slippe til for å få et "godt rykte" på de mindre meritterte hannhundene også? Kanskje? 

26 minutter siden, Pixie skrev:

Neida, men jeg syns ikke det burde være nødvendig å varme kaffen i mikroen for å få den drikkevarm bare fordi jeg tilsetter vanlig mengde melk. Lunken kaffe er ikke SÅ godt :ahappy: Og nei, gubben vil ha det varmt inne så her er det ca 21 grader :P

Hhahaa, sant det... jeg driver ikke med sånne ting oppi, jeg, så jeg synes den reine kaffen holder seg bra nok i temperaturen. Men som det ble sagt - kanskje det hjelper å varme melka? :) 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Eh nei. Skulle vi bare til veterinæren, så hadde jeg ikke gidda å gjort annet enn å skifte strikk i toppen. Det er puddelklubben som leier inn veterinær, en kampanje, så det kommer til å være masse puddelfolk der - og da er det jo greit om hun ser ut som en puddel :P  

Det er like vel litt jålete da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det er like vel litt jålete da :P 

Ikke jålete nok, for her sitter jeg og jeg har fortsatt ikke begynt å børste.. Kanskje jeg bare tar på henne en genser? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
15 minutter siden, 2ne skrev:

Men skal jeg ha gjeterhund igjen, så blir det en ny belger. Det er bare det at jeg ikke skal ha en gjeterhund igjen :P 

Det er fullt forståelig for å si det sånn.

12 minutter siden, Siri skrev:

:wub:

 

Ja, det var veldig sånn ja :lol: 

Og da ble jeg så glad for at du deler om mannskjit i skjegget, timer med børsting, floker, og i det hele tatt alt det jeg ikke vil ha! :lol: 
De er søte når de er andres og alt arbeidet ikke er mitt. :aww:  :lol: 

Middagen er spist, og jeg venter på reprise av Farmen :D  

Edit: 
Og den reprisen kommer ikke før i morgen nei... Dårlig gjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, plutte skrev:

Ja og nei. :P Når gamlebikkja levde så vart han trent til å ligge i stolen sin eller i sofaen medan eg trente nr to på golvet. Det var slitsomt for gamlingen. Meiner det er denne videoen som visar opplegget:

*klipp*

Når den hunden eg brukar passe er her så trenar me mest i adskilte rom, eller ut frå bilen. Har ikkje hatt tolmod til å trene at den eine blir liggande. 

Stilig! :D Tar vel litt innsats å trene det inn, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sona skrev:

Raskt dumt spørsmål: dere som klikkertrener og har flere hunder, pleier dere å ta med ut den som trenes eller kan dere trene med alle i samme rom? Blir de forvirret eller har dere ulike klikkerlyder/belønningsord for hver hund? :icon_redface:

Ikke noe problem. Jeg har de i samme rom. Den ene trenes i ro øvelse, mens den andre jobber- går helt greit.

I dag har Prima vært flink, og flinke gullmynter er gull verdt:wub:

Nå skal jeg lese litt i boka mi, og så skal jeg sove- sliten etter seminar med ukjente folk.. husj og fusj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Ikke noe problem. Jeg har de i samme rom. Den ene trenes i ro øvelse, mens den andre jobber- går helt greit.

Så de forstår hvem klikket er ment for utifra hvem du har oppmerksomheten din på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...