Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

20 minutter siden, enna skrev:

Han skrur seg enda mer opp om jeg roper eller kjefter, og napper/biter da enda hardere og mer intenst. Så jeg har utrustet meg med diverse "staver/stokker", (dva langkoster,vaskekoster ol) som jeg bruker som en barriære til å styre han fysisk med når han øser seg opp. 

Utrolig uhøflig oppførsel av en hund å hoppe på folk bakfra. Og i tillegg nappe/bite. Denne hunden bekrefter det dårlige inntrykket jeg har av denne rasen fra før. 

Hvorfor i all verden passer du han når han er så forferdelig? Kjør han på kennel, han vil antagelig ha det bedre der. Han kan tydeligvis ikke gjøre noe rett, og blir bare mer og mer stressa over all irritasjonen og oppdragelsen som han utsettes for på et nytt sted. Bikkja kan ikke noe for at han er som han er, så ikke last eller straff han for det.

 

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

1 time siden, SFX skrev:

Jeg har faktisk lekt med tanken om å kjøpe et plasttre hvis jeg finner på salg nå i januar - et som da er pent nok, ikke noe som ser ut som plæstic-fæntæstic. Mest fordi juletreet anno 2015 fremdeles ligger i hagen og jeg vet da pokker hvor jeg skal dumpe det eller hvordan jeg skal få det til dynga, og jeg kan ikke ha en juletregravgård i hagen :D 

 

Hvis du har en greinsaks klipper du av alle greinene, granbaret kan du legge i blomsterbedene som isolasjon, til våren hives de sammen rusk og rask i hageavfallshaugen. Alle hager med respekt for seg selv har en hageavfallshaug. Stammen kuttes opp i biter som du legger sammen veden, når bitene er tørre er de fin opptenningsved. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
26 minutter siden, enna skrev:

Han skrur seg enda mer opp om jeg roper eller kjefter, og napper/biter da enda hardere og mer intenst. Så jeg har utrustet meg med diverse "staver/stokker", (dva langkoster,vaskekoster ol) som jeg bruker som en barriære til å styre han fysisk med når han øser seg opp. 

Utrolig uhøflig oppførsel av en hund å hoppe på folk bakfra. Og i tillegg nappe/bite. Denne hunden bekrefter det dårlige inntrykket jeg har av denne rasen fra før. 

Hva slags rase er det da?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

I følge tyskeren jeg deler kontor med er gjerningsmannen pakistansk og  kom til Tyskland i 2015. I går kveld visste ingen tyske medier noen ting sikkert sier han. 

For en unødvendig ting å skrive, tror du virkelig jeg sitter her på hundesonen og finner på at tyske medier skreiv om slikt i går? :P Herregud, det er verdens enkleste ting å finne fram også.

Allerede ved midnatt i går var det klart at vedkommende var fra midtøsten, og flyktning. Her fra tidsangitt liveticker hos Berliner Zeitung og Die Welt:

http://www.berliner-zeitung.de/berlin/chronologie-verdaechtiger-afghane-wohl-als-fluechtling-eingereist-25341200

31644817361_044de51cb3_z.jpg

 

https://www.welt.de/politik/deutschland/live160453735/SEK-stuermt-Asylunterkunft-am-Flughafen-Tempelhof.html#live-ticker-entry-7671

31388850210_e8fc942b56_z.jpg

 

At Norge lå langt etter kan man se på NRK's tidsangitte liveticker:

https://www.nrk.no/nyheter/

31388754450_64f46292a8_b.jpg

Og jo @Line - det er overraskende at norske medier var så sene ute. Fordi norske medier alltid er ute etter "spekulasjoner" og overskrifter. Ved flyulykker har det vært direkte stygge spekulasjoner om hva som har vært årsaken, lenge før noe har vært klargjort. Også fordi tyskland er et land som er så politisk korrekt og har så vondt i samvittigheten sin pga sin historie (f.eks så ille at noen ugleser på det å ha det tyske flagget framme!) at tyske medier A L D R I hadde skrevet ordet flyktning før det var bekreftet. Aldri. Du skal ikke si noe stygt om flyktninger i Tyskland, for da er du nazist. Sånn ca. Så at mediene gikk ut med det, viser at de visste det ikke var fare for "backfire". At politiet selv ikke ville bekrefte offentlig det viser bare hvor vanskelig det var å finne hans identitet, for meg beviser det at tyskland ikke har schnørings på hvem vedkommende er og de er litt "oi shit wtf, hvem er dette? han har brukt 8 forskjellige navn og er flyktning og fåkk i helsikka vi har overhodet ikke kontroll på vedkommendede".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Det kan nok også være en grei strategi ja :ahappy:

Tarmen er ikke helt enig med hodet i den strategien da, så da hjelper det vel fint lite egentlig :lol: 

3 timer siden, SFX skrev:

Jeg vet jo egentlig at en kommer i mål av ren nødvendighet - når julaften er der, så er du der også automatisk. Og jeg tror egentlig jeg klarer å slappe av og ignorere alt jeg ikke fikk gjort, i hvert fall når jeg er bortreist, men så kommer jeg hjem til kaoshus da...

Men du burde prøve å slappe av og ignorere alt du ikke kommer til å rekke også, det er mye sunnere for deg :) 

1 time siden, Ozzy skrev:

Håper du kommer hjem til jul @2_ne :)

Ja, jeg får dra hjem senest torsdag, kanskje allerede i morgen :) 

--

Ikke så altfor oppløftende nyheter på legevisitten i dag, det står visst mellom pest eller kolera-valg, for vi får ikke ned outputen til et akseptabelt nivå (dvs et nivå jeg ikke blir dehydrert av :P ). Det er pesten, å fortsette som nå der jeg får væskebehandling 2 ganger i døgnet. Kolera er å operere på nytt og legge tynntarmen inn igjen. Det er et høyrisikoprosjekt, for det er ingen som veit hvor mye frisk tarm jeg har igjen, så det kan være at den sprekker igjen om de legger den inn igjen. Legene valgte kolera, men ikke før om 4-5 mnd, så kroppen min rekker å hente seg inn litt først. I mens vi venter på det blir det pest, med hjemmesykepleier som kommer og gir meg væske et par ganger i døgnet. Alle hjerter gleder seg :) 

Men, jeg får dra hjem enten i morgen eller på torsdag! Forhåpentligvis så blir jeg hjemme da til jeg må opereres på nytt igjen! 

Lurer på om jeg skal avlyse denne rehabiliteringsgreia til jeg er ferdig med operasjoner og behandlinger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

Skal bare trøste SFX litt- og si at NISSEN finnes. Hallo, vi har jo Snøfall!!! Siri, må bare skjerpe seg, for nissen fins.

Jamen så klart nissen finnes... Nissen finnes selvsagt *klappe litt på Debbie også :D*

1 time siden, AussieAllTheWay skrev:

Hvor kjøper du? Nettbutikk?

Ja, jeg kjøpte på Animail :) 

1 time siden, AussieAllTheWay skrev:

Potetsalat er ikke godt i det- potet er liksom ikke godt i det heletatt- bortsett fra i hjemmelaget potetmos :P

Nemlig :D Hjemmelaget potetmos er selvsagt HELT innafor :D 

1 time siden, AussieAllTheWay skrev:

Litt jobb å få "spred" ut alle grenene så det blir skikkelig fyldig- men når det er gjort blir det fiiiiint :)
Også spyler man det i dusjen når jula er over, og putter det nedi store strømper og inn i ett skap til neste år (Y)

Evt setter man det bare ferdig pyntet ut i stallen :aww: Klart til å tas inn igjen neste år :teehe:

1 time siden, SFX skrev:

Ikke jeg heller, jeg satt inne og gjorde lekser - men jeg har sett det på Midt i Smørøyet... 

Så du uttaler deg om ting du egentlig ikke har 1. hånds kjennskap til? :o 

1 time siden, SFX skrev:

De sier det samme om kaffe og vin, at du bare må venne deg til smaken :D Jeg drikker ingen av delene, det finnes kakao, brus - og sprit hvis jeg må ha alkohyler.

Men tenk på all gleden man går glipp av ved å begrense inntaket til bare kakao, brus og sprit? :D 

1 time siden, SFX skrev:

Ditt tap når du er en tviler! Jeg får gaver av nissen hvert år, jeg - krysser fingrene for at året i år ikke er et unntak.

Nissen burde jobbe hardere for å bevise sin eksistens... han bryr seg åpenbart ikke særlig mye om tvilere :aww: 

1 time siden, SFX skrev:

De ser jo veldig fine ut i butikken, men jeg betaler ikke 3.000 for et juletre, selv om det er spart inn på seks år eller så. Og kappe opp til ved var lurt, jeg trenger alltid ved. Jeg må få bestilt ved over jul, for det forsvant for meg i senhøstens drama og drit. 

Jeg tror ikke jeg betalte stort for det treet jeg kjøpte på Plantasjen - og det ser strålende ut :) 

1 time siden, SFX skrev:

Skjønner ikke hva du mumler i skjegget om...

:teehe:

1 time siden, SFX skrev:

Fordelen med plasttre er at en slipper å stikke seg når all pynten skal av og på, og en kan plassere det foran en ovn uten å tenke på om det dør, eller dra hjemmefra en langhelg uten å tenke på om det dør. Fordelen med ekte er at det lukter litt godt, og ikke tar stor plass de 11 andre månedene i året. Men nå har jeg mer lagringsplass.

Det er bare lukta som er fordelen med ekte tre... og du får sikkert kjøpt juletrelukt på boks :D 

1 time siden, Line skrev:

Videobevis takk :aww: 

Pfffft..... 

1 time siden, enna skrev:

Han skrur seg enda mer opp om jeg roper eller kjefter, og napper/biter da enda hardere og mer intenst. Så jeg har utrustet meg med diverse "staver/stokker", (dva langkoster,vaskekoster ol) som jeg bruker som en barriære til å styre han fysisk med når han øser seg opp. 

Utrolig uhøflig oppførsel av en hund å hoppe på folk bakfra. Og i tillegg nappe/bite. Denne hunden bekrefter det dårlige inntrykket jeg har av denne rasen fra før. 

Men hvorfor roper og kjefter du? Jeg kjenner ikke mange hunder som blir særlig tryggere, roligere og mer håndterbare om man selv skrur seg opp og roper og kjefter... 

47 minutter siden, Krutsi skrev:

men hos meg hadde han fått på seg helstrup og blitt kjent med den inntil han lærte seg et par grunnleggende biteregler..

jeg skjønner ikke hvorfor hundeeiere lar det gå så langt jeg før de finner ut at sånt ikke fungerer i lengden..

Vet vi at hunden er sånn hjemme? Og jeg synes i grunnen det er en uting å begynne og dressere andre folks hunder. 

32 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

 til våren hives de sammen rusk og rask i hageavfallshaugen. 

Og jeg undrer meg fortsatt over at det er mulig å droppe MED i den setningen :lol: 

18 minutter siden, 2ne skrev:

Tarmen er ikke helt enig med hodet i den strategien da, så da hjelper det vel fint lite egentlig :lol: 

Den tarmen kan ta seg en bolle!!!! Men det hjelper antakelig enda mindre? :lol: 

18 minutter siden, 2ne skrev:

Ikke så altfor oppløftende nyheter på legevisitten i dag, det står visst mellom pest eller kolera-valg, for vi får ikke ned outputen til et akseptabelt nivå (dvs et nivå jeg ikke blir dehydrert av :P ). Det er pesten, å fortsette som nå der jeg får væskebehandling 2 ganger i døgnet. Kolera er å operere på nytt og legge tynntarmen inn igjen. Det er et høyrisikoprosjekt, for det er ingen som veit hvor mye frisk tarm jeg har igjen, så det kan være at den sprekker igjen om de legger den inn igjen. Legene valgte kolera, men ikke før om 4-5 mnd, så kroppen min rekker å hente seg inn litt først. I mens vi venter på det blir det pest, med hjemmesykepleier som kommer og gir meg væske et par ganger i døgnet. Alle hjerter gleder seg :) 

Men, jeg får dra hjem enten i morgen eller på torsdag! Forhåpentligvis så blir jeg hjemme da til jeg må opereres på nytt igjen! 

Lurer på om jeg skal avlyse denne rehabiliteringsgreia til jeg er ferdig med operasjoner og behandlinger.. 

For en håpløs situasjon egentlig.... synd man ikke greier seg UTEN tarmer... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Siri skrev:

 

Og jeg undrer meg fortsatt over at det er mulig å droppe MED i den setningen :lol: 

 

Det er bare jeg som er litt internasjonal og rasjonell. Man sier ikke zuzammen mit eller ensamble avec heller (tror jeg). :aww: (Men man kan visst si together with).

Prøver febrilsk å bevise at jeg har rett og alle andre feil her. :lol:

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er bare jeg som er litt internasjonal og rasjonell. Man sier ikke zuzammen mit eller ensamble avec heller (tror jeg). :aww: (Men man kan visst si together with).

Prøver febrilsk å bevise at jeg har rett og alle andre feil her. :lol:

:lol: Alle språk har med MED i en slik sammenheng :lol: Sammen med = avec på fransk... mit på tysk... toghether with på engelsk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse ferdig oppkuttet V&H i fryseren! Yey! Lykke. Da trenger jeg bare å ta ut en 5-kilospølse til tining, så vi har når vi kommer hjem igjen. Phew!

Pøbel har fått aktivisert seg med godbitsøk i leiligheten to ganger i dag. Jeg har litt lyst til å finne på noe mer, noe som han kanskje ikke kan som kan være en mulighet for at han kan kunne. Sjekke ut treningsutfordringene til @Poter!

Jeg skal helst holde meg inne etter behandlingen et par uker etter at jeg ble skrevet ut. Og jeg kjenner at jeg egentlig går litt på døra. :lol: Ryddet, støvsuget og vasket i går ... hva mer kan jeg gjøre? Som ikke innebærer det å gå ut? Tror jeg gikk mye ut på denne tiden i fjor, selv etter behandlingen jeg hadde da. Men nå som influensasesongen er på sitt største, bør jeg ikke gjøre det. Hvordan var den egentlig i desember 2015? Jeg husker jeg var litt småsnufsen på nyåret i år.

Ah, all denne undringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Ozzy skrev:

Synes det er så kleint med taxisjåfører som ikke prater.. Liker du ikke folk så finn noe annet å gjøre.. :nesevis:

Haha! Det er da eit langt større problem at dei alltid skal skravle så himla mykje? :P Det verste med å ta taxi er skravlinga.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, plutte skrev:

Haha! Det er da eit langt større problem at dei alltid skal skravle så himla mykje? :P Det verste med å ta taxi er skravlinga.

Hahahahaha, det tenker jeg også :lol: Men jeg liker jo ikke folk, så.... 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, plutte skrev:

Haha! Det er da eit langt større problem at dei alltid skal skravle så himla mykje? :P Det verste med å ta taxi er skravlinga.

Helt enig!! Samme med frisører   :whistle:

Overlevde handling på galehuset AKA Coop Obs. Nå må jeg ha litt mer kaffe før jeg går tur, og så skal jeg pakke inn siste gaver. Og videre blir det vel bare tenning av lys, kos, og avslapning :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, plutte skrev:

Haha! Det er da eit langt større problem at dei alltid skal skravle så himla mykje? :P Det verste med å ta taxi er skravlinga.

Jeg liker å skravle jeg, sitter jo bare hjemme om dagen og eneste jeg skravler daglig med er gubben og bikkja :lol:  Har jo en jobb hvor jeg skravler mye og jeg er glad i å prate :P

Fikk samme sjåføren hjem.  "Å hei kjører du meg hjem også? :) "  sier jeg.  Mumle mumle sier han. Og stille ble det. Hører han puste :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ozzy skrev:

Jeg liker å skravle jeg, sitter jo bare hjemme om dagen og eneste jeg skravler daglig med er gubben og bikkja :lol:  Har jo en jobb hvor jeg skravler mye og jeg er glad i å prate :P

Fikk samme sjåføren hjem.  "Å hei kjører du meg hjem også? :) "  sier jeg.  Mumle mumle sier han. Og stille ble det. Hører han puste :lol:

Ser den altså, men eg hadde elska den mannen. :D 

 

 

 

Satt på vaskemaskin, og det er det einaste fornuftige eg har gjort i dag. Og det er kun latskap som stoppar meg frå å rydde. Makan til kjerring. -.- Kjedar meg på nett og til og med, så ingen grunn til å sitte her og gjere ingenting. Berre litt til, så... kanskje.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, plutte skrev:

Haha! Det er da eit langt større problem at dei alltid skal skravle så himla mykje? :P Det verste med å ta taxi er skravlinga.

Veldig enig.

30 minutter siden, *Kat84* skrev:

Helt enig!! Samme med frisører   :whistle:

 

Veldig enig 2. Jeg har gitt opp å finne en frisør som ikke skal tørrsnakke om absolutt ingenting hele tida.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, TonjeM said:

Hvorfor i all verden passer du han når han er så forferdelig? Kjør han på kennel, han vil antagelig ha det bedre der. Han kan tydeligvis ikke gjøre noe rett, og blir bare mer og mer stressa over all irritasjonen og oppdragelsen som han utsettes for på et nytt sted. Bikkja kan ikke noe for at han er som han er, så ikke last eller straff han for det.

 

Ærlig talt- styr beskrivelsen din litt- jeg laster han da ikke for det. Jeg bare styrer adferden hans så han ikke skal ende med å bite noen så lenge jeg har han i varetekt her..... (og så det er sagt - å sette grenser for er virkelig ikke det samme som å "øse frustrasjon utover" en hund - da har vi i så fall virkelig ulikt syn på grensesetting og hundedressur). Litt av noen ord du bruker uten å kjenne situasjonen eller meg eller hunden  her spesielt godt...LAST og STRAFF.... 

Og HVORFOR jeg passer er min egen sak. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julenissen finnes og det er blasfemi med fake tre, blasfemi sier jeg!! Det behøver jo ikke å være så jækla pent, pynten dekker jo over det :aww:

Brannøvelse unnagjort og bikkjene har fått en times tur, Vigdis og Trym måtte sloss litt over rådyrbæsj, bæsj liksom! Ellers en harmonisk og fin tur :) Nå funderer jeg på om jeg skal vaske sengetøy, men da gidder jeg jo ikke vaske det på lillejulaften så jeg får nyvaska sengetøy da, akk alle disse problemene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig med julegavene :D Holdt på å gå i fra et gavekort i automaten da, jeg er bittelitt stressa i store folkemengder, så etter å ha tasta inn beløp og koden på kortet, så tok jeg bankkortet og gikk :lol: . Kom heldigvis ikke så langt før jeg innså at noe manglet, og heldigvis lå gavekortet der enda. Måtte ringe venninna mi og be henne fortelle meg hva jeg skulle kjøpe til henne, hun er skikkelig vanskelig å kjøpe gaver til for hun har liksom alt. Like greit egentlig, for da veit jeg i det minste at hun får det hun vil ha :P 

Nå har jeg og Twist vært i skogen, og jeg sitter og funderer på hva jeg skal gjøre på julaften. Lurer på å bare være super-egoistisk og si at jeg blir her, for det er det jeg har mest lyst til. Meg og Twist, langtur i skogen og god middag. Det gjør ikke meg noe å være alene på julaften. Mye bedre det enn å sitte hos familien og nikke og smile og late som alt er greit. Men jeg syns allerede jeg kan høre ramaskrikene og beskyldningene om å ødelegge andre folks jul ved å ikke være sammen med familien. Av og til (altså hvert år) er jeg skikkelig misunnelig på de med fungerende familier og et trivelig og positivt forhold til jula. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...