Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

Takk - mandelpotet er nemlig biillig nå. :lol:  

 

julen kommer alt for fort her og :o  Jaja, jul blir det uansett. :aww: 

 

Når jeg tenker på det så har jeg ei venninne som BARE bruker mandelpotet i potetsalat. Fikk kjeft fordi jeg vurderte å kjøpe noe annet en gang :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Når jeg tenker på det så har jeg ei venninne som BARE bruker mandelpotet i potetsalat. Fikk kjeft fordi jeg vurderte å kjøpe noe annet en gang :aww: 

Genialt! Er ikke så glad i mandelpotet til middag egentlig, men er nok bare vane. Men når man får 5 kg til 20 kr ol. så go for it. Blir priskrigsnoking og handling for harde livet i morgen. Billigjul here we come :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Raksha skrev:

Genialt! Er ikke så glad i mandelpotet til middag egentlig, men er nok bare vane. Men når man får 5 kg til 20 kr ol. så go for it. Blir priskrigsnoking og handling for harde livet i morgen. Billigjul here we come :D

Du må bare være veldig forsiktig når du koker dem, ellers blir det bare mos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå burde jeg vært i seng. Men jeg har en bror som har for vane å ringe tidligst når klokka er 9 på kvelden, og Frøken Lakenskrekk her tror tydeligvis at tiden står stille når man snakker i telefonen :aww: 
Og etter det fikk jeg meldinger av en venninne, og sammen begynte vi å planlegge mål for disse galne bikkjedyrene våre. Så nå fikk jeg for meg at jeg skulle ha sjekket hvordan jeg oppnår brukschampionat slik at jeg får satt i gang med planleggingen og treningen på riktig måte :whistle: 

Ellers begynner jeg å komme i mål her nå. Har egentlig ganske god tid til det meste.
I morgen tidlig skal jeg undersøke hvilke grønnsaker som passer best til and, og hvordan de kan tilberedes på en best mulig måte. Kun koking er kjedelig, så det vil jeg ikke :P 

I morgen er definitivt siste dag med handel for meg. Da er det over og ut med slikt. Tror jeg. Men det blir garantert tomt for noe, eller jeg glemmer noe. Jeg gjør alltid det. Så jeg blir ikke overrasket om det skjer denne gang også :pinch: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg skikkelig lei av at verden skal utsettes for terrorangrep, og på noe så hjertelig og koselig som de tyske julemarkedene. Her er det eldre folk som selger tradisjonsprodukter, potensielt er de meid ned av en stor forbanna trailer... :( Og bare noen dager tilbake ble det funnet en ryggsekk hvor en 12 år gammel irakisk gutt hadde planlagt et bombeangrep mot et julemarked i Bayern. Forb***** islamske stat-dritt! :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud god bedring til Ask! Trenger ikke være cluster, jeg har det (eller, en underart) men jeg har fått realle smerteanfall av tannlegegreier, som ikke har vært clusterrelatert :)

 

 

2 timer siden, Pixie skrev:

 jeg liker ikke å gi om jeg ikke er helt sikker på at pengene går til det de faktisk skal til (tenker på Røde Kors som har masse penger på bok de holder igjen til en "større krise"(les krise som rammer oss,ikke dem)). 

Sjekk nå i hvertfall opp fakta før du bestemmer deg for sånt tull. Det fondet avkaster seg selv og ingenting av det de får inn settes i det. At de har en mulighet til å være uavhengige er vel bare bra? 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Skal ikke Fiken være med på juleferie?

Fant filmen min, så nå ser jeg Love actually :D 

Nei, Fiken skal feire jul i Bergen *vann i øya*. Ikke at han gjør så mye ut av jul, men jeg skal sikre for at hun får oksemuskelen jeg har spart til den store dagen! :wub: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tutle skrev:

Nei, Fiken skal feire jul i Bergen *vann i øya*. Ikke at han gjør så mye ut av jul, men jeg skal sikre for at hun får oksemuskelen jeg har spart til den store dagen! :wub: 

Hun får det sikkert fint :ahappy: Og det minner meg på at jeg må kjøpe oksemuskel til Casper også :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Akkurat nå er jeg skikkelig lei av at verden skal utsettes for terrorangrep, og på noe så hjertelig og koselig som de tyske julemarkedene. Her er det eldre folk som selger tradisjonsprodukter, potensielt er de meid ned av en stor forbanna trailer... :( Og bare noen dager tilbake ble det funnet en ryggsekk hvor en 12 år gammel irakisk gutt hadde planlagt et bombeangrep mot et julemarked i Bayern. Forb***** islamske stat-dritt! :(  

Gjerningsmannen var flyktning fra Afghanistan, som kom til Tyskland Februar 2016 og har siden operert med falske identiteter. Det er all over tyske nyheter. Rart at norske nyheter nekter å skrive sannheten.

Bilen ble kapret fra en polsk trailersjåfør. Den de har funnet død i traileren er garantert denne uskyldige mannen, for hans kone har ikke fått kontakt med han siden 16.00 i dag. Igjen all over tyske nyheter, nada i norske nyheter.

10 uskyldige drepte og ~50 skadde :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Gjerningsmannen var flyktning fra Afghanistan, som kom til Tyskland Februar 2016 og har siden operert med falske identiteter. Det er all over tyske nyheter. Rart at norske nyheter nekter å skrive sannheten.

Bilen ble kapret fra en polsk trailersjåfør. Den de har funnet død i traileren er garantert denne uskyldige mannen, for hans kone har ikke fått kontakt med han siden 16.00 i dag. Igjen all over tyske nyheter, nada i norske nyheter.

10 uskyldige drepte og ~50 skadde :( 

VG

Identiteten til den pågrepne mannen er foreløpig ikke kjent. Ifølge Die Welt var han pakistansk, men samtidig sier kilder til Berliner Zeitung at han var afghansk. 

Dagbladet

Foreløpig har tysk politi ikke gitt ut noen opplysninger om den pågrepne mannen, men kilder i politiet sier til den tyske avisen Die Welt at den pågrepne er pakistansk og at han kom til Tyskland som flyktning i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på det julemarkedet faktisk :(

 

Jeg begynner også å få mer enn nok av terror ..Fra alle parter og organisasjoner.  

@Kaja jeg tror ikke han har cluster.  Men helt ærlig vet vi jo ingenting.  Legene jobber for å utelukke hjernesvulst, epilepsi og slike skumle ting nå  ( noe jeg ikke tror det er, Han virker jo helt frisk ellers ) og så får vi lete bredere senere når det er avkreftet.  

Jeg tror det er et slags migreneanfall som bare er veldig kortvarig og kommer i perioder. Det må jo finnes det også , folk er så forskjellige.  Eller så er det noe vitaminmangel eller noe. Så mye blod de har tappet av den ungen bør de finne ut av det :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går irriterte jeg meg over folk som går på jobb når de er sjuke og er en potensiell smittefare for kolleger og pasienter. I dag våkna jeg med hovne mandler og groggy form :thumbsdown2:

Så nå er hundene lufta og jeg skal finne senga igjen. Sånn ca akkurat et år siden sist jeg var sjuk, da fikk jeg det i juleferien. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 2ne skrev:

VG

Identiteten til den pågrepne mannen er foreløpig ikke kjent. Ifølge Die Welt var han pakistansk, men samtidig sier kilder til Berliner Zeitung at han var afghansk. 

Dagbladet

Foreløpig har tysk politi ikke gitt ut noen opplysninger om den pågrepne mannen, men kilder i politiet sier til den tyske avisen Die Welt at den pågrepne er pakistansk og at han kom til Tyskland som flyktning i februar.

 

4 timer siden, Raksha skrev:

Fælt, grusomt :(  står masse i Dagbladet og VG om saken. 

Hvis dere ser tidspunkt for posten min og første posting om identitet i norge hos avisene -  vil dere se at jeg postet først. Tror dere jeg er så teit at jeg ikke sjekka vg, db, nrk etc før jeg skriver noe sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Hvis dere ser tidspunkt for posten min og første posting om identitet i norge hos avisene -  vil dere se at jeg postet først. Tror dere jeg er så teit at jeg ikke sjekka vg, db, nrk etc før jeg skriver noe sånn?

I følge tyskeren jeg deler kontor med er gjerningsmannen pakistansk og  kom til Tyskland i 2015. I går kveld visste ingen tyske medier noen ting sikkert sier han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Å, kanskje det er de samme bringebærkransene som de har hatt på Plantasjen flere juler på rad, de er knallgode! *Sjekke Europris i morgen*

Det er det sikkert :drool:

8 timer siden, mokken skrev:

Høres det ut som jeg må på Europris før jul å kjøpe bringebærkranser :ahappy:

:teehe:

8 timer siden, Malinka skrev:

Jeg har egentlig hatt nok tid, men jeg har vært i manko på overskudd til å faktisk gjøre alt jeg burde gjøre.

Jeg skal ikke engang skylde på dårlig tid... jeg har bare vært lat :aww: 

8 timer siden, Raksha skrev:

her og... :aww:  Har en Bonde som hjelper til da, men jeg er definitivt verst :icon_redface: Må ni-handle nå som det er billig for etter nyttår har vi forsett om å ikke handle ting som ikke er nødvendig, og godteri mer enn maks en gang i uka er strengt tatt ikke nødvendig.

Godteri er vel strengt tatt unødvendig. Punktum :ahappy:

8 timer siden, Raksha skrev:

Glemte visst å poste, så nå er jeg i gang med handleliste - gjort det andre. Kan mandelpotet brukes i potetsalat og potetstappe? 

Ingen poteter passer i potetsalat... man spiser ikke sånt :aww: 
Men mandelpotet er perfekt i potetstappe og annen rotmos :). Jeg bruker bare mandelpotet om jeg skal bruke potet :) 

8 timer siden, 2ne skrev:

Evt slappe av litt :teehe: 

Det kan nok også være en grei strategi ja :ahappy:

8 timer siden, 2ne skrev:

Natta, Siri! :aww: 

Takk :aww: 

7 timer siden, *Kat84* skrev:

I morgen tidlig skal jeg undersøke hvilke grønnsaker som passer best til and, og hvordan de kan tilberedes på en best mulig måte. Kun koking er kjedelig, så det vil jeg ikke :P  

Jeg fikk servert and litt tidligere i år, med en aldeles deilig plomme/portvinssaus... Det ble servert pastinakkpuré til - det var fantastisk godt, og noe glaserte sukkererter ++... NOe av det beste jeg har smakt :) 

Nå lurer jeg på om jeg endelig har funnet et tørrfôr som fungerer akkurat slik jeg vil.... hundene har nå gått på det et par uker, og det kommer utrolig lite ut igjen, og konsistensen er da fast og fin. Yeyyyy :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Siri skrev:

Og de 48 andre punktene er sannsynligvis ganske uviktige å gjøre - sånn i bunn og grunn :D 

Njo, farge håret og shave anklene er ikke avgjørende for om det blir jul. Så noen punkter kan droppes ;) 

8 timer siden, Siri skrev:

Jo, de ER det! Veldig ofte er de bedre enn hjemmebakst :D. Hva er vel mer himmelsk enn å dytte innpå en hel sånn bringebærkrans som du får kjøpt billig i en diger boks på Europris, knase den mellom tenna mens bringebærsyltetøyet setter seg fast i ganen og bak framtennene... INGEN kan greie å lage slike med perfekt konsistens på både kaker og bringebærsyltetøy... Ingen :D 

Ser du da ut som Glam så ut da han stjal melposen?

8 timer siden, Siri skrev:

Bra - men da skipper du resten du ikke får tid til :D  - som vi allerede har snakket om :D 

Det blir jo en uunngåelig konsekvens, men jeg behøver ikke å like det.

8 timer siden, Siri skrev:

Nei, du trenger en bremsepedal som sier at du ikke trenger å gjøre så himla mye ut av ting :D Det sparer du så mye tid på at du ikke trenger tidsmaskiner (for du vet at slike ikke finnes, sant? :whistle:). 

Jeg har sett tidsmaskiner på TV!

8 timer siden, Siri skrev:

Men det tar tid - om du har tid, så pynter du, men kom ikke og klag på at du har så dårlig tid nå når du har fått beste rådet evvvver :D 

Det er ikke det å pynte treet som er krevende, det er å finne et pent et og få det hjem :P For meg har alltid det å pynte treet innledet jula - det er belønningen for å ha ryddet og vasket overalt, så er pyntingen kosen. Treet pyntes lille julaften, og skal være ferdig i tide til Grevinna og Hovmesteren, når middagen også serveres. Da kan freden senke seg. Men nå som jeg drar 22. desember fucker det opp hele timeplanen min.

8 timer siden, Siri skrev:

Da kan du være den tredje "fetteren" som ikke kommer vøtt :D

Er jeg det syskenbarnet på Gjøvik som alle har?

8 timer siden, Malinka skrev:

@SFX du er ikke den eneste som er på etterskudd. Hør på @Siri som kommer med gode råd!

Jeg har egentlig hatt nok tid, men jeg har vært i manko på overskudd til å faktisk gjøre alt jeg burde gjøre. Jeg har pakket gaver i bilen på vei til posten eller besøk, og jeg hengte opp adventspynt en uke for sent. Stua er full av ting som ikke skal være her, og jeg mangler derfor plass til å sette opp treet. (det ligger her i juletreposen sin) Men, jeg skal feire jul andre steder, kanskje være her et par dager i romjula mens jeg skal jobbe, før jeg skal vekk i nyttårshelgen, og så får jeg heller bruke første(og andre) uken i januar der jeg vanligvis rydder vekk julepynt, til å få ryddet og shinet rundt meg slik jeg vil ha det. Jeg må bare finne overskuddet som gjør at jeg orker noe etter jobb :aww:  Og akkurat nå orker jeg ikke å gjøre noe med alle grammatiske feil i de forrige setningene for da sletter jeg nok heller innlegget. 

Jeg er vanligvis både åpensinnet, fleksibel og liberal på mange områder - men det knytter seg skikkelig i meg hvis jeg må gå på akkord med meg selv med juleforberedelser og -tradisjoner, jeg må nok jobbe med meg selv der i år. For jeg får ikke utsatt 24. desember.

7 timer siden, 2ne skrev:

Jeg stresser ikke med jul i det hele tatt, jeg har heldigvis et datterbarn som ordner det mest nødvendige, og resten får bare være om det ikke blir ferdig. Jul skal være kos, ikke stress! Og @SFX, jul blir det enten du er ferdig eller ei, og antageligvis blir det koselig selv om du ikke rekker alt du syns du burde rekke, så den bremsen du trenger er på hodet ditt, så du slutter å lage deg en masse jobb du egentlig ikke trenger. Pust inn, pust ut og sånn ;) Det ordner seg nok :) 

Jeg vet jo egentlig at en kommer i mål av ren nødvendighet - når julaften er der, så er du der også automatisk. Og jeg tror egentlig jeg klarer å slappe av og ignorere alt jeg ikke fikk gjort, i hvert fall når jeg er bortreist, men så kommer jeg hjem til kaoshus da...

Jaja, nå skal jeg på jobb, og få tak i medisiner til Foenix, så tar vi resten derfra. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom ikke så mange uker siden vi var på julemarked i Tyskland, usikker på om vi hadde dratt hvis vi hadde snappet opp advarselen fra USA? Mest sannsynlig hadde vi nok det, for det er jo en veldig liten promilles sjangs for at det skjer med oss, men det skjer jo med noen liksom.... Også synes jeg det er litt guffent at C har kjørt endel nedover Europa i det siste, heldigvis er han flink og har pause/sover på de større "bevoktede" plassene, men man burde jo være trygg på en annleggsplass og liksom .

Brannøvelse og juleavslutning på jobb idag, etter det er det offisielt juleferie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Hvis dere ser tidspunkt for posten min og første posting om identitet i norge hos avisene -  vil dere se at jeg postet først. Tror dere jeg er så teit at jeg ikke sjekka vg, db, nrk etc før jeg skriver noe sånn?

Det om kidnappingen stod mye tidligere hvertfall, for det var det første jeg leste om saken. Riktignok ikke bekreftet 100%. Er jo ikke så rart at tyske nyheter er ute med info tidligere enn norske... 

Grusom sak uansett... :cry: 

 

 

Får visst ikke skrive under quoten, men godteri er omtrent like nødvendig som luft :aww::lol: Hvertfall med meg i hus :aww:  Men mengden kan diskuteres... Og joo! Potetsalat er knallgodt om den er godt laget. :D Rare damen!

8 minutter siden, Siri skrev:

Godteri er vel strengt tatt unødvendig. Punktum :ahappy:

Ingen poteter passer i potetsalat... man spiser ikke sånt :aww: 
Men mandelpotet er perfekt i potetstappe og annen rotmos :). Jeg bruker bare mandelpotet om jeg skal bruke potet :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk servert and litt tidligere i år, med en aldeles deilig plomme/portvinssaus... Det ble servert pastinakkpuré til - det var fantastisk godt, og noe glaserte sukkererter ++...


Evt dansk juleand. Fyll anda med epler og svisker. Serveres med karamelliserte poteter (brunede kartofler), rødkål, og vanlig poteter. Så lager du en god saus av andefettet og evt innmat. Gjerne med madeira eller portvin i sausen. Langstekes på 70-80 grader fra tidlig morgen. Husk steketermometer [emoji846]
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SFX skrev:

Njo, farge håret og shave anklene er ikke avgjørende for om det blir jul. Så noen punkter kan droppes ;) 

Nemlig :D 

20 minutter siden, SFX skrev:

Ser du da ut som Glam så ut da han stjal melposen?

Jeg HØRES i hvert fall ut som ham :lol: Det er en grunn til at jeg spiser disse kun når jeg er alene :aww: 

20 minutter siden, SFX skrev:

Det blir jo en uunngåelig konsekvens, men jeg behøver ikke å like det.

Nei, du trenger selvsagt ikke å like det, men med litt øvelse kommer du til å like det også vet du :D 

20 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har sett tidsmaskiner på TV!

Jeg har sett nisser, tusser og troll på TV også.... og spøkelser.... jeg er ikke nødvendigvis overbevist om at de finnes :aww: 

20 minutter siden, SFX skrev:

Det er ikke det å pynte treet som er krevende, det er å finne et pent et og få det hjem :P For meg har alltid det å pynte treet innledet jula - det er belønningen for å ha ryddet og vasket overalt, så er pyntingen kosen. Treet pyntes lille julaften, og skal være ferdig i tide til Grevinna og Hovmesteren, når middagen også serveres. Da kan freden senke seg. Men nå som jeg drar 22. desember fucker det opp hele timeplanen min.

Men når du har et plasttre, så trenger du ikke å bruke tid på å lete etter et pent tre - det står der allerede - og er perfekt grensatt og alt :D. Også må du øve på at timeplaner er til for å brytes og ikke følges... de kødder bare til livet når de skal oppfylles med minuttpresisjon :D. Du kan jo like gjerne pynte det ***** treet kvelden før :aww: 

20 minutter siden, SFX skrev:

Er jeg det syskenbarnet på Gjøvik som alle har?

Jepp :D 

20 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er vanligvis både åpensinnet, fleksibel og liberal på mange områder - men det knytter seg skikkelig i meg hvis jeg må gå på akkord med meg selv med juleforberedelser og -tradisjoner, jeg må nok jobbe med meg selv der i år. For jeg får ikke utsatt 24. desember.

Jeg tror det er mange slike ting du kan jobbe med - for det er lite her i livet som er så veldig viktig egentlig :). Ting trenger ikke å være perfekt... godt nok er godt nok (med mindre du er hjernekirurg...). Drit litt i tradisjoner og oppleste og vedtatte sannheter... vær litt gæern :D

8 minutter siden, Raksha skrev:

Får visst ikke skrive under quoten, men godteri er omtrent like nødvendig som luft :aww::lol: Hvertfall med meg i hus :aww:  Men mengden kan diskuteres... Og joo! Potetsalat er knallgodt om den er godt laget. :D Rare damen!

Neida, det er bare litt øvelse og selvdisiplin som skal til :D 
Mennesker er rare.. potetsalat er uspiselig uansett hvordan den er laget. Også sier folk at "Du skulle smakt MIN potetsalat..." Sorry - DIN potetsalat er like brekkekkel som all annen potetsalat. KONSEPTET potetsalat burde aldri vært oppfunnet :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...