Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Veldig kalde? :P  Tok du de ut? Hvorfor? (hvis du vil svare da :)

JA tok dem ut og var glad for det for de gnissa mot huden og jeg måtte polstre rundt. Dem satt på albuen etter å ha brekt armen rett over albuen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, *Kat84* said:

 

:hug: 
Kjente jeg måtte sette meg på henda når jeg leste det svaret du fikk... Huff. Det er forskjell på å sette grenser og være tydelig og det å straffe, kjefte, og klandre et dyr. 
Og i ditt hus er det da virkelig du som bestemmer hvilken atferd du aksepterer, uten at det kan kalles å dressere andres dyr på nytt helt ute av det blå av den grunn... 

 

At han er som han er skyldes vel som alltid dels genetikk, dels dressur/sosialsiering/opplæring, ev mangel på sådan. Så hunden kan ikke klandres. Jeg er derimot rimelig irritert på eierne som overlater en så til de grader usikker, engstelig og dårlig sosialisert hund til en annen stor familie i flere uker. Jeg har passet mange hunder siste årene, stort sett hannhunder av ymse raser, og selv om de ikke i utgangspunktet "kan" mine husregler, så har de kunnet "hundespråk" og vært "høflige" hunder med selvkontroll. Ikke noe problem å ha i hus med mine hunder, unger og nabounger i det hele tatt. De har samtlige forstått de grensene jeg har satt for dem. Og lystret - feks  med beskjed om å "gå ned fra sofaen"  så har de hoppet ned uten å kny. Denne hunden er den første jeg har opplevd som nekter, knurrer og deretter tyr til tenna om vi "setter makt bak ordene". Og jeg oppfatter det ikke som forsøk på å "ta over makten" eller "klatre på hierarkiet" eller lignende greier som en del nok ville ha forklart det med. Jeg oppfatter han som en forvokst valp som rett og slett aldri har lært reglene og aldri har fått grenser. Og det er ikke sjarmerende når valpen blir 30 kg +. Men jeg kommer til å gi beskjed med klar tale når de kommer hjem. For dette bør de faktisk gjøre noe med ASAP.

Nå har jeg ryddet kjøkken, luftet hunder, de ligger og gnager på hver sin tyggegodis, og jeg har "date" snart med PTn min :)
Og for å spare noen for spekulering: Snoppen får like mye tur, lufting og aktivisering og godbiter som mine. Han utsettes ikke for en slags vedvarende "straff" fordi han er dårlig oppdratt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt god bedring til @2ne og en :hug: til @Tinkie .

 

Etter å stort sett ha lallet hjemme med en 6 åring siden tirsdag fikk hjernen min nesten sjokk når den måtte forholde seg til flere timers møte med kjederevisor. Det var åpenbart uvant å brukes igjen,  den kjennes støl ut. Han var knallfornøyd da,  så jeg kan umulig ha fremstått som like lite forberedt og kørka som jeg følte meg. Eventuelt er han vant til større idioter. 

Jeg har bestemt meg for å utsette alt som kan utsettes av husarbeid til torsdag og fredag,  for da har jeg fri. Jeg er bunnsliten etter legekjøret og usikkerheten med A kjenner jeg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

 

:hug: 
Kjente jeg måtte sette meg på henda når jeg leste det svaret du fikk... Huff. Det er forskjell på å sette grenser og være tydelig og det å straffe, kjefte, og klandre et dyr. 
Og i ditt hus er det da virkelig du som bestemmer hvilken atferd du aksepterer, uten at det kan kalles å dressere andres dyr på nytt helt ute av det blå av den grunn... 

Ikke sitt på hendene for min skyld - kjør på. Jeg har sagt mitt. Jeg har hatt vondt av den hunden i flere dager, så jeg tenkte at ser jeg en negativ ting til om den, så sier jeg fra. Så gjorde jeg det. Og så kan folk få synes hva de vil om det jeg sa - dette er et åpent forum, så skriver jeg noe her, er det helt greit å svare tilbake.

Og til noe helt annet: godt du kan dra hjem endelig @2ne selv om jeg gir ikke mye for dine pest-eller-kolera valg.. (uten å være sakkyndig i temaet så holder jeg en knapp på pest fremfor kolera, heller byller en heidundrende uttørkende magesjau tenker jeg.. selv om, ironisk nok, så ser det ut til at kolera allerede er valgt for deg!)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Line skrev:

Hadde jeg skrevet på dvergschnauzergruppa at hundene hadde spist twist så hadde jeg vel blitt anmeldt for vanskjøtsel fordi jeg ikke sporenstreks har reist til veterinær :P 

Har hundene dine spist valpen til @MarieR

Hva gjør man når man er bælsulten men er for sliten til å lage middag? Jo, man putter et par frosne rundstykker og noen frosne kjøttboller i stekovnen, når de er varme stapper man kjøttbollene og litt tomat og løk inn i rundstykkene, voila, middag på få minutter.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Line skrev:

Hadde jeg skrevet på dvergschnauzergruppa at hundene hadde spist twist så hadde jeg vel blitt anmeldt for vanskjøtsel fordi jeg ikke sporenstreks har reist til veterinær :P 

Jeg har faktisk stusset litt over at jeg aldri har mistet en hund til hverken sjololade eller druer.  Det virker som de brått dør hvis de får i seg en rosin liksom. Jeg har aldri dratt til veterinær for sånt,  selv ikke da Tellus spiste hele posen med twist,  det gikk bra det også. At Jonas ble 18 år burde virkelig betegnes som et mirakel,  så mye han har fått i seg av fy-lista. 

Joda, Jeg skjønner at store mengder kan være farlig,  men jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om en hund som har dødd av sjokolade en gang. Og faktum er at de fleste hunder har nok fått det i seg mer enn en gang. 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, tutle skrev:

I morgen reiser jeg også hjem på juleferie, nesten nordmøre, uten hund. Det blir skikkelig kjedelig men jeg var for sent ute med å bestille biletter.. Det skal nok gå fint, men myp :cry: 

---

@Snoffe Nå begynnte Love Actually på nrk3 btw :P 

Nåh, uten hund til og med :cry:  da hadde jeg slitt enda mere. Nå har jeg i det minste en hund å trøste meg med! Håper du får en fin jul, og at du koser deg selvom :hug::heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Definitivt :aww::lol:  

Da er du  velkommen hit på middag/middag/lunsj/mat engang det passer seg slik, garantert uten potetsalat :lol:  (eventuelt hvertfall med sirivennlige alternativer :D

:lol: Takk :D Jeg trenger ikke alternativer en gang, jeg altså :D 

2 timer siden, 2ne skrev:

Det er derfor man spør folk man stoler på, Siri. Det ække verre enn det. 

Jeg antar jo at man IKKE spør folk man ikke stoler på om å passe bikkja si? Men like vel trenger det jo ikke å gå bra. 

2 timer siden, 2ne skrev:

Må testes etterpå :aww: 

Hvis jeg overlever, vel og merke :lol: 

:lol: 

29 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jepp, det var riktig type bringebærkranser de solgte på Europris @Siri. Julebaksten er i hus! :lol:

:bananas:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Har hundene dine spist valpen til @MarieR

Håper da ikke det!!!

1 minutt siden, Mud skrev:

Jeg har faktisk stusset litt over at jeg aldri har mistet en hund til hverken sjololade eller druer.  Det virker som de brått dør hvis de får i seg en rosin liksom. Jeg har aldri dratt til veterinær for sånt,  selv ikke da Tellus spiste hele posen med twist,  det gikk bra det også. At Jonas ble 18 år burde virkelig betegnes som et mirakel,  så mye han har fått i seg av fy-lista. 

Joda, Jeg skjønner at store mengder kan være farlig,  men jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om en hund som har dødd av sjokolade en gang. Og faktum er at de fleste hunder har nok fått det i seg mer enn en gang. 

 

 

Her om dagen var det noen som hadde dratt til vet for brekkmiddel og behandling etter at hunden hadde spist fire skiver julebrød...

Det luktet søtt av alle tre, så de har nok delt søsterlig på de 15 bitene jeg fant papiret til - men de kunne latt mine favoritter være i fred da :getlost: Og håper jeg slipper å ut og lufte bikkjer i natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Mud skrev:

Fortsatt god bedring til @2ne og en :hug: til @Tinkie .

 

Etter å stort sett ha lallet hjemme med en 6 åring siden tirsdag fikk hjernen min nesten sjokk når den måtte forholde seg til flere timers møte med kjederevisor. Det var åpenbart uvant å brukes igjen,  den kjennes støl ut. Han var knallfornøyd da,  så jeg kan umulig ha fremstått som like lite forberedt og kørka som jeg følte meg. Eventuelt er han vant til større idioter. 

Jeg har bestemt meg for å utsette alt som kan utsettes av husarbeid til torsdag og fredag,  for da har jeg fri. Jeg er bunnsliten etter legekjøret og usikkerheten med A kjenner jeg.  

Takk, og god bedring til A! :hug: 

17 minutter siden, TonjeM skrev:

Og til noe helt annet: godt du kan dra hjem endelig @2ne selv om jeg gir ikke mye for dine pest-eller-kolera valg.. (uten å være sakkyndig i temaet så holder jeg en knapp på pest fremfor kolera, heller byller en heidundrende uttørkende magesjau tenker jeg.. selv om, ironisk nok, så ser det ut til at kolera allerede er valgt for deg!)

Åh, de aller fleste ikke-sakkyndige har merkelig mange og sterke meninger om temaet, synd de ikke er leger så de kunne forklart legene mine hva jeg virkelig burde få for slags behandling :P Kolera-alternativet er bra det, om det funker. Problemet er bare at det er en forholdsvis høy risiko for at det ikke gjør det, og da ender jeg vel opp med pest allikevel. Men jeg er jo en optimistisk og positiv sjel, så jeg satser på å bli kurert med kolera-kuren :) 

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg antar jo at man IKKE spør folk man ikke stoler på om å passe bikkja si? Men like vel trenger det jo ikke å gå bra. 

Nei, har man ei bikkje som biter folk fordi den stresser litt, så går det vel neppe bra. Det er vel ikke akkurat hundepasserens skyld, selv om vi er rimelig gode til å unnskylde fillebikkjer når de tygger litt på folk - staaaakkaaaaars, den er bare engstelig den *dulledulledull* 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg stusser litt over at veterinærene backer opp denne forestillingen om at sjokolade og druer er gift for hunder. Så nettopp en advarsel fra veterinær, var det på FB tro?

Gjør du? Hvem er det vi løper til når vi tror bikkja holder på å dø av forgiftning da? :)  

--

AN har jeg spist aftens, for sånt får man når man ligger på sykehus. I dag var det tomatsuppe, så da har jeg spist noe jeg liker minst en gang i dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg stusser litt over at veterinærene backer opp denne forestillingen om at sjokolade og druer er gift for hunder. Så nettopp en advarsel fra veterinær, var det på FB tro?

Det er jo giftig, men i litt andre mengder enn noen biter twist eller litt julebrød med rosiner.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti så sliten man blir av handletur da :o  Migrenen kom hoppende så jeg flatet ut på sofa, og har ikke klart å formulere en fornuftig settning på en time :lol: Alt ble bare ball... Men nå har jeg fått i meg mat, Bonden har klart å tolke tullballet mitt, og henta tilogmed kaffe (og sjokolade) til meg :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, TonjeM said:

Ikke sitt på hendene for min skyld - kjør på. Jeg har sagt mitt. Jeg har hatt vondt av den hunden i flere dager, så jeg tenkte at ser jeg en negativ ting til om den, så sier jeg fra. Så gjorde jeg det. Og så kan folk få synes hva de vil om det jeg sa - dette er et åpent forum, så skriver jeg noe her, er det helt greit å svare tilbake.

 

Liten grunn til å ha vondt av en hund som har det bra. ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mud skrev:

Jeg har faktisk stusset litt over at jeg aldri har mistet en hund til hverken sjololade eller druer.  Det virker som de brått dør hvis de får i seg en rosin liksom. Jeg har aldri dratt til veterinær for sånt,  selv ikke da Tellus spiste hele posen med twist,  det gikk bra det også. At Jonas ble 18 år burde virkelig betegnes som et mirakel,  så mye han har fått i seg av fy-lista. 

Joda, Jeg skjønner at store mengder kan være farlig,  men jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om en hund som har dødd av sjokolade en gang. Og faktum er at de fleste hunder har nok fått det i seg mer enn en gang. 

a

Når det gjelder rosiner så kan de spise trehundretusen rosiner og ikke dø, også kan de spise en og bli dødssjuke. Noen få rosiner har den soppsporen som er giftig for hunder, mens de fleste har den ikke. Det er bare at den soppsporen er veldig giftig, derfor tar man ikke sjansen. Jeg brukte rosiner som treningsgodis til min første hund, og han hadde ikke noen problemer med det, men nå som jeg vet at det er farlig, lar jeg være...

Når det gjelder sjokolade så ringte vi giftsentralen for et par år siden fordi venninnes setter spiste en boks med freia sjokoladehjerter. Ringte etter ca 15 min og de sa at om han ikke var død nå så gikk det nok fint... litt ekkel beskjed å få, men de sa at det var nok så lite teobromin i melkesjokolade og i forhold til hans kroppsvekt gikk det fint. De sa videre at hunder var ulikt sensitive for mengder teobromin, så noen tålte det bedre enn andre. Min onkel og tantes cavalier fikk feks en romkule om dagen og ble 12 år gammel :P om den fikk to ble den full, men en gikk visst fint... folk ass :P 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Har hundene dine spist valpen til @MarieR

Hva gjør man når man er bælsulten men er for sliten til å lage middag? Jo, man putter et par frosne rundstykker og noen frosne kjøttboller i stekovnen, når de er varme stapper man kjøttbollene og litt tomat og løk inn i rundstykkene, voila, middag på få minutter.

Min middag var potetbåter. Med saus fra i går, som har stått på benken hele natten. :aww: Alternativet var å ikke spise noenting, og det var hakket verre. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Perfect Image skrev:

Rydde kjøkkenet. Sukk, jeg elsker å bake og lage ting på kjøkkenet men du og du så fælt å rydde :aww: Nei, komme igang så lage litt mat :D

Det er derfor jeg ikke baker og ordner så mye på kjøkkenet... jeg hater jo ryddingen etterpå. Jeg tror det var derfor mamma aldri oppmuntret til meg til å bake også - det ble jo så mye rot hun måtte rydde i :aww: Derfor ble det kransekakestenger av ferdigkjøpt kransekakedeig i dag :D. De står til avkjøling nå. Og jeg vedder på at de smaker like bra som hjemmelagde :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...