Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

19 minutter siden, Monab88 skrev:

1 uke til julaften! :banana: 

Du er søt du :wub: 

Nå har jeg stekt kransekakebunner til Sahra Bernhard-kakene, også har jeg satt ribba i ovnen. Det er godt jeg ikke skal ha middagsgjester, for dette blir jo reinspikka improvisasjon :o. Men hvor galt kan det egentlig gå? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rømt til kontoret på universitetet. Mister snopp er en smule travel - fremstår som ganske dårlig sosialisert, har dårlig språk, og tyr til tenna for den minste ting. Usikker ja. Jeg gidder ikke dille med han - han er ganske bortskjemt tydeligvis og vant til å styre folka sine som han vil. Så når han flekker tenner til meg ber jeg han holde kjeft og sette seg ned. Så han så langt har funnet ut at meg nytter det ikke å prøve å skremme (han har prøvd....)- jeg får nå dryppe ørene hans uten så mye som et knyst (eier knurres til når ørene dryppes visstnok). Gubben min derimot biter han etter når gubben prøver å overtale bikkja til å gå ned fra sofaen og tar i halsbåndet hans når han nekter å gå ned..... . Og han har ressursforsvar for mat han ikke engeng vil spise. Og ikke første av denne rasen jeg opplever på denne måten.

De to tispene mine sørger også for å holde karen i sjakk. Lotta  prøver å leke med han i hagen, men han forstår ikke hva hun vil tydeligvis.

Vi skal passe han i to uker. Blir nok to veldig annerledes uker for denne karen. Ittno dill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretteren til Glam er på en snartur - tok ferga fra Finland i går kveld, kjører nå strake veien til vestlandet for å plukke opp to tisper som har vært til parring, sover vel der, før de snur og skal ta kveldsferga fra Stockholm i morgen. Det er 12 timer fra ferge til tispene, det er så godt at det ikke bare er meg som er gal.

Og de spurte om vi kunne treffes på veien, de har jo ikke sett Glam siden jeg hentet ham, så da prøver jeg å finne et logisk sted å stoppe. Jeg har foreslått IKEA Slependen, så vi ikke ratt står på hver vår Esso eller noe sånt.  Da må de kjøre rundt i stedet for å ta Drøbakstunnelen, men det skal ikke være store forskjellen.

Noen som har andre forslag hvis det ikke går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltposter som the badass jeg er, for der var IKEA Slependen allerede bekreftet som en plan.

Da skal jeg forsøke å få tak i fôrtispa i området, så jeg kan se på henne samtidig, jeg hadde lurt på å stille Gloria i januar hvis hun ser skapelig ut. Hun er en typisk slow riser som trenger tid på å modne, og tid kan hun få. Men nå har jeg ikke sett henne live siden mai, så da kan det være greit å se hvordan hun ser ut sammenlignet med bildene. Jeg fatter ikke hvordan hun av alle har klart å få et dårlig hode - det var kjempefint i valpekassa, det er "bare" gode hoder i stamtavla. Hvor kom den skallen hennes fra? Men hun har andre ting - hun har korte og gode kroppsproporsjoner, og fikk det jeg ville ha fra faren der. Foenix er litt for lang, pappa Fernando er kort og kompakt. Kraftig beinstamme, god beinlengde, fine og tette øyelokksrender, tette lepper, moderat vinklet, grei pels, og en suveren MH. Hannhunden jeg vurderer til henne (alle tre, egentlig, jeg har plan B og C også) har gode hoder, og jeg er ikke bekymret for å bruke en dårlig stopp når det er så bra ellers på linjene. Og det hodet skal utvikles i to år til. Jeg hadde noen ønsker for kombinasjonen, og hun fikk alle de tingene jeg ville ha, så får det være at det mangler andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

Har rømt til kontoret på universitetet. Mister snopp er en smule travel - fremstår som ganske dårlig sosialisert, har dårlig språk, og tyr til tenna for den minste ting. Usikker ja. Jeg gidder ikke dille med han - han er ganske bortskjemt tydeligvis og vant til å styre folka sine som han vil. Så når han flekker tenner til meg ber jeg han holde kjeft og sette seg ned. Så han så langt har funnet ut at meg nytter det ikke å prøve å skremme (han har prøvd....)- jeg får nå dryppe ørene hans uten så mye som et knyst (eier knurres til når ørene dryppes visstnok). Gubben min derimot biter han etter når gubben prøver å overtale bikkja til å gå ned fra sofaen og tar i halsbåndet hans når han nekter å gå ned..... . Og han har ressursforsvar for mat han ikke engeng vil spise. Og ikke første av denne rasen jeg opplever på denne måten.

De to tispene mine sørger også for å holde karen i sjakk. Lotta  prøver å leke med han i hagen, men han forstår ikke hva hun vil tydeligvis.

Vi skal passe han i to uker. Blir nok to veldig annerledes uker for denne karen. Ittno dill.

Slike hunder er veldig festlige.. Har hatt noen hunder igjennom huset for pass som også har hatt fri barneoppdragelse.. heldigvis så skjønner de raskt at slike artige triks ikke fungerer hvis de er nogenlunde i topplokket.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Jeg har lært at man må presisere når man ønsker seg :aww: 

Ja, jeg får forsøke på det neste gang, gjøre en mer spesifisert liste :P 

1 time siden, Line skrev:

Sitter og er ikke helt i slaget, noe som er litt dust når jeg har tusen ting og gjøre.. :P 

God bedring! Jeg kjenner på en snufsen nese og sår hals, men jeg har ikke lyst til å være sjuk i jula, så det kan bare gå sin vei. Jeg har også altfor mye igjen å gjøre før jul, så her legger jeg inn sjettegiret og står på så lenge det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Endelig! Kun 11 km av hensyn til Tuva, men fy flate så digg! :D Vigdis er så utrolig morsom på skitur, du ser hu digger det med hopp og sprett :lol:

IMG_20161217_112358.jpg

Kun 11 km... :o  jeg er død etter 5 :lol:  Noen har litt bedre skikondis enn andre... Og sikkert kondis generelt. :aww: 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SFX skrev:

Ja, jeg får forsøke på det neste gang, gjøre en mer spesifisert liste :P 

God bedring! Jeg kjenner på en snufsen nese og sår hals, men jeg har ikke lyst til å være sjuk i jula, så det kan bare gå sin vei. Jeg har også altfor mye igjen å gjøre før jul, så her legger jeg inn sjettegiret og står på så lenge det går. 

Har jeg smittet deg videre? Kan varsle om ingen feber da, om det er noen trøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Raksha skrev:

Kun 11 km... :o  jeg er død etter 5 :lol:  Noen har litt bedre skikondis enn andre... Og sikkert kondis generelt. :aww: 

 

 

:lol: Merket at kondisen er litt dårlig nå jeg og, men med så god glid og ivrige hunder så går det unna :D

Fant tre og! Ikke akkurat et glansbilde, men det er jo sjarmen med selvfangst :lol:

IMG_20161217_134748_1.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

:lol: Merket at kondisen er litt dårlig nå jeg og, men med så god glid og ivrige hunder så går det unna :D

Fant tre og! Ikke akkurat et glansbilde, men det er jo sjarmen med selvfangst :lol:

IMG_20161217_134748_1.jpg

:lol: ja altså, jeg kan sikkert stå bak lupin i 11 km da :aww::lol:  Men gå selv? Nope. Nå blir det ikke 5 km engang, hofter som funker er visst relativt essensielt for skigåing :lol:  

nå burde jeg en hel haug, istede ser jeg jul i flåklypa med lillemor. :ahappy: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk feber i går, og ble helt potte tett ut av det blå. Var helt fin på jobb, liksom. Dermed utgikk dagens planer om masse aktivitet :( Baker for harde livet, da. Snart i mål med alle planene :P Skal vi se hva det har blitt; Pepperkaker (skal lage noen flere, og pynte) og pepperkakehus, kakemenn, berlinerkranser, bringebærkaker, sjakkruter og snurrer av samme deigen, kransekakestenger (men skal lage flere, de ble fort tørre), kokosmakroner, delfiakake (nr. 2 i kjøleskapet nå), deigen til brune pinner ligger til kjøling, konfekt med nougat ligger til kjøling i kjøleskapet mens sjokoladetrekket kjølner, og det samme med bountykulene. Jeg har fryktelig mye melis, så jeg vet ikke helt hva mer jeg skal trikse ut av det, bortsett fra glasur til pepperkaker da. Jepp. Jeg tok av i år. Ja, lussekatter har jeg også bakt, så det er en stor pose igjen i fryseren. Jo! Jeg har tenkt å lage risboller også. Ja, og så har jeg lagd fløtekarameller og lakriskarameller! Men de blir ikke helt stive, så jeg vet ikke hvordan jeg skal få dem håndterbare nok til å pakkes inn. De er seige, men klisser når jeg begynner å ta i dem, selv om de står kaldt. Fryse først, kanskje? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, JeanetteH skrev:

Har jeg smittet deg videre? Kan varsle om ingen feber da, om det er noen trøst?

Det er vel ikke akkurat nyhetsinnslag om jeg blir forkjøla nå, det er årstiden for det og med alt stress og drama som ledet fram til min avgang som klubbleder er jeg overrasket over at jeg står på beina enda :P Så jeg tenker du er ganske uskyldig i alt dette :D

43 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg fikk feber i går, og ble helt potte tett ut av det blå. Var helt fin på jobb, liksom. Dermed utgikk dagens planer om masse aktivitet :( Baker for harde livet, da. Snart i mål med alle planene :P Skal vi se hva det har blitt; Pepperkaker (skal lage noen flere, og pynte) og pepperkakehus, kakemenn, berlinerkranser, bringebærkaker, sjakkruter og snurrer av samme deigen, kransekakestenger (men skal lage flere, de ble fort tørre), kokosmakroner, delfiakake (nr. 2 i kjøleskapet nå), deigen til brune pinner ligger til kjøling, konfekt med nougat ligger til kjøling i kjøleskapet mens sjokoladetrekket kjølner, og det samme med bountykulene. Jeg har fryktelig mye melis, så jeg vet ikke helt hva mer jeg skal trikse ut av det, bortsett fra glasur til pepperkaker da. Jepp. Jeg tok av i år. Ja, lussekatter har jeg også bakt, så det er en stor pose igjen i fryseren. Jo! Jeg har tenkt å lage risboller også. Ja, og så har jeg lagd fløtekarameller og lakriskarameller! Men de blir ikke helt stive, så jeg vet ikke hvordan jeg skal få dem håndterbare nok til å pakkes inn. De er seige, men klisser når jeg begynner å ta i dem, selv om de står kaldt. Fryse først, kanskje? 

God bedring, sånne ting kan komme så veldig kastende over en!

Jeg er midt i julemannbakingen, og har fått unna pepperkaker, delfiakake, risboller, lussekatter, kransekakestenger og salte mandler. Jeg har fått mazariner av mamma. Så gjenstår sandkaker, krumkaker, en batch til med kransekakestenger, og "mormorkaker". Jeg tror ikke jeg rekker mer. Men jeg har en liste med overskuddsprosjekt om tiden strekker til :P Det er koselig med juleforberedelser, men jeg er sikker på at tiden i desember går mye fortere enn den i november.

Jeg får sett igjen Gloria i morgen, da, det blir koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer og Aron reiste sørover på juleferie i går. Han har tatt seg fri fra jobb siste uka før jul for å få med seg sluttspurten av rådyrjakta :) så da sitter jeg og Skills her helt alene da. Skikkelig rart å bare ha en hund! Aron er jo borte omtrent hver helg nå i høst, men da har jeg jo hatt Taipa hjemme også. Nå som hu har løpetid, og er hos eierne sine, så blir jeg litt sånn :nesevis: gjøre med bare en hund da liksom?

samboer glemte å ta med seg et par julegaver nedover, så jeg skulle sende de i dag. Fant ikke kortmappa mi, gjett hvor den var? Joda, den hadde jeg glemt å ta ut av jaktsekken etter i går, så den er i Kragerø. Flotte greier. Ser ikke samboer før 27.desember.. MEN, så ringte jeg søstera mi, og hun var tilfeldigvis i Porsgrunn hos ei venninne så da kjører samboer dit med mappa mi :D da er jeg bare pengeløs til onsdag da! Fant heldigvis noe kontanter til bensin, så kommer jeg meg på jobb :P 

det er rart og uvant å ikke skulle feire jul sammen i år. Vi skal bytte juleturnus i år (vi feirer annenhver år hos svigers og hos min familie), slik at søsteren til samboer er hjemme når vi er der, og da ville vi begge dra hjem til egne familier. Så da blir det splittet jul i år..men jeg gleder meg til å komme hjem igjen :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Ja, jeg får forsøke på det neste gang, gjøre en mer spesifisert liste :P 

God bedring! Jeg kjenner på en snufsen nese og sår hals, men jeg har ikke lyst til å være sjuk i jula, så det kan bare gå sin vei. Jeg har også altfor mye igjen å gjøre før jul, så her legger jeg inn sjettegiret og står på så lenge det går. 

Her handler det mer om forhold som dukker opp med regelmessige intervaller og gjøre, enn med snufsing :P 

Men jeg kjenner nok også litt på at det har vært mye i en lang periode, hvor det ene avløser det andre med jobb og studier. Jeg har rett og slett mindre å gå på. Så jeg gikk i tenkeboksen forrige dagen, etter en ny valpehenvendelse. Jeg hadde jo tenkt litt på å pare Audi i år, men nå har jeg bestemt meg for å ikke gjøre det. For første gang sommeren 2012 så skal jeg ha helt fri, ingen forpliktelser, ingen dårlig samvittighet for alt som skulle vært gjort. Åtte uker (ja, rekordlang ferie til sommeren) hvor jeg kan stikke fingeren i været og følge vinden, om det er det jeg finner ut at jeg har lyst til. Det skal bli godt!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Her handler det mer om forhold som dukker opp med regelmessige intervaller og gjøre, enn med snufsing :P 

Men jeg kjenner nok også litt på at det har vært mye i en lang periode, hvor det ene avløser det andre med jobb og studier. Jeg har rett og slett mindre å gå på. Så jeg gikk i tenkeboksen forrige dagen, etter en ny valpehenvendelse. Jeg hadde jo tenkt litt på å pare Audi i år, men nå har jeg bestemt meg for å ikke gjøre det. For første gang sommeren 2012 så skal jeg ha helt fri, ingen forpliktelser, ingen dårlig samvittighet for alt som skulle vært gjort. Åtte uker (ja, rekordlang ferie til sommeren) hvor jeg kan stikke fingeren i været og følge vinden, om det er det jeg finner ut at jeg har lyst til. Det skal bli godt!

Velfortjent med en slik sommer! 

 

Akkurat nå er jeg oppgitt over hvor lat og giddalaus det  går an å være - meg ja.... :gaah: SÅ mye å gjøre, så liten tid, og SÅ lite ork og gidd... Muh. En kopp kaffe til så burde jeg bli hyper nok til å kaste meg rundt. :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Line skrev:

Her handler det mer om forhold som dukker opp med regelmessige intervaller og gjøre, enn med snufsing :P 

Ah, Edens forbannelse :P 

26 minutter siden, Line skrev:

Men jeg kjenner nok også litt på at det har vært mye i en lang periode, hvor det ene avløser det andre med jobb og studier. Jeg har rett og slett mindre å gå på. Så jeg gikk i tenkeboksen forrige dagen, etter en ny valpehenvendelse. Jeg hadde jo tenkt litt på å pare Audi i år, men nå har jeg bestemt meg for å ikke gjøre det. For første gang sommeren 2012 så skal jeg ha helt fri, ingen forpliktelser, ingen dårlig samvittighet for alt som skulle vært gjort. Åtte uker (ja, rekordlang ferie til sommeren) hvor jeg kan stikke fingeren i været og følge vinden, om det er det jeg finner ut at jeg har lyst til. Det skal bli godt!

Ja, få av oss er overmennesker, og det ER mye jobb med et valpekull, det skal passe på så mange måter. Jeg vet jeg er ambisiøs som planlegger to kull til året, men jeg er også åpen for å endre planer om jeg ser det ikke er optimalt. Jeg skal ikke ha to kull samtidig - det er det eneste jeg vet. Men jeg skal skynde meg å få avlsklarert Gloria så jeg kan parre henne fortere enn tenkt hvis Foenix - som skal parres først pga alder - går tom. Det er en kabal, for Foenix er 5.5 år og skal ikke være for gammel før hun får sitt siste kull. Men så er hannhunden jeg planlegger til Gloria snart ni, og sånn sett burde jeg kanskje parre Gloria først. Men hvis Foenix går tom til våren, har jeg fremdeles tid til å parre henne om igjen før hun er syv år - hun har jo gått opptil 11 måneder mellom løpetidene. Krystallkule, det ville vært fint...

Nå er gøttekællene ferdig, så da skal jeg gjøre de neste punktene på to do-lista. Det er visst å gi Foenix øredråper, og deretter oppvask så jeg kan skolde mandler til kransekakedeig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på en deilig tur i skogen - grått og fargeløst, men veldig deilig :) 
Ribba er ferdig - uten at svoren ble særlig perfekt, men det var ikke det jeg forsøkte på heller i dag :). Og nå skal jeg legge siste hånd på mine Sahra Bernard... den sjokoladekremen ble liksom sånn BRÅTT stiv??? Kult :lol: Nå skal jeg dyppe dem i sjokolade og ha på litt strøssel - så skal de få bo litt i fryseren igjen :D. Jeg er redd de ikke kommer til å vare så lenge, så dere som har lyst på en smak, bør nok komme ganske fort :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...