Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Herre min hatt.... Tror jeg har fått til å matforgifte meg selv. :( Magen min er på villstyr, vond og ekkel. Kvalm er jeg også plutselig, men ikke spydd enda. Klart såvidt å få i meg en skive i dag, i går fikk jeg i meg en kyllingfilet til middag og noen skiver til frokost. 
Tipper det er laksen jeg hadde i forigår som er synderen. 

Får vel ringe legen i morgen, blodtrykket mitt er litt på tur også. Så greit med en sjekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, MarieR skrev:

Flere enn meg som opplever økt antall telefoner fra telefonselgere, kraftselskap osv nå for tiden? Tidligere har det ringt noen nå og da, men nå er det ofte 2-3 ganger om dagen. 

 

Har du reservert deg da? Jeg får kanskje en tlf i måneden eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Rocket skrev:

Herre min hatt.... Tror jeg har fått til å matforgifte meg selv. :( Magen min er på villstyr, vond og ekkel. Kvalm er jeg også plutselig, men ikke spydd enda. Klart såvidt å få i meg en skive i dag, i går fikk jeg i meg en kyllingfilet til middag og noen skiver til frokost. 
Tipper det er laksen jeg hadde i forigår som er synderen. 

Får vel ringe legen i morgen, blodtrykket mitt er litt på tur også. Så greit med en sjekk. 

Tror ikke det er så vanlig at man får matforgiftning to døgn etter at man har inntatt bedervet mat. Det kommer ganske fort, som i timer etter inntak. Det er sikkert helt vanlig omgangssjuke du har, heftig mens det står på men heldigvis går det som oftest fort over. Det er ikke sikkert legen vil ha deg inn, smittsom sykdom på legekontor kan være litt uffa.

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C har fri når romjulsutstillinga er så da meldte jeg like greit på Vigdis og Trym og :) Meldte på Tuva og Trym til Bø og når jeg først var igang, Trym skulle egentlig debutere i veteran i januar, men jeg gidder ikke kjøreturen til Bø to ganger på "rappen", så da får han vente til februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er endelig saken mot sjåføren som kjørte ulykkesbilen "ferdig" etter div tull. Endte med at hun trakk samtykket om førerkortbeslag siden ting trakk så innmari ut. Endte med straff på 3 mnd uten førerkort og noen tusen i bot pga for dårlige dekk. :( Så pass på at bilen er i god stand, folkens!  (at det ikke hadde hjulpet noe særlig uansett hvaslags dekk hun hadde hatt på, det er det ingen som bryr seg om :aww: )  Syns det var strengt med beslag og, men i følge dommern som hadde rettsmøtet, så var det en mild straff.  

 

Nå er jeg utslitt, fiks ferdig. Lang dag. Drikke opp kaffen og ut til kaniner, vanne salukien og så rett og slett ta kvelden sammen med snuppa. Våkner vel kl 4 lys våken da, men da har man nettbrett og serier på netflix :aww: Eventuelt stå opp og shine huset :lol: 

 

 

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Har du reservert deg da? Jeg får kanskje en tlf i måneden eller noe sånt.

Neh, det plager meg ikke så veldig, tar aldri telefonen med mindre det er et nummer jeg kjenner :P 

1,5 time på kveldstur i snøen var akkurat det jeg trengte i kveld :) Liker sånne turer som egentlig bare skal være en kjapp tissetur, men som blir lang fordi det bare er så himla godt å være ute. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari skrev:

Tror ikke det er så vanlig at man får matforgiftning to døgn etter at man har inntatt bedervet mat. Det kommer ganske fort, som i timer etter inntak. Det er sikkert helt vanlig omgangssjuke du har, heftig mens det står på men heldigvis går det som oftest fort over. Det er ikke sikkert legen vil ha deg inn, smittsom sykdom på legekontor kan være litt uffa.

God bedring! :)

Har vært dårlig siden litt etter jeg spiste laksen. :P Det bare topper seg litt nå med mageubehag, håper jeg i hvertfall, vil ikke bli værre. :P  

EDIT: Og takk! Håper det kommer seg snart. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle få skattefri utbetaling fra nav i dag, for 14 dager. Fikk utbetalt for 3 dager... hvordan i alle dager skal jeg kunne overleve jula og julegavehandel på 2400 kr når jeg hadde regnet med å få 8000? Håper så inderlig det bare er en feil, må ringe dem i morgen siden alt var stengt før jeg var ferdig på jobb... Dette er jo helt krise :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tonje skrev:

550, for vaksine, avslag på hund nr 2. Jeg er klar over at det er normalt mange steder, men jeg synes det er dyrt uansett.

 

For å sette det litt i perspektiv da:

Av de 450 kr du da betaler per hund går 25% rett til staten i MVA. Da sitter veterinæren igjen med ca. 330 kr per hund. Prisen for vaksina ligger på ca 150-170 kr inn (har akkurat vaksinert egen hund selv, prisen er ca fordi jeg ikke husker eksakt). Hvis vi legger oss på et lavt estimat, si 150 kr da. Da sitter veterinæren igjen med 180 kr per hund i fortjeneste (kan forsåvidt trekke fra noen kroner til sprøyter og kanyler). Vanligvis setter man opp til maks fire vaksineringer i timen. Dette gir da veterinæren en timelønn på 600-700 kr, før leie, strøm, lønn til andre ansatte osv. er trukket fra. Ikke akkurat heftig betalt med andre ord.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 2 timer i finfin vinterskog med hodelykt og mamma på øret. Trengte å få ut litt frustrasjon og mødre er fine til sånt. Nå er jeg og gutta mette og fornøyde og ser på The julekalender, prøver å få julestemning for den har vært fraværende hittil. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pixie skrev:

Skulle få skattefri utbetaling fra nav i dag, for 14 dager. Fikk utbetalt for 3 dager... hvordan i alle dager skal jeg kunne overleve jula og julegavehandel på 2400 kr når jeg hadde regnet med å få 8000? Håper så inderlig det bare er en feil, må ringe dem i morgen siden alt var stengt før jeg var ferdig på jobb... Dette er jo helt krise :no:

Må jo være feil! Jeg fikk utbetalt 7000 idag. Får vanligvis 5 ish. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jaggu dommerlista for WDS ute, og det ser ut som om vi må en tur til Tyskland i november :lol: Tuva har blitt BIR for dommeren på Vestnes, ikke akkurat i den største konkurransen, men hun ble da BIG og BIS 2 også :sleep: Kanskje jeg bare skal legge valpeplanene på is et år til og istede kjøre på med utstillinger siste året før hun er veteran :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Nå er endelig saken mot sjåføren som kjørte ulykkesbilen "ferdig" etter div tull. Endte med at hun trakk samtykket om førerkortbeslag siden ting trakk så innmari ut. Endte med straff på 3 mnd uten førerkort og noen tusen i bot pga for dårlige dekk. :( Så pass på at bilen er i god stand, folkens!  (at det ikke hadde hjulpet noe særlig uansett hvaslags dekk hun hadde hatt på, det er det ingen som bryr seg om :aww: )  Syns det var strengt med beslag og, men i følge dommern som hadde rettsmøtet, så var det en mild straff.  

Uten at jeg kan noe om dette, så hørtes det strengt ut! Men jeg er jo den som tenker at ulykke er ulykke i et slikt tilfelle. 

28 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Tips från denna sidan - punktera inte ditt eget långfinger med hundkammen, det gör vidrigt ont och kan orsaka udda färg samt svullnad av nämnda finger...

Takk for tipset! Og god bedring.

Endelig hjemme fra jobb og noen ærend, nå skal det bli godt å bare junke med grandis, julebrus og sjokolade før jeg m få gjort litt i kveld. Foenix skal til veterinær i morgen, så det betyr litt potestell. Det er 12. desember i dag, så det betyr bake lussekatter til i morgen. Og jeg håpte å svinse innom et postkontor i morgen med ei julegave og noen julekort. Ellers tror jeg ikke at jeg skal gjøre så fælt mye i dag. Bortsett fra å få tak i mat til hundene - etter 15 timer uten strøm på fryseren så var det enda ikke tint nok til at jeg fikk blokkene fra hverandre i morges, spent på om det har hjulpet på noe mens jeg var på jobb. Hva gjør jeg da, hvis det ikke tiner? Det må jo tine? Ingen strøm på fryseren og lokket åpent, da må det vel begynne å tine etter hvert, selv om det ikke er romtemperert kjeller? Det må bare tine nok til at jeg får dratt to blokker fra hverandre, ikke mer. Hundene fikk kjøttdeig til frokost, for jeg fant to klumper med det i fryseren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...