Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Ganzie skrev:

Godt å høre, hilsen Inya:aww: Hun kommer til å være "valpen" helt til jeg får ny hund i hus:Laugh: Ganzie var "valp" til hun var 10, hun:aww:

Ett ord: Munnkurv:P Hilsen verdens verste hundeeier:devil:

Kanskje det er et håp om at Decoy blir voksen når februar kommer da?? I dag f.eks så forsøkte han å myrde gulvteppenet. *sukk* Eneste tegnet på alderen på han der er dårlig hørsel (ryggskaden teller ikke, det er en skade og ikke aldersrelatert :P ).

Det er under vurdering ...

1 time siden, Siri skrev:

Slutt å klag... dine har ikke skjegg som sånt fester seg i.... :aww: 

:lol: Jeg er SÅÅÅÅ glad for at jeg ikke har naboer som bare "stikker innom"... eller venner, for den del :D Ja, venner som stikker innom altså... jeg har da venner... noen vaffal :aww: 

Har jeg sett på Snøfall... 

Pjuuuuuuk! Fikk litt perspektiv på ting nå. :lol: 

Akkurat nå har jeg pakket inn noen julegaver, har 10 stk som skal leveres i Trondheim på torsdag, så må henge i om jeg skal bli ferdig å pakke alle. Fikk unna halvparten i dag da, så i rute. Ikke alle er fra oss da, jeg pleier å kjøpe inn fra mamma og de så de slipper å sende og dermed ikke trenger å ta hensyn til det når gaver skal kjøpes. Vinn-vinn kaller jeg det, for jeg elsker å shoppe gaver og ekstra morsomt når jeg ikke bruker egne penger. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

1 time siden, Anette skrev:

Æsj, fått bare dårlige nyheter idag. Pappa døde av kreft, gjett hva nå mamma har :hmm: Også må jeg testes etterhvert også da, siden mormor hadde samme type kreft (struma). 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Artemis skrev:

image_zpswbfyxuwp.jpeg

:teehe::whistle: 

Ok vi burde definitivt ha en egen hund med hodeplagg bildetråd... en man kan gå å titte på når man er i dårlig humør og le igjen!

Ellers har jeg vært på ikea, Pigg ble veldig glad for kaninen han fikk i gave - så glad at han bestemte seg for å spre den utover hele leiligheten i små biter :P jaja han koser seg masse med skinnfilla da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Rafiki fått løpetid. Og jeg har hatt litt full fokus på eksamen som kommer torsdag og fredag. Derfor lite sonentid (jeg har ikke gått glipp av en side i AN da :whistle:). Jeg håper jeg har litt mer kontroll og vet mer enn jeg føler. Jeg tror det i hvertfall :P 

Og for første gang i går fikk jeg et snev av julestemning - julebrød med brunost :Snowman1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Hårføner? Slå på varmtvann sånn at du får løsnet blokkene fra hverandre, ta dem opp og tørk dem godt før du fryser dem ned i gjen. 

Jeg brukte hundeblåseren - den blåser jo ikke varmere enn lufta i rommet, men det hjalp noe. Ei bøtte varmt vann strategisk tømt mellom to blokker, og et brekkjern senere så har jeg en blokk stående til tining i kjøkkenvasken. De fire andre sitter fremdeles fast, så de får lov til å stå sånn over natta i fryseren - men nå med lukket lokk, for jeg syntes jeg fant en musebæsj på kanten av fryseren... Så får jeg håpe jeg får de fra hverandre snart, maken til komplisert kokkelering har jeg ikke vært borti på lenge! Blokka satt så fast at da den begynte å gi etter trodde jeg først det var brekkjernet som ville knekke. 

Men det er jo godt å vite at fryseren fungerer, siden det er en ukjent sak av uviss alder som sto igjen i huset :P 

2 timer siden, Anette skrev:

Æsj, fått bare dårlige nyheter idag. Pappa døde av kreft, gjett hva nå mamma har :hmm: Også må jeg testes etterhvert også da, siden mormor hadde samme type kreft (struma). 

:hug: 

33 minutter siden, Betty skrev:

Akkurat nå har jeg pakket inn noen julegaver, har 10 stk som skal leveres i Trondheim på torsdag, så må henge i om jeg skal bli ferdig å pakke alle. Fikk unna halvparten i dag da, så i rute. Ikke alle er fra oss da, jeg pleier å kjøpe inn fra mamma og de så de slipper å sende og dermed ikke trenger å ta hensyn til det når gaver skal kjøpes. Vinn-vinn kaller jeg det, for jeg elsker å shoppe gaver og ekstra morsomt når jeg ikke bruker egne penger. :P 

Jeg elsker å pakke inn gaver - det er nesten noe seremonielt over det for meg. Jeg tenner masse lys (men ikke i nærheten av julepapiret, obviously), setter på julemusikk, har en julebrus eller tre innen rekkevidde, ei skål med julegodt, også koser jeg meg med å pakke inn, pynte og gjøre det fint. Jeg kjøper pene bånd og pynteting når jeg finner det til en billig penge - i fjor festet jeg for eksempel en polkastang i glass på alle pakkene, også kunne den henges rett på treet etterpå. Kostet type 25 kroner for seks på CO, eller noe. Jeg liker å dille litt sånn :P I kveld har jeg gjort ferdig hjemmelagde julegaver til ei god venninne i USA, og siden de ble litt kronglete å pakke inn sammen har de blitt til tre pakker. Jeg håper hun blir glad for dem, selv om det trolig er 2017 før de kommer fram.

Og på onsdag skal jeg handle julegaver for pappa, siden han ikke er helt i form (årets underdrivelse). Han skulle skaffe på nett det som var mulig, også måtte han en tur til byen i morgen og skulle se hva han orket. Men han foretrekker å få beskjed om at noen ønsker seg A, B eller C i butikk Æ, Ø eller Å. Så når niesa på tre ønsker seg gode tursko til barnehagen, da får jeg lov til å ta de mer utfordrende innkjøpene. Som om jeg kan så mye mer om barnesko, men jeg orker i hvert fall å gå fra butikk til butikk for å lete og sammenligne. Også kan jeg jo spørre i barnetråden her inne først, det var lurt!

Nå skal jeg bare smelle sammen lussekattedeig, så skal vi ta senga. I morgen skal jeg teste bicepsene mine.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

Jeg elsker å pakke inn gaver - det er nesten noe seremonielt over det for meg. Jeg tenner masse lys (men ikke i nærheten av julepapiret, obviously), setter på julemusikk, har en julebrus eller tre innen rekkevidde, ei skål med julegodt, også koser jeg meg med å pakke inn, pynte og gjøre det fint. Jeg kjøper pene bånd og pynteting når jeg finner det til en billig penge - i fjor festet jeg for eksempel en polkastang i glass på alle pakkene, også kunne den henges rett på treet etterpå. Kostet type 25 kroner for seks på CO, eller noe. Jeg liker å dille litt sånn :P I kveld har jeg gjort ferdig hjemmelagde julegaver til ei god venninne i USA, og siden de ble litt kronglete å pakke inn sammen har de blitt til tre pakker. Jeg håper hun blir glad for dem, selv om det trolig er 2017 før de kommer fram.

Og på onsdag skal jeg handle julegaver for pappa, siden han ikke er helt i form (årets underdrivelse). Han skulle skaffe på nett det som var mulig, også måtte han en tur til byen i morgen og skulle se hva han orket. Men han foretrekker å få beskjed om at noen ønsker seg A, B eller C i butikk Æ, Ø eller Å. Så når niesa på tre ønsker seg gode tursko til barnehagen, da får jeg lov til å ta de mer utfordrende innkjøpene. Som om jeg kan så mye mer om barnesko, men jeg orker i hvert fall å gå fra butikk til butikk for å lete og sammenligne. Også kan jeg jo spørre i barnetråden her inne først, det var lurt!

Nå skal jeg bare smelle sammen lussekattedeig, så skal vi ta senga. I morgen skal jeg teste bicepsene mine.

Jeg er også veldig glad i å pakke inn gaver, derfor jeg er litt stressa på tida, jeg bruker så lang tid. :lol:  har funnet noe papir jeg liker veldig godt + matchende bånd, og fine elegante pakkelapper (som står i stil med papiret). Jeg har vært innom å feste sjokoladenisser på pakkene, og sånne bittebittesmå julekuler i ulike farger, og både med og uten glitter, og litt ulike ting. Tar det gjerne litt etter personligheten til den som skal få gaven, eller noe som sier noe om gaven. Mamma får hvert år en pakke fra "sydpolen-nissen", og det er et eller annet morsomt eller praktisk med pingviner på (noen har dilla på pingviner), så i fjor fikk hun en liten julepingvin som hang utpå pakken. Tanta mi fikk en morsom juleugle som hang i pakken etc. Jeg er så nøye med innpakkingen også at de gavene som skal bli med nordover ikke blir pakket inn før vi er vel framme, kan jo ikke risikere at de blir stygge eller at papiret blir krøllete eller får rifter. :aww: 

Lurt å spørre i barnetråden ja, greit å ha fått noen tips på forhånd. :) 

Hva gjør jeg oppe enda?? :o Jeg skal jo på jobb i morgen til og med. Noen kommer til å være en smule trøtt i morgen tenker jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Nå har jeg fått mine nye ski :D. Men jeg skal innrømme at jeg håper jeg ikke får behov for å bruke dem ennå, for jeg foretrekker jo skikkelig vinterføre som IKKE trenger smørefrie ski liksom :aww: 

Tenkte på deg men jeg gikk på ski i dag- eller på skiene du har kjøpt da :P

Fy fader de smørefrie skiene mine er så bakglatte at jeg må ut i fiskebein opp en bakke på ett par meter :o Og når man går i scooterløyper er det ikke bredt nok til fiskebein :( klister på smørefri??

2 timer siden, Anette skrev:

Æsj, fått bare dårlige nyheter idag. Pappa døde av kreft, gjett hva nå mamma har :hmm: Også må jeg testes etterhvert også da, siden mormor hadde samme type kreft (struma). 

Åååå så trist :no: :hug:

2 timer siden, Ganzie skrev:

Hipp hurra for verdens beste prinsesse Inya som blir fire år i dag:wub:
15442262_1189186651136483_67110739943977

Født 12.12.12, ikke dårlig fødselsdato det:D

Kanskje på tide å begynne å bli voksen? Eller?:Laugh:

Nydelig :wub:

1 time siden, Siri skrev:

:lol: Jeg er SÅÅÅÅ glad for at jeg ikke har naboer som bare "stikker innom"... eller venner, for den del :D Ja, venner som stikker innom altså... jeg har da venner... noen vaffal :aww: 

Slike venner har jeg også :D
Gubben derimot............:huh:

 

Drikker jeg te med cocosa i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SFX skrev:

Uten at jeg kan noe om dette, så hørtes det strengt ut! Men jeg er jo den som tenker at ulykke er ulykke i et slikt tilfelle. 

ja syns det var strengt, hadde forventa kun bot faktisk. 

@Siri Ja, det vet helt sikkert hva de driver med. Men sånn vi oppfatter saken så er det KUN dekka de kan ta henne på, så det er liksom eneste årsak til straffen. Var virkelig ikke klar over at det straffes så strengt. Riktignok så mener politiet at føret var dårligere enn det var da, så det spiller vel inn og. Vel, både vi og sjåføren har lært - og kommer til å være nøye på sånt. Hadde ikke trengt 3 mnd uten lappen for å understreke det, synes vi da :aww:  Men vi er jo ikke akkurat objektive. :lol:  Men nå er det ferdig og oppgjort, hun får den tilbake i slutten av januar, boten betales og så er det "greit". 

 

Jeg har egentlig lagt meg, det ser dere vel? Men våkna av at Lupin bjeffa  så insisterende, så måtte ned og ta han ut. Gubben er ute i fjøset enda. Så da spiser jeg dele av priskrigfangsten min (sjokolade!) og drikker vann. *gjesp* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betty skrev:

Jeg er også veldig glad i å pakke inn gaver, derfor jeg er litt stressa på tida, jeg bruker så lang tid. :lol:  har funnet noe papir jeg liker veldig godt + matchende bånd, og fine elegante pakkelapper (som står i stil med papiret). Jeg har vært innom å feste sjokoladenisser på pakkene, og sånne bittebittesmå julekuler i ulike farger, og både med og uten glitter, og litt ulike ting. Tar det gjerne litt etter personligheten til den som skal få gaven, eller noe som sier noe om gaven. Mamma får hvert år en pakke fra "sydpolen-nissen", og det er et eller annet morsomt eller praktisk med pingviner på (noen har dilla på pingviner), så i fjor fikk hun en liten julepingvin som hang utpå pakken. Tanta mi fikk en morsom juleugle som hang i pakken etc. Jeg er så nøye med innpakkingen også at de gavene som skal bli med nordover ikke blir pakket inn før vi er vel framme, kan jo ikke risikere at de blir stygge eller at papiret blir krøllete eller får rifter. :aww: 

Vi burde hatt pakkejulegaveverksted sammen, vi to :D

Sitat

Hva gjør jeg oppe enda?? :o Jeg skal jo på jobb i morgen til og med. Noen kommer til å være en smule trøtt i morgen tenker jeg ...

Internetten er en tidstyv.

57 minutter siden, plutte skrev:

Eksamen i morgon. Kor mykje sjokolade er nok å ha med?  Må jo ha noko å drive med i fem timar, for nok kunnskap til å fylle alle har eg ikkje. ?

Ikke mer enn du klarer å bære. Lykke til!

40 minutter siden, Pringlen skrev:

@SFX : vettu, de få kronene du sparet på å kjøpe 20kg blokker, framfor 5kg pølser, er IKKE verdt det :P Jeg lover!

Jo, nå har jeg kjøpt 20-kilosblokker i snart syv år, og dette er første gang jeg har det problemet - og ingen klarer å slå prisen på 10 kroner kiloet. Jeg synes også at femkilospølsene er noe forbanna klin sammenlignet med blokka. Jeg har hatt dem noen ganger, og det blir bare griseri. Blokkene har jeg derimot god rutine på, lommeboka liker dem, og jeg kan leve med å ha uflaks med lagringen en gang hvert sjette år. Jeg regnet for moro skyld på det, og jeg sparer cirka 3.650 kroner i året på å kjøpe blokker. Den dagen jeg har så god økonomi at det bare er noen få kroner, da altså :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pringlen skrev:

@SFX : vettu, de få kronene du sparet på å kjøpe 20kg blokker, framfor 5kg pølser, er IKKE verdt det :P Jeg lover!

Helt enig! Det er så digg og bare ta en pølse og kløyve den i to med øksa :D

Jeg har bonet, så nå må jeg sitte på ræva i ca 40 min.... Tror jeg har kanselert sengekjøpet og, frakta ble veldig dyr så da spurte jeg om det gikk ann å angre, ikke fått svar så den som tier samtykker :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

starter dagen med å bli litt sånn :shocked: - for jeg erindrer i 2014 og 2015, de vanvittige HYLENE om hvor SINNSYKT dyrt EDS var - det var liksom ikke måte på hvor sleipe NKK var, hvor utidige osv.  Nå har dommerlister for WDS blitt lagt ut, og folk vurderer å melde på - og ikke EN ENESTE EN - kommenterer det faktum at prisen for FØRSTE påmelding er den nette sum av kr 755,-
Andre frist er 850,- tredje frist er 945,- og siste frist er 1 130,- 
Er det sånn at ting ikke er dyrt fordi det er utenfor Norge?

Ellers har jeg buksert meg på jobb med 40 lussekatter i sekken, stearinlys, kurv, høyttaler og musikken klar - snart klart for Luciatog i gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg trøtt og har helst lyst til å gå og legge meg igjen. 
Trøster meg med at det er en relativt kort arbeidsdag i dag, så det er fort overstått til tross for lang reisetid hver vei. Når man vet at det bare er et par ganger igjen av noe så blir alt så mye vanskeligere :lol: 

Får vel komme meg i dusjen. Våkner vel litt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsov oss i dag, heldigvis kan noen planer endres, så brått har vi god tid. :ahappy:  Lysfest med frokost i barnehagen, så vet. med trioen. Bare gutta som har time, men Hottie vil ikke være hjemme alene uten gutta, så da får hun bli med og vise sine vakre bein hos vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
4 minutter siden, Stine skrev:

Nå er det vel bare meg?  her inne som har sagt jeg vil til WDS og jeg har ikke klagd på prisen når det gar EDS her :)

Her inne ja, men vi har jo andre fora også - FB f.eks. - jeg har enda ikke sett en klage på prisen :)
(fra folk som gulpa høyt om prisen på EDS *ler*)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...