Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Siri skrev:

Perfekt hytteseng den der :lol: 

Det er ikke ofte jeg angrer på mine impulsive kjøp, men ble litt svett nå :lol: Jaja, Vigdis har bursdag i romjula og de to andre på nyåret så får være gave til de! 2000 er jo ikke så gæli for en fjong seng :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

1 time siden, Siri skrev:

Enn sånn da... 
Bilderesultat for kransekakedeig ferdig

*hoster litt og bare nevner at jeg skal teste ut en sånn... da er man nesten litt husmor, men gjør det like vel enkelt :aww:*

Oj, finnes det sånn ferdig, og jeg som var så innstilt på å lage selv og greier :whistle:

56 minutter siden, SFX skrev:

Jeg liker åpenbart veldig godt de jeg lager, de er både seige inni og sprø utenpå. De Siri linket til har mel i seg, og da blir de mer kompakte og mindre gode...

Min oppskrift: 500 gram mandler, 500 gram melis. 4-5 eggehviter. Skold 250 gram mandler, mal alle mandlene (de skoldede bør tørke i kjøleskap over natta for å være lettere å male), bland alle ingrediensene, og la det stå til kjøling et par timer. Trill ut til fingertykke pølser, alt ettersom om du er spedbarn eller bryggesjauer. Stekes på 200 grader i ti minutter. Bruk gjerne melis å trille i for å gjøre jobben enklere og få et svakt karamellisert drag over stengene når de stekes. :drool: 

Her ble det tre brett og syv stenger :P 

Takk!! :D Skal teste den ut i morgen, kanskje jeg klarer å karre til meg noen husmorpoeng før jul :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Det er ikke ofte jeg angrer på mine impulsive kjøp, men ble litt svett nå :lol: Jaja, Vigdis har bursdag i romjula og de to andre på nyåret så får være gave til de! 2000 er jo ikke så gæli for en fjong seng :teehe:

Fineste bursdagspresangen evver :D 

Akkurat nå, Jeas_89 skrev:

Oj, finnes det sånn ferdig, og jeg som var så innstilt på å lage selv og greier :whistle:

:yes:                     :teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg liker åpenbart veldig godt de jeg lager, de er både seige inni og sprø utenpå. De Siri linket til har mel i seg, og da blir de mer kompakte og mindre gode...

Min oppskrift: 500 gram mandler, 500 gram melis. 4-5 eggehviter. Skold 250 gram mandler, mal alle mandlene (de skoldede bør tørke i kjøleskap over natta for å være lettere å male), bland alle ingrediensene, og la det stå til kjøling et par timer. Trill ut til fingertykke pølser, alt ettersom om du er spedbarn eller bryggesjauer. Stekes på 200 grader i ti minutter. Bruk gjerne melis å trille i for å gjøre jobben enklere og få et svakt karamellisert drag over stengene når de stekes. :drool: 

Her ble det tre brett og syv stenger :P 

Middag er fortært, og nå håper jeg at jeg får opp vom til hundene. Fem tyvekilosblokker har fryst fast i hverandre fordi det regnet da jeg bar dem inn og plastikken ble våt :( Jeg dro ut stikkontakten på fryseren og lot lokket stå åpent i håp om å få løsnet en av dem fra de andre. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det skjedde i den fryseren, når de fem blokkene som lå i den andre fryseren ikke satt fast i hverandre. Mulig det var varierende mengde vann på sekkene, for de ble levert mens jeg var borte og lå ute noen timer. Men jeg ville likevel trodd at de som er stablet oppå hverandre lettere frøs fast enn de som står rett opp og ned ved siden av hverandre. Anyway, hundene må ha mat, jeg må ha muskler.

Pisker du eggehvitene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ozzy skrev:

Pisker du eggehvitene? 

Ikke for seg selv - jeg rører sammen melis, eggehviter og mandler med sleiv først for ikke å få melis over hele huset, også bruker jeg kjøkkenmaskin og eltekroker for å få alt skikkelig blandet - men det er primært fordi jeg ikke har armmuskler til å blande godt nok for hånd. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var først en sløv dag i dag. Og så ble det plutselig invitasjon på middag og greier. Og så har jeg handlet inn litt mer til jul jeg kom på at jeg trengte. 

På tur i dag klarte Sjef å sette fast labben i noen planker. Klagde litt, og gikk ikke helt bra på foten, så da ble den turen kort. Nå ser han helt fin ut igjen, så da starter vi dagen i morgen med å gå lang tur før jeg kjører på jobb i Stavanger. Noe som minner meg på at jeg må printe ut masse skjemaer før jeg legger meg :whistle:  


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wednesday skrev:

Fra stua mi har jeg utsikt til et lite fjell. Det er veldig veldig bratt å komme seg opp der, og i går så vi en liten hvit hund som vandra rundt oppå der i mange timer og så ut som den ikke klarte å komme seg ned! Jeg vurderte fram og tilbake om jeg skulle ringe politiet eller om jeg skulle klatre opp og hente den selv. Endte med å klatre :aww: Men fant ingenting! Tenkte at da har den sikkert kommet seg ned selv. 

I dag så vi den igjen! :o Men det er litt bedre lys og mindre tåke i dag, så det viste seg at det var en hare med vinterpels :icon_redface: Hele nabolaget har sikkert sett meg oppå der plystrende og lokkende med hundebånd i hånda :icon_redface: Ønsker meg kikkert til jul.

:lol:! Tipper politiet hadde blitt litt sure hvis du narret dem opp på en fjelltopp på grunn av en hare! 

 

3 timer siden, Stine skrev:

Sånn var det her og, det var noe med følelsen når vi kom inn! Det føltes hjemme med en gang :D Eneste budrunden vi hadde var motbud fra selger som var på vei ut av dekningsområde med danskebåten, han måtte bare ha det han skyldte i lån så da var jo det greit :lol:

Nå har vi vel brukt 2-300 000 etter vi kjøpte det, men så har det blitt verdt en mill mer enn vi ga for det :P

Sånn var det med det første huset vi kjøpte. Vi begynte å fordele soverom da vi hadde vært på visning i to minutter, og jeg ble litt sjokkert da noen andre som var på visning kom trampende inn på vårt soverom og åpnet skapdørene!

1 time siden, Stine skrev:

****, da ser det ut som om jeg er den heldige kjøperen av en tønneseng.... Da kan jeg finne senga med dårlig samvittighet.

:lol: Jeg synes den var tøff jeg. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

Er det verdt det å kjøpe biabed, eller?

Så ei venninne hadde to stk, og det så jo veldig praktisk ut.

Hvilken størrelse trenger du? Har en her du kan få billigere, Uno graver så at jeg ikke har orket å se ham ødelegge den. Har hatt canelanatrekk på han har revet hull i, men selve senga er urørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

:lol:! Tipper politiet hadde blitt litt sure hvis du narret dem opp på en fjelltopp på grunn av en hare! 

 

 

Tror neppe de hadde rykka ut da :lol: Men tenkte de kunne sjekke om en liten hvit hund var meldt savnet. 

Akkurat nå, Klematis skrev:

Er det verdt det å kjøpe biabed, eller?

Så ei venninne hadde to stk, og det så jo veldig praktisk ut.

Jeg synes de er kjempefine. Kjøpte en før jeg henta Rafiki og var litt redd for at han ikke ville bruke den, men han ligger der hele tida. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, Pixie skrev:

Hvilken størrelse trenger du? Har en her du kan få billigere, Uno graver så at jeg ikke har orket å se ham ødelegge den. Har hatt canelanatrekk på han har revet hull i, men selve senga er urørt. 

oj! Hun er 12 kg og 42 cm høy. Hvor stor er den du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Klematis skrev:

oj! Hun er 12 kg og 42 cm høy. Hvor stor er den du har?

Da vil den nok passe bra, Uno er 13,5 og 47 cm og passer perfekt inni ramma. Eller liker hun å ligge litt tett?

Edit: det er 70x85 jeg har, spørs om den blir litt stor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, Pixie skrev:

Da vil den nok passe bra, Uno er 13,5 og 47 cm og passer perfekt inni ramma. Eller liker hun å ligge litt tett?

Hun er ikke så nøye på det.:) Hva skal du ha for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig lagde Damir et helvetes leven og pommen til leietakeren var ute og bjeffa hu også. Ba gubben sjekke siden han bjeffa slik som han gjør når folk er i gårdsplassen. Også ser han bare noen som står langt inn i gårdsplassen vår og røyker. Han flyr ned og ut i tskjorte og bokser idet jeg hører pommen pipe og hyle og det er ei med en løs husky som har flydd bort til pommen og plager hu, mens dama bare ser på, og røyker og sier ingenting,  på vår tomt!  Hu fikk så hatten passa altså, gubben var kanskje litt vel sur men han blei jo redd for den lille og forbanna. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Klematis skrev:

Hun er ikke så nøye på det.:) Hva skal du ha for den?

Så over den nå, hullet jeg trodde var digert er noe jeg lett kan sy igjen. Går det greit om jeg prøver igjen et par dager og ser om han har vokst fra verste gravinga? Litt kjipt å sitte igjen med et 800-kroners ulltrekk uten senga om det kan unngås :ahappy: Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, Pixie skrev:

Så over den nå, hullet jeg trodde var digert er noe jeg lett kan sy igjen. Går det greit om jeg prøver igjen et par dager og ser om han har vokst fra verste gravinga? Litt kjipt å sitte igjen med et 800-kroners ulltrekk uten senga om det kan unngås :ahappy: Sorry!

Gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Sånn var det med det første huset vi kjøpte. Vi begynte å fordele soverom da vi hadde vært på visning i to minutter, og jeg ble litt sjokkert da noen andre som var på visning kom trampende inn på vårt soverom og åpnet skapdørene!

:lol: 

8 timer siden, Klematis skrev:

Er det verdt det å kjøpe biabed, eller?

Biltema har senger tilsvarende Biabed som er himla mye billigere men fungerer like bra :) Dersom du ikke får kjøpt Pixie sin :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på båten. Startet dagen med å være 1 time seinere oppe enn planlagt. 

Fortsatte dagen med å finne ut hvorfor printer ikke samarbeidet med meg i går; den fikk nemlig for seg at papir som ikke fantes inni der satt fast :pinch:

Og nå kjenner jeg at jeg er så lei av å ta denne turen 2 ganger i måneden at jeg er glad det bare er to måneder igjen med dette.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Ingen pasienter på ca 2,5t. Hva finner man på da, når man er student? Jeg sitter i en krok uten å ha noe å gjøre på, og tiden går såå seint!

Leser bok? Evt leser til eksamen hvis du ikke er ferdig. Oh store internett blir fort ferdigsurfa. 

Sjekker om de kanskje kan lære deg litt ekstra?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...