Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

8 timer siden, SFX skrev:

Jeg brukte hundeblåseren - den blåser jo ikke varmere enn lufta i rommet, men det hjalp noe. Ei bøtte varmt vann strategisk tømt mellom to blokker, og et brekkjern senere så har jeg en blokk stående til tining i kjøkkenvasken. De fire andre sitter fremdeles fast, så de får lov til å stå sånn over natta i fryseren - men nå med lukket lokk, for jeg syntes jeg fant en musebæsj på kanten av fryseren... Så får jeg håpe jeg får de fra hverandre snart, maken til komplisert kokkelering har jeg ikke vært borti på lenge! Blokka satt så fast at da den begynte å gi etter trodde jeg først det var brekkjernet som ville knekke. 

Men det er jo godt å vite at fryseren fungerer, siden det er en ukjent sak av uviss alder som sto igjen i huset :P 

Ikke så galt at det ikke er godt for noe liksom :lol: Men jeg ville jo ha gjort det samme med alle blokkene mens jeg først var i gang da.. og tørket dem godt - evt delt alle sammen på en gang, så slipper man det problemet igjen på en stund :D 

8 timer siden, SFX skrev:

Jeg elsker å pakke inn gaver - det er nesten noe seremonielt over det for meg. Jeg tenner masse lys (men ikke i nærheten av julepapiret, obviously), setter på julemusikk, har en julebrus eller tre innen rekkevidde, ei skål med julegodt, også koser jeg meg med å pakke inn, pynte og gjøre det fint. Jeg kjøper pene bånd og pynteting når jeg finner det til en billig penge - i fjor festet jeg for eksempel en polkastang i glass på alle pakkene, også kunne den henges rett på treet etterpå. Kostet type 25 kroner for seks på CO, eller noe. Jeg liker å dille litt sånn :P I kveld har jeg gjort ferdig hjemmelagde julegaver til ei god venninne i USA, og siden de ble litt kronglete å pakke inn sammen har de blitt til tre pakker. Jeg håper hun blir glad for dem, selv om det trolig er 2017 før de kommer fram.

Så forskjellige man er :lol: Jeg simpelthen hater å pakke inn gaver... jeg suger big time, jeg gjør det så fort jeg kan, og papiret er gjerne det jeg fikk tak i først i en eller annen sånn billigboks ved siden av disken på Europris eller noe... Det eneste jeg gremmer meg over er om jeg har feil farge på papir, pakketråd og til-fra-lappene. I går var det litt krise, for til-fra-lappene jeg hadde igjen brøt veldig med papiret på gaven (som forøvrig var pakket ferdig i butikken.... jeg benytter alltid sjansen til å få betjeningen til å pakke inn dersom det ikke er for mye folk i butikken :aww:). 

8 timer siden, AussieAllTheWay skrev:

Tenkte på deg men jeg gikk på ski i dag- eller på skiene du har kjøpt da :P

:lol: 

8 timer siden, AussieAllTheWay skrev:

Fy fader de smørefrie skiene mine er så bakglatte at jeg må ut i fiskebein opp en bakke på ett par meter :o Og når man går i scooterløyper er det ikke bredt nok til fiskebein :( klister på smørefri??

Kanskje du rett og slett må ha nye? :whistle: 

7 timer siden, Raksha skrev:

ja syns det var strengt, hadde forventa kun bot faktisk. 

@Siri Ja, det vet helt sikkert hva de driver med. Men sånn vi oppfatter saken så er det KUN dekka de kan ta henne på, så det er liksom eneste årsak til straffen. Var virkelig ikke klar over at det straffes så strengt. Riktignok så mener politiet at føret var dårligere enn det var da, så det spiller vel inn og. Vel, både vi og sjåføren har lært - og kommer til å være nøye på sånt. Hadde ikke trengt 3 mnd uten lappen for å understreke det, synes vi da :aww:  Men vi er jo ikke akkurat objektive. :lol:  Men nå er det ferdig og oppgjort, hun får den tilbake i slutten av januar, boten betales og så er det "greit". 

Det er vel MUUULIG man blir litt lite objektiv i slike saker ja... jeg vedder på at han der Ander Behring Breivik også syntes det var alt for streng straff han fikk... sånn helt uten sammenligning forøvrig :aww: 

7 timer siden, SFX skrev:

Jeg synes også at femkilospølsene er noe forbanna klin sammenlignet med blokka. Jeg har hatt dem noen ganger, og det blir bare griseri. 

Jeg tror nesten jeg er litt enig.... Syntes de 5-kilosene var noe herk å holde på med faktisk. 

1 time siden, Annik skrev:

Hva gjør man egentlig på buss, sånn om man ikke får sove? Jeg har vanligvis 0 problemer med å sove på buss, men jeg sliter litt akkurat nå. Og her skal jeg sitte fram til 10-tiden :lol:

Sitter stille og stirrer tomt ut vinduet mens man filosoferer over livet :aww: 

41 minutter siden, Belgerpia skrev:

starter dagen med å bli litt sånn :shocked: - for jeg erindrer i 2014 og 2015, de vanvittige HYLENE om hvor SINNSYKT dyrt EDS var - det var liksom ikke måte på hvor sleipe NKK var, hvor utidige osv.  Nå har dommerlister for WDS blitt lagt ut, og folk vurderer å melde på - og ikke EN ENESTE EN - kommenterer det faktum at prisen for FØRSTE påmelding er den nette sum av kr 755,-
Andre frist er 850,- tredje frist er 945,- og siste frist er 1 130,- 
Er det sånn at ting ikke er dyrt fordi det er utenfor Norge?

Tipper det blir grining og surmuling når folk faktisk begynner å melde på... det har de ikke gjort ennå vøtt. 

41 minutter siden, Belgerpia skrev:

Ellers har jeg buksert meg på jobb med 40 lussekatter i sekken, stearinlys, kurv, høyttaler og musikken klar - snart klart for Luciatog i gangene.

HVa er egentlig greia med lussekatter? Jeg har fått det noen ganger, og uten unntak er det noe av det tørreste og kjipeste jeg har spist... de er jo så kompakte og lite spisevennlige at jeg glatt står over altså :lol: Mulig jeg bare har vært veldig uheldig med dem jeg har spist? Eller SKAL de være så tørre at man må svelge dem ned med drikke? 

I morges falt det isklumper ned fra himmelen... det var liksom verken snø eller regn... veldig fascinerende :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SFX skrev:

Vi burde hatt pakkejulegaveverksted sammen, vi to :D

Internetten er en tidstyv.

 

Bra det finnes flere pakkenerder, TJ pleier å riste på hodet til meg. :P

Ja, og så begynner hodet mitt å stille seg inn på "jul", og da går plutselig kvelden veldig fort!

Akkurat nå er jeg litt trøtt, men ikke så ille som forventet. Det slår vel inn i to-tida på jobb i dag tenker jeg. Jaja, får sikkert sove ikveld da, om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

 

Så forskjellige man er :lol: Jeg simpelthen hater å pakke inn gaver... jeg suger big time, jeg gjør det så fort jeg kan, og papiret er gjerne det jeg fikk tak i først i en eller annen sånn billigboks ved siden av disken på Europris eller noe... Det eneste jeg gremmer meg over er om jeg har feil farge på papir, pakketråd og til-fra-lappene. I går var det litt krise, for til-fra-lappene jeg hadde igjen brøt veldig med papiret på gaven (som forøvrig var pakket ferdig i butikken.... jeg benytter alltid sjansen til å få betjeningen til å pakke inn dersom det ikke er for mye folk i butikken  

Jeg kjøpte gavepapir med elgtrykk på for litt siden, da tenkte jeg på deg! :ahappy:

 

Synes forøvrig det er koselig å pakke inn gaver, de få gangene jeg har benyttet meg av pakkedisken angrer jeg etterpå. Da ser det jo ut som om gaven er pakket inn av en 8 åring :P

 

.....er det vel på tide med noe frokost snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

Ikke så galt at det ikke er godt for noe liksom :lol: Men jeg ville jo ha gjort det samme med alle blokkene mens jeg først var i gang da.. og tørket dem godt - evt delt alle sammen på en gang, så slipper man det problemet igjen på en stund :D 

Så forskjellige man er :lol: Jeg simpelthen hater å pakke inn gaver... jeg suger big time, jeg gjør det så fort jeg kan, og papiret er gjerne det jeg fikk tak i først i en eller annen sånn billigboks ved siden av disken på Europris eller noe... Det eneste jeg gremmer meg over er om jeg har feil farge på papir, pakketråd og til-fra-lappene. I går var det litt krise, for til-fra-lappene jeg hadde igjen brøt veldig med papiret på gaven (som forøvrig var pakket ferdig i butikken.... jeg benytter alltid sjansen til å få betjeningen til å pakke inn dersom det ikke er for mye folk i butikken :aww:). 

:lol: 

Kanskje du rett og slett må ha nye? :whistle: 

Det er vel MUUULIG man blir litt lite objektiv i slike saker ja... jeg vedder på at han der Ander Behring Breivik også syntes det var alt for streng straff han fikk... sånn helt uten sammenligning forøvrig :aww: 

Jeg tror nesten jeg er litt enig.... Syntes de 5-kilosene var noe herk å holde på med faktisk. 

Sitter stille og stirrer tomt ut vinduet mens man filosoferer over livet :aww: 

Tipper det blir grining og surmuling når folk faktisk begynner å melde på... det har de ikke gjort ennå vøtt. 

HVa er egentlig greia med lussekatter? Jeg har fått det noen ganger, og uten unntak er det noe av det tørreste og kjipeste jeg har spist... de er jo så kompakte og lite spisevennlige at jeg glatt står over altså :lol: Mulig jeg bare har vært veldig uheldig med dem jeg har spist? Eller SKAL de være så tørre at man må svelge dem ned med drikke? 

I morges falt det isklumper ned fra himmelen... det var liksom verken snø eller regn... veldig fascinerende :)

De skal ikke være tørre nei.. de skal være som gode boller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, mokken skrev:

 

Synes forøvrig det er koselig å pakke inn gaver, de få gangene jeg har benyttet meg av pakkedisken angrer jeg etterpå. Da ser det jo ut som om gaven er pakket inn av en 8 åring :P

Har ikke helt pakke egenskaper da skjønner jeg, for det ser ut som en pro pakker i forhold til det jeg gjør :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
40 minutter siden, Siri skrev:

HVa er egentlig greia med lussekatter? Jeg har fått det noen ganger, og uten unntak er det noe av det tørreste og kjipeste jeg har spist... de er jo så kompakte og lite spisevennlige at jeg glatt står over altså :lol: Mulig jeg bare har vært veldig uheldig med dem jeg har spist? Eller SKAL de være så tørre at man må svelge dem ned med drikke? 

I morges falt det isklumper ned fra himmelen... det var liksom verken snø eller regn... veldig fascinerende :)


Da har du ikke smakt MINE lussekatter. *ler* Jeg har nemlig samma greia som deg med lussekatter, tørre, smakløse, harde klumper - ikke godt i det hele tatt. (og i alle fall ikke med ekte safran). Så da tager man Møllerens ferdigbakst til boller, putter oppi gurkemeie som ikke smaker noen ting, men gir fin gulfarge, og så baker man boller formet som lussekatter. Fluffy katter som schmaker godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, mokken skrev:

Jeg kjøpte gavepapir med elgtrykk på for litt siden, da tenkte jeg på deg! :ahappy:

:lol: 

36 minutter siden, mokken skrev:

Synes forøvrig det er koselig å pakke inn gaver, de få gangene jeg har benyttet meg av pakkedisken angrer jeg etterpå. Da ser det jo ut som om gaven er pakket inn av en 8 åring :P

Butikkpakkede gaver er skikkelig proffe sammenlignet med det jeg greier å få til :lol: 

35 minutter siden, Krutsi skrev:

De skal ikke være tørre nei.. de skal være som gode boller :) 

Hmmmm.... da må jeg konkludere med at de bakerne som har bakt lussekattene jeg har smakt IKKE er flinke... de baker sannsynligvis sånne tørre, harde boller også (grøss, det er det verste jeg vet :aww:).

3 minutter siden, Belgerpia skrev:

Da har du ikke smakt MINE lussekatter. *ler* Jeg har nemlig samma greia som deg med lussekatter, tørre, smakløse, harde klumper - ikke godt i det hele tatt. (og i alle fall ikke med ekte safran). Så da tager man Møllerens ferdigbakst til boller, putter oppi gurkemeie som ikke smaker noen ting, men gir fin gulfarge, og så baker man boller formet som lussekatter. Fluffy katter som schmaker godt.

Høres ut som en bra strategi ja :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Siri skrev:

 

Kanskje du rett og slett må ha nye? :whistle: 

Ja de er jo faktisk fra 2014- så eldgamle :P

 

Min er faring med lussekatter er også harde tørre greier- ikke smakt det på årevis..

Fyrer jeg i ovnen og kan ikke fatte det bare er minus 6,5 ute- brrrr

Og sønnen har sin første dag borte fra skolen i dag- forsov seg- jaja en dag på ett halvt skoleår er ikke ille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp å klage litt over å ikke få sove på bussen. To minutter etterpå, så sovna jeg. Og jeg har ikke våkna før nå nettopp :P

Siden sist har det dukket opp en merkelig fyr i setet foran meg. Han ser ut som han er dratt ut av 90-tallet, smatter og ler en ond latter for seg selv, samtidig som han leser avrevede avissider... What is this?! :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Belgerpia skrev:


Da har du ikke smakt MINE lussekatter. *ler* Jeg har nemlig samma greia som deg med lussekatter, tørre, smakløse, harde klumper - ikke godt i det hele tatt. (og i alle fall ikke med ekte safran). Så da tager man Møllerens ferdigbakst til boller, putter oppi gurkemeie som ikke smaker noen ting, men gir fin gulfarge, og så baker man boller formet som lussekatter. Fluffy katter som schmaker godt.

 

Sånn gjør jeg også. Føler det nesten er litt juks, men lettvindt og smaker faktisk godt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

OMG, så lekker bikkja mi blei etter et bad. Det synes hun selv også.:ahappy:

Så siden hun har vært ren og pen helt siden i går kveld, er det vel på tide å ut å hoppe i skogen, rulle seg og trampe i vanndammer igjen.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nesten klart til vasking i heimen. Må bare flytte kattedoen og kattene ned på rommet til gubben. Er hysterisk livredd for at en av kattene skal komme seg ut, så er på den sikre siden :aww: 

Lurer litt på om jeg skal lage lussekatter i dag, men får se ann formen om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AussieAllTheWay skrev:

Ja de er jo faktisk fra 2014- så eldgamle :P

Hahhahahaa, såpass ja :D Nei da er det kanskje ikke nye ski du trenger... :) 

3 timer siden, AussieAllTheWay skrev:

Min er faring med lussekatter er også harde tørre greier- ikke smakt det på årevis..

Folk må lære seg å bake gjærbakst altså :aww: 

3 timer siden, Annik skrev:

Det hjalp å klage litt over å ikke få sove på bussen. To minutter etterpå, så sovna jeg. Og jeg har ikke våkna før nå nettopp :P

Siden sist har det dukket opp en merkelig fyr i setet foran meg. Han ser ut som han er dratt ut av 90-tallet, smatter og ler en ond latter for seg selv, samtidig som han leser avrevede avissider... What is this?! :lol:

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg "hjemme til jul", det vil si, må tilbake for å ta den siste eksamen så helt fri har jeg ikke. Men faren min har hentet valp, som jeg i skrivende øyeblikk er barnevakt for :wub: 

2v0cunp.jpg

(mobilbilde og aktiv, utålmodig tass = ikke så bra kvalitet)

Lille Falk på snart 10 uker og Kenzie er bestevenner allerede. Kenzie er strengt tatt litt for grei med den lille, for pirayaen henger etter halen hennes og lar henne knapt få fred, uten at hun sier fra. Prøver å gi henne pauser, men når han lar henne være syns hun det er så kjedelig så da er det hun som terger på seg han igjen, så tror ikke hun har det så ille tross alt :lol: Falk er altså bare SÅ fin, utrolig vakkert ansikt (altså, SE den maska!) og absolutt et fremtidig håp i utstillingsringen. Men først og fremst skal han bli jakthund, og etter reaksjonen hans på pus å dømme så er han lovende der og :lol: 

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasko har fått sjekk og er en frisk og fin senior :wub: Lupin klør vi oss noe veldig i hodet over, så han skal dopes for en skikkelig tannsjekk, røntgen av blære og milt og eventuelt ta ut urin rett fra blæra. noe plager han, og vi vil gjerne finne ut hva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Raksha skrev:

Kasko har fått sjekk og er en frisk og fin senior :wub: Lupin klør vi oss noe veldig i hodet over, så han skal dopes for en skikkelig tannsjekk, røntgen av blære og milt og eventuelt ta ut urin rett fra blæra. noe plager han, og vi vil gjerne finne ut hva..

:hug:håper ikke dere finner noe alvorlig-. men noe som er quick fix 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...