Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

19 minutter siden, Raksha skrev:

Twilightfilmene har endelig kommet til netflix :ahappy:  Blir maraton i helga :D 

 

Jeg og gubben hadde den maraton'n tidligere her.. Det var vel kanskje direkte heeeeelt riktig sjanger for min bedre halvdel, men i mangel av noe bedre så ble det de :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg og gubben hadde den maraton'n tidligere her.. Det var vel kanskje direkte heeeeelt riktig sjanger for min bedre halvdel, men i mangel av noe bedre så ble det de :lol: 

:lol:  Stakkars T - Bonden ser på han og, flirer når jeg flirer, ikke heeeeeeelt rett for han heller, gitt. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yawn: For ei uke! Har holdt på med forberedelser til i morra (i dag) hele uka, og det er ikke bare bare å kombinere med seinvakt og slutte kl.22 altså. Men nå er jeg ferdig med fem hunder, endelig. Etter i morra skal jeg ikke så mye som se på en saks på minst ei uke :lol: Laget potetsalat og risboller til julebordet har jeg også. Glad jeg pakka bilen nesten ferdig i går før jobb, altså. Nå har jeg vel snart hatt lang nok "kveld" (må ha kveld og lande etter jeg er ferdig med noe), og kan finne senga. Opp igjen om tja, tre timer eller noe? Lenge leve galskapen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg kan vel innrømme at "å herregud" ble sagt et par ganger ifra sofaen ved siden av meg :lol: 

:lol: Spesielt på den første filmen, tipper jeg? 

 

Koser meg jeg! Har hatt lyst til å se de filmene igjen leeeeenge!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caroline skrev:

Hysj på deg, jeg sto opp for en time siden :lol: Og dette betaler vi for å gjøre... Galskap! :lama:

Sssjjjj.... ikke si det på den måten! :icon_redface:

Snart klar for å kjøre avgårde. 

Satser på at det ikke er så veldig lang kø for å komme inn. Og ikke noe kø på veien. Men det er jo bare galne folk og hester som er ute på denne tida i helgene fikk jeg høre en gang, så regner med det går fint :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Kooikere er fine hunder, sant? Pene og greie og sånn?

Nydelige hunder, men noe variabel mentalt ettersom jeg har skjønt. @Kelpiemind sin Marvin er alldeles herlig, men jeg tror dessverre ikke han er en gjennomsnittlig representant for rasen. 

 

Lykke til alle som skal på D4A i helgen! :ahappy:

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Monikawt skrev:

Mens jeg har kokt en kyllingfilet til morran i dag. Fant ut at det ikke var nok for begge hundene i tilfelle det slo an hos Skills. Tok opp enda en filet fra fryseren, tina den, og kokte den også :lol: 

Engasjerte hundeeiere heter det :sleep::lol:

Nå har jeg karra meg ut av sengen da :lol: Glad for championtispe nå ja,kommer til å angre den dagen jeg får meg junior igjen :lol: Lykke til alle sammen! Kommer nok ikke til å se noen av dere, da vi er nesten alene i hall E :lol: Får med meg agility og lp da kanskje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag skal vi til søstra mi og babyen på 8 mnd. Det medfører visse utfordringer når man har hund, siden min søster plutselig har blitt ekstremt allergisk, og allergimedisinen blir hun helt utslått av. Så nå har jeg dusja hele meg, bare tatt med klær som ikke har vært borti Bizi, har til og med vaska veska mi, og tar med klærne i en plastpose, for å unngå at noe som har hundehår på seg kommer inn i leiligheten. Jeg må bære Bizi ut på verandaen, for søs ble allergisk sist Biz gikk gjennom leiligheten. Og da kommer det jo hundehår på jakka mi, så da må jeg legge den på verandaen, og ha en ekstra jakke som ikke har vært borti henne. Så får vi se hvordan det går denne gangen da. 

Jeg skal passe baby mens mor er hos frisøren, og da tar jeg, Bizi og lille snuppa en tur på Kalvøya, tenker jeg. Jeg eier overhodet ikke retningssans, så søs mente det var lurt at vi gikk tur der, for da kan jeg ikke rote meg bort så lett.:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klematis skrev:

I dag skal vi til søstra mi og babyen på 8 mnd. Det medfører visse utfordringer når man har hund, siden min søster plutselig har blitt ekstremt allergisk, og allergimedisinen blir hun helt utslått av. Så nå har jeg dusja hele meg, bare tatt med klær som ikke har vært borti Bizi, har til og med vaska veska mi, og tar med klærne i en plastpose, for å unngå at noe som har hundehår på seg kommer inn i leiligheten. Jeg må bære Bizi ut på verandaen, for søs ble allergisk sist Biz gikk gjennom leiligheten. Og da kommer det jo hundehår på jakka mi, så da må jeg legge den på verandaen, og ha en ekstra jakke som ikke har vært borti henne. Så får vi se hvordan det går denne gangen da. 

Jeg skal passe baby mens mor er hos frisøren, og da tar jeg, Bizi og lille snuppa en tur på Kalvøya, tenker jeg. Jeg eier overhodet ikke retningssans, så søs mente det var lurt at vi gikk tur der, for da kan jeg ikke rote meg bort så lett.:P

 

Er det lurt å gå tur med hunden hvis hun er så allergisk? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Er det lurt å gå tur med hunden hvis hun er så allergisk? 

Jeg vet ikke, kanskje ikke? Vi har gjort det flere ganger før, og det har gått bra. Virker som at det er inne det skjærer seg. Sist gikk Bizi gjennom leiligheten og ut på verandaen, og hun ble kjempeallergisk, mens vi har gått tur sammen lenge med Bizi uten at hun har reagert noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klematis skrev:

Jeg vet ikke, kanskje ikke? Vi har gjort det flere ganger før, og det har gått bra. Virker som at det er inne det skjærer seg. Sist gikk Bizi gjennom leiligheten og ut på verandaen, og hun ble kjempeallergisk, mens vi har gått tur sammen lenge med Bizi uten at hun har reagert noe. 

Nei, jeg vet ikke jeg altså.. men jeg tenkte hvis du måtte legge igjen jakka di ute, så er det kanskje ikke heldig å få evt hår på baby eller barnevogn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
3 minutter siden, Krutsi skrev:

Nei, jeg vet ikke jeg altså.. men jeg tenkte hvis du måtte legge igjen jakka di ute, så er det kanskje ikke heldig å få evt hår på baby eller barnevogn :P

Ja, den jakka jeg bærer Bizi ut på verandaen med bør nok ikke være i leiligheten har jeg en mistanke om. Vi skal egentlig være der til i morgen, så jeg må nesten få gått tur med henne på den tiden, men kanskje vi må tenke enda mer alternativt, ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Klematis skrev:

Ja, den jakka jeg bærer Bizi ut på verandaen med bør nok ikke være i leiligheten har jeg en mistanke om. Vi skal egentlig være der til i morgen, så jeg må nesten få gått tur med henne på den tiden, men kanskje vi må tenke enda mer alternativt, ja:)

Spør søsteren din du, hun har nok en tanke om det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...