Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå, november

Recommended Posts

Snø gjør noe rart med hundepoter - det er akkurat som om de ikke kan oppholde seg i snøen mer enn max et sekund av gangen og de må gjerne fjernes fra snøen to eller tre av gangen. Så vi har gått morgentur med hopp og sprett og dansing og pangstarter og forsøk på raptuser og pur hundeglede :D Han ble kastet inn når han forsøkte å hjelpe til med å koste plattingen da... jeg er kjip altså. Men lovet ham tur med en gjeng kleinspitzer senere idag, så jeg er tilgitt :P 

• Like 4
  • Replies 3.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Akkurat nå, Turb skrev:

Jeg tror jeg hadde byttet veterinær, hvis de ikke kan gi deg bedre informasjon enn det der... Skikkelig dårlig faktisk!

Ja det der var jo en seriøs kommunikasjonssvikt, og hadde det vært realistisk å bytte så hadde jeg gjort det altså. Men vi har bare en annen klinikk her i byen, og de stoler jeg ikke på mtp. narkose etter at de holdt på å ta livet av katta mi med en overdose.

4 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Ja det der var jo en seriøs kommunikasjonssvikt, og hadde det vært realistisk å bytte så hadde jeg gjort det altså. Men vi har bare en annen klinikk her i byen, og de stoler jeg ikke på mtp. narkose etter at de holdt på å ta livet av katta mi med en overdose.

Aj... ok den ser jeg. Da er det kanskje verdt å ta det opp med dem og fortelle hvordan du opplevde det. Kan jo ha vært en miss fra deres side

Da har vi fått oss ny hund. 9 uker gammel hanncocker. Det BLIR bra, akkurat nå er det mest skummelt. Trygg krabat som sov det meste av natta. Oppe og tissa på avis noen ganger. Det er ni år siden sist valp, ukjent territorium dette

• Like 26

Gratulere til @Wildlife :)

Så gøy @Kokospaniel, gratulere med valp :)

-------------------------------------------------------------------------

Det snør, og blåser hekser og troll rundt hushjørnene. Billie hadde sitt første møte med snø og hun klikket helt! Må løpe bananas, må smake på alt det hvite, må rulle seg i det, må hoppe og sprette. Hun er nå litt søt da :wub:

• Like 1
12 timer siden, maysofie skrev:

Folk spør stadig hvorfor jeg har noia for å ligge nær eller ha andre biler nær når jeg kjører, alltid bremser sakte opp når jeg har biler bak, eller hvorfor jeg har all verdens respekt for blindsoner og hater være i dem, da spesielt på motorveien. Videoen som går rundt på sosiale medier om lastebilsjåføren som 'bare skulle bytte sang på mobilen' og dermed lagde trekkspill av flere personbiler, deriblant drepte en hel bil med mennesker er et godt eksempel på hvorfor.

Gurimalla, trafikken er et farlig sted...

Jeg kjører alltid forbi bilen foran meg hvis jeg har lastebil bak meg.  Nekter å bli trekkspill.. 

12 timer siden, Artemis skrev:

Jeg har skåret opp lammekjøtt og lagt i marinade til middag i morgen. Fetter ble svært fornøyd for det vanket jo litt godsaker i hans retning. :D 

Ellers så er jeg gul og blå, eller egentlig bare skikkelig blålilla etter at jeg ble sparket på jobb. Au! 

Ai! Hest? 

11 timer siden, Lola Pagola skrev:

Skal kjøre bort en sofa i morgen, jeg får den ikke inn døra emoji14.png får sette den på låven til en venninne. Tenkte å kjøpe en presenning til å pakke den inn i, men målene på biltema sier meg ingenting emoji16.png hvor stor trenger jeg til en treseter? http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Presenning-og-overtrekk/

Edit sto metermål når jeg klikket på varene. Så bare de gm-greiene.

Når jeg skal anslå størrelse så tenker jeg alltid i Christian Østerenger. Han er nøyaktig to meter. Jeg ville tenkt: Er det plass til en Christian Østereng liggende i sofaen? Da er den to meter.

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Så viser det seg at den svindyre tanntrekken til 8700,- i virkeligheten var trekk av tre tenner... Dette var det Agria som måtte opplyse meg om. Hadde jo vært fryktelig kjekt å fått vite dette hos veterinæren, før jeg begynte å krangle med Agria...

Sto det ikke spesifisert i kvitteringen?

Jeg skal snart avsted til lunsj sammen søsken. Det blir koselig. 

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Da har vi fått oss ny hund. 9 uker gammel hanncocker. Det BLIR bra, akkurat nå er det mest skummelt. Trygg krabat som sov det meste av natta. Oppe og tissa på avis noen ganger. Det er ni år siden sist valp, ukjent territorium dette

Gratulerer :D Men det er litt obligatorisk å vise frem bilde av valpen :aww: 

• Like 1
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Sto det ikke spesifisert i kvitteringen?

Ifølge veterinæren så gjorde det jo det, under den noe mangelfulle teksten "tillegg pr time". At det betyr "vi trekker to ekstra tenner" skjønte jo ikke jeg... Spesielt når den tredje tannen stod som "tanntrekk rovtann".

Vel vel, jeg har nå hatt en oppklarende samtale med veterinæren og det er no hard feelings fra min side i alle fall. Det gikk litt fort i svingene ettersom dette var en akutt-time, og vedkommende som leverte ut hunden visste ikke hva som hadde blitt gjort annet enn at "det gikk etter planen", I min verden var jo denne planen én tann, så her har det rett og slett vært en uheldig kommunikasjonssvikt. At de trakk de ekstra tennene er absolutt helt greit, men det hadde vært fint å vite før jeg begynte å krangle med Agria ;) 

• Like 3
1 time siden, Lola Pagola skrev:

Skiftet dekk på onsdag, digg å være i forkant for en gangs skyld emoji3.png nå er det endel snø her og, så bra til timing. Virker som mange ikke har skiftet enda ut i fra nyhetene osv.

Jeg skiftet i går(eller samboer gjorde), hans bil står fortsatt på sommerdekk :P Skal hente dekka hans i morgen da og skifte da... :)

49 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ai! Hest?

Nei, ku. ? Skal love at de er ganske så flinke til å sparke de også. Au! Heldigvis skjer det ikke så ofte, og sjeldent så ille som dette. 

On 4.11.2016 at 8:24 AM, Symra&Pippin said:

Elsker at du er så positiv. Mange ville ha sutret over å ha sånne oppgaver i helgene etter travle dager hele uka! 

Årene går så fort. Jeg prøver å holde på øyeblikkene...

Etter å ha sittet fast i grøfta i 20 min  ( stor bil på vei ned som ikke fikk stoppet ,  så da var valget front mot front eller grøft .  idioten stoppet ikke etterpå heller ) , fått hjelp av verdens snilleste fyr og fått konstatert at det var is under den våte snøen kjørte vi pent hjem og pakket alt ut. 

Ingen hyttetur på oss. 

Jeg har dårlig samvittighet for unger og hunder ,  men det er og blir galskap å kjøre på skogsveier nå .  

Jeg har satt på litt David Attenborough for poden og funnet frem godteri som trøst ,  nå må jeg bare finne ut hvor jeg får gått tur i nærområdet .  Det er akkurat for lite snø til at man kan gå på ski på det pløyde jordet og akkurat for glatt til at jeg tør gå på fortauet med Toddy. 

Jeg ble brått ikke så glad for snøen. 

5 timer siden, Kokospaniel skrev:

Gratulerer med den lille! Vil gjerne hilse på en dag når han har blitt varm i trøyen :)

Og bilde er obligatorisk!

• Like 1
  • Mirai pinned this topic
  • Mirai unpinned and locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Enig med svaret over. For meg betyr "ja, det må vi få til" mer sånn "ja, det hadde vært veldig hyggelig, men jeg aner ikke når jeg skal få tid til det" 😅 
    • Hmm.. Vet egentlig ikke korrekte navnet på den, men tror det er det😅 En annen ting jeg har begynt med som hjelper (som du også kan se i videoene) er å holde ball i høyre hånd bak ryggen, også snurre hunden ut mot venstre og så bak ryggen for å ta ballen i høyre hånd når jeg belønner. Hjelper også på ploging 😁 Da får hunden forventning til at den må ut til høyre og bak ryggen for å få belønning, og det kan hjelpe til med at den legger seg litt bakover i posisjon 😊
    • Jeg tror ikke det handler om miljø. Det handler om gjennomføringsevne og ønsketenkning som forsvinner i hverdagen. Det er så mye man tenker man skal gjøre. Besøke et søskenbarn, få laget noe håndarbeid (hvor mange påbegynte håndarbeid/prosjekter har du liggende?), prøve et nytt spisested, ringe en venn som bor langt unna... Hvis man ikke setter av tid til det så blir det ikke gjort. Det blir "det skal jeg gjøre - en gang når jeg får tid". Og så er det hverdagen, med jobb, hund, familie, helse, trening, og alt annet. Jeg vet at fra jeg tenker at jeg burde ha en frisørtime til det faktisk skjer så tar det fort et par måneder for å få det til å gå opp. Da bestemor levde stod det "ringe bestemor" i kalenderen min en dag i uken for at det skulle bli gjort. Det var alltid hyggelig og noe jeg gjorde fordi jeg ville og satte pris på det, men hvis det ikke stod der forsvant plutselig dagen. Så betyr ikke "nei - det vil jeg ikke", det betyr "ja, det har jeg lyst til, men det sklir ut i hverdagen". Har man en tid og et sted så har man en avtale, satt av tid til det i kalenderen, sier nei til å handle for svigermor den dagen eller kollapse på sofaen etter middag. Og så er det noen som aldri tar initiativ. Kanskje vil de ikke mase, er redd for avslag, eller bare ikke finner tiden selv. Jeg har stort sett vært initiativtager til tur/treff/trening med hund, og siden jeg ble for syk til å prioritere å orge det så skjer det ikke. Men erfaringen min er at man må sette tid og sted. og at hvis man inviterer flere så er det garantert noen som ikke kan uansett, selv om de er entusiatiske og egentlig vil.
    • Jeg flyttet hit jeg bor nå for ca 4 år siden. Har blitt kjent med naboer, kollegaer, og folk med hund 🙂 Og jeg bruker fritiden min på hunden min, så det blir trening og turer. Ofte med de samme folkene, men av og til forslår jeg tur/trening med noen andre. Hvis jeg sender en melding og skriver "Blir du med på tur/trening til helgen?", så får jeg svar som for eksempel; "Ja, passer best på søndag", eller "Nei, skal vaske håret" (hvis jeg fastsetter en tid) MEN hvis jeg spør, og ikke setter et tidsrom; f.eks "Nå er ferien begynt, blir med på tur/trening en dag?" - og får svaret "Ja, det må vi få til en dag" - Så betyr det NEI! 😄 Utrolig rart og morsomt. Og det tok meg lang tid for å forstå at det ikke var et positivt svar. Spesiellt siden setningen begynner på "JA" Og det gjelder ikke bare ett menneske. Neida. Sånn er det her: "Ja, det må vi få til en dag" = NEI! Jeg vet ikke om dette er bare et hundemiljø-svar. Jeg tror jeg får spørre kollegaene mine, for dette er det rareste jeg har vært borti 😄  
    • Krysser fingrene for at alt går bra🤞
  • Nylig opprettede emner

• Create New...