Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Guest Christine

Satte på Jungelboken på tv, og terven bruker ofte å titte på tv'n, skakke på hodet osv. Hun sto å fulgte med i sta også, og når det var en svær ulveflokk som sto rett mot kameraet så reiste hun bust og knurret skikkelig dypt :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

40 minutter siden, Bellare skrev:

Så bra!
Ååh, det kan vel kanskje forklare ein heil del. Ikkje at det er ei unnskyldning akkurat då. Eg har i vert fall begynt og purre meir på dei og bedt svigers gjere det same. 

Lurt, håper vi får svar. :)

(Helst før utstillingen...)

27 minutter siden, *Kat84* skrev:

Har du enda ikke fått svar? :o De var jo aktive i kommentarfeltet nedover sida sånn ca akkurat når du spurte om det :P 

Første mail ble sendt 16. oktober.  venter fortsatt på svar på den.... Har nå sendt de pm på fb i tillegg til å skrive inne på eventen men foreløpig så kjører de overse taktikken. 

27 minutter siden, *Kat84* skrev:

Er visst veldig mange som har fått dommerendring der i år. Mye klager merker jeg. 
Vet ikke om det er endring for min del. Regnet ikke med at det var flere, så brydde meg helt ærlig ikke om å sjekke dommer :P 

Ja det var ordentlig nedtur, hadde gledet meg virkelig til å stille for Arne Foss. Skal sjekke opp i dommeren vi har fått bytte til for jeg kjenner ikke til henne. Men med happy go lucky Lykke så er det ikke nødvendig å stille for en dommer som dåner hvis hunden gjør mer enn å puste og stå pent. :P

Om noen kjenner til Hanne Laine Jensen så send meg gjerne en pm! 

24 minutter siden, Sbtlita skrev:

Whippeten er desidert den mest bortskjemte hunden i familien! Kjøpte skai i gull på Stoff og Stil så da måtte jeg prøve å sy ett halsbånd emoji4.png

dc92226d66e18e07cec2b39c31ce66bc.jpg

8e761e2a570ec880340151660d23bce0.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 

Så fin! Veldig kledelig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, mokken skrev:

Første mail ble sendt 16. oktober.  venter fortsatt på svar på den.... Har nå sendt de pm på fb i tillegg til å skrive inne på eventen men foreløpig så kjører de overse taktikken. 

 

Å hjelpes... Det skulle ikke vært mulig! 
Har de lest meldingen også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Huff, nei ikke jeg heller når jeg ser hvor mye rot det har vært :P 
Tror jeg glatt hadde hoppet over denne om jeg ikke hadde kun 1 times kjørevei. Ekstremt uprofesjonelt å overse utstillere på den måten, og la folk oppdage dommerendring i det de får PM... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøven i morgen er avlyst. Vet ikke helt om det kanskje er for det beste, følte ikke for å kjøre flere timer i snøfyk. Prøve neste helg i Østfold, så får vi se om vi hiver oss med der i stede :)

Lyn fikk endelig løpetid i dag. Tjohei. Så ble tankene om Lynvalper plutselig litt mer realistiske, forhåpentligvis har man 7 måneder å bestemme seg på :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Huff, nei ikke jeg heller når jeg ser hvor mye rot det har vært :P 
Tror jeg glatt hadde hoppet over denne om jeg ikke hadde kun 1 times kjørevei. Ekstremt uprofesjonelt å overse utstillere på den måten, og la folk oppdage dommerendring i det de får PM... 

Det er helt normalt. Men vanligvis lager man en liste i teksten på pm over de rasene som er berørt av dommerendring, samt hvilke ny dommer rasen får.

Men at det ikke er mulig å få vite hvem man skal kontakte for å melde av synes jeg er litt drøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mokken skrev:

Lurt, håper vi får svar. :)

(Helst før utstillingen...)

Første mail ble sendt 16. oktober.  venter fortsatt på svar på den.... Har nå sendt de pm på fb i tillegg til å skrive inne på eventen men foreløpig så kjører de overse taktikken. 

Ja det var ordentlig nedtur, hadde gledet meg virkelig til å stille for Arne Foss. Skal sjekke opp i dommeren vi har fått bytte til for jeg kjenner ikke til henne. Men med happy go lucky Lykke så er det ikke nødvendig å stille for en dommer som dåner hvis hunden gjør mer enn å puste og stå pent. :P

Om noen kjenner til Hanne Laine Jensen så send meg gjerne en pm! 

Så fin! Veldig kledelig :ahappy:

Hun dømte NDK Bergen i mai i år om det hjelper. Trez ble stilt, så du kan evnt høre med Ada, eg var ikke der. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ingidano skrev:

Hun dømte NDK Bergen i mai i år om det hjelper. Trez ble stilt, så du kan evnt høre med Ada, eg var ikke der. 

Er vel fare for at hennes championer står pent og pyntelig? I motsetning til min.... :lol:  

Takk for tips, skal høre med henne dersom det er aktuelt å dra :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Er vel fare for at hennes championer står pent og pyntelig? I motsetning til min.... :lol:  

Takk for tips, skal høre med henne dersom det er aktuelt å dra :)

Hun hadde vel bare juniorer/unghunder påmeldt der :) Trez har som regel ikke mer enn en tå i bakken om gangen :P (Ada eier han :) ) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
44 minutter siden, mokken skrev:

Det er helt normalt. Men vanligvis lager man en liste i teksten på pm over de rasene som er berørt av dommerendring, samt hvilke ny dommer rasen får.

Men at det ikke er mulig å få vite hvem man skal kontakte for å melde av synes jeg er litt drøy. 

Ser ofte at det blir opplyst rett før påmeldingsfrist og før pm blir sendt ut. 

Men at jeg ikke har sett mye av akkurat dette kommer vel litt av at det ikke har vært loe slikt ifht mine. Godt mulig jeg bare har hatt flaks :)

Aragon trener Sjef på tannvising :aww: 

 

20161105_221337.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ser ofte at det blir opplyst rett før påmeldingsfrist og før pm blir sendt ut. 

Men at jeg ikke har sett mye av akkurat dette kommer vel litt av at det ikke har vært loe slikt ifht mine. Godt mulig jeg bare har hatt flaks :)

Det er ingen pålagte rutiner for hvordan dommerendring skal orienteres om - NKK bruker sin hjemmeside flittig når de vet om sånt, mens mange andre arrangører ikke orienterer på annet vis enn i PM. Tidspunkt for informering avhenger jo også av årsaken til dommerbytte - er det fordi dommer melder forfall, og når melder i så fall dommer forfall, eller er det på grunn av for mange påmeldte? Det er en enorm kabal å legge opp, og ofte vil arrangør avvente til alle påmeldinger har kommet inn før de kan si noe. 

Jeg har for eksempel fått dommerbytte på utstilling neste helg - men dette skjedde lenge før påmeldingsfristen gikk ut, fordi opprinnelig dommer måtte melde avbud. Men det ble ikke informert på annet vis enn at utstillingsannonsen på nett ble endret, hvilket jeg oppdaget litt tilfeldig - jeg hadde jo sett hvem som var satt opp som dommer, og det var egentlig ikke noen grunn til å gå inn på annonsen på nytt. Men jeg har likevel fått meg en rutine på å dobbeltsjekke annonsen før jeg melder på, og jeg melder ofte på den dagen fristen går ut.

Når det er sagt, så er det ikke ofte det blir dommerbytter. I år har jeg opplevd det to ganger, og det har opplevdes som mye :P Men så har jeg også en rase som sjelden flyttes om de kan unngå det - en forsøker å gi litt goder til de rasene med høye påmeldingstall og å behandle de bra så de vil komme tilbake neste år. Å la dem beholde oppsatt dommer er en slik måte, mens en heller ofte flytter raser med lave påmeldingstall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...