Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tillater meg å skryte enda litt mer. Vi har to hvite skap på soverommet som har litt av hvert av flekker på seg, etter de som bodde her tidligere. Litt rester fra klistremerker, litt møkk som ikke går helt bort og noen mystiske flekker. Vi har planlagt å kjøpe nye, men slikt er dyrt og veldig nedprioritert akkurat nå... Så jeg la tapet der også! :lol:

Ja, også fikk jeg endelig brukt veggklistremerket som jeg kjøpte på ebay for lenge siden. Den passet fint på kommoden :D

20161116_231507.jpg

20161116_202937.jpg

20161116_223532.jpg

• Like 21
  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Annik skrev:

Jeg tillater meg å skryte enda litt mer. Vi har to hvite skap på soverommet som har litt av hvert av flekker på seg, etter de som bodde her tidligere. Litt rester fra klistremerker, litt møkk som ikke går helt bort og noen mystiske flekker. Vi har planlagt å kjøpe nye, men slikt er dyrt og veldig nedprioritert akkurat nå... Så jeg la tapet der også! :lol:

Ja, også fikk jeg endelig brukt veggklistremerket som jeg kjøpte på ebay for lenge siden. Den passet fint på kommoden :D

20161116_231507.jpg

20161116_202937.jpg

20161116_223532.jpg

Dæven så kreativ og flink du er! Det hjorttehodet var bare lekker :wub:  Lov å legge linker til sånt fint altså!

Skrevet
Akkurat nå, Annik skrev:

20161116_231507.jpg

20161116_202937.jpg

20161116_223532.jpg

Du burde sjekke ut folie fra Lindas design og interiør.. Det kan nok passe "hobbyen" din for tiden :aww::lol: 

det ble veldig bra da! 

Skrevet

@Raksha bare å søke "wallsticker deer" på ebay, så skal den være noe av det første som dukker opp :D

@Krutsi jeg har allerde siklet litt på folie... Men det der mannebeinet mener det begynner å bli nok tapet og klistremerker rundt om kring. Så jeg vet ikke om jeg tør :lol:

• Like 1
Skrevet
7 minutter siden, Annik skrev:

@Raksha bare å søke "wallsticker deer" på ebay, så skal den være noe av det første som dukker opp :D

@Krutsi jeg har allerde siklet litt på folie... Men det der mannebeinet mener det begynner å bli nok tapet og klistremerker rundt om kring. Så jeg vet ikke om jeg tør :lol:

Bruk den kulen på magen for det den er verdt! Hormonene som gjør det :lol: 

• Like 2
Skrevet
1 time siden, Siri skrev:

Jeg tror muuuuligens hun mente den andre klubben... :aww: 

36 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg mente den klubben som nyter godt av at @SFX periodevis jobber dag og natt og har tatt på seg arbeid som vanligvis fordeles på flere mennesker ja. :aww:

Jeg tenkte dere leste mellom linjene, men jeg kan si det rett ut: Vi har neste årsmøte mai 2017. Jeg trakk meg som leder forrige uke. Vi kan vel bare kalle de neste månedene for avspasering, for ja, jeg har jobbet mer enn sunt er for den klubben.

• Like 9
Skrevet

Får ikke sove fordi jeg vil rive av meg gipsen, så begynte å tenke litt etter noen jeg så på tv. Om jeg husker hvordan man legger noen i stabilt sideleie og hvor mange ganger man skal dytte på hjertet (sånne normale ting å fundere om på en onsdagskveld!). Huska det sånn høvelig ihvertfall. 

Men! Så kom jeg på at jeg vet jo ikke om jeg klarer å kjenne pulsen til noen. Testa på meg selv men det er jo juks.   Så da ble Rørlegger'n som sover så søtt ved siden av meg prøvekanin, jeg kjenner ikke pulsen så godt på håndleddet men halsen gikk fint :lol:

Så nå kan jeg sove med ro i sjela at jeg kan redde liv! :D 

• Like 5
Skrevet
22 minutter siden, Krutsi skrev:

Bruk den kulen på magen for det den er verdt! Hormonene som gjør det :lol: 

Det kan fungere! Kanskje... :lol:

Edit; jeg har akkurat klart å mase meg til at vi skal se etter et billig, brukt kjøleskap, slik at jeg kan male det lilla. Det må jo bare bli tidenes kuleste kjøleskap? :icon_redface:

• Like 2
Skrevet

Litt dårlig tid til å få fulgt med her denne uken men her var det en del som ikke har det så greit. :hug: til alle sammen som sliter med egen helse, hundens helse eller andre dyr som betyr mye, og alt annet som måtte være. 

Jeg har funnet ut at jeg sliter med antall timer i døgnet de neste ukene, det burde vært noen flere. Heldigvis er det meste som tar tid lystbetont, men jeg ser frem til neste søndag når jeg kommer hjem etter helgetur og ikke skal noe mer den dagen og heller ikke noe dagen etter (bortsett fra jobb). Jeg skal ha klubb på tirsdag, det kan være at jeg må utsette den en uke, for jeg vet ikke om jeg har tid til å få ryddet her før det. Da får jeg plutselig tirsdagen til å rydde til tirsdagen etter :lol: Men får først se om det dukker opp noen ledige timer i helgen slik at jeg kommer ajour. :D 

Skrevet
3 timer siden, *Kat84* skrev:

... og tenk å gå i minus med 42 000 kroner i måneden! Det skal ikke være mulig å ikke være klar over det. :blink: 

Etter mange kollapser i luftrøret i dag, og et tilfelle med kraftig halting etter å bare fulgt etter meg totalt 50 meter med påfølgende fall ing så har vi satt en dato for avliving. :icon_cry: 
Det blir torsdag neste uke. Så får vi mulighet til å ha litt fri alle sammen etterpå, og tid på oss til å forberede oss. 

Nå ser jeg etter beste måte å få tatt et poteavtrykk :heart: 

:hug:

Skrevet
1 time siden, Ozzy skrev:

Får ikke sove fordi jeg vil rive av meg gipsen, så begynte å tenke litt etter noen jeg så på tv. Om jeg husker hvordan man legger noen i stabilt sideleie og hvor mange ganger man skal dytte på hjertet (sånne normale ting å fundere om på en onsdagskveld!). Huska det sånn høvelig ihvertfall. 

Men! Så kom jeg på at jeg vet jo ikke om jeg klarer å kjenne pulsen til noen. Testa på meg selv men det er jo juks.   Så da ble Rørlegger'n som sover så søtt ved siden av meg prøvekanin, jeg kjenner ikke pulsen så godt på håndleddet men halsen gikk fint :lol:

Jeg har gått livreddningsprøver hvert år siden 2007, holdt utallige livreddningskurs og hatt en hel del opplæring i ambulansefag - hakke nubbesjans å kjenne pålitlig puls på håndledd, verken meg selv eller andre :lol:

I dag er vi ferdig med siste svømmekurs for 2016, og jeg tror jeg er ferdig med svømming på noen år. Har det kjempetrivelig med barna, men selv etter 9 år klarer jeg enda ikke slå meg helt til ro med det og meg selv, så da er det like greit å la være. Barna fikk vise foreldra hva de kan (og ikke kan), lekt og hatt det morro. Jeg er glad vi er ferdig med båt-dagen vår, å kle flere titalls unger i ordentlig redningsvest, hvor flere plutselig finner ut at de kan svømme litt mer enn de hadde trodd kan bli litt slitsomt :ahappy:

Selv rakk man å svømme noen tusen meter før kursene. Krype til sengs med litt dårlig samvittighet for lite aktivitet på dyra, så får vi ta det igjen.

• Like 1
Skrevet
6 timer siden, Krutsi skrev:

Hvordan kan WK bli registrert i SKK og ikke NKK? 

Det blir de :) 

Skrevet
5 timer siden, Ozzy skrev:

4 timer siden, maysofie skrev:

Jeg har gått livreddningsprøver hvert år siden 2007, holdt utallige livreddningskurs og hatt en hel del opplæring i ambulansefag - hakke nubbesjans å kjenne pålitlig puls på håndledd, verken meg selv eller andre :lol:

I dag er vi ferdig med siste svømmekurs for 2016, og jeg tror jeg er ferdig med svømming på noen år. Har det kjempetrivelig med barna, men selv etter 9 år klarer jeg enda ikke slå meg helt til ro med det og meg selv, så da er det like greit å la være. Barna fikk vise foreldra hva de kan (og ikke kan), lekt og hatt det morro. Jeg er glad vi er ferdig med båt-dagen vår, å kle flere titalls unger i ordentlig redningsvest, hvor flere plutselig finner ut at de kan svømme litt mer enn de hadde trodd kan bli litt slitsomt :ahappy:

Selv rakk man å svømme noen tusen meter før kursene. Krype til sengs med litt dårlig samvittighet for lite aktivitet på dyra, så får vi ta det igjen.

Men det er vel ikke lengre anbefalt å sjekke puls på en bevistløs person. Nettopp pga det er ikke mange som klarer det osv. Så istedenfor å kaste bort tid, så skal man sjekke om vedkommende puster. Og da velge enten HLR eller stabilt sideleie :aww: 

22 minutter siden, JeanetteH skrev:

Det blir de :) 

Men de er jo ikke fci-godkjent? 

Skrevet
15 minutter siden, Krutsi skrev:

Men det er vel ikke lengre anbefalt å sjekke puls på en bevistløs person. Nettopp pga det er ikke mange som klarer det osv. Så istedenfor å kaste bort tid, så skal man sjekke om vedkommende puster. Og da velge enten HLR eller stabilt sideleie :aww: 

Men de er jo ikke fci-godkjent? 

Nei, men du finner de som working kelpie på dogweb. Og som Australian Stockdog in Sverige. 

Skrevet
9 timer siden, JeanetteH skrev:

:gaah: gi meg vinter. Dette her *fekter med armene mot vinduet* gjør meg sur og gretten...

Kan nog vara så att det är mitt fel. Jag uttryckte nämligen tanken högt att i år, i år är året då jag skall skaffa längdskidor - sen kom regnet...

• Like 3
Skrevet
16 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Kan nog vara så att det är mitt fel. Jag uttryckte nämligen tanken högt att i år, i år är året då jag skall skaffa längdskidor - sen kom regnet...

Fy skam! :Crying:

Skrevet
12 minutter siden, Stine skrev:

Fy skam! :Crying:

Jag vet, förlåt.
Jag skall återgå till att skrika högt åt varenda lilla snöflinga som faller ner, så skall du se att vi snart har polarvinter och 3 meter snö... :P

• Like 4
Skrevet

@Kangerlussuaq (mistet quoten). Jeg tror nok jeg også ville sjekket det opp hos veterinær når hun ikke legger vekt på beinet. Krysser fingrene for at Luna-hunden blir bedre snart. Jeg hadde en lignende opplevelse med min 9-åring i helgen, så jeg kjenner på bekymringen din :hug:

Skrevet

Herregud. Jeg sitter på sykehuset og venter på time og ser på Biden memes og undertrykker så mye hysterisk latter at jeg tror folk rundt begynner å bli bekymret for meg. Trynet gjør vondt.

Må få det ut her. :lol::lol::lol::lol:

• Like 10
Skrevet

Jeg er trøtt og lei av flyttekaos :yawn: Fikk alt ut i bilen i går og fikk lempa inn senga i dag tidlig. Nå er nok samboer og hundene på vei over til Elverum, mens jeg må vente til arbeidsdagen er over. "Sees på den andre siden da!" sa jeg da jeg dro, hørtes jo ikke helt bra ut..:ermm:

• Like 6
Skrevet
31 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg er trøtt og lei av flyttekaos :yawn: Fikk alt ut i bilen i går og fikk lempa inn senga i dag tidlig. Nå er nok samboer og hundene på vei over til Elverum, mens jeg må vente til arbeidsdagen er over. "Sees på den andre siden da!" sa jeg da jeg dro, hørtes jo ikke helt bra ut..:ermm:

:lol: 

Lykke til med flytting!

Skrevet
3 timer siden, TrasselTrollet skrev:

Jeg og skulle ha nye ski i år... men men får vente til desember og håpe. Da kan vi gå bortoverski der det er flatt og ingen ser at vi faller :D:D

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nå vet jeg ikke om alle instruktørene til Norges Hundeskole, men jeg har ikke kjent eller møtt mange instruktører derfra med adferdskompetanse. Dognanny kjenner jeg ikke til, men jeg synes bakgrunnen kanskje var litt tynn. Selv om dere ikke ser noe mønster i adferden og han er røngtet fri så kan det godt være muskulære eller skjelett-problemer som bygger seg opp over tid og trigger på ulike tidspunkter, når det bare renner over. Og når du nevner at han har hatt ryggproblemer så blir jeg raskt mye mer oppmerksom på at det kan være noe uoppdaget der.  Bruker dere halsbånd eller sele? Hvis dere bruker halsbånd ville jeg forsøkt en godt tilpasset sele. Om dere allerede gjør det ville jeg faktisk forsøkt halsbånd, for å se om det gjør noen forskjell. Som du sier, ut fra det du beskriver, kan det høres ut som stress, frustrasjon og overtenning. Har dere forsøkt å kutte langt ned på kravene? Og kutte ned på aktiviseringen? Det er ikke det vanligste, men det hender også at hunder er overaktiverte og overstimulerte. Og selv om det er en aktiv rase så finnes det alltids unntak.  Korte, rolige turer, med litt løping om det ikke trigger for mye, og mer ro og hvile hjemme. Prøv å ikke stille for mye krav, gi ham litt mer slakk, litt mer "forberedelse" på at "nå skjer ting", og om mulig la han heller gå en kort tur i lengre bånd og gå hjem før det smeller. Alt dette er såklart forslag til ting å prøve ut, uten at jeg har sett hunden og situasjonene. Dere trenger definitivt en kompetent adferdsekspert til regelmessig oppfølging. https://www.atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund#Innlandet-hund Kjersti Bjøntegaard kan jeg personlig anbefale. Vi brukte henne mye med vår til dels krevende ridgeback unghund. Turid Hovland kjenner jeg bare såvidt til, men i likhet med Kjersti har hun en solid og god utdanning og mye god kompetanse ser jeg. Ta kontakt med en av dem, og de kan sannsynligvis anbefale andre om de selv ikke har kapasitet. De kan godt mulig også anbefale en fysioterapeut. I Oslo kan jeg anbefale smarthund.no (Hilde Iren).
    • Går det an å bruke kickspark i langrennsporene? Eller der de har oppkjørte løyper? Finnes det ski på dem? Har lyst på men må se om jeg kan kjøre det først da de vanlige veiene her jeg bor blir strødd. Hvordan trener man da hunden til å trekke? 
    • Glemte å legge til at vi gjør daglig korte økter med søk, hjernetrim, lek, «skattejakt» etter godbiter og leker både inne og ute. Øver mye på håndteringstrening ol.  Å han mestrer alt annet som en drøm, ingen problemer med å være hjemme alene, stueren på 1-2-3, trygg og veldig fin hund på alle andre måter, akkurat det vi så for oss. «Bare» dette ene problemet som skygger over så mye av det som har gått bra..
    • Tusen takk for utfyllende svar! Det er absolutt slitsomt ja.. Burde selvsagt lagt til at han er røntget og resultatene viste plettfri både AD og HD. Vi fikk i tillegg tatt et pr ekstra bilder av ryggen hans da han har hatt noe smerter i ryggen ila året, men heller ingen avvikende resultat der. Skal sies at veterinærene som har sett på han når har har hatt vondt i ryggen (ved to anledninger) kan ikke finne noe ved kontroll og de mener det kan være muskulært. Så absolutt ikke umulig at en fysioterapeut hadde vært hensiktsmessig mtp akkurat det.  Men for å gi litt mer utfyllende kontekst så skjer ikke disse utbruddene i forbindelse med noe som skulle utløse noe smerter og dermed utløse utbrudd. Som regel så kommer det i etterkant av at han har rullet i snø/gress feks, eller at vi har måttet begrense han mye, mye kort bånd. Eller hvis vi «maser» på han eller krever noe av han, gå pent og ikke dra feks. Så det lille vi ser av et mønster er at det henger sammen med stress eller frustrasjon, og overtenning. Å vi har lite tro på at han gjør det fordi det er en form for lek for han, fordi det aldri ender positivt for verken han eller oss. Han vinner aldri disse kranglene, men det gjør ikke vi heller..🥲 For å svare litt på punktene du spør om (setter stor pris på at det spørres, da vi ofte opplever at folk antar at vi er problemet og gjør alt feil, uten å spørre) 1. røntgen er tatt, og kontakte fysioterapeut er ikke en dum ide.  2.riktig og nok aktivitet synes jeg også vi har godt dekket. Han får 3 turer om dagen, en kort på morgenen og en på kvelden (ca 30 min) i tillegg til en lengre tur på 45-75 min etter arbeidstid. Vi bor for tiden i leilighet i Oslo så å lufteturene skjer i bånd. I tillegg er vi ofte i skogen og på privat hundejorde der han få løpe løst. 3. munnkurv og grime har vi også kjøpt ja, å på kurset vi gikk rett før jul fikk vi hjelp til innlæring av disse. Munnkurven har vi skjønt at er litt for liten så den har blitt tilsidesatt. Og grime øver vi fortsatt på, men den blir også et stressmoment for han og han klikker ofte både av å ha den på og få den av. Så vi har ikke kommet så langt at vi kan gå tur med den enda, da det ender mer manisk graving for å få den av, til tross for at vi prver å flytte fokuset hans fremover. Men vi håper å få den bedre til etterhvert. 4. Har vært i kontakt med oppdretter ang dette å til tross for å ha drevet oppdrett i 25år så har heller ikke hun hørt om denne oppførselen. Foreldre er helt fine. De søsknene vi vet om er ikke utenfor «normalen» av unghund oppførsel. 5. Mulig vårt neste steg igjen blir å kontakte en adferdskonsulent ja, som er spesialisert innenfor mer adferd enn trening. For som sagt så har vi forsøkt å trene dette bort på forskjellige måter uten å nå frem. Trenger nok noen som kan evaluere hele han og mønstrene hans, å det er det vi har trodd vi har fått tidligere. Men som regel er det en og en time, å om han ikke klikker ila den timen så får man heller ikke sett problemet. Å da er vi ofte like langt, å ender med å bli fortalt treningsmetoder vi kan prøve men som overhodet ikke fungerer når han tipper, å dermed blir et større stressmoment for han.    Vi holder til i Oslo nå men flytter til Nes i mai. Instruktørene vi har hatt på besøk er en vi fikk anbefalt fra oppdretter, fra Hamar. En dame fra hundeskolen som holdt valpekurset, Norges hundeskole. Og en vi fikk anbefalt, frøken dognanny.  Vi var ikke missfornøyde med noen av disse men har forstått at de kanskje ikke har den rette kunnskapen for vårt problem..
    • Dette høres slitsomt ut for dere! som du sier, dette er ikke normalt, ikke for noen raser, jeg håper dere kan få hjelp. Bra du nevner at dere har vært til veterinær. Er han røntget? Jeg ville også fått besøk av en hundefysio som kan sjekke muskulaturen, de har ofte bedre kompetanse på muskulære problemer. Kan jeg spørre hvilke instruktører dere har hatt inne og hvilken kompetanse de har? Hvor i landet bor dere? Det er stort spenn i kompetanse og metoder. Jeg stoler på de fleste jeg kjenner til som er listet på https://www.atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund, men der er det også variasjon i kompetanse. Et annet spørsmål er om dere har hatt inn instruktører som hovedsaklig driver med hundetrening, eller om dere har hatt inn hundetrenere med fokus og kompetanse på adferd. For noen er det stor overlapp, mens andre er det skille. Er det standard eller jaktgolden? Har du snakket med oppdretter? Hvordan er mentalitet på foreldre og søsken? Erfaringsmessig er det uansett dumt å vente på at en hund skal "vokse av seg" noe som helst av problemer. En del adferd må man riktignok bare forebygge og "holde ut", men jo mer en hund får "øvd" seg på adferd, jo bedre sitter den. Ting jeg ville sjekket ut/prøvd. 1. Fysioterapeut. Rønting av hofter og albuer hvis dette ikke er gjort enda. 2. Nok og "riktig" aktivisering. Utelukke ballkasting og annen jaktlek som kan forhøyd stress. Mentale oppgaver som søk, trening av triks og lydighet i korte økter hver dag, og nok fysisk aktivitet. Minst 1-2 timer tur med snusing og varierende tempo daglig. 3. Lære inn å ha på munnkurv med positive metoder og bruke den på tur. Eventuelt også grime. 4. Snakk med oppdretter, om de kan være til hjelp og kan si noe mer om foreldre og søsken. 5. Finne riktig hundetrener. Det kan dessverre være en krevende oppgave. Men jeg har enda en del kontaktnettverk hvis du oppgir hvor i landet du bor.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...