Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest *Kat84*
Skrevet

Er ikke så greit å være Sjef akkurat nå. 

Den bedøvelsen sitter godt i. Her kjemper han for å holde hodet oppe. Rett før begynte rumpa å synke mer og mer ned, og ene framgangen lenger og lenger fram. 

Er nok over etter en god natts søvn :P 

20161103_191307.jpg

• Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Skrevet
2 timer siden, lijenta skrev:

JA men dem er da fiiine og ikke egnet til jakt kan kanskej passe til maskott hund her da 

Joda, de fleste jager, sånn mer eller mindre. Det blir bare litt klein jaktlyst for min del. Men de er veldig snilleog greie, da :P

Skrevet
4 timer siden, Stine skrev:

Selvfølgelig må man ha matchende julegensere når man er gift :sleep:

IMG_20161103_153958.jpg

Jeg vurderte å kjøpe matchende julepysj til hele familien her,en gubben hadde nektet fordi det er teit og han ikke bruker pysj, eldste datra hadde nektet fordi hun er prinsesse, så da har jeg droppet den tanken :P

2 timer siden, Wildlife skrev:

Trenger innput.. dette bringer kanskje ulykke men jeg ekke særlig overtroisk? så here it goes..

Trenger hjelp til valg av sko til vielsen vår i morgen?

Sorte eller hvite? :)

20161103_134050-1.jpg

20161103_134552-1.jpg

Hvite og kjempe fin du er! Lykke til i morgen :) 

Skrevet
5 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg vurderte å kjøpe matchende julepysj til hele familien her,en gubben hadde nektet fordi det er teit og han ikke bruker pysj, eldste datra hadde nektet fordi hun er prinsesse, så da har jeg droppet den tanken :P

Her har han ikke annet valg enn å bruke den :sleep: Jeg har sagt at jeg har en overraskelse til han imorra, og han er pent nødt til å sette pris på det :lol:

Skrevet
Akkurat nå, Stine skrev:

Her har han ikke annet valg enn å bruke den :sleep: Jeg har sagt at jeg har en overraskelse til han imorra, og han er pent nødt til å sette pris på det :lol:

:lol: min mann hadde hatet meg og nektet :lol: han ekke så sporty på akkurat slikt :aww: 

• Like 1
Skrevet

:lol: Det bilde av Sinner som jeg la her ligger jo åpent på Insta. Så har en finne tatt bilde av det, fjernet teksten og lagt ut på en kelpie forum i Finland og fortalt om den oppdretteren i Norge som driver har så dårlige kelpier at hun må kjøpe munnkurv til de osv osv Bare ett problem, jeg har litt venner i Finland jeg. Så hun dreit seg ut og ble tatt i løgn på sånn null komma svish. Hadde ikke fått med seg at jeg har 3 valpekjøpere i Finland og endel venner der borte :lol: 

Posten ble vist slettet :lol: 

Skrevet
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

:lol: Det bilde av Sinner som jeg la her ligger jo åpent på Insta. Så har en finne tatt bilde av det, fjernet teksten og lagt ut på en kelpie forum i Finland og fortalt om den oppdretteren i Norge som driver har så dårlige kelpier at hun må kjøpe munnkurv til de osv osv Bare ett problem, jeg har litt venner i Finland jeg. Så hun dreit seg ut og ble tatt i løgn på sånn null komma svish. Hadde ikke fått med seg at jeg har 3 valpekjøpere i Finland og endel venner der borte :lol: 

Oi sånt er flaut... hahhaahhahaa. 

Jeg har vært med venner på tur i mørket, det var gøy:)

og så lurer jeg på om noen har erfaringer med hunder fra Kennel Kveåhagen?

Skrevet
2 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol::lol: 

Skrevet
12 minutter siden, JeanetteH skrev:

Så lite noen har å gjøre :|:|:| 

Skrevet

At dem gidder...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skrevet
9 minutter siden, Perfect Image skrev:

Så lite noen har å gjøre :|:|:| 

8 minutter siden, Bjornal skrev:

At dem gidder...

Sent from my iPhone using Tapatalk

En liten stund var jeg også show kennel siden jeg teipet ørene hans :lol: Og siden han var så kraftig osv. De har vist ikke sett stamtavlen og forstått at det er VELDIG tilfeldig at han ser så bra vinklet ut og grov pr nå :lol: 

Skrevet
1 minutt siden, Kangerlussuaq skrev:

Hva i innerste heite h******* er det som feiler disse menneskene?!?!?! Jeg håper virkelig ikke at noen på hundesonen er inolvert i dette. Videoen nederst i saken er noe av det styggeste jeg har sett i norsk dyremishandlings-skala.

https://www.nrk.no/norge/okokrim_-har-sprengt-et-miljo-som-trente-opp-hunder-til-a-vaere-vapen-1.13207527

Jeg klarte ikke å se ferdig videoene, og jeg pleier å tåle en del...

Skrevet
1 minutt siden, Stine skrev:

Jeg klarte ikke å se ferdig videoene, og jeg pleier å tåle en del...

Det er f*** meg helt sjukt at noen kan ta uskyldige dyr, sette de i et bur og pusse på de hunder. OG UNDERHOLDES av det. Dette er mennesker jeg er redd kan skade andre mennesker, for når man setter seg selv så høyt over andre individer, og lar seg underholde av lidelsene.... da er det noe alvorlig galt i knollen. Fytte f***. Den stakkars grisen som vet hva som kommer, og som blir overfalt av hunden mens eier står og "heier fram" hunden... Det er bare helt føkkings insane at slikt kan skje i Norge. Og at hundesonens medlemmer sier "la oss ikke dømme oppdretter nord og ned før vi vet mer om saken" når de kjenner vedkommende???.... FLAUT. Dette er mentalt syke mennesker, som driver med ekstremt dyreplageri.

Skrevet
1 minutt siden, Kangerlussuaq skrev:

Det er f*** meg helt sjukt at noen kan ta uskyldige dyr, sette de i et bur og pusse på de hunder. OG UNDERHOLDES av det. Dette er mennesker jeg er redd kan skade andre mennesker, for når man setter seg selv så høyt over andre individer, og lar seg underholde av lidelsene.... da er det noe alvorlig galt i knollen. Fytte f***. Den stakkars grisen som vet hva som kommer, og som blir overfalt av hunden mens eier står og "heier fram" hunden... Det er bare helt føkkings insane at slikt kan skje i Norge. Og at hundesonens medlemmer sier "la oss ikke dømme oppdretter nord og ned før vi vet mer om saken" når de kjenner vedkommende???.... FLAUT. Dette er mentalt syke mennesker, som driver med ekstremt dyreplageri.

Sykt, det er rett og slett sykt...

Guest *Kat84*
Skrevet
2 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Eeeehhh... Har noen her forsvart det her? 
Det finnes ikke noe å forsvare der! JO, slike folk skal dømmes nord og ned! 

Det er helt sjukt at slikt foregår. Syke, syke mennesker :( 

Skrevet

Jeg orket ikke se videoene... og det er sykt! Jeg mener det er noe galt med mennesker som gjør sånn og de burde få tvungen psykiatrisk behandling... :( 

• Like 1
Skrevet

Nydelig kjole @Wildlife! Lykke til med morgendagen :ahappy:

.....har jeg fått varmen i meg igjen. Har vært på RL konkurranse trening med Lykke, note to self - den hunden trenger goooood tid på oppvarming.

• Like 2
Skrevet
Du bor alt for NÆRT byen til å få den "bo på landet"-følelsen [emoji14] 
Her går vi langs vegene fordi det ikker er særlig trafikk vøtt... og har masse stier og fine steder å gå helt uten trafikk (sånne skogsbilveger og sånt, vet du [emoji3]). 
Har jeg vært i Elverum sånn at hundene skulle få ormekur før vi setter nesa mot Danmark i natt... jeg burde antakelig heller ha kjørt til Hamar, for på Husum stod onkel og skulle sjekke at vi ikke drev med sånn drink&drive.... samtidig sjekket de førerkort. Politimannen syntes ikke at bildet på førerkortet fra 1993 lignet så veldig på hun som satt bak rattet i dag, og mente at jeg burde bytte ut det store, rosa førerkortet som var utstedt på Hønefoss i forrige årtusen :aww: Nå kjører jeg rundt med en sånn blå lapp fra politiet om at jeg har lov til å føre kjøretøy uten førerkort - foreløpig :aww: 

Det har du nok rett i [emoji4] savner grusveier og sånn, når jeg likevel skal bo på en gård. Er veldig kort til steder jeg uansett pleide å gå før, men ikke tett nok til at jeg gidder risikere livet langs veien for å gå dit. Ok så farlig er det vel ikke, men er 60 sone her og folk kjører fortere enn det.

Det er 25 grader her nå og jeg har ikke fyrt på en time. Dør av varme! Men litt deilig og da, har det som regel rundt 15-17 inne og går og fryser hele tiden [emoji16]

Vet du hvor det er billig å kjøpe ved rundt om i hamar/løten osv? Hva koster egentlig ved?
  • Like 1
Skrevet
22 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hva i innerste heite h******* er det som feiler disse menneskene?!?!?! Jeg håper virkelig ikke at noen på hundesonen er inolvert i dette. Videoen nederst i saken er noe av det styggeste jeg har sett i norsk dyremishandlings-skala.

https://www.nrk.no/norge/okokrim_-har-sprengt-et-miljo-som-trente-opp-hunder-til-a-vaere-vapen-1.13207527

Fy f****! Nå så jeg ikke videoene, men det var ikke nødvendig. Beskrivelsen holdt. 
Og holdingen paret virker til å ha mot dyr av andre arter enn hund er i alle fall ikke bra :no: 

@Wildlife du ser veldig fin ut i kjolen, og jeg ville også valgt de hvite skoene. Lykke til i morgen!

Skrevet
11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Mine litauere kunne ikke sette inn stikkontakten til båndsaga si i uthuset mitt fordi hundene sto noen meter unna i langline (litauerne dukket opp før jeg ventet dem). De så at hundene ikke kunne rekke fram til døra på uthuset, men de søte små bustehuene mine var visst alt for skremmende til at de kunne ta sjansen. Det satte i gang noen tanker om hvordan hundehold foregår i Litauen. 

Det er svært normalt med tyveri, og særs mange har vakthund - spesielt dersom de er velstående :P 

• Like 1
Skrevet

@Wildlife Nydelig kjole! Litt usikker på hvilke sko jeg likte best, begge var kjempe fine! Lykke til i morgen! 

48 minutter siden, Stine skrev:

Tilfeldig

Hvor har du kjøpt de genserene? De var helt fantastiske :D 

Hvordan i alle verdens dager skriver man genser i flertall?:icon_confused: 

Skrevet
Akkurat nå, Snoffe skrev:

@Wildlife Nydelig kjole! Litt usikker på hvilke sko jeg likte best, begge var kjempe fine! Lykke til i morgen! 

Hvor har du kjøpt de genserene? De var helt fantastiske :D 

Hvordan i alle verdens dager skriver man genser i flertall?:icon_confused: 

Hos cafepress eller noe, så de på en reklame på FB :lol:

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
  • Opprett ny...