Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg sover dårlig for tiden, og jeg har som regel sovehjerte. 
Eldste pode flyr jo rundt over Florida. Forrige helg havnet han (som pilot) midt i en kraftig tordenstorm som ikke var meldt og ble 7 timer forsinket ift oppsatt flytur. Nå i dag ble han og medelever evakuert pga ekstremvær. Det å sitte i Norge og følge været på nett gjør meg søvnløs... 
https://weather.com/storms/hurricane/news/hurricane-matthew-cuba-haiti-cuba-landfall-bahamas-us-forecast

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Mime er født ♡ Hun og 3 andre søstre kom til verden 3. Okt, litt dramatisk fødsel, men fikk snap i dag om at alle valpene går opp i vekt og har det fint [emoji4] 7,5 uker igjen til jeg får hun hjem!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, enna skrev:

Jeg sover dårlig for tiden, og jeg har som regel sovehjerte. 
Eldste pode flyr jo rundt over Florida. Forrige helg havnet han (som pilot) midt i en kraftig tordenstorm som ikke var meldt og ble 7 timer forsinket ift oppsatt flytur. Nå i dag ble han og medelever evakuert pga ekstremvær. Det å sitte i Norge og følge været på nett gjør meg søvnløs... 
https://weather.com/storms/hurricane/news/hurricane-matthew-cuba-haiti-cuba-landfall-bahamas-us-forecast

 


De har nok allerede putta alle DA20-flyene inn i hangaren, bolta dørene og satt lås på hele luftrommet over Florida, så jeg hadde ikke blitt helt søvnløs av det med unntak av den generelle påvirkningen orkanen vil ha på samfunnet. Nå ser det ut til at den ble kraftig svekket over Cuba, men det kan jo bli uhyggelig allikevel. Jeg ser at "bare" 20 mennesker døde på Haiti hvor stormen traff på sitt sterkeste --- som sådan vil jeg anse oddsen for svært liten for at et så mye mer velutviklet land som USA kommer til å få noen store konsekvenser.

Alt av flyvninger til Miami er kansellert, iallefall for SAS' vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

That feeling, når du ringer til Norsk Tinnitusforening, kommer til en svarer og får beskjed om å legge igjen beskjed etter pipetonen.
Og med det sier jeg godnatt folkens!


Åh nå lo jeg [emoji23]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, enna skrev:

Jeg sover dårlig for tiden, og jeg har som regel sovehjerte. 
Eldste pode flyr jo rundt over Florida. Forrige helg havnet han (som pilot) midt i en kraftig tordenstorm som ikke var meldt og ble 7 timer forsinket ift oppsatt flytur. Nå i dag ble han og medelever evakuert pga ekstremvær. Det å sitte i Norge og følge været på nett gjør meg søvnløs... 
https://weather.com/storms/hurricane/news/hurricane-matthew-cuba-haiti-cuba-landfall-bahamas-us-forecast

 

:blink: Noen ganger er jeg lykkelig over å ha huset fullt av bortskjemte, voksne mammagutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Ida :heart: Herregud som jeg hater og elsker den grisen nå :D Hun er så kuuuul - men hun kunne funnet på noe annet kult enn akkurat dette :lol: 

Jeg fikk et innfall om at det var på tide å dusje henne, så jeg hiver 30kg gris inn i dusjen og ynker meg fordi det ikke var fryktelig godt for ryggen. Skrubber henne ren og pen og smører henne inn med litt fete kremer og babyolje. 
Etter hun er ferdig å dusje og spise godbitene sine vil hun ut, så jeg tenker hun må på do - derfor slipper jeg henne ut. Så løper hun - og da mener jeg løper mot høysenga si (hun har samlet alt høyet hun har funnet og laget en seng/hule) og graver seg så dypt inni hun bare klarer. Så mye jobb for ingenting, for nå er hun sikkert like møkkete eller enda verre, hun er jo som en vandrende limtube med babyolja og de fete kremene. 
Men det stopper ikke der, nå får jeg henne ikke inn igjen :lol: Har prøvd å lokke henne med godteri, pellets, mais, alt mulig rart men hun vil ikke ha noe av det (med mindre jeg legger det foran henne, da tar hun det). Tar jeg på henne begynner hun bare å hyle. Så hun ligger og furter fordi jeg dusjet henne :lol: 
Med tanke på naboene kan jeg ikke bare ta henne under armen og bære henne inn heller selv om det frister mest. Hører de noen hyle så høyt som en gris hyler klokka 03 på natta tror jeg vi får politiet på besøk :sleep:

Hadde det ikke vært for at hun ramponerer alt hadde jeg bare gått og lagt meg, men jeg må virkelig ha henne inn så ikke alt der ute er ødelagt når jeg står opp i morgen :P 

Litt mye meninger i det dyret der noen ganger :sleep: 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i vinteren, men dette å gå fra nattevakt eller stå opp mens det enda er mørkt er et mareritt. Bare veldig glad jeg ikke bor nordafor enda, de siste årene med mørketid der var slitsomt for hodet.

Nåh, lande i senga! Hunden har fått tur, trent lydighet og gjeting, fått et grisøre på størrelse med hodet mitt, ligget ute i hele natt og gått vaktrundene med oss. Hun burde være fornøyd da, sant? 2x2t søvn på to aktive dager er ikke så heldig, håper hodet mitt husker det til neste gang det ikke vil sove. Så kan vi sove til lørdag :yawn::aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ende på dette fantastiske været??? Jeg tror ikke jeg vet om noe som er vakrere enn soloppgang og litt tåkedotter her og der :wub:

I dag skal jeg på et møte der jeg ikke aner hva vi egentlig skal gjøre... dvs vi har fått en beskrivelse om tema, men jeg er helt grønn på området, og ingen av de andre som skal på møtet har erfaring heller. Den som burde vite noe om det, skal ikke på møtet... dette kommer nok til å bli skikkelig konstruktivt :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene var så slitne at ingen orket hilse på sambo når han kom hjem i natt. Jeg er så sliten at jeg døde litt når A vekte meg 07:30. Det er langt på dag i dette huset det...

Toddy har ikke ødelagt mer,  tydeligvis trenger han 9 timer i Oslo med kløv for å bli til å ha i hus nå... yey. 

Er jeg den eneste som ikke liker Trond Espen Seim?  Han har ett eneste ansiktsuttrykk...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på forelesning på Blindern om hva som er nyttige måter å gi tilbakemeldinger til elever på...

Alt dette er intuitivt. "Elever setter pris på å få konstruktiv kritikk så de kan forbedre seg, men hvis du skriver en hel side med tilbakemelding til en karakter på 2+ så vil ikke eleven orke å lese den." You don't say. Det hele føles så innmari beregnet på alle som aldri har sett et klasserom før. Og da blir det faktisk ganske kjedelig når man allerede jobber en del med det. :yawn: 

Det er for all del viktig og interessant! Men herregud, dette kunne blitt sagt i en enkelt setning, kanskje to. Ikke i en to timers forelesning...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Mud skrev:

Er jeg den eneste som ikke liker Trond Espen Seim?  Han har ett eneste ansiktsuttrykk...

Nope... han virker bare kort... :aww: 

3 minutter siden, Tinkie skrev:

Det er for all del viktig og interessant! Men herregud, dette kunne blitt sagt i en enkelt setning, kanskje to. Ikke i en to timers forelesning...

:lol: Du høres ut som meg.... jeg kjeder meg når åpenbare ting blir dratt ut til det kjedsommelige... Jeg elsker "to the point"-foredrag. Litt  sånn: Sånn er det. Ferdig. Blir korte dager av slike foredrag :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
33 minutter siden, Mud skrev:

Hundene var så slitne at ingen orket hilse på sambo når han kom hjem i natt. Jeg er så sliten at jeg døde litt når A vekte meg 07:30. Det er langt på dag i dette huset det...

Toddy har ikke ødelagt mer,  tydeligvis trenger han 9 timer i Oslo med kløv for å bli til å ha i hus nå... yey. 

Er jeg den eneste som ikke liker Trond Espen Seim?  Han har ett eneste ansiktsuttrykk...

Føler med deg. Jeg har tvunget meg opp klokka 7.30 selv i dag. La meg jo relativt tidlig i går i forhold til når jeg stod opp. Og likevel var jeg fortsatt stuptrøtt. 
Og hvis det er noen trøst så viser det seg at jeg og Siri liker ham heller ikke spesielt godt :aww: 

Vekkerklokka mi ringte halv 8 i dag. Men Sjef var ikke interessert i å stå opp da. Han skulle nemlig kose i armen først. 
Hvordan kan man si nei til dette ansiktet her om morgenen da? :wub: Mammas lille kosegris :heart: 

20161006_082411.jpg

 

Når jeg omsider kom ut og fikk luftet dem sånn omtrent 40 minutter etterpå skjønte jeg jo hvorfor han ikke ville stå opp. Hadde jeg visst det hadde jeg ikke gjort det jeg heller, for bilen min så nemlig sånn ut:  

20161006_083132.jpg

Det blir et par timer før jeg kommer meg ut i noe skog og mark nå ja :aww: 

Hjernetrimmen jeg skulle avslutte dagen i går med gikk ikke helt etter planen. Jeg tenkte de skulle få finne godbiter under kopper. Aragon skjønte det med en gang, og tok labben på og veltet riktig. 
Sjef snuste seg fram til riktig, satte seg ned, og gav meg labben :pinch: 

Tror kommandoer og triks er mer hans greie hvis det ikke er ordentlig spor. I går kveld snuste han seg fram til alle stedene Aragon hadde gått rett før, så det vet jeg helt sikkert at han er dritgod på :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Du høres ut som meg.... jeg kjeder meg når åpenbare ting blir dratt ut til det kjedsommelige... Jeg elsker "to the point"-foredrag. Litt  sånn: Sånn er det. Ferdig. Blir korte dager av slike foredrag :lol: 

Særlig når dette er noe jeg har jobbet med i over et år allerede... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Paranomia skrev:

Åh, Ida :heart: Herregud som jeg hater og elsker den grisen nå :D Hun er så kuuuul - men hun kunne funnet på noe annet kult enn akkurat dette :lol: 

Jeg fikk et innfall om at det var på tide å dusje henne, så jeg hiver 30kg gris inn i dusjen og ynker meg fordi det ikke var fryktelig godt for ryggen. Skrubber henne ren og pen og smører henne inn med litt fete kremer og babyolje. 
Etter hun er ferdig å dusje og spise godbitene sine vil hun ut, så jeg tenker hun må på do - derfor slipper jeg henne ut. Så løper hun - og da mener jeg løper mot høysenga si (hun har samlet alt høyet hun har funnet og laget en seng/hule) og graver seg så dypt inni hun bare klarer. Så mye jobb for ingenting, for nå er hun sikkert like møkkete eller enda verre, hun er jo som en vandrende limtube med babyolja og de fete kremene. 
Men det stopper ikke der, nå får jeg henne ikke inn igjen :lol: Har prøvd å lokke henne med godteri, pellets, mais, alt mulig rart men hun vil ikke ha noe av det (med mindre jeg legger det foran henne, da tar hun det). Tar jeg på henne begynner hun bare å hyle. Så hun ligger og furter fordi jeg dusjet henne :lol: 
Med tanke på naboene kan jeg ikke bare ta henne under armen og bære henne inn heller selv om det frister mest. Hører de noen hyle så høyt som en gris hyler klokka 03 på natta tror jeg vi får politiet på besøk :sleep:

Hadde det ikke vært for at hun ramponerer alt hadde jeg bare gått og lagt meg, men jeg må virkelig ha henne inn så ikke alt der ute er ødelagt når jeg står opp i morgen :P 

Litt mye meninger i det dyret der noen ganger :sleep: 

Hun høres herlig ut! Alltid hatt lyst på gris selv, men har en samboer som ikke er helt enig :P

 

Nydelig vær for tiden, men dessverre går nok scootersesongen mot slutten. Ikke noe særlig med scooter når veiene begynner å bli glatte. Så da er det bare å venne seg til bussvent igjen :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Nei, nå skal jeg gå ned til det møtet jeg ikke aner hva handler om :aww: 

Det er i det minste en viss fare for at det kan bli et interessant og spennende møte :D:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg er på forelesning på Blindern om hva som er nyttige måter å gi tilbakemeldinger til elever på...

Alt dette er intuitivt. "Elever setter pris på å få konstruktiv kritikk så de kan forbedre seg, men hvis du skriver en hel side med tilbakemelding til en karakter på 2+ så vil ikke eleven orke å lese den." You don't say. Det hele føles så innmari beregnet på alle som aldri har sett et klasserom før. Og da blir det faktisk ganske kjedelig når man allerede jobber en del med det. :yawn: 

Det er for all del viktig og interessant! Men herregud, dette kunne blitt sagt i en enkelt setning, kanskje to. Ikke i en to timers forelesning...

Der setter du fingeren på "problemet" med en del pedagogisk og didaktisk forskning: lærere kjenner seg i gjen, og så oppfattes det som selvfølgelig og en bekreftelse på det de allerede vet. Jeg tar meg i å bli litt oppgitt selv noen ganger, både av foredrag og artikler jeg leser (og jeg har doktorgrad i matematikkdidaktikk, så tilhører fagfeltet :lol:)

-----

Slipp meg inn, kjerring!

2016-10-06_08_34_45.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Kangerlussuaq said:


De har nok allerede putta alle DA20-flyene inn i hangaren, bolta dørene og satt lås på hele luftrommet over Florida, så jeg hadde ikke blitt helt søvnløs av det med unntak av den generelle påvirkningen orkanen vil ha på samfunnet. Nå ser det ut til at den ble kraftig svekket over Cuba, men det kan jo bli uhyggelig allikevel. Jeg ser at "bare" 20 mennesker døde på Haiti hvor stormen traff på sitt sterkeste --- som sådan vil jeg anse oddsen for svært liten for at et så mye mer velutviklet land som USA kommer til å få noen store konsekvenser.

Alt av flyvninger til Miami er kansellert, iallefall for SAS' vedkommende.

De har flytta alle flyene med seg nordover til Tallahassee samtidig med evakueringen av skolen. Skolen ligger midt på østkysten av Florida, ved Fort Pierce. akkurat der hvor de har estimert at orkanen vil øke i styrke.  :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, enna skrev:

De har flytta alle flyene med seg nordover til Tallahassee samtidig med evakueringen av skolen. Skolen ligger midt på østkysten av Florida, ved Fort Pierce. akkurat der hvor de har estimert at orkanen vil øke i styrke.  :/

Det kommer nok til å gå bra :hug: 
Så lenge de er evakuerte så er han garantert flyttet til et trygt sted. 
Men skjønner godt hvordan det er! Blir hønemor av mindre selv :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mona skrev:

Der setter du fingeren på "problemet" med en del pedagogisk og didaktisk forskning: lærere kjenner seg i gjen, og så oppfattes det som selvfølgelig og en bekreftelse på det de allerede vet. Jeg tar meg i å bli litt oppgitt selv noen ganger, både av foredrag og artikler jeg leser (og jeg har doktorgrad i matematikkdidaktikk, så tilhører fagfeltet :lol:)

Jeg går jo PPU nå, og noen her har jo aldri vært i et klasserom annet enn i praksisen forrige semester. For dem er helt sikkert dette nyttig og interessant. For alle oss som tar dette som en formalitet for å ha papirer på at vi er lærere, derimot... :P 

Jeg kunne forøvrig tenke meg en master i matematikkdidaktikk selv en gang. Men kanskje ikke helt med en gang :lol:  Litt ferdig med studier for nå, og jeg har et helt år igjen med deltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg på et forskningprosjekt på noe hjerneaktivitetsgreier, hvor man får noen oppgaver mens man er i MR. Ikke helt sikker på hva det går ut på enda, men det virker jo veldig spennende. En klassevenninne er der idag, og det viser seg at alt foregår på engelsk. Så nå ble jeg veldig nervøs, for jeg er helt elendig på å snakke engelsk (forstår godt, men sikkert ikke alt om de snakker på avansert fagspråk)! Haha, alltid noe å grue seg for :P De er sikkert flink til å forklare, så håper jeg at jeg ikke trenger å si så mye selv.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg egner meg virkelig ikke som morgenfugl. Jeg holder på å kjede livet av meg, og aner ikke hva jeg skal finne på. Og det har jeg gjort siden klokka 8 :P

Men nå begynner ting å åpne rundt om kring, så da tror jeg at jeg skal ta en luftetur på senteret eller noe :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var flink og sto opp og jogget idag og tok styrkeøvelser når jeg kom hjem. Var litt usikker på hvordan lungene kom til å fungere i kulda, men det fungerte forbausende bra :) 

Vi fikk dessverre hare på veien tilbake til bilen (en annen jogger som lå et godt stykke foran oss, men synlig). Pigg har konkurransehode som få og kastet seg fram i selen og jobbet på - så tempoet ble ikke så behagelig kan jeg si. Nå har jeg vondt i ene hofta etter å ha bremset og løpt samtidig :P

Sløvings i sofaen noen timer nå før jeg skal kjøre tantebarnet i stallen :) gleder meg til en fin soldag med hest 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...