Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, maysofie skrev:

Akkurat nå Keo har vondt i magen, stakkar. Ikke ville han ha særlig med mat, den halve skåla han spiste lager masse lyder i magen nå. Vært ute og trasket han løs fra kortrygget til normal igjen og ryddet gulvet i tilfelle katastrofe i natt. Han har kredd seg under dyna (for andre gang i sitt liv) og ser ut til å nøye seg godt med litt hønemor-kos, snorker i kor med magen sin. Lyn virker til å ha catchet situasjoner og har snurret seg sammen i Keos fotende, i motsetning til sin vanlige plass i senga. Merkelig de to der, sensitive ifht hverandre når det er noe, litt fascinerende å vitne :)

Siste dag av Nursery i morgen, så skal det avgjøres!

God bedring. 

Jeg skal våkne, så skal jeg ut å trene LP. Resten av dagen skal gå til pleie av forkjølelsen min!

Ha en fin dag alle sonefolk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

29 minutter siden, Wilhelmina skrev:

"I forhold til helse har en ved denne mixen tatt bort en god del helseutfordringer fra begge raser (...)"

Ja, hadde det bare vært så enkelt :rolleyes:

Og tenk å STARTE en setning med "i forhold til", da!!! Når skal denne forholdismen roe seg? 

Ja, det var det jeg reagerte mest på. :aww: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har Una fått første erfaring med å bli angrepet av en annen hund. Toller-tispe som kom som et hurtigtog ut av en hage med tenna på tørk og hele konserten igang. Fikk bare tak i dekkenet til Una, gikk rett for bakparten. Slapp heldigvis og lunta tilbake til egen eiendom når jeg brøla til henne og eieren som dukka opp etter et lite minutt skjønte tydeligvis ikke alvoret.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
45 minutter siden, Wilhelmina skrev:

"I forhold til helse har en ved denne mixen tatt bort en god del helseutfordringer fra begge raser (...)"

Ja, hadde det bare vært så enkelt :rolleyes:

Jeg har prøvd å forklare dette mange ganger i forskjellige hundegrupper, men på ett tidspunkt bestemte bl.a. Hundehjelpen seg for å innføre en regel om at det ikke var lov å diskutere blanding vs. renraset pga at det var så mange som prøvde å forklare meget enkelt at gener er gener, og at de kan slå ut uansett :lol: 
En gang var det en som var så hissig på meg at han sendte meg en PM. "Du som kan alt om Doberman! (Jeg hadde diskutert med ham at det blir ikke Doberman om man blander den å den rasen... ). Hva får du hvis du krysser Pincher og hva-det-nå-var???" 
Jeg svarte enkelt og greit: Du får en blanding... Og ikke en garanti for at det som kommer av valper er i nærheten av likt en Doberman. 
Og så begynte utskjellingene og litt mindre fine ord om hvor dum jeg var, så da blokkerte jeg :aww: 

Det var herlig å sove helt til klokka 9 som egentlig var 10 i dag. Det trengtes når det ble så sent som i går :) 
Aragon har fått antibiotikaen sin, men mat vil han ikke ha. Så når jeg får våknet litt og får opp energien litt skal jeg dele opp noe av innmaten jeg har i fryseren og se om det kan friste litt mer. 
Måtte jo fore fra hånden i går kveld, så det er nok noe bivirkninger etter kortisonkuren han får også. Håper bare at det lindrer litt. Vi har fortsatt ikke funnet ut hva vi skal si til ungene. Og ikke når, og ikke hvordan. Uansett gruer jeg meg. 

Jenta har jo bestemt at Aragon er hennes. Gutten har fått for seg at Sjef er hans. Hvis jeg vil ha Beauceron får jeg skaffe meg min egen :aww: Men jeg måtte fortsatt trene og oppdra Sjef da, for han er bare en lære-hund for gutten. Han eier ham, men jeg skal lære ham hvordan de er. De neste 10 årene. Men det er ikke min hund altså :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sagaa skrev:

Jeg blir sprø! Mira som bodde hos oss i 1 år som vi har passet en del, og Saga på snart 9 måneder herjer like villt i dag som første gang de møttes. Mira flyttet i september, men er hos oss i helga.. er faktisk utrolig lite trivelig å ha dem under samme tak. Begge to er rolige hunder hver for seg, og Mira er kjemperolig og snill med andre hunder, men sammen er de to et sant mareritt. Ting blir knust og i dag var det den nye telefonen min som fikk lide. :(

Kan du ikke bare holde dem unna hverandre da? 

Deilig å sove lenge atter en morgen, og så oppdage at klokka bare er halv ni når man stå opp :D. Nå skal jeg klippe potene til Willy, sette opp hårtoppen hans, og så skal vi ut på skogstur. Fortsatt deilig vær, og det må man jo utnytte :). Men det er jo utgjort... nå står det bare ERR på displayet på kameraet mitt... skitt altså... og brukerhåndboka sier at dersom det står ERR der, så må man levere inn kameraet... Det passer jo fint når det andre kameraet er forduftet fra jordens overflate i tillegg :o. Kanskje jeg må grave fram et oldtidskamera da, om jeg skal få tatt bilder i tida framover? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigg tror ikke på vintertid, når den indre klokka sier åtte så er den åtte og han lot meg da virkelig sove til kvart over... Måtte krangle meg til å sove til halv. Så da var vi oppe og gikk tur kvart på åtte på en lørdagsmorgen... 

Har ikke fått gjort en skit etter det da :P kaffe og bok i sofaen. Skal fortsette med det en stund til før jeg tar tak i prøvebunken...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Turb skrev:

Pigg tror ikke på vintertid, når den indre klokka sier åtte så er den åtte og han lot meg da virkelig sove til kvart over... Måtte krangle meg til å sove til halv. Så da var vi oppe og gikk tur kvart på åtte på en lørdagsmorgen... 

Har ikke fått gjort en skit etter det da :P kaffe og bok i sofaen. Skal fortsette med det en stund til før jeg tar tak i prøvebunken...

Klokka skulle stilles en time tilbake. Ikke et helt døgn! :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Klokka skulle stilles en time tilbake. Ikke et helt døgn! :lol:  

Hahahaha så klart det er der feilen ligger :D:D ikke rart bikkja synes jeg hadde sovet lenge nok :D:D

bare ønsketenkning fra min side, kjenner jeg ikke er voldsomt klar for jobb imorgen gitt... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Turb skrev:

Hahahaha så klart det er der feilen ligger :D:D ikke rart bikkja synes jeg hadde sovet lenge nok :D:D

bare ønsketenkning fra min side, kjenner jeg ikke er voldsomt klar for jobb imorgen gitt... 

Ja der ser du :lol: 

Akkurat nå, Bjornal skrev:


Jo! Vi tar et døgn og en time, det hadde passa meg utmerket! :D

Haha, hadde ikke hatt så mye i mot det selv nei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wilhelmina skrev:

Aha, vi har stilt klokka ja! Det forklarer jo hvorfor dyret på død og liv skal ha meg ut av senga klokka halv åtte på en søndag :lol: 

 

3 minutter siden, Turb skrev:

Pigg tror ikke på vintertid, når den indre klokka sier åtte så er den åtte og han lot meg da virkelig sove til kvart over... Måtte krangle meg til å sove til halv. Så da var vi oppe og gikk tur kvart på åtte på en lørdagsmorgen... 

Har ikke fått gjort en skit etter det da :P kaffe og bok i sofaen. Skal fortsette med det en stund til før jeg tar tak i prøvebunken...

Merker jeg er ekstremt takknemlig for å ha en hund som sover så lenge jeg sover, enten det er til 07 eller 13 :ahappy: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Kan vi ikke bare stille den helt tilbake til juni når vi først er igang? Ikke klar for vinter... :brr:

Men da blir det snart skisesong og jeg gleder meg til første snørekjøringssesong med Pigg :) ikke at det blir noen voldsomme distanser på ham i år heller altså, han er ikke to enda. Men nå kan han trekke litt iallefall :D 

Så jeg vil ha ordentlig skiføre takk :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mackenzie skrev:

 

Merker jeg er ekstremt takknemlig for å ha en hund som sover så lenge jeg sover, enten det er til 07 eller 13 :ahappy: 

Begge mine før har vært sånn, de har sovet til jeg har stått opp og ferdig med det... Pigg har krevd mer overtalelse - tipper det går seg til når han blir litt eldre... (ev håper)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk tur, noe som var lurt for sambo var dratt når vi kom hjem. Var så støl i rumpa etter å ha gått over en time i nedoverbakke med dyra i går at Nico stort sett fikk gå løs i dag.

En halvtime inn i turen slapp jeg Toddy siden ingen av bikkjene hadde været vilt,  men 2 sekunder senere så jeg plutselig at Toddy fikk noe i nesa. Heldigvis er jeg forhenværende belgereier,  så jeg har rask reaksjonsevne og er god på å avspore bikkjer,  så han kom rett inn og gikk resten av turen i bånd. Jada,  Jeg vet at ca alle andre ville hatt han løs siden han tross alt ikke stikker helt av - bare jakter litt . 

Men jeg er kontrollfreak . 

Jeg har sjeldent Nico løs liksom og hun har en radius på ca 5 meter. Det er bare at hun kunne komme til å løpe bort til andre hunder hvis de kom brått på rundt en sving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno er også en sånn som sjelden lar meg sove. I dag sa han "Hmph" halv åtte og fortsatte med "Uuumphuuu" når vi ikke var kjappe nok. Men etter tur, frokost, lek og litt kos med tyggebein i fanget kan han helt fint legge seg igjen, dessverre for meg er det sjelden jeg får sove igjen da. I dag er en sånn dag jeg raskt hadde sovnet om jeg kunne gå og legge meg igjen, men det kan jeg ikke. Får vel finne en kopp kaffe til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Turb skrev:

Pigg tror ikke på vintertid, når den indre klokka sier åtte så er den åtte og han lot meg da virkelig sove til kvart over... Måtte krangle meg til å sove til halv. Så da var vi oppe og gikk tur kvart på åtte på en lørdagsmorgen... 

Har ikke fått gjort en skit etter det da :P kaffe og bok i sofaen. Skal fortsette med det en stund til før jeg tar tak i prøvebunken...

Det gjør ikke ungene mine heller, så her var alle sammen oppe kl 6.. så sto bestefaren til ungene opp, og da gikk jeg å la meg igjen :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbhelg og grua meg litt til å jobbe, men det var helt rett sammensetning av mennesker i teamet og vi kosa oss glugg :wub: Kommer til å savne de folka... Men jeg mista hørselen på ene øret i går under første dyst og ikke fått den tilbake ennå. Betyr vel lege til uka det :huh:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Turb skrev:

Men da blir det snart skisesong og jeg gleder meg til første snørekjøringssesong med Pigg :) ikke at det blir noen voldsomme distanser på ham i år heller altså, han er ikke to enda. Men nå kan han trekke litt iallefall :D 

Så jeg vil ha ordentlig skiføre takk :) 

Det er vel bare å kjøre på så lenge han vil, det vel? Han trenger ikke å være to år før du lar ham trekke normalt. 

23 minutter siden, Mud skrev:

En halvtime inn i turen slapp jeg Toddy siden ingen av bikkjene hadde været vilt,  men 2 sekunder senere så jeg plutselig at Toddy fikk noe i nesa. Heldigvis er jeg forhenværende belgereier,  så jeg har rask reaksjonsevne og er god på å avspore bikkjer,  så han kom rett inn og gikk resten av turen i bånd. Jada,  Jeg vet at ca alle andre ville hatt han løs siden han tross alt ikke stikker helt av - bare jakter litt . 

Men jeg er kontrollfreak . 

Sånn er jeg også... :aww:. Straks jeg ser Willy værer ett eller annet er det rett tilbake og i bånd. Jeg har ikke tenkt at han verken skal lage fårikål eller elgbiff liksom... Sist vi var på tur fikk han gå løs lenge, og jeg så ingen teng til at han giret seg opp eller noe, men brått så jeg at han fikk noe mer enn bare "skog" i nesa - og da ble det bånd resten av turen. Stakkars Willy... Prinsessa får gå løs hele tida da, hun gjør jo ikke antydning til å forlate min side særlig mer enn 20-30 m av og til - og vi møter jo ikke på folk på turene våre heller :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det er vel bare å kjøre på så lenge han vil, det vel? Han trenger ikke å være to år før du lar ham trekke normalt. 

Problemet er at han ikke har noen stopp. Han drar til han kollapser om han får, så da er jeg litt sånn heller safe than sorry... 

Gått på et par smeller på sykkel hvor jeg ikke helt har sett hvor sliten han var før jeg stoppet... 

Men de små rundene jeg orker på starten av sesongen kommer han til å klare helt fint :) jeg får bygge litt skikondis sammen med hans trekking tenker jeg :) og jeg skal ha nye ski iår som ikke mister smøringa de første 50 meterne... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene har sovet hos mormora si i natt, sånn at jeg fikk gått på halloweenfest :D Jeg kom hjem halv fire i natt, lettere påseila etter en fin kveld :) Guttene er fortsatt hos mormor, og jeg sitter i leiligheten under og hører på at de løper fram og tilbake der oppe :P Vi bråker såpass ja :aww:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...