Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

1 time siden, SFX skrev:

Mmm, det hørtes i grunnen ut som en utmerket meny! 

Jeg har gått et par turer med diverse hunder, og siden vi var i sivilisasjonen fikk jeg klekket to egg og sanket inn et tosifret antall pokemon. Nuh blir det Fjordlandsrisengrynsgrøt og et par rundstykker til middag.

Det var ikke så aller verst altså :D Men Fjordland var egentlig en god idé til morgendagens middag... rømmegrøt da *namm*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

3 timer siden, enna skrev:

Bra kurs. Tror de fleste fikk noe utav det.

14908194_10153817663631761_76869232466523717_n.jpg14910514_10153817870861761_9077521626993664596_n.jpg

Jeg kan ikke fordra den der "husk at en hund er mer enn screeningresultater". Det bruker folk som unnskyldning til å ikke screene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Men det er jo sant og bør sies selv om noen misbruker setningen.

Poenget blir vel borte om folk lar være å screene fordi de tolker det sånn at screeningresultatene ikke betyr noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, 2ne said:

Jeg kan ikke fordra den der "husk at en hund er mer enn screeningresultater". Det bruker folk som unnskyldning til å ikke screene. 

Vel, det var ikke poenget med dette utsagnet som de forøvrig brukte mye tid på å snakke rundt. For man SKAL teste for det som nkk og raseklubben krever at man tester for. OG I TILLEGG ta hensyn til mer enn BARE screeningresultatene. Det holder ikke å bare ha A-hofter.  Hunden skal også ellers være frisk, ikke ha slekt med feks hyppig forekommende allergi, være funksjonelt bygget, ha godt gemytt osv.

Om folk som var på kurset ikke fikk med seg DET poenget må de være både døve, blinde OG dumme.

Kurset strakk seg over to hele dager. Og denne sliden er bare stikkord oppsummert fra de to dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, enna skrev:

Vel, det var ikke poenget med dette utsagnet som de forøvrig brukte mye tid på å snakke rundt. For man SKAL teste for det som nkk og raseklubben krever at man tester for. OG I TILLEGG ta hensyn til mer enn BARE screeningresultatene. Det holder ikke å bare ha A-hofter.  Hunden skal også ellers være frisk, ikke ha slekt med feks hyppig forekommende allergi, være funksjonelt bygget, ha godt gemytt osv.

Om folk som var på kurset ikke fikk med seg DET poenget må de være både døve, blinde OG dumme.

Kurset strakk seg over to hele dager. Og denne sliden er bare stikkord oppsummert fra de to dagene.

På min rase er det nesten omvendt i noen land ned europa. De tar KUN hensyn til DNA tester, alt annet blir glemt.... Så jeg forstår godt hva som menes med det, å ta hensyn til det hele- Teste for å vite men se helhetlig på det. En hund er mye mer enn det som står på papiret, men det gjelder jo å VITE og tenke langsiktig.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stine skrev:

Spis litt is også, det hjelper alltid :hug:

Det har vi gjort, og bikkjene får alltid lov til å sleike ren skåler og isboks. Nå sleiker de hverandre reine :lol:

Har ikke is :o:lol: Men får se om vi skal spandere på oss is i morra. Har egentlig mye godteri. Hvem skulle trodd at man mister matlyst/godtelyst/drikkelyst når man ligger dønn stille for at ikke noe skal gjøre noe så inn i granskauen vondt? :lol: Derfor jeg dro til legevakta i dag, begynte å bli heftig dehydrert :icon_redface: Når man nesten besvimer av å sette seg ned på do og reise seg opp igjen, om man i det heletatt når frem, så utvikler man visst kjapt vegring for det, og generaliserer det til alt som fører til dobesøk. :aww:   

Fått paralgin forte nå, ble skikkelig rusa da pille nr 2 slo inn, men det går over. Jeg går som en stiv gammal fyllik, så hottie synes at jeg er dritskummel :( Men bedre enn å snike seg bortover med en hastighet på omtrent 20 meter i timen :lol: 

 

2 timer siden, HeleneFS skrev:

 

 

@Raksha Håper det går fint med deg etter ulykken, så ekkelt å lese! Må har vært en sinnsyk opplevelse!

Det går fint, sånn alt tatt i betraktning så har vi/jeg hatt så englevakt at det skulle faktisk ikke være mulig. Jeg har sett bilen og stedet, hørt hva ambulansearbeiderne tenkte og lest rapporten fra skadestedet. Det der SKULLE ikke være mulig å komme fra i så god form som både jeg og sjåføren er i. Jeg som fikk den verste trøkken, men det er bare barnemat i forhold til hvordan det hadde gått om vi hadde hatt marginene bittelitt mindre på vår side. 

Får ekle flashbacks til jeg ser trærne suse forbi i lyset fra frontlysa, sideveis, i en helvetes fart. Men det er egentlig det meste jeg husker. Gikk greit å sitte i bil til legevakta i dag, skal vel sies at Bonden, som normalt kjører fint, aldri har kjørt SÅ pent før, og jeg fikk noia da det stod en varseltrekant og en traktor i veikanten :aww: Dette kommer til å ta litt tid å komme over, men hjelper å huske at marginene var på MIN side. Lillemor skulle ikke miste mamman sin nå :wub:  

Med pf innabords klarte jeg å ha henne på fanget litt i dag. Det var skrekkelig godt for både mor og barn. :wub: 

 

Ups, rant. Bearbeiding tar tid... :icon_redface:

 

 

 

Men hey! Ringe banken i morgen og bekrefte helt 100% sikkert at lånet er hevet, jeg har fått printscreen av at de har innfridd det, så sender jeg fra meg vognkort del 2, og er ikke mazdaeier lenger! :D:D:D Pengene stod på min konto på fredags morgen (oh the irony). Så nå er jeg snart ferdig med de idiotene. Sendt dem en mail om vinterdekka idag, hvor jeg sier rett ut at jeg er ufattelig lite imponert over måten saken har vært håndtert på fra deres side, tviler på jeg får noe særlig svar på den. Men vi har somsagt vinterdekka, og de skal de selvsagt få igjen, så lenge det ikke koster oss mer enn noen kr til disel om vi må levere dem på tolga eller tynset. 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spontankjøpte en Julius K9 sele i julegave til noen. Har sett flere som har navnet på hunden på de der patchene på siden, hvor får man kjøpt det? 
Fant Do not pet, police unit, training osv på ebay, men føler ikke noen passer sånn heeeelt til denne hunden. Kan hende jeg søkte med feil ord dog, tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rocket skrev:

Spontankjøpte en Julius K9 sele i julegave til noen. Har sett flere som har navnet på hunden på de der patchene på siden, hvor får man kjøpt det? 
Fant Do not pet, police unit, training osv på ebay, men føler ikke noen passer sånn heeeelt til denne hunden. Kan hende jeg søkte med feil ord dog, tips? 

http://vårnettbutikk.no/produkt/julius-k9/navnelapper/merkelapper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raksha skrev:

Har ikke is :o:lol: Men får se om vi skal spandere på oss is i morra. Har egentlig mye godteri. Hvem skulle trodd at man mister matlyst/godtelyst/drikkelyst når man ligger dønn stille for at ikke noe skal gjøre noe så inn i granskauen vondt? :lol: Derfor jeg dro til legevakta i dag, begynte å bli heftig dehydrert :icon_redface: Når man nesten besvimer av å sette seg ned på do og reise seg opp igjen, om man i det heletatt når frem, så utvikler man visst kjapt vegring for det, og generaliserer det til alt som fører til dobesøk. :aww:   

Fått paralgin forte nå, ble skikkelig rusa da pille nr 2 slo inn, men det går over. Jeg går som en stiv gammal fyllik, så hottie synes at jeg er dritskummel :( Men bedre enn å snike seg bortover med en hastighet på omtrent 20 meter i timen :lol: 

 

Det går fint, sånn alt tatt i betraktning så har vi/jeg hatt så englevakt at det skulle faktisk ikke være mulig. Jeg har sett bilen og stedet, hørt hva ambulansearbeiderne tenkte og lest rapporten fra skadestedet. Det der SKULLE ikke være mulig å komme fra i så god form som både jeg og sjåføren er i. Jeg som fikk den verste trøkken, men det er bare barnemat i forhold til hvordan det hadde gått om vi hadde hatt marginene bittelitt mindre på vår side. 

Får ekle flashbacks til jeg ser trærne suse forbi i lyset fra frontlysa, sideveis, i en helvetes fart. Men det er egentlig det meste jeg husker. Gikk greit å sitte i bil til legevakta i dag, skal vel sies at Bonden, som normalt kjører fint, aldri har kjørt SÅ pent før, og jeg fikk noia da det stod en varseltrekant og en traktor i veikanten :aww: Dette kommer til å ta litt tid å komme over, men hjelper å huske at marginene var på MIN side. Lillemor skulle ikke miste mamman sin nå :wub:  

Med pf innabords klarte jeg å ha henne på fanget litt i dag. Det var skrekkelig godt for både mor og barn. :wub: 

 

Ups, rant. Bearbeiding tar tid... :icon_redface:

 

@Rakshabare bearbeid alt du vil, du kan gjerne få fortelle det hele mange ganger også, hvis det kan hjelpe bittelitt på! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rocket skrev:

Spontankjøpte en Julius K9 sele i julegave til noen. Har sett flere som har navnet på hunden på de der patchene på siden, hvor får man kjøpt det? 
Fant Do not pet, police unit, training osv på ebay, men føler ikke noen passer sånn heeeelt til denne hunden. Kan hende jeg søkte med feil ord dog, tips? 

Du kan spesialbestille hos hvilken som helst Zoo1 butikk ihvertfall . Men ikke alle butikkene veit de kan det, men de kan det :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Tøfflus said:

Hva blir bucket-list på norsk? Så det oversatt til kiste-liste og det ble liksom helt kååårni i mitt hode :P

Liste over det man skal gjøre før man dør..
-vet ikke om norsk har ETT ord for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Bananen skrev:

Hvordan forholder en seg til bjeffende og uuulende hunder som tydeligvis er alene på hotellrommene? Sånn et par timer alene i alle fall ...

Man henvender seg i resepsjonen, og så ringer de eier.. 

hilsen hun som ble oppringt over at det hørtes ut som et gråtende barn på rommet og hadde gått ifra whippeten sin der :whistle::icon_redface: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, enna skrev:

Liste over det man skal gjøre før man dør..
-vet ikke om norsk har ETT ord for det.

Ja nettopp, er jo det det betyr. Men kiste-liste liksom...i mangel av noe bedre....*flir*

Akkurat nå, Kaja skrev:

Et helt halvt år? :P Så den i går og reagerte på den oversettelsen

Oppmerksom du, helt rett gitt :) Jeg satte nesten hele vannglasset i halsen og måtte faktisk spole tilbake for jeg måtte da ha sett feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når du går rett fra å ha sett AHS Hotel til å dusje og du kjenner noe kaldt og hardt mot korsryggen idet du bøyer deg fremover... ? 

Ikke pinglete hvertfall ?

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pixie skrev:

Wow, koster mer enn selen jo :lol: Da utgår det med høye kneløft gitt. :lol: 

23 minutter siden, Ozzy skrev:

Du kan spesialbestille hos hvilken som helst Zoo1 butikk ihvertfall . Men ikke alle butikkene veit de kan det, men de kan det :lol:

Aner du hva det koster? :) 
Sjangser nok på en "Therapy dog" kanskje til en 20-40kr fra ebay vis alt annet koster over 100lappen. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rocket skrev:

Wow, koster mer enn selen jo :lol: Da utgår det med høye kneløft gitt. :lol: 

Aner du hva det koster? :) 
Sjangser nok på en "Therapy dog" kanskje til en 20-40kr fra ebay vis alt annet koster over 100lappen. :P 

Koster rundt en hundrelapp , spørs på butikken . Koster jo mer å få de spesiallaget enn de masseproduserte . 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnkiogBonita skrev:

Amstaffblandinger er vel ikke lovlige, eller tar jeg helt feil?

Du tar ikke feil.

Hunder med "mistenkelig utseende" kan også bli ansett som ulovlige med mindre man kan bevise det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ozzy skrev:

Koster rundt en hundrelapp , spørs på butikken . Koster jo mer å få de spesiallaget enn de masseproduserte . 

Fant ut at de hadde flere enn de de viste på bildet, så da blir det fra Ebay til ish en 50lapp isteden. :) Så får det bli en Dramaqueen, Couchpotatoe, sofawolf, 2 fast 4 you eller noe i den dur. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...