Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tuva gjentok "bragden" fra i fjor med å vinne en sterk championklasse (12 stk) og ende med å bli 2 beste tispe av ca 80 stk... Skikkelig kjip plass  Men fy søren så stolt jeg er av henne,måtte felle e

Gratulerer!  skjønner den er kjip, men herregud så bra alikevel da  så direktesending av dere i championklassen på fb, mens jeg satt ved belgerringen   Gratulerer     ---- i dag

Hehhehe, nei, han er vel ikke den beste på sånt dessverre   Folk i Norge må ikke klage altså... dette var en av kritikkene jeg fikk på den ene hunden min da vi var i Danmark for 14 dager siden.

Skrevet

Lurer på hva jeg skal ha på meg i morra...

jeg har alltid hatt på meg turbukser på utstillinger liksom, utenom på nkk-utstillinger. Da har jeg alltid sort bukse og en pen bluse/skjorte til.

i morra skal jeg stille sort hund, da kan jeg jo ikke ha sort bukse :lol: hmm...

----

ellers; masse lykke til alle sammen! :D 

hvis dere spotter ei med stabijvalp eller drever er det bare å komme å hilse på! Det er kun to stabijvalper, og 4 drevere, så sjansen for at det er meg er veldig stor :lol: 

  • Like 2
Skrevet
12 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Er det jeg som er blind, eller legges ikke utstillingsresultatene ut på nett?

Ligger ute på staff ihvertfall :) Sikker på at rasen du vil se dømmes idag?

Skrevet
3 minutter siden, Stine skrev:

Ligger ute på staff ihvertfall :) Sikker på at rasen du vil se dømmes idag?

Fant :)

Ser flere har fått kommentar på at de er "fransk i fronten", hva betyr det?

Skrevet
6 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Fant :)

Ser flere har fått kommentar på at de er "fransk i fronten", hva betyr det?

Er ikke det at forbeina peker utover? Keiron er veldig "fransk" når han ligger, men det syns ikke noe særlig når han står eller sitter.

  • Like 1
Skrevet
21 minutter siden, maysofie skrev:

Må skriverne gjennom noe kurs før de kan ta på seg slike oppdrag?
Mangler mye basic engelskkunnskaper, visst :sweat:

Hehehe nei, som oftest ikke :P 

Skrevet
1 time siden, maysofie skrev:

Må skriverne gjennom noe kurs før de kan ta på seg slike oppdrag?
Mangler mye basic engelskkunnskaper, visst :sweat:

De fikk vel en instruks i dag, men mangler man engelskkunnskaper så kan jo ikke de rettes i en fei :P 
Min skriver var flink, men skrev norsk/svorsk da (svensk dommer)

Skrevet
1 time siden, maysofie skrev:

Må skriverne gjennom noe kurs før de kan ta på seg slike oppdrag?
Mangler mye basic engelskkunnskaper, visst :sweat:

Tror det er vanskelig nok å få tak i folk som gidder å skrive, de tilbys kurs, men hadde det vært et krav å ha gjennomført noe slikt så tror jeg rett og slett det ikke hadde vært mulig å få inn nok skrivere.

Men anbefaler absolutt å stille opp som skriver når man har mulighet, da får man både innblikk i hvordan den siden av ting er, samt at man bidrar til at utstillingen får nok skrivere.

Skrevet

Tuva gjentok "bragden" fra i fjor med å vinne en sterk championklasse (12 stk) og ende med å bli 2 beste tispe av ca 80 stk... Skikkelig kjip plass :lol: Men fy søren så stolt jeg er av henne,måtte felle en liten tåre i bilen på vei hjem ja :heart:

Reserve norsk vinner 2015 og 2016 :teehe:

Kritikken var ikke lang, men den var knall! Really exselent in type and style, moves fluently, and with good drive, exselent presented.

  • Like 14
Skrevet

VG og 2. i juniorklassen, vi er superfornøyd med det!

Denne gangen ble tannstillingsfeilen bedømt slik jeg mener, det sto "ønsker renere saksebitt".

Dommeren brukte skalaen og 30% av hannene fikk CK, 50% EX så det var god bruk av skalaen.

Mor sin kjekkas fikk EX og 2. i bruksklassen, fornøyd med det altså selvom det endte som plassen bak CERT-vinneren. CK ble holdt tilbake da hun mente han manglet litt masse før han var av championkvalitet. Hun var altså veldig bevisst på at gir man CK sier man også at dette kvalifiserer til champion, man vet jo aldri om hunden foran er fullcertet!

  • Like 3
Skrevet
23 minutter siden, Stine skrev:

Tuva gjentok "bragden" fra i fjor med å vinne en sterk championklasse (12 stk) og ende med å bli 2 beste tispe av ca 80 stk... Skikkelig kjip plass :lol: Men fy søren så stolt jeg er av henne,måtte felle en liten tåre i bilen på vei hjem ja :heart:

Reserve norsk vinner 2015 og 2016 :teehe:

Kritikken var ikke lang, men den var knall! Really exselent in type and style, moves fluently, and with good drive, exselent presented.

Gratulerer! :D skjønner den er kjip, men herregud så bra alikevel da :D så direktesending av dere i championklassen på fb, mens jeg satt ved belgerringen :lol: 

18 minutter siden, SiriEveline skrev:

VG og 2. i juniorklassen, vi er superfornøyd med det!

Denne gangen ble tannstillingsfeilen bedømt slik jeg mener, det sto "ønsker renere saksebitt".

Dommeren brukte skalaen og 30% av hannene fikk CK, 50% EX så det var god bruk av skalaen.

Mor sin kjekkas fikk EX og 2. i bruksklassen, fornøyd med det altså selvom det endte som plassen bak CERT-vinneren. CK ble holdt tilbake da hun mente han manglet litt masse før han var av championkvalitet. Hun var altså veldig bevisst på at gir man CK sier man også at dette kvalifiserer til champion, man vet jo aldri om hunden foran er fullcertet!

Gratulerer :D 

 

----

i dag har Skills vært i ringen. Han og en annen hannvalp i rasen. Jeg synes han tok alt bråket og hele greia veldig fint :) rett før vi skulle i ringen var det ett eller annet som skjedde, og han ble plutselig veldig stresset :hmm: roet seg ned litt i ringen, men løp litt stressa en halv runde, så kjempefint resten av runden, osv. Fikk andreplass, og er veldig enig i det. Den andre valpen var tryggere i ringen, så synes absolutt det skal verdsettes. Hun påpekte at pelsen til Skills var helt perfekt, mens den andre hadde litt for mye bølger. Hun synes Skills var en aning for brei i fronten, så derfor falt valget slik :) 

kritikken: 

særdeles lovende valp. Godt hode og uttrykk, vel ansatte ører. God nakke, hals og rygg. Velutviklet kropp med gode vinkler og god beinstamme. God bredde i lår. Beveger seg bra, men en anelse ustabil i front.

 

i morgen er det Aron sin tur :) 

  • Like 4

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...