Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4All


Katharina
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, Stine skrev:

Det er planen min :lol: 

Høres ut som en god plan :lol: 

Og måtte sjekke PM nå. Jeg trodde det var en skrivefeil at det var så mange tisper :P 
Det er jo nesten 200 staffer påmeldt :o Da snakker man titler og premieringer som er gjeve å ta med! Tvi-tvi :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tuva gjentok "bragden" fra i fjor med å vinne en sterk championklasse (12 stk) og ende med å bli 2 beste tispe av ca 80 stk... Skikkelig kjip plass  Men fy søren så stolt jeg er av henne,måtte felle e

Gratulerer!  skjønner den er kjip, men herregud så bra alikevel da  så direktesending av dere i championklassen på fb, mens jeg satt ved belgerringen   Gratulerer     ---- i dag

Hehhehe, nei, han er vel ikke den beste på sånt dessverre   Folk i Norge må ikke klage altså... dette var en av kritikkene jeg fikk på den ene hunden min da vi var i Danmark for 14 dager siden.

5 minutter siden, *Kat84* skrev:

Høres ut som en god plan :lol: 

Og måtte sjekke PM nå. Jeg trodde det var en skrivefeil at det var så mange tisper :P 
Det er jo nesten 200 staffer påmeldt :o Da snakker man titler og premieringer som er gjeve å ta med! Tvi-tvi :) 

Normale tall på norsk vinner det der :) Uten valpene så er det jo bare rundt 150 da :lol: Ifjor så vant hun ch klassen og ble 2 beste tispe, tror ikke vi topper det iår for å si det sånn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Normale tall på norsk vinner det der :) Uten valpene så er det jo bare rundt 150 da :lol: Ifjor så vant hun ch klassen og ble 2 beste tispe, tror ikke vi topper det iår for å si det sånn :lol:

Ser at av papillon er det nesten 100 påmeldt. 
Av Beauceron er det bare 10. Viser jo hvor få som faktisk viser dem frem her. Og da kommer det garantert svenske og danske dit også :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Normale tall på norsk vinner det der :) Uten valpene så er det jo bare rundt 150 da :lol: Ifjor så vant hun ch klassen og ble 2 beste tispe, tror ikke vi topper det iår for å si det sånn :lol:

Det er jo bare ekstremt liksom :lol: Titler og til og med CK må jo henge henge høyt med så høye påmeldingstall... 

Forresten skulle vel mine hunder inn i ringen som nr noen og sytte nå på søndag i Danmark... Vi trodde vi hadde god tid da vi ankom i ti-tida til hallen, men da jeg kom inn i hallen med hundene var dommeren allerede i gang med rasen før oss :lol: Noen fikk lettere panikk for å si det sånn :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ser at av papillon er det nesten 100 påmeldt. 
Av Beauceron er det bare 10. Viser jo hvor få som faktisk viser dem frem her. Og da kommer det garantert svenske og danske dit også :P 

 

Det handler vel mer om at det er en veldig liten rase egentlig... 10 påmeldte på beauceron er jo mange i forhold til hvor mange som er i landet liksom :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

Det er jo bare ekstremt liksom :lol: Titler og til og med CK må jo henge henge høyt med så høye påmeldingstall... 

Forresten skulle vel mine hunder inn i ringen som nr noen og sytte nå på søndag i Danmark... Vi trodde vi hadde god tid da vi ankom i ti-tida til hallen, men da jeg kom inn i hallen med hundene var dommeren allerede i gang med rasen før oss :lol: Noen fikk lettere panikk for å si det sånn :lol: 

Ja, det er bare morro å bli plassert i klassen liksom :lol: Spesielt for juniortisper med 36 i klassen!

Hadde vi ikke vært eneste rasen i ringen så hadde jeg møtt opp til oppmøtetiden :lol: Har vært litt for seint ute før, og det blir bare stress for hund og handler :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. september 2016 at 1:15 PM, Bellare skrev:

Oida, det hørtes noko rotete ut... Men har lp-ringane pleir å vere i eksteriørhallen? Sist eg var der, var det nærmast folketomt og veldig stille rundt lp-ringane nemleg, men det er eit par år sidan :P 

Kan ikkje sei ho er erfaren, då vi kun har gått eit par stevnet i året. Men ho har alltid takla det fint, så langt :) Det største problemet er nok meg og nervane. Men dei er ekstremt tilstedeværande sjølv når det berre er eit lite stevne som her i området :lol:

Meldte du på LP? :) Eg reiser nedover som turist =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Det handler vel mer om at det er en veldig liten rase egentlig... 10 påmeldte på beauceron er jo mange i forhold til hvor mange som er i landet liksom :).

Ja så klart er det det :)
Men jeg blir alltid like overrasket når det er snakk om godt over 50 hunder. Det ble jeg jo over 76 påmeldte Papillon også, og det er jo langt mer tallrike generelt her til lands :P Men det er over 100 stk såvidt jeg vet. Det er mye import, og så er det jo en person som har en del kull. 8-12 hunder i hvert kull blir jo en del valper. Og ja, ett kull i året omtrent ser jeg på som en del på en liten rase :P 
Men det blir spennende uansett! Håper å ta med meg en NJV tittel i hvert fall. Siden det bare er en junior foran Sjef så er det jo ganske sannsynlig. Sjef er akkurat blitt 18 mnd da, så det er helt i slutten av junioralderen hans. Det hadde vært en fin overgang til åpen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja så klart er det det :)
Men jeg blir alltid like overrasket når det er snakk om godt over 50 hunder. Det ble jeg jo over 76 påmeldte Papillon også, og det er jo langt mer tallrike generelt her til lands :P Men det er over 100 stk såvidt jeg vet. Det er mye import, og så er det jo en person som har en del kull. 8-12 hunder i hvert kull blir jo en del valper. Og ja, ett kull i året omtrent ser jeg på som en del på en liten rase :P 
Men det blir spennende uansett! Håper å ta med meg en NJV tittel i hvert fall. Siden det bare er en junior foran Sjef så er det jo ganske sannsynlig. Sjef er akkurat blitt 18 mnd da, så det er helt i slutten av junioralderen hans. Det hadde vært en fin overgang til åpen :) 

Hvis det er hundre eksemplar av rasen i landet, så er jo 10 prosent oppmøte bra.

I min rase registreres det 300-350 valper i året (inkludert importer), så med et beskjedent regnet snittalder på syv og et halvt så skal det da finnes borti 2.500 bernere i landet. Det er antagelig mange flere. Vi har da 3.5 prosent påmelding, om en skal regne det på det viset.

Men om din hund har bikket 18 måneder, så får han ikke stille i junior - da er han unghund. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Hvis det er hundre eksemplar av rasen i landet, så er jo 10 prosent oppmøte bra.

I min rase registreres det 300-350 valper i året (inkludert importer), så med et beskjedent regnet snittalder på syv og et halvt så skal det da finnes borti 2.500 bernere i landet. Det er antagelig mange flere. Vi har da 3.5 prosent påmelding, om en skal regne det på det viset.

Men om din hund har bikket 18 måneder, så får han ikke stille i junior - da er han unghund. 

Hmmm... han står oppført som junior i startnummeret. Og jeg talte over en gang til, og han blir så klart 17 måneder rett før :P 
Jeg har telt og telt flere ganger, så jeg var ganske sikker på at han akkurat var i grensa der :P 

Som sagt tror jeg ikke det er utelukkende norske der. Og en av de andre har med seg 3-5 hunder, så er det meg, og en til jeg regner med at skal stille. Så de 3 siste er jeg spent på hvem er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 engelsk settere, ikke akkurat et høyt påmeldingstall gitt... men dess større sjanse for å ta med seg noe hjem.

Stiller junioren min og så stiller mamma brukshunden sin, evt så stiller jeg han men han pleier å vise seg best med mamma om hun klarer å bevare roen :) 
Veldig spent på hvordan Skau blir mottatt, han er jo skikkelig slyngel... men målet får være å gjøre det bedre en juniordebuten, da fikk han Sufficient (grønt)..LOL!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, *Kat84* skrev:

Hmmm... han står oppført som junior i startnummeret. Og jeg talte over en gang til, og han blir så klart 17 måneder rett før :P 
Jeg har telt og telt flere ganger, så jeg var ganske sikker på at han akkurat var i grensa der :P 

Som sagt tror jeg ikke det er utelukkende norske der. Og en av de andre har med seg 3-5 hunder, så er det meg, og en til jeg regner med at skal stille. Så de 3 siste er jeg spent på hvem er :) 

Det er ikke mulig å få meldt på i en klasse en hund er for ung eller gammel til, men jeg visste ikke om du hadde blingset på hva klassen het eller blingset på hundens alder :P 

Fjompen min er nettopp bikket 18 måneder, skikkelig dårlig gjort at vi ikke får konkurrert om tittel. Han mister alle juniortittel-sjanser i år. Moralen er: Kjøp ikke vårvalp.

8 minutter siden, netpuppy skrev:

Hvordan ser dere antall påmeldte? Må man ha meldt på hund for å se det?

NKK legger alltid ut PM for sine utstillinger på sine nettsider, men det sendes direkte ut til de påmeldte. Du finner PM her. Med mindre det er laget ny versjon, jeg vet at valper i min rase var ført opp på feil dag, så de har måttet gjøre noen justeringer. Følg med på NKKs side for siste oppdateringer.

9 minutter siden, SiriEveline skrev:

21 engelsk settere, ikke akkurat et høyt påmeldingstall gitt... men dess større sjanse for å ta med seg noe hjem.

Stiller junioren min og så stiller mamma brukshunden sin, evt så stiller jeg han men han pleier å vise seg best med mamma om hun klarer å bevare roen :) 
Veldig spent på hvordan Skau blir mottatt, han er jo skikkelig slyngel... men målet får være å gjøre det bedre en juniordebuten, da fikk han Sufficient (grønt)..LOL!

Ooh, da kan det jo bare gå oppover! :P Grønt er skjønt ;) 

Er det noen andre som skal gå LP? Jeg prøver å anslå om vi er tidlig eller sent i klassen, i klasse 1, med startnummer 6508. Jeg vet ikke om vi starter enda, men jeg liker å planlegge en plan B, C og D.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
31 minutter siden, SiriEveline skrev:

21 engelsk settere, ikke akkurat et høyt påmeldingstall gitt... men dess større sjanse for å ta med seg noe hjem.

Stiller junioren min og så stiller mamma brukshunden sin, evt så stiller jeg han men han pleier å vise seg best med mamma om hun klarer å bevare roen :) 
Veldig spent på hvordan Skau blir mottatt, han er jo skikkelig slyngel... men målet får være å gjøre det bedre en juniordebuten, da fikk han Sufficient (grønt)..LOL!

Så gøy at dere skal stille :) Jeg stiller veteran, så sees sikkert rundt ringen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg! Dommerendring til ei som har dømt rasen så mange ganger at du kan telle det på en hånd. Kan jo bli spennende.

Men 23 voksne og 1 valp er veldig bra. Ca. 8 hanner, og vi skal inn som nr 5.

Ellers blir mye av helga til å gå med på å stå stand på rasetorget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SFX said:

NKK legger alltid ut PM for sine utstillinger på sine nettsider, men det sendes direkte ut til de påmeldte. Du finner PM her. Med mindre det er laget ny versjon, jeg vet at valper i min rase var ført opp på feil dag, så de har måttet gjøre noen justeringer. Følg med på NKKs side for siste oppdateringer.

Tusen takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
56 minutter siden, Benedicte skrev:

Noen som har et ekstra startnummer som inngang til lørdagen? Jeg har bare meldt på basenji på søndag, og dermed bare inngang den dagen :)

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
 

Jeg hadde, men fikk til svar at du trengte til søndag? :P Desverre gitt bort nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
11 minutter siden, Benedicte skrev:

 


Å herlighet, jeg har surret helt, så jeg sa feil til deg på Facebook emoji23.png Jaja, det ordner seg vel! Skal du stille i eksteriør?

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
 

 

Begynte å lure om du surret litt nå ja :lol: Jepp, Vegas skal få løpe litt venstresvinger igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mnika skrev:

Då satsa eg på å heie =) Ka nr er du i ringen? 

6487, om du klare å finne det ut :teehe: Ikkje fått vite kor mange som er forran meg, står ikkje på startnummerlappen... Har sendt mail i håp om å kanskje få vite noko der, men enda ikkje fått svar *dørpåmeg*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bellare skrev:

6487, om du klare å finne det ut :teehe: Ikkje fått vite kor mange som er forran meg, står ikkje på startnummerlappen... Har sendt mail i håp om å kanskje få vite noko der, men enda ikkje fått svar *dørpåmeg*

Får heller studere katalogen og legge opp ei runde :D Er so mykje en må få med seg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...