Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4All


Katharina
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Turb skrev:

Ja så at schäferringen var større, men den var ikke så stor den heller nei. Bla synes jeg den ringen som staff og boston terrier gikk i virket større enn ringen til KV, greit at det er mange staffer og boston som stilles og færre KV, men steget og farta er litt annerledes... jaja... sikkert ikke lett å få det til å gå opp innendørs

Ja, det var en som kom bortom og sa at det var en skam at ringen var så liten at hundene ikke får vist fram travet sitt. Jeg skjønner jo at det er plassmangel, så det er jo ikke noe å gjøre med sånn sett, men dommerne bør kanskje tenke litt over at det faktisk ikke er MULIG for store hunder å gå med full drive i en så liten ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tuva gjentok "bragden" fra i fjor med å vinne en sterk championklasse (12 stk) og ende med å bli 2 beste tispe av ca 80 stk... Skikkelig kjip plass  Men fy søren så stolt jeg er av henne,måtte felle e

Gratulerer!  skjønner den er kjip, men herregud så bra alikevel da  så direktesending av dere i championklassen på fb, mens jeg satt ved belgerringen   Gratulerer     ---- i dag

Hehhehe, nei, han er vel ikke den beste på sånt dessverre   Folk i Norge må ikke klage altså... dette var en av kritikkene jeg fikk på den ene hunden min da vi var i Danmark for 14 dager siden.

Guest Christine

Sånn apropo underlag/plass - Ikke noen plass som egnet seg for oppvarming til ag. Bikkja bare sklei på betongen, og det er vel ikke optimalt underlag for å varme opp hunden skikkelig godt. Heldigvis ble ene lydighetsringen ferdig på formiddagen, så brukte den. Kunne vel sikkert løpt ut for å finne mer egnet underlag, men hvor langt skal man gå, også var det å beregne tid til evnt kø ved inngang osv da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Turb skrev:

Var det flere enn meg som reagerte på at noen ringer var veldig små? Sto å så på KVen og der var ringen så liten at hundene skrenset i svingene og de rakk ikke å strekke på beina. En handler var veldig smart og løp i slomo med høye beinløft og fikk hunden til å løpe sakte, men med veivinnende steg. Den hunden viste seg klart best og vant klassen også. Men når selv mindre hunder slet så synes jeg det er idiotisk å sette en så stor rase i en så liten ring. Andre ringer synes jeg virket større...

Vår ring var også veldig liten, eller smal i hvert fall... Den skulle vært 9 meter brei, hvilket er veldig smalt i utgangspunktet, men den var knapt 8 m (jeg skritta opp, faktisk, og kom til nesten 8 skritt - og de skritta er ikke engang 1 m)... og når man da har digre pappgreier inni ringene i tillegg, vil jeg tippe den reelle bredden var på rundt 6 m... Det var mange hunder hos oss også som hadde trøbbel... 

9 timer siden, Tuvane skrev:

Ja, det var en som kom bortom og sa at det var en skam at ringen var så liten at hundene ikke får vist fram travet sitt. Jeg skjønner jo at det er plassmangel, så det er jo ikke noe å gjøre med sånn sett, men dommerne bør kanskje tenke litt over at det faktisk ikke er MULIG for store hunder å gå med full drive i en så liten ring.

Det var jo ikke engang plassmangel i den hallen vi var i. Det var sværte ubrukte områder som godt kunne vært utnyttet slik at vi fikk større ringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringene kunne absolutt vært større, vi hadde en av de store ringene, men det gikk egentlig ikke å løpe rundt.

Så irsk ulvehund i ringen ved siden av og kan ikke skjønne hvordan de i det hele tatt fikk travet.

Det var heller ikke plassmangel hos oss!

 

Og disse burområdene og sånn, var de i det hele tatt merket opp? Funker jo ikke i praksis når det ikke engang merkes opp.. helt greir for meg å kunne sette neg hvor som helst da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SiriEveline skrev:

Og disse burområdene og sånn, var de i det hele tatt merket opp? Funker jo ikke i praksis når det ikke engang merkes opp.. helt greir for meg å kunne sette neg hvor som helst da.

Joda, de var merket opp, men det fungerer jo ikke særlig bra. Det blir enda dårligere plass, og de som ikke har med bur, sitter jo utenfor ringene og tar opp like stor plass som om de skulle hatt bur. Det blir ikke enklere å komme til ringene, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk det vi ville ha :D 

Talli ble NVV16, BIR veteran og 3. beste tispe. Ettersom jeg hadde Sinner med, og Liz var hjemme med hundepass så måtte jeg dra før veteran finalen. Prioriterte å dra før Sinner syntes det ble for mye ettersom han faktisk tok hele greien med storisk ro som om han var vokst opp på D4A. :)  (Talli er ingen BIS veteran som vinner på en slik utstilling uansett :P  Og pga det glatte underlaget så drar hun litt på ene foten da hun har hatt trøbbel med den ene muskelen og når hun binner seg så henger den litt igjen i steget. ) 

Sinner ca 15 minutter etter vi var kommet inn på utstillingen :P 

 

15178148_10157787009515072_5333628984620

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Siri skrev:

Joda, de var merket opp, men det fungerer jo ikke særlig bra. Det blir enda dårligere plass, og de som ikke har med bur, sitter jo utenfor ringene og tar opp like stor plass som om de skulle hatt bur. Det blir ikke enklere å komme til ringene, for å si det sånn. 

Ikke sant... så ikke noe merking hos oss nemlig selvom det var merket på hallkartet, men men. 
Hvis vi skal vise frem steg får vi satse på uteutstillinger med store ringer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Turb skrev:

Ja så at schäferringen var større, men den var ikke så stor den heller nei. Bla synes jeg den ringen som staff og boston terrier gikk i virket større enn ringen til KV, greit at det er mange staffer og boston som stilles og færre KV, men steget og farta er litt annerledes... jaja... sikkert ikke lett å få det til å gå opp innendørs

Når det er godt over 20 åpen hanner/tisper og 35 juniorer så trenger man litt plass ;) Jeg løper med Tuva så vi trenger plass, og jeg var helt ytterst i ringen ved svingene, så hvis ringen vår var stor da skjønner jeg godt at mange hadde problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Stine skrev:

Når det er godt over 20 åpen hanner/tisper og 35 juniorer så trenger man litt plass ;) Jeg løper med Tuva så vi trenger plass, og jeg var helt ytterst i ringen ved svingene, så hvis ringen vår var stor da skjønner jeg godt at mange hadde problemer.

Ja jeg reagerte ikke på at den ringen var stor altså, for det var jammen trangt der inne også. Men at den var større enn ringene til mange større raser... 
Men koselig å si hei til de jeg rakk å si hei til, jeg synes jeg kjente igjen noen sonenhunder, men rakk ikke helt å si hei til så mange når jeg skulle være hjelpehandler og stå på stand. Jeg skulle liksom shoppe canelaanadekken til Pigg, emn canelaana hadde ikke stand. Så da ble det en oransj bitepute og nytt lærbånd istedet + ørti fôrprøver - greit å ha snask til innetrening :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SiriEveline skrev:

Ikke sant... så ikke noe merking hos oss nemlig selvom det var merket på hallkartet, men men. 
Hvis vi skal vise frem steg får vi satse på uteutstillinger med store ringer .

Hallkartet viste en helt annen oppmerking av burområdene enn det som var merket opp i virkeligheten ja. Det skulle f eks være et stort burområde mellom vår ring og en ring bortenfor, men der var det ikke noen merker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Th3a skrev:

Var der både lørdag og søndag, og nå er jeg sliiiiten. :yawn: Spennende med Best in Show, men glad de putta inn Bamsevinneren før de kåret BIS. Hvis ikke hadde jo alle reist seg og gått som tidligere før bamsen engang var delt ut.

Det er jo ikke alle år en kan dele ut Bamseprisen før BIS-finalen, fordi vinneren ikke er kåret enda :P Her var det avgjort før D4A, men det er flere år at det ikke avgjøres før alle er plassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
2 timer siden, SiriEveline skrev:

Ringene kunne absolutt vært større, vi hadde en av de store ringene, men det gikk egentlig ikke å løpe rundt.

Så irsk ulvehund i ringen ved siden av og kan ikke skjønne hvordan de i det hele tatt fikk travet.

Det var heller ikke plassmangel hos oss!

 

Og disse burområdene og sånn, var de i det hele tatt merket opp? Funker jo ikke i praksis når det ikke engang merkes opp.. helt greir for meg å kunne sette neg hvor som helst da.

De var merket opp ja, men når dere kom var de fullstappet av bur, bikkjer, stellebord og stoler :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SiriEveline skrev:

Og disse burområdene og sånn, var de i det hele tatt merket opp? Funker jo ikke i praksis når det ikke engang merkes opp.. helt greir for meg å kunne sette neg hvor som helst da.

Utenfor vår ring var det merker opp, men var jo en haug med stoler inni disse oppmerkingene, så vi måtte plassere bur utenfor. Men vi hadde god plass å gå rundt hele veien. Syns alle var veldig flink til å gjøre slik at alle kom seg frem, selvom ting ikke sto der de skulle. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt schäferringen var det faktisk overraskende god plass. Det var burområde (som folk oppfattet at de også skulle sitte i, ergo var det en meter med fri klaring rundt ringen, noe som var fint), men det var ikke oppmerket på hallkartet, så jeg trodde egentlig at det ikke var beregnet burområde. I tillegg var ikke ringen plassert helt inntil veggen på kortsiden, så der var det også plass til å sitte. Sånn sett mye bedre plass enn tidligere år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wachita skrev:

Utenfor vår ring var det merker opp, men var jo en haug med stoler inni disse oppmerkingene, så vi måtte plassere bur utenfor. Men vi hadde god plass å gå rundt hele veien. Syns alle var veldig flink til å gjøre slik at alle kom seg frem, selvom ting ikke sto der de skulle. 

Det er jeg helt enig i!

Verst å komme seg frem var "motorveien" når man skulle fra hall til hall, men jeg kom gående med tre hunder og da blir man plutselig ganske brei, også skal man få nevnte tre hunder til å gå i en retning samtidig :P Men det gjaldt å beregne god tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs obs!

Som vanlig er det kennelhoste på gang etter D4A, siden helgen har 3 hunder jeg vet om fått kennelhoste og alle var på D4A. 

Høres/ser ikke ut til å være en mer "alvorlig" form i år (om jeg ser på de tre) bare litt hoste noen ganger i timen. Alle tre er unge hunder (inkludert min egen Sinner som sier han ikke er syk utenom ett host eller to i timen.)

Men greit å være obs på om man har en hund med dårligere immunforsvar i heimen sammen med andre hunder som har vært der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

Obs obs!

Som vanlig er det kennelhoste på gang etter D4A, siden helgen har 3 hunder jeg vet om fått kennelhoste og alle var på D4A. 

Høres/ser ikke ut til å være en mer "alvorlig" form i år (om jeg ser på de tre) bare litt hoste noen ganger i timen. Alle tre er unge hunder (inkludert min egen Sinner som sier han ikke er syk utenom ett host eller to i timen.)

Men greit å være obs på om man har en hund med dårligere immunforsvar i heimen sammen med andre hunder som har vært der :) 

Også hørt om et tilfelle av lus... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket noe til lus, men jeg reagerte litt på Sjef et par dager etter utstillingen. Rundt 2,5 døgn etter bedømmelsen blir det vel. 
Han hostet noen ganger og brakk seg, spesielt etter vi hadde gått tur. Men det gikk over på under en uke. Jeg mistenkte jo kennelhoste, men oppsøkte ikke veterinær fordi han var relativt frisk. Pluss det kunne være pga pels på hjortefoten han fikk lørdag kveld når jeg var kommet hjem 

Men da vet jeg at han antakelig har vært smittet, og kan være smittsom enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Jeg har ikke merket noe til lus, men jeg reagerte litt på Sjef et par dager etter utstillingen. Rundt 2,5 døgn etter bedømmelsen blir det vel. 
Han hostet noen ganger og brakk seg, spesielt etter vi hadde gått tur. Men det gikk over på under en uke. Jeg mistenkte jo kennelhoste, men oppsøkte ikke veterinær fordi han var relativt frisk. Pluss det kunne være pga pels på hjortefoten han fikk lørdag kveld når jeg var kommet hjem 

Men da vet jeg at han antakelig har vært smittet, og kan være smittsom enda. 

Da hadde han sannsynligvis med seg smitte ;) Det tar gjerne mer enn 2 døgn før symptomene kommer, normalt 5-7 dager.

Men det er ikke unormalt og heller ikke noe beskyldning. :) Det er noe hunder får når de går på utstilling. (og de fleste hunder har ikke behov for veterinær for det heller :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...