Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Stine skrev:

Står ikke en dritt på Gran kommune sin side, kun standard båndtvangen. Men den må jo være utvidet der det går beitedyr? Jeg slipper selvfølgelig ikke mine, men andre skrell kan jo finne på å gjøre sånt :P

http://www.gran.kommune.no/Gran-kommune/tjenester/Landbruk/Aktuelle-lover/Lov-om-hundehold-/

Ser ikke ut som det er utvidet i Gran :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

@Siri og andre som måtte bry seg; hjortelussesongen har startet her :pinch: Så nå er tiden inn for å se ut som semikriminell når vi er ute på tur... :P

Vi skal straks hive oss i bilen og besøke @Teserere og de kule bullebertene. Tror App gleder seg til å være med noen litt mer voksne hunder :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Huff... søvnen min har vært helt på styr de siste ukene. Så tydeligvis har ting gått mer innpå meg enn hva jeg har villet innrømme. Så jeg har vært sent oppe i dag. Så nå skal jeg snart ut på lang tur med Sjef. Få ut energi, og gjøre mye av det jeg bare har utsatt i det siste. Og selvfølgelig må jeg begynne å skrive jobbsøknader på de aktuelle jobbene som plutselig dukket opp. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Der sparte du inn en del av studielånet! (Men si meg, har alle veterinærer anestesisprøyter i baklomma hele tiden?).

:lol: 

Vurderte om jeg skulle ringe vakthavende veterinær, men da hadde jeg ringt meg selv.  :rofl: 

Han fikk bare lokalbedøvelse da. Og beskjed om å ligge stille. Men jeg er jo for det meste kudoktor, så jeg har litt av hvert i bilen. :P 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Jeg er ikke videre kjent rundt omkring, men jeg vet det ikke går beitedyr på Brynsåsen - det slutta de med for en del år siden pga rovdyr, men jeg tror ikke jeg greier å forklare noe særlig godt hvor du skal kjøre for å komme opp dit *ler*. 

Men takk for hjelpen :D

Jeg lurer på om vi bare skal rusle rundt på Domkirkeodden, for der har jeg ikke vært før. 

3 timer siden, Siri skrev:

Jeg har aldri greid å finne noen fast dato for når båndtvangen oppheves her i kommunen faktisk, så sannsynligvis gjelder den bare til og med 20. august, men så lenge det går beitedyr ute mange steder, så er det jo selvsagt uaktuelt å ha hundene løse her i skogene. Så nå går jeg bare og venter på at bøndene som har sauene på beite i "mine" skoger, tar dem inn... det kan vel ta et par mnd til. 

Her sa de da jeg kom hjem fra pinsetreffet at de skulle ha sau i skogen et par uker... De er der enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 timer siden, Stine skrev:

Båndtvang ja, sukk... Her er den heldigvis over, tror jeg, har glemt å dobbeltsjekke! Men det går jo ikke beitedyr her så regner med det :)Men oppi åsen og på hytta er den jo utvidet, til jakta begynner.... Så er det ikke sau så er det jegere med ymse jakthundet.

Er det en grunn til å utvide båndtvangen? Kan jeg da ikke tenke meg :). Det er nok heller noe "selvpålagt" tipper jeg. 

2 timer siden, LØJ skrev:

@Siri og andre som måtte bry seg; hjortelussesongen har startet her :pinch: Så nå er tiden inn for å se ut som semikriminell når vi er ute på tur... :P

I knoooooow.... jeg plukka en av NESA mi i går da vi var i skogen.... men det ble med den ene faktisk.... 

54 minutter siden, SFX skrev:

Men takk for hjelpen :D

Jeg lurer på om vi bare skal rusle rundt på Domkirkeodden, for der har jeg ikke vært før. 

Jeg følte jeg ga skikkelig god hjelp faktisk :lol: Domkirkeodden er jo et fantastisk flott sted, så det er verdt å ta turen dit altså... ikke minst å rusle videre derfra og langs vegen langs Mjøsa nordover. Kan gå så langt som helst... nesten :) 

54 minutter siden, SFX skrev:

Her sa de da jeg kom hjem fra pinsetreffet at de skulle ha sau i skogen et par uker... De er der enda...

Evt sa de at de skulle ha sau i skogen OM et par uker? :lol: Jeg har aldri hørt om noen som har dyr på beite bare 14 dager når de først har sluppet dem :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauesanken bruker å være midt i september, og så prøver de å være ferdige til elgjakta. I beiteområder er det gjerne utvidet båndtvang, med unntak for trening av jakthunder med sauereinhetsbevis. Så i praksis kan dere ha bikkjene løse om dere har s.bevis, og gyldig jakt/treningskort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Teserere skrev:

Det var den jeg fant, men skjønner ikke hvorfor den ikke er utvidet der det går husdyr.

@Siri i Lillehammer kommune (hvor hytta er) er det utvidet båndtvang til 1 oktober der det går husdyr, trodde det var relativt normalt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_7809_zpsag6bytda.jpg

Pax sier takk for god bedringer. :)

Jeg sitter her og tenker at de plastrene skulle vært skifta, men de sitter jo helt fast. Og det virker ikke akkurat som at han vil at vi skal borti heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Siri skrev:

Jeg følte jeg ga skikkelig god hjelp faktisk :lol: Domkirkeodden er jo et fantastisk flott sted, så det er verdt å ta turen dit altså... ikke minst å rusle videre derfra og langs vegen langs Mjøsa nordover. Kan gå så langt som helst... nesten :) 

Hele veien til Dakar!

54 minutter siden, Siri skrev:

Evt sa de at de skulle ha sau i skogen OM et par uker? :lol: Jeg har aldri hørt om noen som har dyr på beite bare 14 dager når de først har sluppet dem :lol: 

Kanskje det? Jeg bare innbilte meg at sauen var sluppet ut da han sa det. Jaja, same same, jeg har ikke gått i den skogen siden begynnelsen av mai, i hvert fall, orker ikke å teste om jeg kan holde igjen 100 kilo berner når det sier bææææ rundt ørene.

Nå har jeg fått levert meldekort, kom ikke inn på min side før nå. Nå blir det litt kontorjobbing for klubben, orker ikke å bruke kroppen til noe nå. Jeg er så sliten at jeg så på en hel episode av Sinnasnekker'n uten å få dårlig samvittighet for alt jeg kan gjøre her - og det pleier jeg å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Stine skrev:

 

@Siri i Lillehammer kommune (hvor hytta er) er det utvidet båndtvang til 1 oktober der det går husdyr, trodde det var relativt normalt jeg.

Jo, det er helt vanlig altså - det var mer det at du skrev at det var båndtvang pga jakt jeg reagerte på :). Mulig jeg bare tolket det du skrev feil :lol: 

7 minutter siden, SFX skrev:

Hele veien til Dakar!

Minst :D 

7 minutter siden, SFX skrev:

Kanskje det? Jeg bare innbilte meg at sauen var sluppet ut da han sa det. Jaja, same same, jeg har ikke gått i den skogen siden begynnelsen av mai, i hvert fall, orker ikke å teste om jeg kan holde igjen 100 kilo berner når det sier bææææ rundt ørene.

Hahhaa, jeg tipper at sauen ikke var sluppet så tidlig som i pinsen i år - de bruker å slippe dem ca første-andre helgen i juni :). Også bæer de rundt til uti oktober :D. Jeg var forresten sjeleglad for at vi ikke hørt verken bæ eller bjelleklang på tur i går, for jeg hadde glemt grima til Willy... jeg synes ikke noe om å måtte holde igjen 40 kg Willy heller.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

Jo, det er helt vanlig altså - det var mer det at du skrev at det var båndtvang pga jakt jeg reagerte på :). Mulig jeg bare tolket det du skrev feil 

Da misforstod du, sa det var båndtvang til jakta begynner, og da kryr det jo av halvgærne mennesker og bikkjer så jeg tør nesten ikke ha mine løse da heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Da misforstod du, sa det var båndtvang til jakta begynner, og da kryr det jo av halvgærne mennesker og bikkjer så jeg tør nesten ikke ha mine løse da heller :lol:

:lol::lol: Det var det du mente ja :lol: 
Nei, det er jo risikosport å gå med løse bikkjer blant halvgærne, triggerhappy jegere :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol::lol: Det var det du mente ja :lol: 
Nei, det er jo risikosport å gå med løse bikkjer blant halvgærne, triggerhappy jegere :lol: 

Det går som regel greit da, tar bare forhåndsregler med refleks på alle mann :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akita har fått alt for lite mosjon i det siste av diverse årsaker, men nå tok jeg på henne sele og grime, og dro med meg henne og Santo med på tur. Ca 3 kvarter, med 5 min jogging til sammen. Når vi ikke jogget måtte hun gå pent og oppføre seg, så nå er hun helt utslitt her. :lol: Det var nesten så man så at hjernecella spant rundt inni der :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme. 7 1/2 time var de hjemme alene i dag, men lillesnupp ventet med tissingen til de fikk slippe ut i hagen. Fine jenta :ahappy: Men fytti så trøtt jeg har vært i dag! Har gått rundt og gjespet i hele dag, så kjevene nesten gikk av hengslene :P Tror nesten jeg må slumre litt her altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SaraS skrev:

IMG_7809_zpsag6bytda.jpg

Pax sier takk for god bedringer. :)

Jeg sitter her og tenker at de plastrene skulle vært skifta, men de sitter jo helt fast. Og det virker ikke akkurat som at han vil at vi skal borti heller.

Du får kjøpt plasterfjerner på apoteket som løser opp limet :) men du kan evt vente til i morgen med å skifte hvis det ikke har blødd/væska igjennom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det ble tett på 2 timer totalt i dag i skogen :) Først gikk jeg den vanlige ruta, og etterpå tok jeg båndet av og sendte Sjef oppover en bratt skråning. Det var nesten rett opp, men med opptråkket sti/tillagede trinn oppover. Det tok meg vel totalt 5 minutter å komme opp. Sjef var frem og tilbake og herjet rundt der :P Løp litt frem og tilbake der det var mulighet også. Han hadde ingen problemer med å komme seg opp, men jeg måtte dra meg oppover ved hjelp av taurekker som er der på de bratteste partiene :lol:  
Jeg ble gjennomsvett og pustet som om jeg ikke hadde rørt meg på ukesvis :icon_redface:

Etter det ble det innkjøp av lever, diverse middager, og litt kos til meg. Bare fordi jeg fortjener det :aww: 

Jeg trengte nye kjøkkenhåndklær og grytekluter også, så jeg svingte innom på Jysk. 
Fant både det og et par bilder jeg bare måtte ha siden de var ekstremt billige. Syntes de tekstene var veldig treffende for tiden jeg :) 

20160823_163303.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der avgjorde jeg at jeg dropper hundetreff i dag, det er for mye å gjøre av klubbting - så kan hundene få tur her i kveld når det er mindre hoggormvarmt. Nå har jeg satt på stekeovnen for å lage bakt potet til middag, og jeg har ferdigstekt tacokyllig i fryseren som bare må varmes, kryddersmør og mais er klart, og da blir det mat i dag også. Selv om jeg trodde at jeg hadde tomme skap og måtte til byen for å handle. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig glad vi har middagsrester fra i går :ahappy: Jeg virker virkelig ikke, virket jo i går så da så. Greit å slippe å lage middag i det minste, kun salat og det kunne Bonden fikse. Nuke lasangen i microen klarer tilogmed jeg. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...