Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Når man trykket at man kan stille opp som frivillig i helga, så hadde jeg ikke helt regnet med å få hovedansvar som alene ringsekretær i NM-kvalik/finale og eliteklassen :shocked: Men vi skal få det til, rope kan jeg, kjenner de fleste hunder/folk og vet sånn høvelig hvordan alt foregår selv om det er litt spesielt i et NM med tre dommere blant annet :lol:

Forhøre meg om noen orker holde Lyn litt med selskap innimellom i tillegg til teltkompis kanskje :)

Nå har jeg skrevet meg huske- og pakkeliste, notis med kort referat av tider osv for en selv og egen hund i løpet av helga og hengt resterende klær til tørk. Da kan vi vell ta kvelden med god samvittighet.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Æsj... hus til salgs rett borti gata. Pent innvendig, et kjøkken man kan leve med noen år, kjempelekkert bad, alt på en flate, hage Uno ville elsket og skjermet veranda. Ikke så verst pris heller selv om det garantert går over takst. Hadde jeg bare hatt en jobb hadde vi helt fint klart å bytte bolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bellare skrev:

Vert inn og sett, men alt står som det skal

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Scroll til nederst på sida når du dr inne på tråden, der har du valg om å følge og få e-post, kan du fjerne noe der?

 

@Wednesday enig.. Og hihi, storebroren min (nettopp ferdig med pappaperm og har dermed vært understimulert på voksenkontakt) skjelte ut en sånn tuter nylig. Han var på vei ut av parkeringshus, og møter to biler på vei inn. Sjåføren i bil 1 var stressa og skjønte ikke billettautomaten, sjåfør i bil 2 står på hornet og er en ***. Det bråker jo bare litt inne i et parkeringshus og hjalp ikke akkurar på å roe ned sjåfør 1. Broren min prøvde å rope til sjåfør 1 hvordan billettautomaten virket, men nådde ikke inn, så han kjører litt lengre og skjeller ut sjåfør 2 :teehe: Broren min er egentlig en ganske sindig kar. Det gjorde visst godt da. ***-tutere har ingenting i trafikken å gjøre, nemlig :aww: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... hus til salgs rett borti gata. Pent innvendig, et kjøkken man kan leve med noen år, kjempelekkert bad, alt på en flate, hage Uno ville elsket og skjermet veranda. Ikke så verst pris heller selv om det garantert går over takst. Hadde jeg bare hatt en jobb hadde vi helt fint klart å bytte bolig...

Men har du lyst til å kjøpe bolig med samboeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se på bil i morgen, min bil er atter en gang tauet bort og noe galt. Nå var det bremseslangen som var ødelagt og bremser er greit å ha. Reklamasjon siden en forrige onsdag var på verksted for å bytte bremseskiver og klosser. *lei den bilen nå*
Skal bli fint å ha en bil uten problemer hele tiden. Dyrt er det også. Tør ikke regne på hva jeg har betalt på den bilen.

Misunnelig på alle som er på jaktprøver i helga. Her er ingen av hundene startklare, så da er vi hjemme.
Men skal bli deilig at de fra søndag kan løpe løse i skogen hver dag :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Wachita skrev:

Hun som skal ha henne hadde kontaktet noen for å høre om pris, hvis ikke har vi en backup løsning :)
Gamle hesten min skal tilbake til den seriøse eieren som hadde henne i 3 år før meg :heart: Nå får hun et stabilt hjem til slutten av sitt liv!

Så bra :) Kom faktisk på at jeg fikk min hest fraktet med travtransport da hun ble gitt bort for 8-9 år siden. 

Er deilig å vite at de får det  godt <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Wednesday skrev:

Ånei, valpen har diaré. Må innom veterinæren og få tak i zoolac e.l. Men han er i uforskammet god form likevel! Biter og biter. 

Mange apotek som har også, de er jo ofte litt lettere tilgjengelig enn dyrleger :-)

Overkokt ris kan også forsøkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, jeg trodde jeg hadde ananas i skapet, men det var bambusskudd. Jeg tror ikke det blir helt det samme i waldorfsalaten.

Okay, da tar jeg med ingredienser og mixmaster, handler ananas underveis, og lager på hytta. 

Men kanelboller er klare, bagger er pakket, jeg må få dusjet, og er ellers i megafin rute til avreise klokka 1000. Det er veldig ulikt meg å være tidlig ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Mange apotek som har også, de er jo ofte litt lettere tilgjengelig enn dyrleger :-)

Overkokt ris kan også forsøkes

Vet :) Men det ordna seg hos dyrlegen :) Da fikk jeg ordna time til vaksinering i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Ugh, jeg trodde jeg hadde ananas i skapet, men det var bambusskudd. Jeg tror ikke det blir helt det samme i waldorfsalaten.

Okay, da tar jeg med ingredienser og mixmaster, handler ananas underveis, og lager på hytta. 

Men kanelboller er klare, bagger er pakket, jeg må få dusjet, og er ellers i megafin rute til avreise klokka 1000. Det er veldig ulikt meg å være tidlig ferdig.

De der kanelbollene dine virker så fristende. :drool: Har hatt lyst til å bake kanelboller i lange tider, men ikke fått ut fingeren (ennå) 

 

4 minutter siden, Stine skrev:

Glad jeg ikke satt oppe og så på håndball inatt..

Gikk det ikke bra? Hilsen en som ikke følger med :aww:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke døm meg vær så snill:icon_redface: Jeg har ikke lest Harry Potterbøkene:icon_redface: Og nå vurderer jeg å gå til anskaffelse av disse heldige skriftene. Så kommer mitt spørsmål, eller noe sånt: Er den engelske versjonen tung å lese? 

Vil helst lese den på engelsk da jeg bare har sett filmene og er vandt med de navnene. Men så sliter jeg mye med konsentrasjonen, og da blir det ofte veldig tungt å lese engelsk. Klarer fint å lese engelsk altså, tar bare litt lengre tid og må bruke litt flere hjerneceller enn hvis jeg leser norsk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, maysofie skrev:

Når man trykket at man kan stille opp som frivillig i helga, så hadde jeg ikke helt regnet med å få hovedansvar som alene ringsekretær i NM-kvalik/finale og eliteklassen :shocked: Men vi skal få det til, rope kan jeg, kjenner de fleste hunder/folk og vet sånn høvelig hvordan alt foregår selv om det er litt spesielt i et NM med tre dommere blant annet :lol:

Forhøre meg om noen orker holde Lyn litt med selskap innimellom i tillegg til teltkompis kanskje :)

Nå har jeg skrevet meg huske- og pakkeliste, notis med kort referat av tider osv for en selv og egen hund i løpet av helga og hengt resterende klær til tørk. Da kan vi vell ta kvelden med god samvittighet.

Lykke til i helga!

2 minutter siden, Snøfrost skrev:

De der kanelbollene dine virker så fristende. :drool: Har hatt lyst til å bake kanelboller i lange tider, men ikke fått ut fingeren (ennå) 

Jeg har innsett at jeg synes det er enklere å lage enn boller - boller må trilles og være like store, og blir bare rare kråkeboller. Kanelboller begynner jeg å få dreisen på. Men jeg har lyst til å prøve med annet fyll også - for eksempel nutella, eller mandelmasse.

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Ikke døm meg vær så snill:icon_redface: Jeg har ikke lest Harry Potterbøkene:icon_redface: Og nå vurderer jeg å gå til anskaffelse av disse heldige skriftene. Så kommer mitt spørsmål, eller noe sånt: Er den engelske versjonen tung å lese? 

Vil helst lese den på engelsk da jeg bare har sett filmene og er vandt med de navnene. Men så sliter jeg mye med konsentrasjonen, og da blir det ofte veldig tungt å lese engelsk. Klarer fint å lese engelsk altså, tar bare litt lengre tid og må bruke litt flere hjerneceller enn hvis jeg leser norsk :P 

Jeg syntes i hvert fall de første bøkene på norsk var demotiverende å lese, fordi det ble for mye "barnebok" for meg - så jeg var lettet da jeg gikk tilbake til engelsk (jeg begynte på bok 1 på engelsk mens jeg besøkte familie i London, og fortsatte på boka på norsk da jeg kom hjem, lånte nummer 2 på norsk, og deretter fant jeg de på engelsk). Jeg leste bøkene om igjen i en periode hvor jeg ikke eide konsentrasjon pga daværende sykdomsbilde - men bøkene slukte meg helt. Jeg glemte muligens å spise, dusje og tisse - men det var ikke noe problem å konsentrere seg om språket :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SFX skrev:

 

Jeg syntes i hvert fall de første bøkene på norsk var demotiverende å lese, fordi det ble for mye "barnebok" for meg - så jeg var lettet da jeg gikk tilbake til engelsk (jeg begynte på bok 1 på engelsk mens jeg besøkte familie i London, og fortsatte på boka på norsk da jeg kom hjem, lånte nummer 2 på norsk, og deretter fant jeg de på engelsk). Jeg leste bøkene om igjen i en periode hvor jeg ikke eide konsentrasjon pga daværende sykdomsbilde - men bøkene slukte meg helt. Jeg glemte muligens å spise, dusje og tisse - men det var ikke noe problem å konsentrere seg om språket :P 

Er akkurat det jeg ikke vil, lese en barnebok :P Blir vel til at jeg kjøper den på engelsk og lar det stå til :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Snoffe skrev:

Ikke døm meg vær så snill:icon_redface: Jeg har ikke lest Harry Potterbøkene:icon_redface: Og nå vurderer jeg å gå til anskaffelse av disse heldige skriftene. Så kommer mitt spørsmål, eller noe sånt: Er den engelske versjonen tung å lese? 

Vil helst lese den på engelsk da jeg bare har sett filmene og er vandt med de navnene. Men så sliter jeg mye med konsentrasjonen, og da blir det ofte veldig tungt å lese engelsk. Klarer fint å lese engelsk altså, tar bare litt lengre tid og må bruke litt flere hjerneceller enn hvis jeg leser norsk :P 

Harry Potter var de første bøkene jeg leste på engelsk, på ungdomsskolen. Veldig lettlest, forståelig språk :)

I dag har jeg ei møkkabikkje. Samboern står opp og lufter bikkja før jobb, og slipper ham bare inn i overetasjen etterpå. Jeg sover med babyen i underetasjen til hun våkner. Dette har gått bra helt til i dag, bikkja har visst at han ikke er alene og dermed ikke laget bøll. I dag hadde han spist boka jeg lånte av søskenbarnet mitt. Har bestilt ny bok til henne, men jeg hadde egentlig ikke tenkt å ha en tygd utgave av The womanly art of breastfeeding i bokhylla mi... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Snoffe skrev:

Ikke døm meg vær så snill:icon_redface: Jeg har ikke lest Harry Potterbøkene:icon_redface: Og nå vurderer jeg å gå til anskaffelse av disse heldige skriftene. Så kommer mitt spørsmål, eller noe sånt: Er den engelske versjonen tung å lese? 

Vil helst lese den på engelsk da jeg bare har sett filmene og er vandt med de navnene. Men så sliter jeg mye med konsentrasjonen, og da blir det ofte veldig tungt å lese engelsk. Klarer fint å lese engelsk altså, tar bare litt lengre tid og må bruke litt flere hjerneceller enn hvis jeg leser norsk :P 

Jeg har litt samme "syndromet" som deg :lol:  jeg skyr unna engelske bøker som bare det, for alle bøkene jeg har lest på engelsk har vært tunge og jeg måtte ha konsentrert meg skikkelig for å virkelig forstå hva de skriver.. 

Men i det siste har det faktisk slått meg at de engelske bøkene jeg har lest har vært tunge faglige bøker om cellebiologi, kjemi osv.. Jeg behøver kanskje ikke å forvente at skjønnlitteratur skal ha samme nivå på språket eller innhold :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...