Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
37 minutes ago, JeanetteH said:

Er liksom ikke noen OL titter, men mister enda mer lysten når man leser om at lag blir buet "ut" når de skårer mål, publikum mobber deltagere til gråten ved premieutdeling, fingervisning og drittslegning om andre deltagere. Aviser som slår opp gamle synder iblant rytter folk når de prøver gjøre ting riktig denne gang osv osv Har det vært slik i alle år eller er det bare meg?

Nei. Og synes faktisk at hele samfunnet dreier seg mer og mer mot å "ta" folk, om det så er mobbing, sladring eller generell drittslenging. :(

• Like 3
  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Jeg har fått meg ny jobb! I Elverum! 

Posted Images

Guest *Kat84*
Skrevet (endret)
5 timer siden, Wednesday skrev:

Forrige urhundvalp var ikke sånn! :lol: 

Kan ikke ha noe med urhund å gjøre. Beauceron er jo ikke "menneskeskapt" og likevel er han langt lettere og behagelig enn andre valper jeg hatt. Så det så :aww: 
(Tenker på dem som en type urhund siden de bare ble sånn uten tukling fra mennesker. Naturlige er de i hvert fall :P ) 
Bare se! 

1) Aragon var besatt av å stjele og spise fargestifter. Og markere på plastposer :pinch: 
2) Mopsen drev på og angrep gardinene og flyttet gulvteppet fra ene enden av stua til den andre :blink:
3) Schäferen jeg hadde begynte å trasse ved å bare bjeffe til svar når jeg gav en kommando og bare gikk vekk! :lol: Dette avløste perioden hvor hun spiste opp jakkeermer og skosnører... :pinch: 
4) Jeg har vokst opp med diverse blandinger som garantert må ha vært hjerneskadet. Altså... Når de får en kommando for deretter å kaste seg under bordet og reise seg opp i full fart UNDER bordet så må de ha manglet ganske mye :aww: 

Sjef derimot har "bare" lekt makuleringsmaskin, spist opp et feiebrett, spist en del leppepomade, stjålet en hel lørdagspizza, og spist en overmadrass. Han er så enkel og billig i drift så :aww:   :whistle::lol: 

2 timer siden, Krutsi skrev:

går nok bra.. Var heldigvis ingen vital del som ble truffet på en whippet :lol: de kan jo neppe få hjernerystelse liksom :P 

:lol: 

2 timer siden, Krutsi skrev:

Krigshelten vår :aww: 

image.jpeg

Dakar :heart: 

Nå er jeg ferdig med dagens opplæring på det nye faste oppdraget på jobb. Det var meningen at jeg skulle vaske bilen i dag. I hvert fall en gang. Og så skulle jeg vaske over en gang til og polere i løpet av uka. Men jeg er trøtt. Så får se hva jeg gidder. 
Våkner liksom ikke helt til i dag. 

Endret av *Kat84*
La til litt
Skrevet
3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Kan ikke ha noe med urhund å gjøre. Beauceron er jo ikke "menneskeskapt" og likevel er han langt lettere og behagelig enn andre valper jeg hatt. Så det så :aww: 
Bare se! 

1) Aragon var besatt av å stjele og spise fargestifter. Og markere på plastposer :pinch: 
2) Mopsen drev på og angrep gardinene og flyttet gulvteppet fra ene enden av stua til den andre :blink:
3) Schäferen jeg hadde begynte å trasse ved å bare bjeffe til svar når jeg gav en kommando og bare gikk vekk! :lol: Dette avløste perioden hvor hun spiste opp jakkeermer og skosnører... :pinch: 
4) Jeg har vokst opp med diverse blandinger som garantert må ha vært hjerneskadet. Altså... Når de får en kommando for deretter å kaste seg under bordet og reise seg opp i full fart UNDER bordet så må de ha manglet ganske mye :aww: 

Sjef derimot har "bare" lekt makuleringsmaskin, spist opp et feiebrett, spist en del leppepomade, stjålet en hel lørdagspizza, og spist en overmadrass. Han er så enkel og billig i drift så :aww:   :whistle::lol: 

Tror ikke på deg. Alle vet at det kun er urhunder som biter og gjør rampestreker når de er små :lol: 

*Veive med ironiflagg for sikkerhets skyld* :lol: 

• Like 1
Guest *Kat84*
Skrevet
Akkurat nå, Wednesday skrev:

Tror ikke på deg. Alle vet at det kun er urhunder som biter og gjør rampestreker når de er små :lol: 

Phu! Da kan jeg puste lettet ut og fortsatt kalle min lille makuleringsmaskin en liten engel :D:lol:  

Skrevet
5 timer siden, Wednesday skrev: Forrige urhundvalp var ikke sånn! [emoji38] 

(Tenker på dem som en type urhund siden de bare ble sånn uten tukling fra mennesker. Naturlige er de i hvert fall [emoji14] ) 

Bare se! 

3) Schäferen jeg hadde begynte å trasse ved å bare bjeffe til svar når jeg gav en kommando og bare gikk vekk! [emoji38] Dette avløste perioden hvor hun spiste opp jakkeermer og skosnører... :pinch: 

Sjef derimot har "bare" lekt makuleringsmaskin, spist opp et feiebrett, spist en del leppepomade, stjålet en hel lørdagspizza, og spist en overmadrass. Han er så enkel og billig i drift så :aww:   :whistle:[emoji38] 

2 timer siden, Krutsi skrev: går nok bra.. Var heldigvis ingen vital del som ble truffet på en whippet [emoji38] de kan jo neppe få hjernerystelse liksom [emoji14] 

[emoji38] 

2 timer siden, Krutsi skrev: Krigshelten vår :aww: 

image.jpeg

Dakar [emoji813] 

Nå er jeg ferdig med dagens opplæring på det nye faste oppdraget på jobb. Det var meningen at jeg skulle vaske bilen i dag. I hvert fall en gang. Og så skulle jeg vaske over en gang til og polere i løpet av uka. Men jeg er trøtt. Så får se hva jeg gidder. 

Våkner liksom ikke helt til i dag. 

Da tror jeg du har vært ekstremt heldig med Beauceronen din [emoji38] De få jeg kjenner har definitivt ikke vært lette som valper :aww:

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Skrevet
29 minutter siden, Bjornal skrev:

Nei. Og synes faktisk at hele samfunnet dreier seg mer og mer mot å "ta" folk, om det så er mobbing, sladring eller generell drittslenging. :(

En ting er å ta folk etter regelverk. Det skal gjøres, men det jeg kaller for "voksenmobbing" både fra media, publikum og deltagere er jo bare grælt... 

Skrevet
40 minutter siden, Krutsi skrev:

Dem blir i alle fall ikke truffet av hest :lol: 

Men de kan bli tråkket på da.... :aww: 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

En ting er å ta folk etter regelverk. Det skal gjøres, men det jeg kaller for "voksenmobbing" både fra media, publikum og deltagere er jo bare grælt... 

"Voksenmobbing" har vel bare blitt mer og mer utbredt etter sosiale mediers inntreden. 

Guest *Kat84*
Skrevet
6 minutter siden, Polfarer skrev:

Da tror jeg du har vært ekstremt heldig med Beauceronen din emoji38.png De få jeg kjenner har definitivt ikke vært lette som valper :aww:

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Å joda. Det er bare del av sjarmen deres :whistle: 

At jeg puster lettet ut hver gang han IKKE har stjålet et håndkle eller noe annet som har min lukt på, ikke har spist dorullen, eller blir imponert når han helt tydelig har ligget i ro når jeg er borte trenger vi ikke snakke så mye om :lol: 

Men en venninne har hatt et høyt forbruk av elektronikk. Som BankID, fjernkontroller, og liknende. 
Ei annen tok sin på fersken med oppvaskbørsten i munnen og han så bare på henne med et "so what?" blikk :lol: 

Joda... De krever en del arbeid som valper og unghunder. Men det er det verdt :D 

Skrevet

Det er ikke enkelt å huske de nye elevene fra hverandre når man har intervjuet noen titalls av dem. Da hjelper det litt når jeg sier at den ene ser ut som en bollywoodhelt. Håper han aldri oppdager at han kalles Bollywood av oss lærere. :lol:

• Like 8
Skrevet
1 time siden, JeanetteH skrev:

Er liksom ikke noen OL titter, men mister enda mer lysten når man leser om at lag blir buet "ut" når de skårer mål, publikum mobber deltagere til gråten ved premieutdeling, fingervisning og drittslegning om andre deltagere. Aviser som slår opp gamle synder iblant rytter folk når de prøver gjøre ting riktig denne gang osv osv Har det vært slik i alle år eller er det bare meg?

Jeg syntes det er så lite sportslig som man får det. Min barndom ble i all hovedsak tilbrakt på friidrettsbaner hele året, og om sommeren var vi rundt på stevner (jeg som tilskuer siden jeg gikk i bleie og var nylig sluttet med bleie). Husker ikke mye fra den tiden, men det jeg lærte var at man HEIER på de som er på banen! Uansett om man kjenner dem eller ikke. Man klapper og roper, og gleder seg med vinnerne, selv om man skulle ønske at sitt lag vant.

Så utifra hva jeg har blitt foret med i min barndom så syntes jeg det de holder på med i Brasil er forkastelig. For meg handler idrett om å heie på den beste, og glede seg med dem uansett hvem som vinner. Man buer aldri på utøvere man ikke liker.

• Like 6
Skrevet
28 minutter siden, Siri skrev:

Men de kan bli tråkket på da.... :aww: 

"Voksenmobbing" har vel bare blitt mer og mer utbredt etter sosiale mediers inntreden. 

Men da kan man jo bokstavelig talt bare grave et hull og putte de nedi.. Så slipper man innom dyrlegen i det minste :lol: 

Skrevet
10 minutter siden, Krutsi skrev:

Men da kan man jo bokstavelig talt bare grave et hull og putte de nedi.. Så slipper man innom dyrlegen i det minste :lol: 

Sant nok... jeg trur du sparer mye i veternærregninger :lol: 

Lurer jeg veldig på om jeg får en postforsendelse i dag eller ikke... det står at den skal leveres i dag, men jeg har enn så lenge ikke fått noen melding om det. Og nei, det er IKKE Postnord denne gangen :aww: 

• Like 2
Guest Klematis
Skrevet

Så utrolig heldig med fridagen! Når til og med jeg ligger halvnaken på verandaen er det varmt:teehe::teehe:

Gikk flott tur langs Lågen i dag. Nå er det boklesing og avslapning før en bedre middag og kurs med Bizi i kveld. 

Skrevet

Ikke helt sikker på om jeg bygger på en influensa eller om det er fibromyalgien som kødder med meg ?? Har ikke tid til å bli syk!

Om noen vet om noen som trenger leilighet i Porsgrunn der det er lov med dyr og 7500 kr inkl strøm, tv og Internett, 2 soverom og stor hage er det bare å si ifra ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Skrevet

Se hvem vi traff i dag! :wub: Hun er knallsøt, @LØJ. Litt uklart bilde (men begge lå i ro, så jeg måtte bare ta det med :lol:), jeg har noen flere - MEN! Jeg fikk fikset autofokusprikkene nå, jeg har visst trykket på et eller annet på kameraet for å fjerne de. :huh:

28428014223_db094bfc22_z.jpg

• Like 14
Skrevet
2 minutter siden, Bellare skrev:

Slike morgener altså, med sol og greier. Måtte nyte det litt frå verandaen i dag tidleg :ahappy:

14055091_10157208615200468_6208167428171

Er det utsikten din?! :o :wub: Helt nydelig!

Guest *Kat84*
Skrevet
5 minutter siden, Bellare skrev:

Slike morgener altså, med sol og greier. Måtte nyte det litt frå verandaen i dag tidleg :ahappy:

14055091_10157208615200468_6208167428171

Noe så nydelig! 
Håper jeg en gang får hus med slik utsikt :wub: 

Skrevet
22 timer siden, Mari skrev:

@Lola Pagola! Se hva jeg har kjøpt til sønnen i dag! Jeg tenkte faktisk på deg da jeg betalte :lol: 

28740104520_d90641c35a_c.jpg

ÅÅåh hahaha fantastisk :D Håper du og H blir skikkelig fornøyde med skolen :D Også med sånn strikkstropp da, det ønsket jeg meg alltid, men vi hadde bare slike med bred strikk over hele (hvis du skjønner :P ) Vi slapp å betale da, men så hadde vi ikke egne sko heller da. Greit å ha sine helt egne. 

• Like 1
Skrevet

Uansett hvor varmt det er skal han absolutt ligge i sola. Sort hund, sort gulv og ufattelig varmt. Men ikke søren om han vil gå glipp av en solstripe. Flytter seg rundt på kjøkkenet og stua ut i fra hvor sola er :lol:

Snapchat-7970404924747497164.jpg

• Like 7
Skrevet
2 timer siden, Siri skrev:

Sant nok... jeg trur du sparer mye i veternærregninger :lol: 

Lurer jeg veldig på om jeg får en postforsendelse i dag eller ikke... det står at den skal leveres i dag, men jeg har enn så lenge ikke fått noen melding om det. Og nei, det er IKKE Postnord denne gangen :aww: 

Mhm.. For denne runden blir nok ikke billig :P det var vist ikke bare å sy henne sammen, så nå har de holdt på 1 time og de er 2 stk som holder på..

Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Mhm.. For denne runden blir nok ikke billig :P det var vist ikke bare å sy henne sammen, så nå har de holdt på 1 time og de er 2 stk som holder på..

Ups!!! :o 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...