Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
48 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Er det bare jeg som blir gal av å se på den hoppende åmen som betyr at noen skriver noe på Messenger og FB? JAMMEN SÅ BLI FERDIG MED DEN SETNINGEN DAH!!

Blir ikke gal av å se på den egentlig. 
Verre er det når man ser på de hoppende prikkene i LANG tid og tror det kommer et langt svar, og så er det maks 4 ord. Snakker om antiklimaks :lol: 

 

50 minutter siden, maysofie skrev:

Nakenrotte. Jeg har en nakenrotte av en border collie. Du kan bokstavelig talt se huden til Lyn. Kanskje ikke så rart etter to fulle bæreposer med pels :P Jaja, får tjoppe et dekken i gjennom vaskemaskinen og ha med oss til telting og stevne i helga :lol:

 

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har kunnet se huden til Sjef jeg. 
På en uke har jeg sikkert fylt opp en hel bærepose med pels når røytinga stod på som verst :blink: 
Men joda, han er hårete og svart fortsatt merkelig nok! 


Var på en halvtimes tur for en liten stund siden. Traff på noen som tydeligvis drev med båndtrening så jeg tok en snarvei gjennom noe buskas og over på en liten gresslette. Inspirert av hun her som drev båndtrening så satte jeg i gang litt spontan ringtrening med Sjef. Litt kenguru i starten, men roet seg fort ned :)
Må trene mer på håndtering og enda mer på ro rundt mye folk, så blir han en ordentlig utstillingsstjerne. Og enda bedre; Mer fokusert under LP stevner i fremtiden :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Alltid like gøy når kreket bestemmer seg for å danse ballett når han ser en annen hund, for så å dra med meg i piruetter og hopp og byks.. :getlost: Nå har ihvertfall nakke å skulder takka for seg, så håper jeg at ryggen blir mer samarbeidsvillig snart! 

Jeg er så glad vi snart får hjelp til det der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min er gal! Jeg må søke tilflukt med bena oppi sofaen, for han klarer ikke hoppe opp der ennå. Det er ingen mellomting her! Han enten biter eller sover.

Du har fått en valp av urhundrase som funker asså? Gratis! [emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

Ååh trodde det var pcen min jeg, for sånn har det vært en stund her og :icon_redface::lol:  Men her i stad så fikk jeg bare feilmelding når jeg prøvde å gå inn.

Ja, jeg fikk også feilmeldinger i går kveld :) 

8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Er det bare jeg som blir gal av å se på den hoppende åmen som betyr at noen skriver noe på Messenger og FB? JAMMEN SÅ BLI FERDIG MED DEN SETNINGEN DAH!!

:lol: Jo, det ER irriterende :lol:

Sitter jeg med hjemmekontor igjen og venter egentlig bare på å få dra avgårde til Elverum for månedens medisiner :). Håper jeg ikke har fått time sammen med far og sønn som skravler og skravler og skravler... eller, det er faren som skravler da, om alt mulig som er totalt uinteressant å høre om *sukk*. Det er visst viktig å skryte av hvor fort man kjører på vinterføre med sommerdekk f eks... 

Nå har bonden "min" harva over jordet mitt (jeg trodde liksom han skulle pløye skikkelig, jeg, men det ser ikke sånn ut). Om det skal være sånn som dette, tror jeg det ser stygt ut for ankler og bein dersom jeg skal kunne gå på det jordet etter hvert. igjen Det er jo bare humpete og klumpete nå :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i bryllup i voksen alder før, men i helgen skal en ungdomsvennninne gifte seg. Så, jeg lurer litt på hva som er vanlig etikette her. Er det sånn at det er uhøflig å dra fra festen før brudeparet? Lokalene de skal ha festen i ligger litt avsides og siste buss hjem for min del går kl 22:30. Taxi vil bli veldig dyrt så det er ikke aktuelt. Har et stykke hjem.

Bryllupet starter kl 13:30 med vielse, så man har jo liksom holdt på hele dagen. Er det i orden å dra såpass tidlig da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner senga mi. :aww: Var veldig enig med Lillemor kl 6.30 i dag, da hun stod og trampa i gulvet og sa "vil legge seg!"... :lol:  Men nå er hun i barnehagen og jeg kan sitte fem min til før jeg skal på badet og skifte bukse før jeg må dra. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, bie skrev:

Jeg har aldri vært i bryllup i voksen alder før, men i helgen skal en ungdomsvennninne gifte seg. Så, jeg lurer litt på hva som er vanlig etikette her. Er det sånn at det er uhøflig å dra fra festen før brudeparet? Lokalene de skal ha festen i ligger litt avsides og siste buss hjem for min del går kl 22:30. Taxi vil bli veldig dyrt så det er ikke aktuelt. Har et stykke hjem.

Bryllupet starter kl 13:30 med vielse, så man har jo liksom holdt på hele dagen. Er det i orden å dra såpass tidlig da? 

Hvis det var mitt bryllup, så hadde jeg syntes det hadde vært helt greit.. Men kan du ikke snakke med venninnen din da? Forklare henne saken, så er jeg sikker på at hun forstår :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvis det var mitt bryllup, så hadde jeg syntes det hadde vært helt greit.. Men kan du ikke snakke med venninnen din da? Forklare henne saken, så er jeg sikker på at hun forstår :) 

Jo får sende henne ei lita melding ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader så godt jeg har gjemt alle headsettene vi har.  Egentlig ikke penger til å kjøpe nytt men tror det er nødvendig,  da dukker vel de gamle opp :aww:  får gå på butikken og plukke det billigste igjen.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Wednesday said:
1 hour ago, Bjornal said:
1 time siden, Bjornal skrev: Du har fått en valp av urhundrase som funker asså? Gratis! [emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Forrige urhundvalp var ikke sånn! :lol: 

Kan jeg trøste deg med at jeg i en periode trua med å sende whipsedyret til utstopping og sette henne på peishylla når hun holdt på med den verste valpebitinga? [emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Kan jeg trøste deg med at jeg i en periode trua med å sende whipsedyret til utstopping og sette henne på peishylla når hun holdt på med den verste valpebiting? emoji14.png

Ja, har vært innom noen sånne tanker selv :lol: Men det går over! Det går over... :aww: Jepp. Han er veldig søt da, spesielt når han sover.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Forrige urhundvalp var ikke sånn! :lol: 

Kamar var ikke sånn heller. Hadde jeg ikke visst bedre, så hadde jeg i alle fall ikke trodd han var en valp alderswise. Han gjorde nesten ikke ifra seg inne som valp, drev ikke med valpebiting på oss (det gikk mest utover Pøbel, men Pøbel likte det :lol:), sov i armhulen til sambis og slikt. Etterhvert som han vokste, sov han i knehulen, hehe. Generelt sett var han en veldig god og voksen valp (jeg har hatt noen valper nå, og de var ikke sånn)!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

2 mnd til med forebyggende migrenemedisin som foreløpig ikke hjelper. Gawd. Jaja. Vi prøver... 

Isj. :hug: Jeg følte det samme med den medisinen jeg også fikk, jeg fikk _mer_ smerter, ikke mindre. Men det hjalp etter et par måneder. Håper det gjør det for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
×
×
  • Opprett ny...