Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Vaskemaskina lager ekle hvine-lyder :no: Har ikke råd til at den tar kvelden nå! Og jeg har masse igjen å vaske før vi drar oppover til mamma til uka, er nesten tom for sokker og undertøy :faceless:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Siden vi ligger i Arendal gjestehavn, så måtte vi jo ha besøk av @ElinT (har hun bruker her enda?) og familien. Jeg vet ikke om Supra huska Elin, men hun syns det var veldig stas å få besøk av flere mennesker som ville kose - og jeg syns det veldig trivelig at Elin for treffe Supra igjen. Jeg vet hva de betydde for hverandre, så det gjør det ekstra spesielt :ahappy: Også var det jo veldig trivelig å treffe familien til Elin? Og da kan jeg jo informere sonen, hvis noen lurer, at Elin har to fantastisk fine og morsomme jenter. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg drittlei av internettet vårt, det er så ustabilt og dårlig og det har trøblet i hele dag. Tenkte jeg skulle oppdatere hjemmesiden litt, men det er helt umulig sånn som det er nå. *sukk*

Supermodellen min har fått litt annen fasong :P Og hodet ser veldig lite ut nå (det er litt lite til vanlig også, men nå ble kontrastene enda større hehe):
13626571_10154138535700630_6225770374684

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg drittlei av internettet vårt, det er så ustabilt og dårlig og det har trøblet i hele dag. Tenkte jeg skulle oppdatere hjemmesiden litt, men det er helt umulig sånn som det er nå. *sukk*

Supermodellen min har fått litt annen fasong :P Og hodet ser veldig lite ut nå (det er litt lite til vanlig også, men nå ble kontrastene enda større hehe):
13626571_10154138535700630_6225770374684

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Aron og Taipa røyster heftig, og det har de gjort aaalt for lenge.. Jeg er lei av pels overalt! To dager etter huset er gjennomvaska så ser det ut som det har bodd 7 hunder her og vi ikke har vaska på 3 måneder :aww: 

i morgen kommer Taipa tilbake :D:heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyting, ja.... Tror det er litt ute av kontroll... Haldenen røytet tidlig vår, så da tenkte jeg det var bra for en stund. Nå bytter hun visst ut alle de hvite djevelhårene sine, og jaggu har ikke hygenen begynt å røyte også. Yey :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi feiret Foenix sin førstepremie i RL i går og Glams cert og BIM i dag - vi delte en pose med vafler jeg stekte opp, jeg har drukket rom & cola for oss alle tre (de må vente til de er 18, da skal de få smake), og brått kastet Moder Natur en heftig bølge med menssmerter over meg - akkurat nå har jeg så vondt at det er uaktuelt å dra til Vålerbanen i morgen. Men jeg håper litt piller og et par striper med stratos funker, så går vi til sengs.

Mye vil ha mer, så jeg har jo lyst til å se om vi kan få noe moro i ringene i morgen også, selv om jeg er superfornøyd med helga - begge har fått det jeg håpte på om jeg skulle være kravstor: Glam er fullcertet, og Foenix er en førstepremie nærmere tittelen. Jeg kan ikke forvente noe mer i morgen, en må tross alt dele med seg.

Men jeg behøver jo ikke å gi det bort ved å være hjemme heller :P

Jaja, får se hvordan formen er om seks timer. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskina lager ekle hvine-lyder :no: Har ikke råd til at den tar kvelden nå! Og jeg har masse igjen å vaske før vi drar oppover til mamma til uka, er nesten tom for sokker og undertøy :faceless:

Sjekk at den står helt i vater. Kan være at den står litt skjevt, og da kan lagrene lage hvinelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Vaskemaskina lager ekle hvine-lyder :no: Har ikke råd til at den tar kvelden nå! Og jeg har masse igjen å vaske før vi drar oppover til mamma til uka, er nesten tom for sokker og undertøy :faceless:

Rørlegger'n gjetter at enten reima eller motoren begynner å bli gåen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SFX skrev:

Nå har vi feiret Foenix sin førstepremie i RL i går og Glams cert og BIM i dag - vi delte en pose med vafler jeg stekte opp, jeg har drukket rom & cola for oss alle tre (de må vente til de er 18, da skal de få smake), og brått kastet Moder Natur en heftig bølge med menssmerter over meg - akkurat nå har jeg så vondt at det er uaktuelt å dra til Vålerbanen i morgen. Men jeg håper litt piller og et par striper med stratos funker, så går vi til sengs.

Mye vil ha mer, så jeg har jo lyst til å se om vi kan få noe moro i ringene i morgen også, selv om jeg er superfornøyd med helga - begge har fått det jeg håpte på om jeg skulle være kravstor: Glam er fullcertet, og Foenix er en førstepremie nærmere tittelen. Jeg kan ikke forvente noe mer i morgen, en må tross alt dele med seg.

Men jeg behøver jo ikke å gi det bort ved å være hjemme heller :P

Jaja, får se hvordan formen er om seks timer. 

God bedring og lykke til i morgen hvis du drar! Menssmerter er grusomme, men en vakker dag er de borte for godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden er når Lyn får diaré i teltet og som den hundegårdsbikkja hun er oppvokst som gjør fra deg akkurat der uten å si ifra. Nordlending #1 og #2 er like gretne i søvnighet og glemmer hvor lytt det er på stevnevamping i telt. Heihå! Beklager til naboene hvis flere jeg vet er soniser...

Jaja, spent opp presenning over bingen ute, så får hun bo der første delen av natta. Gått en god tur lett på tå barfot for å ikke sette i gang gneldrebikkjene rundt om :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne campingvogna må vel falle i god smak til flere soniser: 

 

 

ellers så er jeg trøtt.. Det fine med to små barn er at den ene er våken om kveldene og den andre står opp tidlig.. Begge kan våkne og sove urolig om natta.. Så når klokka har blitt 7, har jeg ikke dårlig samvittighet å vekke besteforeldre, så nå har jeg lagt meg igjen :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Line skrev:

BIR i dag også :) og fryktelig moro når dommer legger hendene på bikkja og kommer med dette spontanutbruddet: "Jah! Fantastisk pels!" Knallkritikk, og nå venter vi på gruppa. 

Gratulere! :D

 

Akkurat nå har jeg spist frokost, og funderer på å bare velte meg over på sofaen og sove "frokosthvil". Ikke i form i dag, halsvondt og slapp/trøtt. Satser på at det går fort over om jeg tar det med ro. Hadde uansett bare planer om å vaske kjøkkenet i dag, det kan godt få vente litt. :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Bjornal skrev:

Sjekk at den står helt i vater. Kan være at den står litt skjevt, og da kan lagrene lage hvinelyd.

Den står i vater og har en tung tørketrommel oppå seg, den får ikke flytta på seg. Var på tredje vasken for dagen, de to første gikk helt normalt :huh:

10 timer siden, Ozzy skrev:

Rørlegger'n gjetter at enten reima eller motoren begynner å bli gåen. 

Høres dyrt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra broderlandet. Fotballcupen (storsjø-cup) var spennende, jentene herfra gikk til kvartfinalen før de ble slått ut med sure 0-1. Spennende kamper, trodde jeg skulle få illebefinnende av spenning flere ganger.
Forøvrig greidde bedre halvdel å booke meg og han inn på et overnattingssted som var noget spesielt. Alt var fullt rundt Østersund, og han hadde funnet rimelig overnatting 6 mil fra byen der. Stod det på nett. Det viste seg: 1 - overnattingen lå 10 mil fra Østersund. Og 2 - stedet lå LAAAAAANGT inn i de dybe skoger - vi endte etter lang kjøring med bare skog rundt oss inn på en grusveg som vi fulgte en mil før det dukka opp en husklynge, en kirke og noe som viste seg å være utleiestedet - et nedlagt kirkelig gamlehjem. Stedet viste å ha 60 innbyggere (!) og det er kjent som det mest hjemsøkte stedet i Sverige...paranormale turister drar dit for å treffe spøkelser og gjengangere. Fant jeg ut da vi ankom stedet...

Jeg sov godt begge nettene der. Men i rommet ved siden av bodde en snodig kar som dukka opp uansett hvor vi var - en kortvokst mann (finsk same, kortvokst sådan, tror jeg han måtte være). Så enten jeg måtte ut med hund kl 07 om morgenen eller 12 om natten, dukka han opp...og ble bare stående og stirre til jeg gikk inn igjen. Attpåtil dukka han opp, midt på skogsveien,  da vi ene dagen gikk tur til den hjemsøkte prestegården 1 km inn i skogen der.... Litt creepy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pixie skrev:

Den står i vater og har en tung tørketrommel oppå seg, den får ikke flytta på seg. Var på tredje vasken for dagen, de to første gikk helt normalt :huh:

Høres dyrt ut...

Reim er ikke så dyrt. Men er lurt å sjekke opp garanti ogsånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på sykkeltur, vært og sjekket teiner, sløyet torsk, kokt krabber, gått tur med tantebarn, vært i hundehall, trent og kjøpt hundefor. Nu er det kun TdF som gjelder noen timer framover:).Etter en hektisk søndagsmorra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
59 minutter siden, Pixie skrev:

Den står i vater og har en tung tørketrommel oppå seg, den får ikke flytta på seg. Var på tredje vasken for dagen, de to første gikk helt normalt :huh:

Høres dyrt ut...

Sjekk om det har kommet en bitteliten ting som gnager ved lofilteret i maskina. Jeg hadde ulyder og maskina nekta å skylle tøyet. Jeg fant da en bitteliten gummiting nesten så liten som en kule fra saccosekken og kom på at den hadde jeg lagt i en lomme for lenge siden. Når den var borte fungerte vaskemaskina og ulyden var borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skuffa over de nye skoene mine. Det er gore-tex sko til en tusenlapp og i dag brukte jeg de for andre gang og ble våt på beina...

Altså, nå var det en del vått gress og lyng oppover, men jeg synes det er vel tidlig at impregneringa svikter etter tur nr 2. Klagesak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...