Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli

Caroline
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna
2 timer siden, TonjeM skrev:

Gratulerer med dagen @WelshenNemi!

@SFX, som @2ne sier, Europris har noen fantastisk fine kasser med lokk på (og lokkene låses fast)- og de er musesikre også! Vi har solsikkefrø til fuglene i slike, og de står i en åpen bod, men småmusene får ikke kommet til frøene overhodet (men om vinteren strør jeg litt frø til dem litt utenfor allikevel.. små skogsmus kan jo ikke noe for at de er små skogsmus, og de kan både fryse og være sultne de og..passer bare på at det er laaaangt unna huset). Ellers så har de noen greier på Biltema, men jeg synes de på Europris er bedre.

Og Strider-gutten er sykmeldt i 2 uker til.. han går på Metacam for å sove noenlunde avslappet og for at han ikke skal spenne seg. Han fikk en kiropraktor-runde til igår, og da han kom hjem spratt han opp i senga som ingenting - det har han ikke kunnet siden han strakk ryggen sin eller hva nå han har gjort. Han skulle ikke fått lov, for han skal holdes i ro.. men han er en liten kelpiegærning.. så det med roen svikter av og til og kommer sikkert å forsinke legingen. Dog får han lov å svømme, kun 5 minutter i slengen,men da kan han få 3-5 svømmeturer pr dag. Inntilvidere har jeg ikke ferie, så det ble bare en svømmetur på han idag - men det var himmelrike for små kelpiegutter det. Så helt suverent at det er varmt i vannet og han får svømme..  Imorgen står laserbehandling på tapeten.

Han var så søt hos dyrlegen igår.. han skjønner kiropraktor opplegget nå tydeligvis, Først hilste han på henne, smiskete og krypete, så krøp han bort på undersøkelsesbordet (det står lavt og heises opp) og satte seg med snuten opp og klar så hun kunne ta på han snutebindet.. alt helt frivillig, dødsredd, men han gjorde det.. Da fikk han et aaaww.. fra dyrlegen. Igår var det ikke et knurr og for første gang kunne hun strekke ut bakbeina hans skikkelig.. han er fæl til å spenne seg Strider, og så redd, at han har holdt igjen som bare det, og hun tvinger ikke. Og etterpå var han så fin og myk i kroppen -og så blir man jo superglad av å føle seg bra, så Strider var mer eller mindre i svevemodus i hele går kveld. Sukk, og sånt skal holdes i ro i 2 uker til.

Ellers så hadde vi en uggen opplevelse forrige uke, møtte på en hareunge - en skrudd hareunge tror jeg, for den løp mellom beina våre og skrek, helt gal av skrekk stakkars.. hjalp ikke at begge bikkjer var i bånd når den lille idioten løp innimellom oss. Bikkjene var fra seg av nysgjerrighet og lykke - jeg tror ikke de skjønte hva det var for noe, men du verden for en festlig sak den var med sin sikk sakk løping og hyling - bikkjene var helt i ekstase..  Jeg fikk føyset den bort før Shy rakk å sette tenna i den gudskjelov. Fikk opp puls,blodtrykk og adrenalin det der, jeg var så redd for at Shy skulle glefse på den og halvdrepe den slik at jeg ville måtte avlive den. Der er Strider-gutt mye bedre, han biter ingenting han - enten det er fugleunger, skogslemen - eller hareunger. 

Usj, håper Strider kommer seg og slutter tulle med slike stive muskler og strekker :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Som forventet så har døgnet aaalt for få timer. 

Og ikke nok med det, men det er henting/levering av marsvin, folk som vil komme og kose med kattungene, og folk som tar kontakt fordi de ikke kan ha marsvina sine mer. Det er jo greit nok det, de som er herifra vil jeg ha tilbake. Men det er så ekstremt mange som ikke har marsvin herifra men som nesten tar det som en selvfølge at jeg skal ta imot marsvina deres - ELLERS FÅR DE IKKE DRATT PÅ FERIE!! Har sagt at jeg kan hjelpe til med pass, men det er de ikke interessert i, de vil levere de her for godt. Har sagt nei til de fleste, jeg har virkelig ikke plass. Men var nødt til å si ja en gang, en drektig hunn på 4 år som sto sammen med en hann på 1 og et halvt år. Håper bare virkelig fødselen går bra selv om utgangspunktet ikke er helt supert :/ 

Godt kalendere og huskelapper finnes, for jeg husker ingenting for tiden - går helt rundt meg selv hele dagen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..spiser jeg pastasalat før yoga økt. Svigerinnen min er FBI agent (sånn man ser på tv) og hun kommer innom ranchen med noen advokater fra Washington DC. De skal spise burgers og drikke margaritas og jeg ble invitert, men jeg er altså så svett og j** etter jobb i over 35 varmegrader og skulle akkurat til å få gjort en yogaøkt nå som jeg endelig er alene, før det blir dusjen. Så jeg tror jeg står over det denne gangen. De har nok dratt innen jeg har fått tatt meg en dusj. 

Skulle gjerne ha tatt med hundene på tur med rangeren, men det er fortsatt så varmt at jeg tror jeg ser om det kanskje blir litt kjøligere i morgen kveld. Ev, i morgen tidlig. 

Den salaten var god, best å stoppe før man blir stappmett sånn før bøy og tøy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg er visst veldig trøtt for tiden. Sovnet litt over 23 i går, og kom meg ikke ut av senga før klokka var 6.10. 

Det erv20 minutter senere enn jeg må om jeg skal rekke alt :blink:

Tror jeg skal ta enda tidligere kveld i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet kl 02, våknet hver time av den minste lyd eller hundebevegelse, av seg selv, i redsel for å forsove seg og generelt bare våknet. Hurramegrundt, jaja. Nå skal vi ut på kjøretur, vet ikke om jeg er nervøs eller ei enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av et brak i gangen inatt, rulla rundt og snorket videre mens jeg kryssa fingre for at det ikke var noen øksemorder. Vigdis og Tuva letta såvidt på hodet mens Trym ikke leet på et øyelokk. Så ikke vanskelig å bryte seg inn hos oss :lol: Var bare en kaffekjele som datt ned så jeg idag tidlig.

Idag skal jeg ned på campingen og dusje, handle litt mat og se om jeg finner en billader til mobilen, dumt å gå tom for strøm.

Også klikker det snart for meg, forbanna innpåslitne fluer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen idag med å gå bort til naboen, sto plutselig to hester på jordet og koste seg. Er bare et svært jorde mellom oss og en vei med 80 og turte ikke huke de inn selv siden jeg ikke kjenner de og ikke aner om de stikker eller ikke. Vekte naboen gjorde jeg også, men var ingen i stallen så måtte jo bare det :P

IMG_20160707_075539.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SFX skrev:

Eksen hadde en bokserie jeg var veldig glad i, som jeg håper å få kjøpt igjen. Det er ikke sikkert jeg leser alle bøkene, men jeg vil ha de, for de er kjempebra og jeg savner de i hvert fall nå som jeg ikke har dem.

De har mye bøker til salgs på finn.no, det kan hende du finner dem der? :) 

10 timer siden, SFX skrev:

Takk for tips. Jeg kommer i farta ikke på hvor det er Europris her, men det må jo finnes i Hamar et sted. 

Bare hyggelig :) Jeg aner ikke hvor det er Europris i Hamar jeg heller :P 

9 timer siden, mokken skrev:

Og gratulerer til datterbarnet,  @2ne :ahappy:

Takk :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pixie skrev:

Må definitivt finne penger til å trene spor med ham! Her har det nok gått en katt...

http://vid1378.photobucket.com/albums/ah90/Sofia_Davis/IMG_1161_zps7kwy8uwo.mp4

Du trenger da ikke penger for å trene spor.. Søk på nettet, og så prøver du selv.. Evt så kan du bli med på en fellestrening i en klubb og få hjelp, eller så kan du høre om det er noen hundefolk i området som kan vise deg.. 

Man er ikke nødt å ta kurs for å begynne med noe :) 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg fremdeles i morgenkåpa :icon_redface: Sov lenge, dvs jeg la meg nedpå etter at Yumi hadde vært ute og begge fårr mat sånn rundt åtte. Skulle bare slappe av litt til, og våknet klokka ti... Men jeg har jo ferie, så det går jo helt fint :D Straks pelle meg i dusjen, og så gjøre noe fornuftig.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, maysofie skrev:

Sovnet kl 02, våknet hver time av den minste lyd eller hundebevegelse, av seg selv, i redsel for å forsove seg og generelt bare våknet. Hurramegrundt, jaja. Nå skal vi ut på kjøretur, vet ikke om jeg er nervøs eller ei enda...

En liten kjøretur ble det, uten nervesammenbrudd!

Heihå lappen :D

• Like 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster m/familie passer minisnuseren til kollegaen min.  Den er supersøt, supersnill,  superleken, røyter ikke,  trekker ikke i bånd og bjeffer nesten aldri.  

Min bekymring er om jeg nå mister mine faste hundepassere... Mine er nemlig ikke så ukompliserte og greie :lol:

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

De har mye bøker til salgs på finn.no, det kan hende du finner dem der? :) 

Takk for tips! Jeg leser de på engelsk, så jeg kan jo finne brukt på Amazon og andre steder også, den dagen jeg tar meg råd til det. Jeg hadde ikke tenkt på brukt.

3 timer siden, 2ne skrev:

Bare hyggelig :) Jeg aner ikke hvor det er Europris i Hamar jeg heller :P  

Hahaha, nei, jeg forventet vel ikke at du visste, og jeg skal nok finne ut ved hjelp av Gule Sider og Google.

Frokost, og så skal jeg endelig få klippet litt gress - håper jeg. Har ikke regnet siden tirsdag kveld, så da kanskje det er tørt nok til at det går an å klippe uten å bli en eneste grøt som setter seg fast rundt kniven og stopper klipperen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SFX skrev:

Frokost, og så skal jeg endelig få klippet litt gress - håper jeg. Har ikke regnet siden tirsdag kveld, så da kanskje det er tørt nok til at det går an å klippe uten å bli en eneste grøt som setter seg fast rundt kniven og stopper klipperen med en gang.

Om det klabber seg så prøv å løfte kniven et hakk.

Endelig kommet meg ut av morgenkåpa, inn i dusjen, og inn i vanlige klær. Nå kanskje skrive litt, før tur med jentene etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Line skrev:

Om det klabber seg så prøv å løfte kniven et hakk. 

Kniven er på det øverste hakket allerede. Men det er høyt gress, med blomster og strå og ting, og SÅ høy er ikke klipperen :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går røyk doen, så jeg har tutlet mine ærender på ei bøtte- deilig...

Da er det ekstra deilig å få diare, kjempeherlig å få diare og  sitte på ei bøtte på soverommet mens rørleggeren prøver å kommunisere med deg ang doen som er i stykker.... Og det som er enda festligere er at når jeg skulle gå ned trappa med drittbøtta så falt jeg.. resten kan dere tenker dere selv.

Jeg ble så glad når jeg våkna og skjønte at jeg drømte:=). Men nå har jeg ny do, som ikke skal brukes på ett døgn for limet som holder den på plass må tørke. Da blir det dobøtte et døgn til. 

• Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...