Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Akkurat nå, Betty skrev:

Ja, se Outlander! Jeg er et stykke uti sesong 1 og er hekta! :ahappy: 

Jeg så alt som var kommet ut på ca 1 uke.. Ble sene netter her ja! :P Helt fantastisk at viaplay legger ut episodene etterhvert som de kommer ut nå! De fikk nettopp vite at de får en sesong 3 og 4 nå :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wachita skrev:

Jeg så alt som var kommet ut på ca 1 uke.. Ble sene netter her ja! :P Helt fantastisk at viaplay legger ut episodene etterhvert som de kommer ut nå! De fikk nettopp vite at de får en sesong 3 og 4 nå :D 

oOoooh! Det var godt nytt! :D  Og ja, blir sent her og nå. Jeg får ikke til å legge meg nå, det er for spennende!! Sesongavslutning i sesong 1 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cloudberry skrev:

Mopsen fikk sovne inn i morges. Nå er det ekstremt tomt og stille her. 

:hug:

 

 

.......Skal jeg benytte litt stilletid på jobb til å forberede helgen. Skumme gjennom regelverk til lørdagen og kursnotater til søndagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MarieR skrev:

Iiiih, sendt jobbsøknad på en stilling som virkelig hadde passet meg sååå bra. Litt skummelt da, for jeg har søkt hos samme firma tidligere uten å få jobben og nå føler jeg meg nesten litt masete og påtrengende som søker igjen, hehe :P Mulig de tenker at jeg burde tatt hintet da jeg ikke fikk den sist gang, men jeg klarte ikke å la være å søke. Den som intet våger intet vinner...

Krysse fingrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

:hug:

Det ble lang hundekveld i kveld. Først var jeg instruktør på utstillingstrening, så var det rallytrening for Foenix, og deretter skravlet jeg vel minst en time med @Siri etter at alle andre hadde dratt hjem :whistle: Glam fikk komme ut og trene på et eller annet, blant annet et slags forsøk på å lage "snømann" i grusen mens han lå på siden og førte framlabbene i en halvsirkelformasjon så langt han kunne fram og tilbake. "Noen" kjeder seg fort, og "noen" må lære seg å akseptere at det ikke skjer noe hele tiden, verken når "noen" sitter i bilen eller når "noen" får komme ut og eieren står rolig for å skravle. Det er ikke vits i å trene LP med ham for tiden, for lyset er slått på og that's it, selv kontakttrening er vanskelig, for han detter ut i det øyeblikket godbiten treffer tunga hans. Det eneste han får til, er faktisk å bjeffe i bilen, åme seg rundt i grusen, eller stå pent og leke utstilling. Det er gøy å være 13 måneder gammel fjomp :D 

Det ble en lang hundekveld i går kveld. Først deltok jeg på utstillingstrening, så var det rallytrening for Willy og Yasmine, og deretter skravlet jeg minst en time med @SFX etter at alle andre hadde dratt hjem :whistle: . Og jeg kan bekrefte at Glam er ekspert på å lage snømann i grusen :lol:. Og at han er litt horny... og at det ikke nødvendigvis var tispene som var årsaken*host* :lol:. Ikke så lett å være 13 mnd gammel og oppdage sine seksuelle preferanser *fnis*. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte Kelabur på mandag på mail. Har maila frem og tilbake med kelamannen og han har svart innen to dager de andre gangene, men han har ikke svart enda. Kan jeg ringe å spørre om han fikk bestillingen eller blir det litt mye mas? :P

 

(Klem til @Siljus og @Cloudberry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ozzy skrev:

Bestilte Kelabur på mandag på mail. Har maila frem og tilbake med kelamannen og han har svart innen to dager de andre gangene, men han har ikke svart enda. Kan jeg ringe å spørre om han fikk bestillingen eller blir det litt mye mas? :P

Jeg ville ha ringt å fått bekreftet om ikke du har fått svar i løpet av morgendagen. Han er visst ikke kjent for å sjekke mailen ofte :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MarieR skrev:

Iiiih, sendt jobbsøknad på en stilling som virkelig hadde passet meg sååå bra. Litt skummelt da, for jeg har søkt hos samme firma tidligere uten å få jobben og nå føler jeg meg nesten litt masete og påtrengende som søker igjen, hehe :P Mulig de tenker at jeg burde tatt hintet da jeg ikke fikk den sist gang, men jeg klarte ikke å la være å søke. Den som intet våger intet vinner...

Jeg synes det bare skulle mangle, jeg! "Hei, dere så visst ikke hvor flott jeg var forrige gang, så nå gir jeg dere sjansen på å finne det ut en gang til!" :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tricolor skrev:

Krysse fingrene?

Tusen takk! :flowers:

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Jeg synes det bare skulle mangle, jeg! "Hei, dere så visst ikke hvor flott jeg var forrige gang, så nå gir jeg dere sjansen på å finne det ut en gang til!" :D 

:D Satser på at de tenker sånn de også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lijenta skrev:

Kondolerer 

Men puster den fugelen rett? Det så så rart ut med vingene helt stille og resten av kroppen noe helt annet

Jeg ser at kameraet er slått av nå, så det spørs om det hele gikk skeis. Hvis mora var syk så måtte det jo gå bare en vei.

I dag skal jeg lage ferdig en tentamensoppgave. Lurer på om det er for mange lavfrekvente ord i den teksten om storsalamandere. Prøve å finne en annen da kanskje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siljus skrev:

Det er så fælt å høre pustinga til valpen nå, skikkelig surkling i nesa :( Tørker og vasker og fjerner tørket snørr, blitt helt ekstremt siden i går :cry:

:console: Trist å høre at han ikke har det så bra :no:

 

@Cloudberry :console: Trist å høre at dere har mistet henne. Håper de gode minnene etterhvert tar over for de triste tankene. 

---------------------

Snakket med samboern i går, og han mener jeg har misforstått han ang hvor mye han skal jobbe i sommer og at han ikke blir så mye borte som jeg så for meg. Så da krysser jeg fingrene for at det stemmer.

Jeg snakka i mobilen (med handsfree) fra 19.30 til 00.30 i går. Pratesyk sa du :P Først mamma, så pappa, så storebror, så venninne og til slutt samboer. Fikk gjort en del underveis også, både rydda litt og børstet Blaze. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Cloudberry kondolerer:console:

 

Hurra!! Valper er født og nå venter uker med tålmodighetskrem-påføring, før jeg reiser til det store utland for å plukke med meg ei hjem:bananas: Noen som har litt krem å låne bort?
Bilen fikk være med hjem i går, det var en lettelse. Dog er ulyden i bilen ikke borte og ganske dyr å fikse...
 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

I dag skal jeg lage ferdig en tentamensoppgave. Lurer på om det er for mange lavfrekvente ord i den teksten om storsalamandere. Prøve å finne en annen da kanskje.

Hva er det? :o 

Har jeg møtt en fortvilet stakkars sjåfør som hadde dårlig mobiltelefon med dårlig fungerende sim-kort - men han var veldig hyggelig og jeg fikk loset ham til nærmeste Telia-butikk slik at han kunne få seg nytt sim-kort i hvert fall. Og nå har jeg 200 kg Vom&Hundemat i bilen som helst skulle vært i fryseren snart. Tror muligens jeg tar en kort dag i dag og kjører hjem med det etter at SFX har fått det hun skal ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Hva er det? :o 

Har jeg møtt en fortvilet stakkars sjåfør som hadde dårlig mobiltelefon med dårlig fungerende sim-kort - men han var veldig hyggelig og jeg fikk loset ham til nærmeste Telia-butikk slik at han kunne få seg nytt sim-kort i hvert fall. Og nå har jeg 200 kg Vom&Hundemat i bilen som helst skulle vært i fryseren snart. Tror muligens jeg tar en kort dag i dag og kjører hjem med det etter at SFX har fått det hun skal ha. 

Lavfrekvente ord er ord som blir lite brukt og som dermed er utfordrende for den som leser. Jeg nevner i fleng: puppestadiet, larver, osmose og helhetsinntrykk. Over 90% av ordene i en tekst skal være forståelige for leseren for at man skal kunne få med seg innholdet. :aww:

Jeg sitter her og baler med en pdf-fil som jeg har lastet ned og som jeg vil ha inn i et worddokument. Det skulle vise seg å by på utfordringer. Får ikke til å lagre den som noe annet enn pdf-fil, får ikke til å klippe og lime en gang, siden jeg ikke får klippet ut hele siden. Det må da finnes en måte å gjøre det på?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstaterer at det bare er hematomet som gjør såret mitt ømt. Er verst på de mørkeste blå flekkene. Så da slipper jeg å bry legen min :ahappy:

Nå skal jeg ned på jobb for å være sosial i pausen. Etterpå er det brannøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Lavfrekvente ord er ord som blir lite brukt og som dermed er utfordrende for den som leser. Jeg nevner i fleng: puppestadiet, larver, osmose og helhetsinntrykk. Over 90% av ordene i en tekst skal være forståelige for leseren for at man skal kunne få med seg innholdet. :aww:

 

Legg ved en ordliste med begrepsforklaringer,så lærer de ordene også :) 
Sitter og lager eksamensoppgaver selv også. Finner mange fine artikler på forskning.no. I en øvingsoppgave nå har jeg provosert elevene mine stort ved å påstå at det er foreldrenes feil at barna er overvektige - diskuter ernæring, livsstil og genetikk... Blir gøy å se hva som kommer ut av det

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treig igang idag.. Utsetter eksamenslesing, så nå har jeg lakket negler. Elendig neglelakk + at jeg ikke klarer å påføre ordentlig = ikke bra resultat. Så nå vil jeg helst ha den av igjen, men jeg har visst ikke neglelakkfjerner :P Noe annet man kan bruke som er effektivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Legg ved en ordliste med begrepsforklaringer,så lærer de ordene også :) 
Sitter og lager eksamensoppgaver selv også. Finner mange fine artikler på forskning.no. I en øvingsoppgave nå har jeg provosert elevene mine stort ved å påstå at det er foreldrenes feil at barna er overvektige - diskuter ernæring, livsstil og genetikk... Blir gøy å se hva som kommer ut av det

Ja, pleier å legge ved noen ordforklaringer, men hvis det blir flere uforståelige ord i hver setning så blir det for mye, dette er minoritetsspråklige elever, noen av dem lesesvake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...