Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Lavfrekvente ord er ord som blir lite brukt og som dermed er utfordrende for den som leser. Jeg nevner i fleng: puppestadiet, larver, osmose og helhetsinntrykk. Over 90% av ordene i en tekst skal være forståelige for leseren for at man skal kunne få med seg innholdet. :aww:

Ahhhhh... selvsagt *ler*. Jeg tenkte liksom ikke å frekvens som i "hvor ofte" liksom :)

7 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg sitter her og baler med en pdf-fil som jeg har lastet ned og som jeg vil ha inn i et worddokument. Det skulle vise seg å by på utfordringer. Får ikke til å lagre den som noe annet enn pdf-fil, får ikke til å klippe og lime en gang, siden jeg ikke får klippet ut hele siden. Det må da finnes en måte å gjøre det på?!

Det er ofte vanskelig å gjøre noe med pdf'er... Kanskje du kan ta en print screen og lime inn i word-dokumentet (og beskjære det som ikke trenger å være med) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

Ahhhhh... selvsagt *ler*. Jeg tenkte liksom ikke å frekvens som i "hvor ofte" liksom :)

Det er ofte vanskelig å gjøre noe med pdf'er... Kanskje du kan ta en print screen og lime inn i word-dokumentet (og beskjære det som ikke trenger å være med) ?

Du tenkte mer i retning av lydbølger du. Eller hva det nå er som måles i frekvens. :P

Jeg prøvde det der med å lime inn skjermbildet i worddokument, men det ble ikke noe fint. Jeg får heller skrive ut pdf-sidene og sette sammen oppgaven manuelt. Til neste år kommer jeg til å lure på hvorfor i hel**** jeg ikke lagret årets tentamensoppgave. :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Du tenkte mer i retning av lydbølger du. Eller hva det nå er som måles i frekvens. :P

Jeg prøvde det der med å lime inn skjermbildet i worddokument, men det ble ikke noe fint. Jeg får heller skrive ut pdf-sidene og sette sammen oppgaven manuelt. Til neste år kommer jeg til å lure på hvorfor i hel**** jeg ikke lagret årets tentamensoppgave. :lol:

 

Jeg har brukt enonline converter, og det har funket fint. Denne tror jeg: https://www.pdftoword.com/nb/

Evt lagre filen som pdf. Så høyreklikke på filen og velge "åpne i", og der kan man velge Word. Men det er ikke alltid detfungerer hos meg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner har kjøpt seg en blandingsvalp. Til over 10.000 kr. Samme vedkommende spurte meg om tips til hvilken rase som kunne passe. Tydelig at de rådene ble ignorert. Jaja... får håpe hunden blir alt hn ønsker seg. Men kjenner jeg blir irritert, mest på folk som driver slik lettvint avl og tar seg så godt betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Jeg har brukt enonline converter, og det har funket fint. Denne tror jeg: https://www.pdftoword.com/nb/

Evt lagre filen som pdf. Så høyreklikke på filen og velge "åpne i", og der kan man velge Word. Men det er ikke alltid detfungerer hos meg, da.

Prøvde det nederste uten å få det til, men takk for forslag. Skriver ut og setter sammen i stedet for å samle alt i en fil jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Du tenkte mer i retning av lydbølger du. Eller hva det nå er som måles i frekvens. :P

Jepp, jeg gjorde jo selvsagt det :lol: Jeg innser at jeg kanskje er litt snever i min tankegang :lol: 

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Jeg prøvde det der med å lime inn skjermbildet i worddokument, men det ble ikke noe fint. Jeg får heller skrive ut pdf-sidene og sette sammen oppgaven manuelt. Til neste år kommer jeg til å lure på hvorfor i hel**** jeg ikke lagret årets tentamensoppgave. :lol:

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Du tenkte mer i retning av lydbølger du. Eller hva det nå er som måles i frekvens. :P

Jeg prøvde det der med å lime inn skjermbildet i worddokument, men det ble ikke noe fint. Jeg får heller skrive ut pdf-sidene og sette sammen oppgaven manuelt. Til neste år kommer jeg til å lure på hvorfor i hel**** jeg ikke lagret årets tentamensoppgave. :lol:

 

Scan den inn samtidig som du kopierer den opp :) Du kommer til å takke deg selv neste år :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en ålreit formiddag.

Fysioterapeuten løsnet litt opp, så jeg forhåpentligvis ikke får så vondt i hodet fremover. Og på apoteket møtte jeg en ti uker gammel dachsvalp. Og utenfor, på vei til trikken, en tre måneder gammel amerikansk akita. :wub: OG da jeg skulle ta bussen, rakk jeg akkurat å hilse på en av Kuros beste shibakompiser som vi nesten var naboer med før! :heart: 

Nå står det et brød i ovnen, og jeg prøver å meditere bort at jeg egentlig burde ha brukt all denne tiden på å forberede meg til eksamen som kommer i morgen... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treg morgen. Det trengtes. Hundene har fått en liten tur og havna ute. Bugen har fått eplebiten sin og satt på grønt, lusa er fornærma :aww:  En million burder blir nok elegant oversett i dag, og kun dyrestell som prioriteres. Og barnet, når hun kommer hjem :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Fotvorte.. Må lege diagnostisere eller kan en gå rett på apotek og kjøpe noe å pensle på?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bare gå på apoteket hvis du er sikker.. Men ellers så kan jo legen fryse de også.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Turb skrev:

Scan den inn samtidig som du kopierer den opp :) Du kommer til å takke deg selv neste år :P 

Ja, det går jo selvsagt an. Alle disse mulighetene i vår digitale verden! :P

Nå er tentamensoppgave i norsk ferdig! Fant en fin tekst om lundefugler i Island. Akkurat passe vanskelig og med mange muligheter for oppgaver. :ahappy:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sloss med kontrollfreaken i meg - elevene mine lager hudkrem og jeg sa at jeg ikke skulle drive med mikromanagement, men det er så vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanskelig! De kløner sånn... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du snakker om øya Island, kan du vel si "på", men hvis du snakker om det som en nasjon, så er det "i". Du sier jo ikke  Storbritannia, selv om det også er en øy (pluss en liten bit av en annen) :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg top-gear racet mellom London og Oslo. Sikkert sett den 10 ganger før, men jeg ler like mye hver gang :lol: Dessuten var det ikke noe annet på TV, så da så. Vurderer å lage middag, men det slo meg at halv tre kanskje er i tidligste laget.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...