Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Gratulerer med dagen, @Anette!

@lijenta, jeg støtter siste taler - skjem deg selv bort, det må ikke alltid være så dyrt heller, drikke sakte et glass med noe på en kafé, eller ta med teltet til skogs.

Jeg blir smågrinete når jeg våkner med svetten silende overalt, fordi det er så forbanna varmt allerede. I tillegg har telefonen ringt FIRE ganger fra fire ulike nummer mens jeg forsøkte å få i meg to skiver til frokost, og da blir jeg også en smule oppgitt, er det mulig? Den ene var mamma, og hun lurer sikkert på om jeg skal ha bunad i konfirmasjonen, for da stresser hun med at hun må stryke bunadskjorta (det er en oppfatning i hennes eget hode, jeg har aldri sagt at hun må det), men når det er så varmt og jeg er så morgengretten kan jeg komme til å be henne gjøre unevnelige ting med den bunadskjorta, så jeg lot det gå til mobilsvar til sola går ned. Og jeg skal for **** ikke ha på meg en heit bunad om det er så varmt om ei dryg uke. Bunad er for vinterdåp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Akkurat nå, Tonje skrev:

Samboern har valgt å jobbe ekstra i sommer, og blir borte så og si hele tiden utenom helger. Jeg er så fordømt lei av å være alene at jeg snart spyr! Særlig i disse dager hvor jeg egentlig skulle ha vært på badeturer med venner og familie, sittet ute i sola og skravla med noen, gått turer med folk, utepils+++ Jeg kjenner at det begynner å ta på litt, så når han kommer med den beskjeden der, ja da..:hmm:

Føler med deg! Det er bare å sende på meg ei melding enten her eller på face hvis du vil snakke.. For jeg kjenner litt for godt til situasjonen din dessverre.. 

--

@Anette : grattis med dagen :) 

---

 

ellers er dagens plan å sjekke ut hvor pengeglad søsteren min er.. Tenkte jeg skulle by henne 200kr i timen mot å hjelpe meg med husarbeid, og evt klippe plena her.. Litt avhengig av hvor mye hun vil.. 

Jeg håper dog at hun trenger penger til noe :aww::lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamenslesing idag og. Bare pugging som gjenstår..

Pappa har bursdag idag. Vi skal lage et stilig kort/plakat til han, gir den på fredag når jeg kommer ned. Skal prøve å huske å legge ut bilde her! Men vi har diktet en tekst, men for mange av ordene så limer vi inn f.eks snop osv. F.eks smilsjokoladen når vi ville skrevet smil, extra-tyggis der vi ville skrevet extra osv. Tror det blir bra! :) Gleder meg til å se den!

 

Og ellers så grugleder jeg meg til å reise på fredag. Så kommer eksamensnervene oppå der igjen. Gleder meg til å få være med familie og hunder hele sommeren, men det er alltid vanskelig å være borte fra kjæresten i 5-6uker.

Og til slutt: jeg har begynt på EFIT idag! Første gang, og en meget kjedelig dag, men da har jeg hvertfall noe å gjøre på idag, utenom eksamenslesinga :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 timer siden, Pixie skrev:

Trude Mostue slenger med kjeften i ny artikkel i VG +.

Egentlig en artikkel om å ta vare på hunden best mulig, men jeg blir så irritert nå så profilerte dyremennesker kommer med slike utsagn:

Det gir bare mer vann på mølla for de som allerede har den feiloppfatningen, for nå har tv-dyrlegen sagt det i VG og da er det ihvertfall sant :pinch:

At det går an... Som dyrlege burde hun visst at egenskaper og instinkter ikke viskes ut bare fordi de blandes. 
Lurer fortsatt på hva som inngår i denne magiske prosessen som er når man blander raser? For det må jo være ren magi det der. 

2 timer siden, mokken skrev:

Juni starter bra, overskyet og regn :P

Jepp, her også. Skulle vært varmt og bra her i dag i følge værmeldingen, men neida. Våkna til pøsregn og mørke skyer. 

En skoleavslutning i kveld. Og etter det må jeg begynne å forberede meg til jobb i Bergen i morgen. Totalt 13 timer med kjøring og jobb, men det er jo en fordel at det blir penger av det da :P Men herregud jeg gruer meg til i morgen kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen meg innlegget mitt ble borte en plass mellom onecall sitt nett og Hedmark trafikk sitt nett :aww:  jeg har vært hos verdens hyggeligste lege, nevrolog.  Hadde overveldende trang til å gi han en klem etter timen.  Å bli tatt så seriøst,  og en helt ny opplevelse av en lege som ser helheten i sykdomsbildet og ikke henger seg opp i enkeltelementer men virkelig er ute etter å bedre den totale livskvaliteten :o ante ikke at slike finnes. Så nå har jeg med forebyggende migrenemedisin som og virker på spenningshodepine, og sterkere anfallsmedisin. Time til eeg om 14 dager og ny time om fire uker. Samt lovnad om anfallsmedisinen i sprøyteform om kvalmen blir for ille så pillene kommer opp før de rekker å virke. :ahappy:  

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontoret er vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarmt! Jeg sitter med panisk retting og er lei... :P 
Men gleder meg hoppende mye til helga. Idag skal Pigg bades så han ikke er seig å ta på mer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Kontoret er vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarmt! Jeg sitter med panisk retting og er lei... :P 
Men gleder meg hoppende mye til helga. Idag skal Pigg bades så han ikke er seig å ta på mer :) 

Jeg har rettedag i dag - hjemme :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
14 minutter siden, Krutsi skrev:

Blandingshunden vil jo ha større sannsynlighet for å være frisk hvis vi snakker om å blande to raser med ulike reccesive sykdommer..

men så enkelt er det jo ikke med avl da :aww: 

Joda, det er så enkelt. 

Det er bare vi med rasehunder som er snobbete og fordomsfulle mot de stakkars blandingene som er like verdifulle selv om de ikke har papirer tenk :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med muntlig eksamen og føler meg helt mentalt utslitt! Deilig med sommerferie fra skolen. Nå er det jobb resten av sommeren :)

Også synes jeg det er så deilig at det er så varmt. Kan gå i fine kjoler da jo :ahappy:

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Sånn kasse med kamera har vi søstrene kjøpt til våre foreldre,stor hit :D. Første året ble det ti nye blåmeis,i fjor døde alle ungene :icon_cry:Sikkert for kaldt og lite insekter der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov er det overskyet i dag og en behagelig temperatur ute :) Vært noen varme og tunge dager pga varmen i det siste så dette var herlig :) Klarte å bli solbrent i går :hmm:

Da var det tid for å ordne seg, lufte gamlemor og så sette kursen mot jobb :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tonje vestlendinger er litt trege noen ganger, det kan ta "en smule" tid å få seg et nettverk. Det vil bli bedre, men det tar tid. Og jeg skjønner veldig godt at du gjerne vil være andre steder, særlig når du for det meste blir alene hjemme. 

@Raksha hva slags medusin tar både migrene og spenningshodepine sa du? Det var intressant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Ble du ikke sydd?  Åh guri, jeg har glemt alt. Jeg reagerte på stinga øverst, så det sprika endel når stinga ble tatt så måtte stripse da.  

 

Jeg har krøpet tikorset og kjøpt meg solbriller.  Liler ikke. Men godt å slippe å myse så innmari. 

Vet ikke om det er sydd under stripsene. Tør ikke sjekke heller. Men jeg er bekymret fordi det ene såret er mer smertefullt enn rett etter operasjonen. Føles ikke betennelsesaktig ut, mer som spreng. Er blå-gul-grønn-rød rundt i diverse fargemetninger, så kanskje det bare er hematom som sprenger. Jaja. Noen plager må man ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
3 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Da skal du kjenne godt etter hva du selv har aller mest lyst til å gjøre den dagen, og så skal du spandere på deg det, enten det er en fjelltur eller en konsert. :ahappy:

egentlig har jeg lyst til å skulke skolen den dagen og gå på ski. Men med dette været blir det fryktelig langt til snø for tiden hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Opp under Øysteinnatten pleier det vel å ligge ganske langt uti juni?

Lite med snø på Lifjell i år. Det er nesten helt bart øst på Hardangervidda også. Jeg må jo kunne nå det på en dagstur. Runt Gaustatoppen var det mye mindre da jeg var der for fjorten dager siden enn da eg var der på bursdagen min i fjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektisk å være nybakt mamma, men alt er verdt det når jeg får noen minutter på sofaen med en fin liten gutt sovende oppå meg, og en sovende, fornøyd hund vedsiden av :heart: Jeg syns Thorvald ble så stor plutselig, helt merkelig :lol: 

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Hektisk å være nybakt mamma, men alt er verdt det når jeg får noen minutter på sofaen med en fin liten gutt sovende oppå meg, og en sovende, fornøyd hund vedsiden av :heart: Jeg syns Thorvald ble så stor plutselig, helt merkelig :lol: 

Gratulerer med tassen :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...