Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

54 minutter siden, Cavalierflat skrev:

Ferdig med muntlig eksamen og føler meg helt mentalt utslitt! Deilig med sommerferie fra skolen. Nå er det jobb resten av sommeren :)

Gratulerer med vel overstått! 

5 minutter siden, Aslan skrev:

Hektisk å være nybakt mamma, men alt er verdt det når jeg får noen minutter på sofaen med en fin liten gutt sovende oppå meg, og en sovende, fornøyd hund vedsiden av :heart: Jeg syns Thorvald ble så stor plutselig, helt merkelig :lol: 

Gratulerer med tilskuddet!

Nå har jeg fått gjort unna litt kontorting, jeg har bestilt konfirmasjonsgave fra pappa til min nevø på nett, jeg har funnet kort fra meg til nevø på Epla, og nå skal jeg se om gressklipperen vil leke med meg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Kom hjem fra skolen til en hund som har kost seg med vannmelon. Hun har delt en hel vannmelon i to like deler. Klissete saft utover hele gulvet så må vaske, men det er vel verdt det for at bikkja får kose seg eller. Det mener ihvertfall hun [emoji38]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringråd for å få vekk dott i øret? Eller må jeg bare vente til edderkoppegga klekker og de kommer rasende ut? Soved matolje i øret inatt og dusjet med dusjhodet inni der idag tidlig... Nå skvulper det itilegg der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Kom hjem fra skolen til en hund som har kost seg med vannmelon. Hun har delt en hel vannmelon i to like deler. Klissete saft utover hele gulvet så må vaske, men det er vel verdt det for at bikkja får kose seg eller. Det mener ihvertfall hun emoji38.png

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Selvhjulpen hund, det der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Kjerringråd for å få vekk dott i øret? Eller må jeg bare vente til edderkoppegga klekker og de kommer rasende ut? Soved matolje i øret inatt og dusjet med dusjhodet inni der idag tidlig... Nå skvulper det itilegg der inne.

Tenker en tur til lege for å skylle uhumskheten ut vil være det beste.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

Føler med deg! Det er bare å sende på meg ei melding enten her eller på face hvis du vil snakke.. For jeg kjenner litt for godt til situasjonen din dessverre.. 

 

Takk for tilbudet, det varmer :flowers: Det går nok bra, men jeg synes det har vært litt for mye negativt på kort tid hos oss nå, så jeg merker at jeg ikke helt greier å slippe irritasjonen og tristheten over den der..

45 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@Tonje vestlendinger er litt trege noen ganger, det kan ta "en smule" tid å få seg et nettverk. Det vil bli bedre, men det tar tid. Og jeg skjønner veldig godt at du gjerne vil være andre steder, særlig når du for det meste blir alene hjemme. 

 

Greia er jo litt den at vi ikke blir boende her lenger enn vi må, og selv om det egentlig er teit så blir det litt sånn at man ikke helt legger sjela i å skaffe seg et nettverk heller når man vet at man ikke blir her så lenge. Dessuten har jeg ingen til å passe hundene her, så hverdagene mine er litt låst til hund og aktiviteter med dem, og mange ikke-hundefolk synes det der er litt sært og rart...Man kan jo bare la de være hjemme liksom. Joda, men når de har vært alene i 8 timer allerede så frister det ikke å dra fra de igjen.

Litt utblåsning der fra min side, bare vært noen teite dager i det siste og det blir nok bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefon fra mamma, ble endringer i ferien til hun ene jeg skal være sommervikar for. Så nå skal jeg ikke jobbe før noen timer i uke 27, så ferie uke 28, og jobb uke 29,30,31,32. Også nå til helga da. Ikke så mange timer som jeg pleier å få, men satser på det blir litt inntekt likevel. Og kanskje jeg kan få meg en tur opp å besøke typen i mellomtiden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vaarmt! Jeg har kastet meg ut og prøvd å grille meg litt på begge sider, så får vi se om jeg får litt mer farge i år enn jeg gjorde i fjor da jeg bodde uten terrasse... :P Heldigvis har vi en hel etasje alene med vinduer på tre av fire vegger, så vi klarer å lage god gjennomtrekk! Det var ganske mye verre i fjor, når vi bare hadde vinduer på én side, og det i tillegg var ut mot solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen som har peiling på dosering av kortisontabletter til hund, og hvor lenge det gis før man merker effekt? Gira sliter visst ekstra mye med allergien nå, sikkert mye pga pollen, så hun klør mye og er nesten hårløs på beina. Har fått kortison av dyrlegen til bruk ved behov, men fikk ikke noe spesiell dosering eller noe. Får evt ringe å høre hvis ingen her kan si noe.

 

Edit: hun er forresten ca 30kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tricolor skrev:

Tenker en tur til lege for å skylle uhumskheten ut vil være det beste.

Skal en tur dit om en uke, så er det ikke borte innen da så skal hu få lov til å skylle litt, hvis jeg ikke tørner gæern innen den tid! :lol: Kan det henge sammen med forkjølelsen min? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til @Aslan og @Anette

Så digg med sommer og varme dere!! Jeg elsker når det er så varmt at én svetter når én sitter stille? Må bare nyte mens man kan! 

AN sitter jeg i Moss av alle steder og venter på bilen som er på legebesøk. Sist vi var her måtte jeg reise hjem uten bilen min. Håper veldig bilen får bli med hjem denne gang...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonje skrev:

Samboern har valgt å jobbe ekstra i sommer, og blir borte så og si hele tiden utenom helger. Jeg er så fordømt lei av å være alene at jeg snart spyr! Særlig i disse dager hvor jeg egentlig skulle ha vært på badeturer med venner og familie, sittet ute i sola og skravla med noen, gått turer med folk, utepils+++ Jeg kjenner at det begynner å ta på litt, så når han kommer med den beskjeden der, ja da..:hmm:

:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tricolor skrev:

Vet ikke om det er sydd under stripsene. Tør ikke sjekke heller. Men jeg er bekymret fordi det ene såret er mer smertefullt enn rett etter operasjonen. Føles ikke betennelsesaktig ut, mer som spreng. Er blå-gul-grønn-rød rundt i diverse fargemetninger, så kanskje det bare er hematom som sprenger. Jaja. Noen plager må man ha.

Dra til legen. Er du bekymret og har smerter, så drar du til legen. Selv om du ikke har en betennelse, kan du ha en væskeoppsamling, og sånt er det greit at legene ser på. 

Jeg ble stifta sammen etter min operasjon, og når stiftene ble tatt var jeg hos legen og fikk nye strips annenhver dag i en uke etterpå. Ble ikke du også operert i mageområdet? Min fastlege var nesten masete opptatt av at det skulle se rent og pent ut og at jeg ikke skulle gjøre noe anstrengende, og at jeg skulle komme så fort jeg følte noe ubehag. Hun skremte datterbarnet til å sitte på meg og følge med på formen min i flere dager etterpå, ****** irriterende, men muligens nødvendig? Poenget er, dra til legen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt for varmt i dag kjenner jeg. 

Besøksdag på skolen vel overstått , poden er knallfornøyd :D

Nå koker vi granskuddsirup og jeg gjør rent litt i mellom slagene. Poden skal ha med seg en kompis hjem i morgen og siden kompisen er oppvokst i en gigantisk flott villa med au pair er det greit at det er rent her i det minste,  så han ikke får helt sjokk. 

Apropos Au pair : hvor sært er det å sende en au pair med ungen på besøksdag på skolen ? Må innrømme at jeg måtte se 2-3 ganger for å forsikre meg om at jeg så riktig,  men joda : minst 2 stk blonde barn kom i følge med asiatisk au pair uten andre voksne.  Jeg har blitt vant til at " alle" andre har au pair MED på det meste , men jeg har aldri noensinne opplevd at au pairen er eneste voksne på så viktige ting . 

I kveld er det ny fotballtrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Tonje skrev:

Takk for tilbudet, det varmer :flowers: Det går nok bra, men jeg synes det har vært litt for mye negativt på kort tid hos oss nå, så jeg merker at jeg ikke helt greier å slippe irritasjonen og tristheten over den der..

Greia er jo litt den at vi ikke blir boende her lenger enn vi må, og selv om det egentlig er teit så blir det litt sånn at man ikke helt legger sjela i å skaffe seg et nettverk heller når man vet at man ikke blir her så lenge. Dessuten har jeg ingen til å passe hundene her, så hverdagene mine er litt låst til hund og aktiviteter med dem, og mange ikke-hundefolk synes det der er litt sært og rart...Man kan jo bare la de være hjemme liksom. Joda, men når de har vært alene i 8 timer allerede så frister det ikke å dra fra de igjen.

Litt utblåsning der fra min side, bare vært noen teite dager i det siste og det blir nok bedre :) 

Det er i alle fall bare å si ifra hvis du trenger å tømme deg :) 

--

ellers var søstersen interessert å tjene litt penger, men også litt for å hjelpe meg som er som en stranda hval :lol: så nå er koppene vasket opp, stua ryddet, huset er støvsuget og vasket, og plena klippet :) mamma hjalp meg også med de rene klærne, så nå er det bare å vaske opp det som er møkkete, så er vi helt i rute med all husarbeid :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det er i alle fall bare å si ifra hvis du trenger å tømme deg :) 

--

ellers var søstersen interessert å tjene litt penger, men også litt for å hjelpe meg som er som en stranda hval :lol: så nå er koppene vasket opp, stua ryddet, huset er støvsuget og vasket, og plena klippet :) mamma hjalp meg også med de rene klærne, så nå er det bare å vaske opp det som er møkkete, så er vi helt i rute med all husarbeid :aww: 

Leste kroppene, og tenkte at det var da vakent til ting du trengte hjelp til :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Stine skrev:

Skal en tur dit om en uke, så er det ikke borte innen da så skal hu få lov til å skylle litt, hvis jeg ikke tørner gæern innen den tid! :lol: Kan det henge sammen med forkjølelsen min? 

Det kan det helt klart. Det kan samle seg opp væske i mellomøret når man er forkjøla, og det vil føles som en dott i øret. Enten det eller en vokspropp som oftest. 

Nå skal jeg gjøre litt papirarbeid før jeg sykler hjem til hundene og drar på tur. Det regner en del, så jeg er litt usikker på hvor langt jeg gidder å dra i dag. Gikk topptur i går, så sånn fysisk sett er det ikke krise. Kunne trent litt med Blaze, men jeg hater å trene lp i regnvær...Problems problems :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev: Kom hjem fra skolen til en hund som har kost seg med vannmelon. Hun har delt en hel vannmelon i to like deler. Klissete saft utover hele gulvet så må vaske, men det er vel verdt det for at bikkja får kose seg eller. Det mener ihvertfall hun [emoji38]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Selvhjulpen hund, det der ?

Ja, prinsessa vet hva hun vil ha [emoji14]

Varmt her også i dag. Var nesten ok temp med bare 22+ i går. I dag har temperaturen ligget jevnt nære 30+. Det var meldt overskyet og regn. Tror de har bommet kraftig der [emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

Dra til legen. Er du bekymret og har smerter, så drar du til legen. Selv om du ikke har en betennelse, kan du ha en væskeoppsamling, og sånt er det greit at legene ser på. 

Jeg ble stifta sammen etter min operasjon, og når stiftene ble tatt var jeg hos legen og fikk nye strips annenhver dag i en uke etterpå. Ble ikke du også operert i mageområdet? Min fastlege var nesten masete opptatt av at det skulle se rent og pent ut og at jeg ikke skulle gjøre noe anstrengende, og at jeg skulle komme så fort jeg følte noe ubehag. Hun skremte datterbarnet til å sitte på meg og følge med på formen min i flere dager etterpå, ****** irriterende, men muligens nødvendig? Poenget er, dra til legen :) 

Ja, er på magen jeg har 4 hull, tok av stripsene på to av dem nå etter dusj, de ser ok ut. Det ene er på venstre side nedenfor navlen, er det som har alle regnbuens farger rundt seg, og jeg håper bare det er derfor det er ømt.

Ellers er jeg overrasket over hvor greit det har gått, ingen ubehag etter måltid, ikke luftsmerter som de sa jeg kom til å få. Litt kvalm etter kakespising, men kake med smørkrem var vel ikke det mest hensiktsmessige å spise rett etter å ha kvittet seg med galleblæren.

Står seibiff med løk i ovnen, spinatstuing og revne gulrøtter som tilbehør. Husmorpoeng i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det her er noen vits i å kjøpe, eller om det bare er bortkasta penger?? Gutta trenger et kjøleteppe, men budsjettet er ganske sprengt denne måneden.. Kjøleteppe fra Hööks

Akkurat nå holder jeg på å dø av varme, og gleder meg til å bli ferdig på jobb og få av meg de grusomt varme klærne :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tricolor skrev:

Ja, er på magen jeg har 4 hull, tok av stripsene på to av dem nå etter dusj, de ser ok ut. Det ene er på venstre side nedenfor navlen, er det som har alle regnbuens farger rundt seg, og jeg håper bare det er derfor det er ømt.

Ellers er jeg overrasket over hvor greit det har gått, ingen ubehag etter måltid, ikke luftsmerter som de sa jeg kom til å få. Litt kvalm etter kakespising, men kake med smørkrem var vel ikke det mest hensiktsmessige å spise rett etter å ha kvittet seg med galleblæren.

Står seibiff med løk i ovnen, spinatstuing og revne gulrøtter som tilbehør. Husmorpoeng i dag?

Samboeren hadde samme operasjon for to år siden, og smerten skal bli bedre, ikke verre. Det var værst samme dag og dagen etterpå, også roet det seg.  Du skal også ha fått et informasjonsskriv om hva du skal gjøre etter operasjon (når du kan dusje, når du skal bytte bandasje osv).   Jeg ville absolutt ringt sykehuset som opererte deg hvis du har mer vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Skal en tur dit om en uke, så er det ikke borte innen da så skal hu få lov til å skylle litt, hvis jeg ikke tørner gæern innen den tid! :lol: Kan det henge sammen med forkjølelsen min? 

Kan i aller høyeste grad det. Nesespray kan hjelpe på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

@Tonje vestlendinger er litt trege noen 

@Raksha hva slags medusin tar både migrene og spenningshodepine sa du? Det var intressant!

Han kunne ikke love, men mange fikk den effekten. Venlafaxin, er faktisk et antidepressiva. Jeg har ingen depresjon, ei heller depresjonsdiagnose, så veldig spent. Om jeg husker riktig så er det samme type som kan ha effekt på fibromyalgi, så får kanskje tre i en? :o

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...